Kesäkuiset 2025 ☀️

Mulla oli tänään hCG-arvon mittaus ja tulos 2708 eli nousua oli viime torstaihin, mutta ei tämä nyt ihan sitä vauhtia ole tuplaantunut mitä pitäisi, tänään rv 6+0. Saapa nähdä ens viikon torstaina varhaisultra.
Arvon pitäisi tuplaantua 1,5 vuorokaudessa eli aika pieni nousu on ollut 5 päivässä, jos on vain vähän yli kaksinkertaistunut. Viitearvoissa on kai kuitenkin, mutta nehän on aika laajoja. Varmasti tosi ikävää odottaa epätietoisuudessa ultraa. Eikö sitä voisi aikaistaa?
 
Jatkan vielä hcg:stä omasta kokemuksesta, kun edellisessä raskaudessa sitä mitattiin ja nousu oli omasta mielestäni liian pieni, vaikka neuvola lääkäri oli sitä mieltä, että ihan ok. Neuvolan ultrassa ei näkynyt mitään vielä rv 5. (En päässyt naustenklinikalle). Keskenmeno alkoikin rv 7 lopulla ja paljastui kohdun ulkoiseksi vasta pari kuukautta myöhemmin, kun hcg ei laskenut ja pääsin vihdoin naistenklinikalle ultrattavaksi. Oma intuitio sanoi heti, että kaikki ei ole hyvin, vaikka lääkäri muuta väitti, mutten osannut kyseenalaistaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hep43
Ajattelin kyllä, että tilaisin dopplerin niin sais yhdessä sitten kuunnella pikkuisen sydänääniä. Jos antaisi vaikka isänpäivänä lahjaksi niin kai pian sen jälkeen vois jo kokeilla. Onko kellään kokemusta kotidopplereista tai suosituksia?
Mulla on ihan perusmallinen Angelsounds ja asiansa on ajanut. 😅 Taitaa vielä halvin markkinoilla oleva olla. 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
1279 oli viime torstaina ja nyt 2708. Eli arvon olisi pitänyt olla nyt lähempänä 5000 sen laskuopin mukaan että se nousisi 100%/36h. Viitearvoissa on. Th ei kommentoinut mitenkään, kysyi vaan varasinko vu:n. Mulla on työreissu tulossa ja olen poissa kaupungista, joten ultraa en voi juuri aikaistaa. Se tulos sieltä sitten tulee mikä on tullakseen, menisin sinne sitten minä päivänä tahansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja RLiisukka
1279 oli viime torstaina ja nyt 2708. Eli arvon olisi pitänyt olla nyt lähempänä 5000 sen laskuopin mukaan että se nousisi 100%/36h. Viitearvoissa on. Th ei kommentoinut mitenkään, kysyi vaan varasinko vu:n. Mulla on työreissu tulossa ja olen poissa kaupungista, joten ultraa en voi juuri aikaistaa. Se tulos sieltä sitten tulee mikä on tullakseen, menisin sinne sitten minä päivänä tahansa.
Tsemppiä! 🥺
 
  • Tykkää
Reactions: Hep43
Mulla alkoi oireilu kerta rysäyksellä sunnuntaina, nyt oon kaks päivää oksennellut ja nukkunut. Oon niin loputtoman väsynyt, etten ees tienny että ihminen voi olla näin puhki! En tosiaan muista, että oisin eläissään kuuna päivänä ollu näin poikki! Oon vaan nukkunu ja nuokkunu kaks päivää ja jos jotain pitää jaksaa nousta tekemään, niin liki itku tulee. Mutta sen siitä saa, ei ois pitäny manata ja ihmetellä oireettomuutta vaan nautiskella siitä, sen mitä sitä kesti! Huomenna varhaisultraan, omien laskujen mukaan 7+0. Jännittää!
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu
Meillä on nyt tulossa muutto tän vuoden puolella, koska saadaan ilmeisesti talo myytyä! Tänään hyväksyttiin tarjous ja tässä sitä sitten pähkäilen, että miten hitossa tulen selviämään, jos täytyy muuttoa tehdä ja samalla oksentaa 😅 mut ei siinä, nopeat liikkeet on näyttäviä! 🤩 Ja kohti unelmia ja oman talon rakentamista ollaan menossa!
Anopille joudutaan ilmeisesti lapsikatraan ja koiran kanssa muuttamaan ensin muutamaksi viikoksi, ajatuksena kuulostaa jo jännittävältä! 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja Kyfi
Hei pitkästä aikaa! Mä oon ollut poissa keskusteluista pidemmän aikaa, mulla kesti kerätä rohkeutta kertoa omalle miehelle, että ollaan raskaana, niin en ole kyennyt tulemaan keskusteluihin mukaan ennen sitä. Viime viikon maanantaina annoin vinkin, että menkat alkaa olla myöhässä, ja tämän viikon maanantaina tein viimein testin hänen kanssaan. Positiivisia testejä koko tämän 7 viikon odotuksen ajan olen tehnyt yhteensä 4kpl (2.10 (2kpl), 8.10 ja nyt 21.10). Mies otti asian paremmin kuin odotin. Odotin hirmuista ahdistumista tulevasta elämänmuutoksesta, mutta hän sitten sanoi että "kyllä me pärjätään", mikä oli lohduttavaa, vaikka uskon että jonkunlainen ahdistus ja jännitys siellä pinnan alla kytee, jota ei tuoda esille minulle. ❤ Meillä siis vauvahaaveet ovat 100% minusta lähtöisiä, mies ei niinkään lasta olisi halunnut, mutta tapailun/seurustelun alussa hyväksyi ehdot minun kanssa jatkamiseen, niin nyt yli 5 vuoden yhdessä olon jälkeen oli aika alkaa yrittämään, ja mies onneksi antoi sille siunauksen :) Molemmille oli vain niin iso yllätys, että se tapahtui näin pian (08/2024 otettiin kierukka pois).

