Nykyään kaikki on niin omituista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elä välitä noista, itse hekumoin pimeyttä, sitä hienompaa valon paluu kun sen aika koittaa
Mulla vähän samoin! Jotkut hehkuttaa valoisista kodeista - ei oo kuulkas sitten yhtään kivaa kun lasit on lattiasta kattoon ja aurinko paistaa suoraan silmään koko ajan!
Tykkään pimeästä ajasta - fiilistellä kynttilöiden valossa, ja ulkonakin on ihanan tunnelmallista iltasella kävellä, etenkin jos on pakkasta lunta ja kirkas tähtitaivas!😍

t. jonkinlainen menninkäinen😁

Mulla vähän samoin! Jotkut hehkuttaa valoisista kodeista - ei oo kuulkas sitten yhtään kivaa kun lasit on lattiasta kattoon ja aurinko paistaa suoraan silmään koko ajan!
Tykkään pimeästä ajasta - fiilistellä kynttilöiden valossa, ja ulkonakin on ihanan tunnelmallista iltasella kävellä, etenkin jos on pakkasta lunta ja kirkas tähtitaivas!

t. jonkinlainen menninkäinen
👍Suomen kesä on liian valoisa. Odotan aina juhannuksena syksyä.
Nyt on koko Suomessa lunta maassa. On ihana palata arkeen juhlapyhien jälkeen.
S-Marketin mainoksessa kysytään mitä teillä syödään Loppiaisena.
Mainoksessa on kolme eri vaihtoehtoa. Ykkösaamussa kerrottiin, että suomalaiset vähentävät prosessoidun lihan kulutusta. Lähiliikenteen mainoksessa mies kertoo olevansa liikennevälineiden sekakäyttäjä. Näin meidän armas äidinkielemme taipuu monelle mutkalle. Myös keskustelu rahtilaivan kaappaamisesta Suomen vesille sai hymyn huulilleni. On tämä Suomi hyvin erikoinen maa.
Jos kaipaatte lisää hupia, lukekaa vauva av;lta Martina Aitolehdon ongelmista äitipuolen tulevalla uralla Kihlatun eksä on kauhuissaan, kun lastensa isä on löytänyt suomalaisen puolison. Niin minäkin olisin, jos olisin hänen asemassa.
Outo ja kylmä maa Venäjän naapurina. Jos hän on lukenut google-kääntäjän avulla juttujani tältä palstalta, taatusti hänellä ovat hiukset nouseett pystyyn 90 asteen kulmaan.

Onneksi vihdoin satoi vähän lunta. On valoisempaa. koko joulukuu oli kyllä pimeä ja raskas ja loskainen. Anoppilassa jouluna käyntikin yhtä tuskaa, kun tiet oli ihan peiliäjäätä. Muksut ei voineet leikkiä ulkona, kun satoi räntää. Toivotaan, että nyt vihdoin tulis kunnon talvi.

