SH vs. PPH

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuiki tuntematon vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuiki tuntematon vakkari

Vieras
siis tuli ystäväni kanssa keskustelua noiden ammattien vaativuudesta yms.

Siis mitäs mieltä onko sairaanhoitajalla vaativampi/haasteellisempi/vastuullisempi/raskaampi työ kuin perhepäivähoitajilla????

mielipiteitä ja asiallista keskustelua...

KIITOS!

melko varmasti on, sillä sh.lla on huomattavasti enemmän sairaita hoidettavia kerrallaan kuin pph.lla. Mutten väheksyisi kumpaakaan ammattia, sillä pph.lla on käsissään lastemme hyvinvointi.

no oletetaan että lapsia hoidetaan omassa kodissa yksin ja lapsiryhmässä on se täyti määrä lapsia, eli neljä ja puolikas.

Ja sit sh tekee töitä vaikka ihan perus (vuode) osastolla kolmivuoroa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuiki tuntematon vakkari:
no oletetaan että lapsia hoidetaan omassa kodissa yksin ja lapsiryhmässä on se täyti määrä lapsia, eli neljä ja puolikas.

Ja sit sh tekee töitä vaikka ihan perus (vuode) osastolla kolmivuoroa.

No sitten se raskaus ja haasteellisuus varmaan riippuu ihan päivästä. Ja tietty siitä kuinka hyvin työnsä tekee

No tuota, sairaanhoitajat esimerkiksi laskevat lääkeannoksia sairaille, että kyllä siinä on sillätavalla enemmän vastuuta, koska jos antaa lääkettä väärän määrän, niin...

Tietty perhepäivähoitajalla on myös kovasti vastuuta, koska lapsia hoitaa. Itse ainakin toivon omalle lapselleni mahdollisimman turvallisen hoidon.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No tuota, sairaanhoitajat esimerkiksi laskevat lääkeannoksia sairaille, että kyllä siinä on sillätavalla enemmän vastuuta, koska jos antaa lääkettä väärän määrän, niin...

Tietty perhepäivähoitajalla on myös kovasti vastuuta, koska lapsia hoitaa. Itse ainakin toivon omalle lapselleni mahdollisimman turvallisen hoidon.

Mutta pph joutuu katsomaan ettei lapsi putoa kalliolta alas. ja hoidettavalla lapsellakin voi olla lääkkeitä jotka on annettava. Joten ei kai sitä voi suoraan sanoa kumpi työ on rankempaa tai vaativampaa.
Mä kyll ätunnen sairaanhoitajan joka toimi perhepäivähoitajana mutta vaihtoi takaisin sairaanhoitotyöhön koska hänen mielestään se oli helpompaa hommaa

Yhteistyössä