Eilen soitin ja varasin ensimmäisen ajan neuvolaan, joka on 12.11.2024 (jännää!). LA aika on 19.6.2025.

Puhuitte aiemmin siitä, että kerrotteko raskaudesta muille. Mieheni kanssa sovimme, että alkuun emme puhu hirveästi muille, mutta parhaalle ystävälleni kerroin heti miehen jälkeen, ja parille naisystävälle aion vielä kertoa jos tulee sopiva tilaisuus ja tunnelma. Toivoisin, että saatais pidettyä perheiltä salassa ainakin joulukuuhun asti.

Lauantaina koin itse myös pienen säikähdyksen, kun mies "hoiteli" mut aamulla, ja orgasmin jälkeen kävin vessassa ja pyyhin paperiin verta. Sitä ei sitten onneksi tullut "paljoa", ja neuvolantäti eilen sanoikin että ei tarvitse sitä säikähtää, että voi olla ihan jotain normaalia alkuraskauden vuotoa tms.

Mulla ei oikein oo mitään oireita, mikä yllättää ja hämmentää. Oireista ehkä odotin nimenomaan sitä pahoinvointia, että siksi varmaan on olo, että "ei ole mitään oireita", mutta sitten jos lähden halkomaan hiuksia, niin olen huomannut että olen väsyneempi kuin normaalisti & väsyn nopeasti, haaveilen usein päiväunista, ajatus katkeilee, mulla on ollut närästystä, suoliston toiminta ei ehkä ole ihan yhtä sujuvaa kuin normaalisti, hengästyn helposti (toki en ole koskaan kovin urheilullinen ollut), ja aika turvonnut olo ja näky. Ennen raskautta vakio oli, että himoitsin kaikkea makeaa, mutta nyt tuntuu, että en himoitse oikein mitään syötävää, vaikka ruoka kyllä ihan maistuu. Suklaa ei maistu yhtä taivaalliselle kuin ennen (mutta toki maistuu). Leipäjuusto ja raejuusto maistui kyllä superhyvälle. Eilen porkkanat ranch-dipillä oli niiiiiiiin hyvää, mutta siitä combosta olen tykännyt jo ennen raskautta.

Itse olin kanssa lukenut noista leikkeleistä, että niitä ei suositeltaisi, niin en ole sitten uskaltanut ottaa. Ajattelin varmistaa sitä sitten neuvolasta kun sinne asti pääsee. Jossain kohtaa teen Namituvalle tilauksen salmiakista (mitä rakastin ennen raskautta), mutta huomaan että nyt minulla ei ole ollut sillee mitään harmitusta/kovia himoja salmiakista.

Moni teistä vaikuttaa käyneen ottamassa erikseen verikokeissa hcg-arvoja? Siis käyttekö te yksityisellä? Olen niin kokematon tämän aiheen piirissä, että mietin syytä että miksi? (ja samalla pohdin että pitäskö munkin käydä, mutta jos ensin ymmärtäisin että miksi ja miten :D)