Onneksi vihdoin satoi vähän lunta. On valoisempaa. koko joulukuu oli kyllä pimeä ja raskas ja loskainen. Anoppilassa jouluna käyntikin yhtä tuskaa, kun tiet oli ihan peiliäjäätä. Muksut ei voineet leikkiä ulkona, kun satoi räntää. Toivotaan, että nyt vihdoin tulis kunnon talvi.
Niin minäkin toivon. Lumi tuo valoisuutta ja luonto on kaunis lumipeitteessä.
Lähden kohta käymään ruokakaupassa, ja laitan paksun toppatakin ylleni.
Arki on koittanut, Tuskin ”salama iskee kahta kertaa samaan puuhun” eli luultavasti en enää osu samalla kurjalla tavalla kuin ennen joulua ovensuuhun, jossa ryyppyporukka möläyttelee ohikulkijoille härkejä huomautuksia heidän ulkonäöstä.
Tykkään asua tällä seudulla vaikka ostoskeskuksemme liepeillä pyörii ongelmaporukkaa. Joskus heidän jutut riepovat, mutta yleensä huvittavat.
Viimeksi samalla kohtaa joku ihan normikansalainen huikkasi kavereilleen, että ”odottakaa siinä kun käyn kusella.” Jäin miettimään puhuuko tavallinen rahvas noin suorasukaisesti. Eikö olisi asiallisempaa kielenkäyttöä yleisellä paikalla sanoa, että käyn vessassa?
Kaupoissa myydään jo Runebergin torttuja. Kohta kai myös laskiaispullia.
Kevät tulee keikkuen.
Olen arjen ja maanatain intohimoinen rakastaja kuten kaikki kirjoituksiani kauan lukeneet tietävät. Kun aikoinaan suhasin autolla vapaa-ajanasunnoltamme, mamantai oli minulle juhlapäivä. Olin töissä, ja arki rullasi tasaisseen tahtiin.
Liukkaan kelin ajokurssista voisin kirjoittaa pitkän pakinan, mutta olen ajatellut jättää viime vuosisadan muistelut kokonaan pois. En enää autoile, mutta sain ulkomaan matkallani paljon kyytiä kahdessa maassa vävyni upeilla autoilla.
Ajoimme myös taksilla ravintolaan koemaistajaisiin somevaikuttajan kutsulla. Uskokaa tai älkää. Luksuselämä ei ole minua varten.
Itken aina ilosta, kun laskeudun Helsingin lentoasemalle, ja taaperran alepan ohi lähijunalle. Elämäni on silloin taas tutuilla raiteilla. Pieni ja yksinkertainen elämä sopii minulle kuin nenä päähän.
Kun te äidit taistelette lastenne kanssa arjessa, muistakaa, että joskus muistelette niitä aikoja ilon kyyneet silmissä. Ihanaa aikaa, josta lapsenne kertovat maailmalla missä ovatkin. Joulun aikaan oli ihana lukea lasteni tekstejä, missä he muistelivat lapsuutensa jouluja. Joulu tulee taas vuoden päästä. Minulla joulu on tosin joka päivä.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
Niin minäkin toivon. Lumi tuo valoisuutta ja luonto on kaunis lumipeitteessä.
Lähden kohta käymään ruokakaupassa, ja laitan paksun toppatakin ylleni.
Arki on koittanut, Tuskin ”salama iskee kahta kertaa samaan puuhun” eli luultavasti en enää osu samalla kurjalla tavalla kuin ennen joulua ovensuuhun, jossa ryyppyporukka möläyttelee ohikulkijoille härskejä huomautuksia heidän ulkonäöstä.
Tykkään asua tällä seudulla vaikka ostoskeskuksemme liepeillä pyörii ongelmaporukkaa. Joskus heidän jutut riepovat, mutta yleensä huvittavat.
Viimeksi samalla kohtaa joku ihan normikansalainen huikkasi kavereilleen, että ”odottakaa siinä kun käyn kusella.” Jäin miettimään puhuuko tavallinen rahvas noin suorasukaisesti. Eikö olisi asiallisempaa kielenkäyttöä yleisellä paikalla sanoa, että käyn vessassa?
Kaupoissa myydään jo Runebergin torttuja. Kohta kai myös laskiaispullia.
Kevät tulee keikkuen.
Olen arjen ja maanantain intohimoinen rakastaja kuten kaikki kirjoituksiani kauan lukeneet tietävät. Kun aikoinaan suhasin autolla vapaa-ajanasunnoltamme, maanantai oli minulle juhlapäivä. Olin töissä, ja arki rullasi tasaisseen tahtiin.
Liukkaan kelin ajokurssista voisin kirjoittaa pitkän pakinan, mutta olen ajatellut jättää viime vuosisadan muistelut kokonaan pois. En enää autoile, mutta sain ulkomaan matkallani paljon kyytiä kahdessa maassa vävyni upeilla autoilla.
Ajoimme myös taksilla ravintolaan koemaistajaisiin somevaikuttajan kutsulla. Uskokaa tai älkää. Luksuselämä ei ole minua varten.
Itken aina ilosta, kun laskeudun Helsingin lentoasemalle, ja taaperran alepan ohi lähijunalle. Elämäni on silloin taas tutuilla raiteilla. Pieni ja yksinkertainen elämä sopii minulle kuin nenä päähän.
Kun te äidit taistelette lastenne kanssa arjessa, muistakaa, että joskus muistelette niitä aikoja ilon kyyneleet silmissänne. Ihanaa aikaa, josta lapsenne kertovat maailmalla missä ovatkin. Joulun aikaan oli ihana lukea lasteni tekstejä, missä he muistelivat lapsuutensa jouluja. Joulu tulee taas vuoden päästä. Minulla joulu on tosin joka päivä.

Taakkaako tarkoitat? Jos on velkataakkaa, varmasti vaikuttaa kun ei ole huomioinut ennalta.
Huh mul on täs kuus iso taakka laskujen kaa tonnin verran mut saan kyl hoidettuu sen. Vaik perinteisesti sil rahal vois muutakin tehdä. Mut jos nyt vaan hoitais ni joku päivä saa luottotiedot takas. Näyttäis et 26vuonna tulis. Onko sul ollu aina luottotiedot kondikses? Mul nykyään pakolliset kulut on vuokra,sähkö ja puhelin. Sit tietty sähkösiirto kolmen kuukauden välein. Mut muita ei oo. Ainiin ja lääkkeet mut on erityiskorvattavii ni omavastuu tulee täyteen 50euros vai nousko ne lääkkeiden omavastuut jo?

