K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihan ohis, mutta suomen kielestä tuli mieleen viime öinen uneni. Lyhyesti kerrottuna B tuli meille korjaamaan jotain laitetta. Asunto oli tosin ihan outo, ei mennyt, eikä nykyinen asunto. Siinä korjauksen lomassa lasten kaverit kävi ihmettelemässä että miks meidän olkkarissa on B. No siinä korjaamisen ohessa kyselin englanniksi että milloin tulevat Suomeen keikoille, B vastasi suomeksi että ens vuonna tullaan käymään, mutta ihan vaan kiertävät kouluja. Ihmettelin vastausta ja sitä että se tuli suomeksi. Sitten oli pakko kysyä että miten hän on oppinyt suomea, mutta siihen en saanut selkeää vastausta.
mäkin olen ihan muutama yö sitten nähnyt unta jossa B puhui suomea, oli tekemässä jotain liikennevalistuskampanjaa (?) radioon täällä. Ehkäpä tää olikin se Suomen-vierailun syy😂

vierailija
Te sentään näette unia itse henkilöistä kun minä näen vaan lähinnä näistä palstajutuista. Viimeksi tokaisin unessa kesken keskustelun että "tuo juttu kuuluu kyllä kompostiin" ja muut ei älynnyt mitä se edes tarkoitti. Itse juttu ei tullut unessa ilmi enkä oikeasti myöskään koskaan käskytä millään palstalla ketään minnekään.

vierailija
Te sentään näette unia itse henkilöistä kun minä näen vaan lähinnä näistä palstajutuista. Viimeksi tokaisin unessa kesken keskustelun että "tuo juttu kuuluu kyllä kompostiin" ja muut ei älynnyt mitä se edes tarkoitti. Itse juttu ei tullut unessa ilmi enkä oikeasti myöskään koskaan käskytä millään palstalla ketään minnekään.
No tää on paha, jos palstajutut tulee jo uniin.

vierailija
Minä olen nähnyt vain Jerestä ja Bojanista rakkaudestaan tai heistä erikseen.

vierailija
Onkohan ne Kn terapeuttikäynnit oikeasti ollut tuollaisia kuin mitä mv:llä kuvaa🤔 Ei ainakaan anna kovin hyvää kuvaa terapeutistaan, vaikka ei totuus olisikaan. Ja s=m sanoissakin on "ja terapeutin turbo volvo kiiltää"😆

vierailija
Onko täällä joku joka tykkäs k:n uusista biiseistä?
Mä tykkäsin. Huomasin, että täällä on ollut aiemmin keskustelua aiheesta, mutta en ole silloin ollut itse paikalla. Joitakin tuntuu häiritsevän autotunen käyttö, mutta musta sitä on käytetty sopivasti ja se sopii hyvin K:n biiseihin. Autiomaassa K:lla on makea soundi, tykkäsin muutenkin kappaleesta.

vierailija
Käärijän yksi suurimmista fanipojista on tehnyt taas reaktiovideon. Ihana miten Prince jaksaa liikuttua kaikesta Käärijään liittyvästä.

vierailija
Todellakin! Oon luukuttanut nyt vuorokauden putkeen Lemppareita uusista ready to go ja aavikko
Minä myös 🙋‍♀️
Tykkään kans tosi paljon! Mulla myös suosikkina Ready to go ja Autiomaa. Mutta tää on kyl senmonen levy, että ei tarvi skipata yhtään biisiä, kaikki on hyviä. Parasta tossa levyssä on tuo, kuinka se muodostaa tarinan, ei ole vaan lätkäisty biisejä satunnaisessa järjestyksessä. Vanhatkin biisit palasi nyt aktiivikuunteluun, kun ne menee niin saumattomasti tossa kokonaisuudessa.

vierailija
Onko täällä joku joka tykkäs k:n uusista biiseistä?
Jotain syystä tykästyin Takavolttiin. Siinä oli jotain samaa huumoria tai jotain mitä K jossain vanhemmissa biiseissä. Se myös saa mun suupielet ylöspäin joten jotain kai siinä on.

Kuuntelen kyllä levyä kokonaisuudessaan mutta mulla on siihen vähän ristiriitainen suhtautuminen noin yleensä. En tiedä mitä pitäisi ajatella kun esim joku Kot kot mistä en tykännyt oikeastaan ollenkaan on kuulostanut ihan suht hyvältä kun se tulee muiden biisien seassa ja huomaan laulelevani mukana.

vierailija
Minä myös
Tykkään kans tosi paljon! Mulla myös suosikkina Ready to go ja Autiomaa. Mutta tää on kyl senmonen levy, että ei tarvi skipata yhtään biisiä, kaikki on hyviä. Parasta tossa levyssä on tuo, kuinka se muodostaa tarinan, ei ole vaan lätkäisty biisejä satunnaisessa järjestyksessä. Vanhatkin biisit palasi nyt aktiivikuunteluun, kun ne menee niin saumattomasti tossa kokonaisuudessa.
Vielä täytyy lisätä, että Käärijän biisilyriikat on kyllä monitasoisia. Ne voi ymmärtää monella tavalla ja sit niissä on kekseliästä leikittelyä sanoilla. Ne täytyy kuunnella monta kertaa ja mietiskellä siinä välissäkin, että saa niistä kaiken irti (jos pystyy edes kaiken tavoittamaan).

vierailija
Jotain syystä tykästyin Takavolttiin. Siinä oli jotain samaa huumoria tai jotain mitä K jossain vanhemmissa biiseissä. Se myös saa mun suupielet ylöspäin joten jotain kai siinä on.

Kuuntelen kyllä levyä kokonaisuudessaan mutta mulla on siihen vähän ristiriitainen suhtautuminen noin yleensä. En tiedä mitä pitäisi ajatella kun esim joku Kot kot mistä en tykännyt oikeastaan ollenkaan on kuulostanut ihan suht hyvältä kun se tulee muiden biisien seassa ja huomaan laulelevani mukana.
Minä taas kyllä jätän joitakin biisejä väliin, kun olen kyllästynyt eli Ruoska, Icip ja Hhh, mutta siitä taas yllätyin, että levyllä minulla menee kuitenkin toi Peoples Champion nyt ihan ok hyvänä, ennen en tykännyt yhtään. Tosin en ees voisi kuunnella koko levynä, kun ilmainen Spotify sekoittaa ne biisit ihan sekaisin puhelimella ja maksulliseen ei ole enää varaa. You tube music:issa ei onneksi sekoita, sitä kuuntelen sitten, jos tohon menee hermot.

Yhteistyössä