Murhan puolustelu seurakunnassa

Jättäisitkö menemästä häihin ja hautajaisiin, jos homoseksuaalinen lapsesi menisi naimisiin ja kuolisi huumeisiin?
Synttäreille, valmistumisjuhliin, hautajaisiin: tietysti. Ne liittyis siihen ihmiseen.

Häihin en pystyis. Miks mä juhlimaan jotain joka vie kadotukseen?

Mutta sen verran kasvattaisin lapseni myös hyväksymään itse äitinsä eri ajattelun, eikä pakottamaan omaan ajatteluunsa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Itse en kyllä voisi enää olla tekemisissä lapsen kanssa jos hän kääntyy niin täydellisesti kasvatustaan vastaan että hylkää Jumalan antaman perinteisen perhemallin. Homoseksuaalisuus on mainittu Raamatussa yhtenä harvoista synneistä, joista ei ole pelastusta ilman eheytymistä. Joskus pitää ajatella myös itseään. Minulle olisi liian kivuliasta jos lapsi valitsisi kadotukseen johtavan polun. Yksineläjäksi jääminen olisi tragedia ja virhe, jonka ihminen myös todennäköisesti itse kokee virheenä, mutta mikään Jumalaa vastaan avoimesti kapinoiva perhemalli ja sellaisella YLPEILY ei tulisi koskaan kyseeseen.
 
Itse en kyllä voisi enää olla tekemisissä lapsen kanssa jos hän kääntyy niin täydellisesti kasvatustaan vastaan että hylkää Jumalan antaman perinteisen perhemallin. Homoseksuaalisuus on mainittu Raamatussa yhtenä harvoista synneistä, joista ei ole pelastusta ilman eheytymistä. Joskus pitää ajatella myös itseään. Minulle olisi liian kivuliasta jos lapsi valitsisi kadotukseen johtavan polun. Yksineläjäksi jääminen olisi tragedia ja virhe, jonka ihminen myös todennäköisesti itse kokee virheenä, mutta mikään Jumalaa vastaan avoimesti kapinoiva perhemalli ja sellaisella YLPEILY ei tulisi koskaan kyseeseen.
Mut voihan lapsi valita muullakin tapaa synnillisen tien, ja yksinkertaisimmillaan synti=ero Jumalasta, ja suurin osa teineistä valitsee sen.
Toki sateenkaarius on hankala syntimuoto koska se istuu siinä ihmisessä tiukassa.

Missä on Raamatussa kerrottu pelastumisen vaativan homoudesta eheytymistä? Tai siis ettei sellainen tavallinen synnin torjuminen (älä tee, poista ajatuksistasi) riitä?
Alkuseurakunnassakin oli ex-homoja Roomalaiskirjeen mukaan, mutta mä en usko että Pietarit ja Paavalit piti mitään eheytymisretriittejä homoille, vaan sanoi "Jumala ei kattele hyvällä homoiluja, ettäs tiedätte, näin on näreet, piste." :)
Ei sillä etteikö terapiakeskustelu ois myös tarpeen. Mutta joskus Jumalan voima on niin voimakas että vaikeatkin syntimuodot katkeaa pitkäks aikaa, ilman psykologista työstämistä.
 
Voisit kuitenkin puhuu noista asioista omissa nimissä ja oman hongobongo- seurakuntas nimissä, niin ihmiset ei sekottais kristinuskoon.
Hmm, ei tässä oo edelleenkään meikäläisestä kyse.
Lue Uutta Testamenttia edelleen. Ja vertaa kirkkoon.

Tiesitkö, että varsinainen "kirkollisuus" alkoi muodostua apostolien kuoltua (viimenen kuoli ehkä v.90), ehkä v.150 jälkeen? Alkuseurakunnan iloinen poppoo ja 300-luvun jähmeän kolkot kirkolliset menot oli kuin eri uskonnoista repäisty.
 
vierailija
Hmm, ei tässä oo edelleenkään meikäläisestä kyse.
Lue Uutta Testamenttia edelleen. Ja vertaa kirkkoon.

Tiesitkö, että varsinainen "kirkollisuus" alkoi muodostua apostolien kuoltua (viimenen kuoli ehkä v.90), ehkä v.150 jälkeen? Alkuseurakunnan iloinen poppoo ja 300-luvun jähmeän kolkot kirkolliset menot oli kuin eri uskonnoista repäisty.
Missäs kohtaa ut:ssa puhutaan eheytyshoidoista?
 
vierailija
Mielestäni nimenomaan tuomitseva kristitty on aito kristitty. Vaikka kristinusko on perusolemukseltaan Jumalan tarjoama pelastus ikuiselta kadotukselta, on kristinusko myös moraalioppi. Siten kristinuskon tehtävä on aina myös pyrkiä torjumaan sosiaalisia paheita ja erilaista kieroutuneisuutta.