Onnea aivan kaikille plussanneille, ihana kesäkuu tulossa 🥰❤
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa! Mä oon ollut poissa keskusteluista pidemmän aikaa, mulla kesti kerätä rohkeutta kertoa omalle miehelle, että ollaan raskaana, niin en ole kyennyt tulemaan keskusteluihin mukaan ennen sitä. Viime viikon maanantaina annoin vinkin, että menkat alkaa olla myöhässä, ja tämän viikon maanantaina tein viimein testin hänen kanssaan. Positiivisia testejä koko tämän 7 viikon odotuksen ajan olen tehnyt yhteensä 4kpl (2.10 (2kpl), 8.10 ja nyt 21.10). Mies otti asian paremmin kuin odotin. Odotin hirmuista ahdistumista tulevasta elämänmuutoksesta, mutta hän sitten sanoi että "kyllä me pärjätään", mikä oli lohduttavaa, vaikka uskon että jonkunlainen ahdistus ja jännitys siellä pinnan alla kytee, jota ei tuoda esille minulle. Meillä siis vauvahaaveet ovat 100% minusta lähtöisiä, mies ei niinkään lasta olisi halunnut, mutta tapailun/seurustelun alussa hyväksyi ehdot minun kanssa jatkamiseen, niin nyt yli 5 vuoden yhdessä olon jälkeen oli aika alkaa yrittämään, ja mies onneksi antoi sille siunauksen Molemmille oli vain niin iso yllätys, että se tapahtui näin pian (08/2024 otettiin kierukka pois).

Eilen soitin ja varasin ensimmäisen ajan neuvolaan, joka on 12.11.2024 (jännää!). LA aika on 19.6.2025.

Puhuitte aiemmin siitä, että kerrotteko raskaudesta muille. Mieheni kanssa sovimme, että alkuun emme puhu hirveästi muille, mutta parhaalle ystävälleni kerroin heti miehen jälkeen, ja parille naisystävälle aion vielä kertoa jos tulee sopiva tilaisuus ja tunnelma. Toivoisin, että saatais pidettyä perheiltä salassa ainakin joulukuuhun asti.

Lauantaina koin itse myös pienen säikähdyksen, kun mies "hoiteli" mut aamulla, ja orgasmin jälkeen kävin vessassa ja pyyhin paperiin verta. Sitä ei sitten onneksi tullut "paljoa", ja neuvolantäti eilen sanoikin että ei tarvitse sitä säikähtää, että voi olla ihan jotain normaalia alkuraskauden vuotoa tms.

Mulla ei oikein oo mitään oireita, mikä yllättää ja hämmentää. Oireista ehkä odotin nimenomaan sitä pahoinvointia, että siksi varmaan on olo, että "ei ole mitään oireita", mutta sitten jos lähden halkomaan hiuksia, niin olen huomannut että olen väsyneempi kuin normaalisti & väsyn nopeasti, haaveilen usein päiväunista, ajatus katkeilee, mulla on ollut närästystä, suoliston toiminta ei ehkä ole ihan yhtä sujuvaa kuin normaalisti, hengästyn helposti (toki en ole koskaan kovin urheilullinen ollut), ja aika turvonnut olo ja näky. Ennen raskautta vakio oli, että himoitsin kaikkea makeaa, mutta nyt tuntuu, että en himoitse oikein mitään syötävää, vaikka ruoka kyllä ihan maistuu. Suklaa ei maistu yhtä taivaalliselle kuin ennen (mutta toki maistuu). Leipäjuusto ja raejuusto maistui kyllä superhyvälle. Eilen porkkanat ranch-dipillä oli niiiiiiiin hyvää, mutta siitä combosta olen tykännyt jo ennen raskautta.

Itse olin kanssa lukenut noista leikkeleistä, että niitä ei suositeltaisi, niin en ole sitten uskaltanut ottaa. Ajattelin varmistaa sitä sitten neuvolasta kun sinne asti pääsee. Jossain kohtaa teen Namituvalle tilauksen salmiakista (mitä rakastin ennen raskautta), mutta huomaan että nyt minulla ei ole ollut sillee mitään harmitusta/kovia himoja salmiakista.

Moni teistä vaikuttaa käyneen ottamassa erikseen verikokeissa hcg-arvoja? Siis käyttekö te yksityisellä? Olen niin kokematon tämän aiheen piirissä, että mietin syytä että miksi? (ja samalla pohdin että pitäskö munkin käydä, mutta jos ensin ymmärtäisin että miksi ja miten )

