Onnenarpa ja Janne Antin

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei tämä mitään ihmeellistä ole. Tapahtuu aika usein työpaikoilla ja sitten kun ihminen lähtee sieltä pois.
Näin on. Olin töissä insinöörifirmassa. Iso firma. Monta kymmentä tuhatta työntekijää ympäri maapalloa. Meidänkin toimistossa 400. Tuli tietoisuuteen firman pomo oli ottanut lahjuksia vastaan miljoonilla dollareilla. Me työntekijät saatiin tietää siitä. Eipä meistä kukaan ottanut lopareita sen takia kun tarvittiin palkkaa elämiseen. Jatkettiin vain työntekoa. Sitten kun lähdettiin firmasta muuten vain, vaikka parin vuoden päästä toiseen firmaan, kyllä me sitten puhuttiin vaikka sun mitä siitä firmasta.

vierailija
Näin on. Olin töissä insinöörifirmassa. Iso firma. Monta kymmentä tuhatta työntekijää ympäri maapalloa. Meidänkin toimistossa 400. Tuli tietoisuuteen firman pomo oli ottanut lahjuksia vastaan miljoonilla dollareilla. Me työntekijät saatiin tietää siitä. Eipä meistä kukaan ottanut lopareita sen takia kun tarvittiin palkkaa elämiseen. Jatkettiin vain työntekoa. Sitten kun lähdettiin firmasta muuten vain, vaikka parin vuoden päästä toiseen firmaan, kyllä me sitten puhuttiin vaikka sun mitä siitä firmasta.
Niin ja se vielä, että monet insinöörit lähtemisensä jälkeen hakivat takaisin sinne töihin, vaikka tiesivät historian. Se firma on maailmankuulu ja sai hienoja sopimuksia ja rahaa virtasi ja edelleen virtaa. Enkä minä tuominnut heistä ketään jotka menivät takaisin. Joskus pitää tehdä mitä pitää tehdä.

vierailija
Janne on ryhtynyt nyt moralisoimaan Tähtiarpaa ja sen vedätysmeininkiä. Janne teki itse sitä täysin samaa vedättämistä 10v. Mutta nyt sitten yrittää puhdistaa omatuntoaan sepittämällä että ei hän tajunnut mitään, kun hänet manipuloitiin luulemaan että hyväntekeväisyydestä kyse.. Ja paskat! Kyllä Janne tiesi huijaavansa soittajia, mutta kun palkka tuli säännöllisesti tilille, niin suu pidettiin supussa. Nyt sitten on hyvä moralisoida kun ei enää itse ole työsuhteessa noihin arpaohjelmiin. Sanoohan sen nyt jo järkikin että jotain outoa oli siinäkin, kun aina Seija, Jukka, Pirjo ja Kaija pääsivät läpi.
Niimpä kaksinaamaista Jannen käytös ent työpaikastaan, raha ainut motiivi ja sitten jäljestäpäin valittaa kun otti loparit. Seijat, Jukat ja Pirjot soittavat edelleen.

Yhteistyössä