Etävanhemmasta lastensuojeluilmoitus

Lastensuojelu soitti minulle.
Etävanhemmasta poliisin toimesta tehty lasu, oli aggressiivisesti käyttäytynyt isäänsä kohtaan, poliisi kutsuttu ja tutkinta päällä. Eikä ollut kuulemma ainoa kerta, toisella kerralla oli ollut lapsi paikalla hänellä. Mitään muuta en vielä tiedä.

Lapsen isä ei kertonut minulle mitään asiasta lasta tuodessaan.ei myöskään hänen vanhempansa.

Lastensuojelu lähinnä minulle ilmoitti, ja mitään muuta eivät tee,koska olen yksinhuoltaja, eikä isä siis ole huoltaja.

Meillä oikeuden tapaamissopimus, mutta en tosiaan nyt kyllä halua lasta hänelle antaa. Asuu vanhempiensa kanssa kaiken päälle.
Onko minun pakko luovuttaa lasta hänelle? Mitä tehdä tässä tilanteessa? Lastensuojelu ei asiaan kuulemma puutu, kun ei ole asiakkuutta meillä, eikä isä ole huoltaja..
En löytänyt tietoa vastaavasta. Valvottuja tapaamisiakaan ei anneta, ellei isä niihin suostu.
 
Siis isä on väkivaltainen isoisää kohtaan? Ei kuitenkaan lapsia kohtaan?

Kannattaa kysellä asianajajalta, voiko isä pakottaa valvottuihin tapaamisiin tai onko jotain muuta tehtävissä.
Juuri näin käsitin, ja lapsi paikalla ollut. Lasussa luki "altistuminen väkivallalle".

Olen ymmärtänyt, että tapaamissopimuksen rikkomisesta helpostikin tulee uhkasakkoa. Tässä kohtaa sen silti otan itse mieluummin kuin lasta laitan paikkaan, minne poliisiakin kutsutaan kun on yhteenottoa.

Valvottuja lähinnä mietin, ettei voi syyttää vieraannuttamisesta, kun asiaa selvitellään.
 

Yhteistyössä