Huh mul on täs kuus iso taakka laskujen kaa tonnin verran mut saan kyl hoidettuu sen. Vaik perinteisesti sil rahal vois muutakin tehdä. Mut jos nyt vaan hoitais ni joku päivä saa luottotiedot takas. Näyttäis et 26vuonna tulis. Onko sul ollu aina luottotiedot kondikses? Mul nykyään pakolliset kulut on vuokra,sähkö ja puhelin. Sit tietty sähkösiirto kolmen kuukauden välein. Mut muita ei oo. Ainiin ja lääkkeet mut on erityiskorvattavii ni omavastuu tulee täyteen 50euros vai nousko ne lääkkeiden omavastuut jo?
Lääkkeiden omavastuu 2025 on 70 euroa.

Päivän pituus on tänään jo 6 tuntia ja 4 minuuttia Helsingissä. Kyllä se kevät sieltä kohta tulee!
En välitä talvesta. En varsinkaan lumesta enkä pakkasista. Täytyy vaan jaksaa jotenkin nämä pari ankeaa kuukautta, että päästään kevääseen.

Minäkin odotan kovasti kevättä ja kesää. Talvella on niin paljon vaikeampaa ulkoilla, kun on laitettava niin paljon vaatetta ja sitten toisaalta ei saa laittaa liikaa. Ja pienempi lapsi vielä niin pieni, että ei välttämättä osaa itse sanoa, jos on liian kylmä tai kuuma. Ja isompi ei halua ulos ollenkaan, kun siellä on kylmä eikä keksi mitään tekemistä siellä. Kesällä on paljon helpompaa vaatteiden ja muiden kanssa. Onkos täällä muita pienten lasten äitejä, jotka kokevat samalla tavalla, että talvella ulkoilu on rasittavaa ja aikaa vievää?

"Suositusten tavoitteena on kuitenkin myös vähentää ruoankäytöstä ja -tuotannosta aiheutuvia haitallisia ympäristövaikutuksia. Se oli Pohjoismaisen ministerineuvoston edellytys päivitystyön rahoittamiselle."-IL-

Minäkin odotan kovasti kevättä ja kesää. Talvella on niin paljon vaikeampaa ulkoilla, kun on laitettava niin paljon vaatetta ja sitten toisaalta ei saa laittaa liikaa. Ja pienempi lapsi vielä niin pieni, että ei välttämättä osaa itse sanoa, jos on liian kylmä tai kuuma. Ja isompi ei halua ulos ollenkaan, kun siellä on kylmä eikä keksi mitään tekemistä siellä. Kesällä on paljon helpompaa vaatteiden ja muiden kanssa. Onkos täällä muita pienten lasten äitejä, jotka kokevat samalla tavalla, että talvella ulkoilu on rasittavaa ja aikaa vievää?
Mailma eisuinkaan ole valmis vaan sen eteen on nähtävä vaivaa.

Ei täällä ole äitejä. Palstasta on tullut mörköpeikkojen temmellyskenttä. En usko, että löydät täältä sielunsisaria.
Omat lapseni ovat jo teini-ikäisiä, mutta muistan kyllä, että kun olivat pieniä, niin tosiaan talvella ulkoilu oli aina hirmuinen projekti kaikkine haalareineen. JA sitten sisään tultua kaikki piti kuivattaa.

Ei täällä ole äitejä. Palstasta on tullut mörköpeikkojen temmellyskenttä. En usko, että löydät täältä sielunsisaria.
Omat lapseni ovat jo teini-ikäisiä, mutta muistan kyllä, että kun olivat pieniä, niin tosiaan talvella ulkoilu oli aina hirmuinen projekti kaikkine haalareineen. JA sitten sisään tultua kaikki piti kuivattaa.
Kyllä palsta virkoaa taas eloon, kun olette sinnikkäitä. Möröt perustakoot omat ketjut, ja pysykööt niissä.
Talviaikaan voi myös viihtyä esim. kirjaston sisätiloissa. Pääkaupunkilaisille lapsiperheille kirjasto Oodi on suosittu paikka. Kävin tällä viikolla kotikirjastossa, ja lähtiessäni ulos sisään astui pieni tyttö äitinsä kanssa toppahaalarissaan. Lapsi ihasteli katon taidetunnelia. Hän selitti äidilleen haluavansa ryömiä sen sisälle.
Olen käynyt paljon taidenäyttelyissä, mutta tuollainen taiteen ihastelu oli varsinainen taide-elämys.

Käyn lämpimässä suihkussa ja haaveilen, että on kesähelle mutta karu todellisuus iskee jäätävällä viileydellä heti kun vessan oven avaa taas.

Talvesta ei saa enää vanhemmiten mitään iloa irti. Nuorena sen sieti kun oli vielä joustava ja vilkas verenkierto mutta nyt vanhemmiten ajatuskin pakkasista, joita siis jo on, saa ahdistuksen pintaan.

Yhteistyössä