Miksi sukkien varsien pitää olla niin tiukkoja, että ihan puristaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Taas meni rahaa hukkaan kun erehdyin ostamaan sukat, joiden varsi on liian tiukka.
Harmittaa.
Ei mun nilkkani edes ole erityisen paksut. Paljon paksumpiakin olen nähnyt.
Kyllähän ne sukat pysyisi ylhäällä vähemmälläkin puristuksella mutta ei, pitää tehdä ihan älyttömän tiukat.
Ja nyt on kyse suomessa valmistetuista tai suunnitelluista sukista.

En tajua. Vaatteet huonontuu ihan käsittämätöntä tahtia.
Paljon olisi mulla muutakin valittamisen aihetta.
Esim. se, että ostin just Prismasta naisten pitkikset. Otin kokoa L sillä ajattelin, että ne on vähän löysemmät. No eikös mitä! Vyötärökuminauha on ihan ihmeen tiukka. Muissa vaatteissa L on minulle aina liian iso. Vaikka nyt Lindexin ja Nanson mitoituksilla.

Ärsyttävää kun rahaa menee hukkaan tuommosiin erehdyksiin.

Vaatteiden laatu ylipäätään on laskenut todella paljon. Tuntuu, että vaikka ostat jotain muka laatumerkkiä ja muka suomalaista (esimerkiksi Haltin kengät), niin jossain halpamaassa nekin on kovalla kiireellä tehty. Tai vaikka ostaisi kalliin Suomessa tehdyn vaatteen, niin ei sekään kestä, kun kankaan laatu on niin huonoa. Mulla on vielä joitain vaatteita 1990-luvulta, jotka ovat hyväkuntoisia, mutta sitten viime vuonna ostetut vaatteet hajoaa käsiin....

Taas meni rahaa hukkaan kun erehdyin ostamaan sukat, joiden varsi on liian tiukka.
Harmittaa.
Kyllähän ne sukat pysyisi ylhäällä vähemmälläkin puristuksella mutta ei, pitää tehdä ihan älyttömän tiukat.

Esim. se, että ostin just Prismasta naisten pitkikset. Otin kokoa L sillä ajattelin, että ne on vähän löysemmät. No eikös mitä! Vyötärökuminauha on ihan ihmeen tiukka. Muissa vaatteissa L on minulle aina liian iso. Vaikka nyt Lindexin ja Nanson mitoituksilla.

Jos katselet aasialaisia naisia, huomaat että he ovat sinua hoikempia sekä nilkoista että vyötäröltä. Siellähän kaikki halpissukat nykyisin tehdään.

Suosi kotimaisia, suomalaisille mitoille tehtyjä sukkia:

Viimeksi muokattu:
Jos katselet aasialaisia naisia, huomaat että he ovat sinua hoikempia sekä nilkoista että vyötäröltä. Siellähän kaikki hapissukat nykyisin tehdään.

Suosi kotimaisia, suomalaisille mitoille tehtyjä sukkia:
Ha pissukat…🤔

Joku lainasana oravien mailta?

Vaatteiden laatu ylipäätään on laskenut todella paljon. Tuntuu, että vaikka ostat jotain muka laatumerkkiä ja muka suomalaista (esimerkiksi Haltin kengät), niin jossain halpamaassa nekin on kovalla kiireellä tehty. Tai vaikka ostaisi kalliin Suomessa tehdyn vaatteen, niin ei sekään kestä, kun kankaan laatu on niin huonoa. Mulla on vielä joitain vaatteita 1990-luvulta, jotka ovat hyväkuntoisia, mutta sitten viime vuonna ostetut vaatteet hajoaa käsiin....
No joo! Ostin pojalle kalliit urheilushortsit. Ne kesti pari päivää täysin ehjänä, lahosivat sitten pikkuhiljaa kokonaan. Jouduin sytkärillä poltella lankapakoja!😂

Ennen sentään tunnetuilta ”hyviltä” merkeiltä sai vähän parempaa laatua - ei näköjään enää!

Onko AP:llä joku vika nilkoissa? Aristaako iho/kosketusherkkä vai mikä? En oo ikinä löytänyt kiristäviä sukkia kaupasta, kyllä ne venyy. Lasten sukkiakin on tullut käytettyä.

Täältä löytyy puristamattomia sukkia AP.

Onko AP:llä joku vika nilkoissa? Aristaako iho/kosketusherkkä vai mikä? En oo ikinä löytänyt kiristäviä sukkia kaupasta, kyllä ne venyy. Lasten sukkiakin on tullut käytettyä.

Täältä löytyy puristamattomia sukkia AP.

Miten samaa, ei mielestäni sukat ole erityisemmin muuttuneet/kiristyneet.
Onko ap:lla verenpaineongelmia. Verenpainelääkitys joka kerää nestettä, sydänongelmia.
Painetta, turvotusta, raskaat jalat.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ap tässä.
Mun nilkat on ihan ok. Ei turvota enkä edes käytä lisättyä suolaa kuin joskus. En edes sipsejä syö.
Mutta kiristävien vaatteiden sietokykyni on vanhemminten vähentynyt. Vaatteen kuin vaatteen pitää olla löysä ja mukava.
Ei enää mitään pillifarkkuja tms.

Harmittaa.

Samaa mieltä

[QUniitä ierailija, post: 34875765"]
En mä niitä sukkia pohkeisiin asti vedä 🙄
Ja mun nilkat on ihan normaalikokoiset M kokoiselle naiselle.

Meinaatko, ettei vaatteissa voisi olla mitään vikaa?
[/QUOTE]
No niistä ei ihmiset valita tekijöille.
opettele parsimaan ja jäljittelemään neulosta, sukat kestävät pidempään

[QUniitä ierailija, post: 34875765"]
En mä niitä sukkia pohkeisiin asti vedä
Ja mun nilkat on ihan normaalikokoiset M kokoiselle naiselle.

Meinaatko, ettei vaatteissa voisi olla mitään vikaa?
No niistä ei ihmiset valita tekijöille.
opettele parsimaan ja jäljittelemään neulosta, sukat kestävät pidempään
[/QUOTE]

Ai, että tekisin ostettuun sukkaan itse uuden varren?
Oletpas sä vitsikäs 😂

Yhteistyössä