Uuden testamentin mukaan Jumalan valtakunnasta ovat suljettuja pois: huorintekijät, epäjumalanpalvelijat, aviorikkojat, hekumoitsijat, miehimykset, varkaat, ahneet, juomarit, pilkkaajat ja anastajat. Nämä ovat siis kadottavia syntejä. Jokainen saa tietysti valita oman tiensä elämässä, mutta ihmisiä on silti varoitettava turmiollisten valintojensa seurauksista. Onko hetken hekuma muka niin tärkeä, että sen takia kannattaa ottaa osakseen ikuinen kärsimys ajan tuolla puolen?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mielestäni nimenomaan tuomitseva kristitty on aito kristitty. Vaikka kristinusko on perusolemukseltaan Jumalan tarjoama pelastus ikuiselta kadotukselta, on kristinusko myös moraalioppi. Siten kristinuskon tehtävä on aina myös pyrkiä torjumaan sosiaalisia paheita ja erilaista kieroutuneisuutta.

Uuden testamentin mukaan Jumalan valtakunnasta ovat suljettuja pois: huorintekijät, epäjumalanpalvelijat, aviorikkojat, hekumoitsijat, miehimykset, varkaat, ahneet, juomarit, pilkkaajat ja anastajat. Nämä ovat siis kadottavia syntejä. Jokainen saa tietysti valita oman tiensä elämässä, mutta ihmisiä on silti varoitettava turmiollisten valintojensa seurauksista. Onko hetken hekuma muka niin tärkeä, että sen takia kannattaa ottaa osakseen ikuinen kärsimys ajan tuolla puolen?
Eiku, älä tuomitse, jotta sinua ei tuomittaisi.. vai mitä olet mieltä?
 
Mielestäni nimenomaan tuomitseva kristitty on aito kristitty. Vaikka kristinusko on perusolemukseltaan Jumalan tarjoama pelastus ikuiselta kadotukselta, on kristinusko myös moraalioppi. Siten kristinuskon tehtävä on aina myös pyrkiä torjumaan sosiaalisia paheita ja erilaista kieroutuneisuutta.

Uuden testamentin mukaan Jumalan valtakunnasta ovat suljettuja pois: huorintekijät, epäjumalanpalvelijat, aviorikkojat, hekumoitsijat, miehimykset, varkaat, ahneet, juomarit, pilkkaajat ja anastajat. Nämä ovat siis kadottavia syntejä. Jokainen saa tietysti valita oman tiensä elämässä, mutta ihmisiä on silti varoitettava turmiollisten valintojensa seurauksista. Onko hetken hekuma muka niin tärkeä, että sen takia kannattaa ottaa osakseen ikuinen kärsimys ajan tuolla puolen?
Just näin.

Pieni viilaus: mehän ei itse tuomita, mutta kerromme Jumalasta joka tuomitsee.
Ja tällaiset "tiedotusluontoiset asiat" on maailman tärkeintä muiden kuulla ajoissa.
Kuin myös se että Jeesus pelastaa, rakastaa jne.
 
Missäs kohtaa ut:ssa puhutaan eheytyshoidoista?
Niin, ei niistä kerrotakaan. Jumalan voima oli niin suuri alkuseurakunnan aikana, että synninteko yksinkertaisesti vaan unohtui ja terapiaistuntoja ei tarvittu.

Tai en mä psykologiaa väheksy, ja geenialtistuksen lisäksi lapsuuden tapahtumat muovaavat meitä. Voimakkainkin uskova voi tarvita kuuntelijaa ja terapeuttia.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja otsikkoon liittyen: kenenkään ihmisen murhaaminen ei ole puolusteltavissa, oli tämä tehnyt mitä tahansa. (Tosin en kauaa suris jos joku salamurhais Putinin)

5. käskyn sanatarkka suomennos: "Älä murhaa". Se on voimakkaampi kuin tappo, jota esim.sodassa juutalaiset tekivät, Jumalan luvalla ja jopa kehoituksesta.
 
vierailija
Mikä Lasarian kirja? Ei sellaista Raamatussa ole.
Kutsuiko Janne Jeesuksen nimeä?
Ja jos kutsui, lukiko Raamatusta sen, että homoilijat ei pelastu?

Ja jotain häikkää on ollut siinä vanhassa patussa jo heidän tavatessaan, jos 56-vuotiaana alkaa heilastella 19-vuotiaan kanssa, vähän kuin Haavisto otti nelikymppisenä 19-vuotiaan.
Se olisi outoa heteroillakin.

Mutta en halua repiä ja raadella enempää, koska Janne on just kuollut. Vastasin vaan ap:lle.
Surullinen keissi.
👍🏻😥
 

Yhteistyössä