Onnea aivan kaikille plussanneille, ihana kesäkuu tulossa
Mulla ei nyt ole mitattu hcg:tä eikä sitä normaalisti tarvikaan mitata. Jos on jotain huolta ja epäilystä, eteneekö raskaus normaalisti niin hcg-mittaukseen voi päästä julkiselle neuvolan lähetteellä. Yksityisellä voi toki käydä mittauttamassa omakustanteisesti, jos arvoa oman mielenrauhan vuoksi haluaa seurata.
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja Enamorado
Itse olen nyt syönyt leivän päällä leikkelettä. Maks. viikon avattuna ollutta. Viikonloppuna kyllä olin jo ihan paniikissa, että mulla on varmaan listeria, kun oli niitä kipuja ja muutenkin kipeä olo. En mitannut kuumetta kuitenkaan. Kyllä se paniikki sitten kipujen helpottuessa lieveni. Nyt kyllä vähän mietityttää uskaltaako niitä syödä enää, ettei tarvi turhaan panikoida. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja Enamorado
Itse olen nyt syönyt leivän päällä leikkelettä. Maks. viikon avattuna ollutta. Viikonloppuna kyllä olin jo ihan paniikissa, että mulla on varmaan listeria, kun oli niitä kipuja ja muutenkin kipeä olo. En mitannut kuumetta kuitenkaan. Kyllä se paniikki sitten kipujen helpottuessa lieveni. Nyt kyllä vähän mietityttää uskaltaako niitä syödä enää, ettei tarvi turhaan panikoida. 😅
Mä kyllä syön leikkeleitä (paitsi just mm.metvurstia), enkä aio edes lopettaa. Ihan jokaisessa raskaudessa ollut suosituksissa eroja ja en jaksa olla hysteerinen ruuan kanssa. 🫣 Maailmalla ne suositukset taas ihan erilaisia ja vauvoja syntyy silti joka maahan. 👍
 
vierailija
Kiikunkaakun kuulunko tänne vai heinäkuisiin, mutta kyselen nyt täältä kuitenkin!
Millaisia fiiliksiä teillä ollut plussaamisen aikoihin? Eli silloin kun menkkojen pitäisi alkaa? Itsellä on vähän sellaisia menkkamaisia tuntemuksia ollut, mutta ei niinkään kipua. Vähän jännittää, et onko merkki siitä, että vuoto kuitenkin alkaa vai ihan raskaudesta johtuvia fiiliksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Aadasofie
vierailija
Kiikunkaakun kuulunko tänne vai heinäkuisiin, mutta kyselen nyt täältä kuitenkin!
Millaisia fiiliksiä teillä ollut plussaamisen aikoihin? Eli silloin kun menkkojen pitäisi alkaa? Itsellä on vähän sellaisia menkkamaisia tuntemuksia ollut, mutta ei niinkään kipua. Vähän jännittää, et onko merkki siitä, että vuoto kuitenkin alkaa vai ihan raskaudesta johtuvia fiiliksiä.
 
vierailija
Kiikunkaakun kuulunko tänne vai heinäkuisiin, mutta kyselen nyt täältä kuitenkin!
Millaisia fiiliksiä teillä ollut plussaamisen aikoihin? Eli silloin kun menkkojen pitäisi alkaa? Itsellä on vähän sellaisia menkkamaisia tuntemuksia ollut, mutta ei niinkään kipua. Vähän jännittää, et onko merkki siitä, että vuoto kuitenkin alkaa vai ihan raskaudesta johtuvia fiiliksiä.
Jäi teksti pois. Mutta ihan normaalia nuo menkkamaiset tuntemukset. 🙂 Sen takia ei kannata murehtia.
 
Kiikunkaakun kuulunko tänne vai heinäkuisiin, mutta kyselen nyt täältä kuitenkin!
Millaisia fiiliksiä teillä ollut plussaamisen aikoihin? Eli silloin kun menkkojen pitäisi alkaa? Itsellä on vähän sellaisia menkkamaisia tuntemuksia ollut, mutta ei niinkään kipua. Vähän jännittää, et onko merkki siitä, että vuoto kuitenkin alkaa vai ihan raskaudesta johtuvia fiiliksiä.
Mulla oli jatkuvaa menkkajomotusta ennen plussaa ja sen jälkeen. Myös alaselässä oli polttava tunne: Vieläkin on välillä iltaisin menkkamaista jomotusta, sitten menee taas pois. On ihan normaalia ☺
 
Mulla alkoi oireilu kerta rysäyksellä sunnuntaina, nyt oon kaks päivää oksennellut ja nukkunut. Oon niin loputtoman väsynyt, etten ees tienny että ihminen voi olla näin puhki! En tosiaan muista, että oisin eläissään kuuna päivänä ollu näin poikki! Oon vaan nukkunu ja nuokkunu kaks päivää ja jos jotain pitää jaksaa nousta tekemään, niin liki itku tulee. Mutta sen siitä saa, ei ois pitäny manata ja ihmetellä oireettomuutta vaan nautiskella siitä, sen mitä sitä kesti! Huomenna varhaisultraan, omien laskujen mukaan 7+0. Jännittää!
Mulla kans alkoi viimeviikon lopulla kunnolla oksentelut ja väsymys. Mä en muistanut tällästä väsymystä olevan olemassakaan! Nyt menossa 5+5 ja päivät tosiaan menee nukkuessa ja oksentaessa. Saikulla on pakko olla.

Huomenna on tasan viikko varhaisultraan 😍 Meillä kyllä neuvolassakin ultrataan 19.11, mutta en kuitenkaan perunut tota yksityistä ultraa. En malta odottaa tonne asti mitenkään 😅
 

Yhteistyössä