K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä uskon nyt tuohon teoriaan että Tjäreborg laittoi ehdot kenen kanssa pitää matkustaa. Eli en enään pidä tuota lomaa vapaaehtoisena tapahtumana, vaan sekin rahan takia tehty. Sääli. Mutta ehkä se Ljubljanan reissu joskus tapahtuu, ja se olisi oikeasti eka tapaaminen ilman työtaka-ajatusta.
Et pidä lomaa vapaaehtoisena tapahtumana? Että ihan Tjäre pakotti Kärtsän reissuun? Miten voit olla noin sekaisin ja harhoissa? Nyt otat kyllä breikin palstailusta, käy vaikka ulkona haukkaamassa happea.
Muuten, kun Tjäreborgin instatili jakoi ne Kärtsän stoorit, niin niistä jäi Bojan-osuudet pois. Matkaseura ei ollut se pointti mainonnan kannalta, vaan ihan sen kohteen mainostaminen.
 
vierailija
Kun matkatoimiston pitää saada itselleen sopivaa näkyvyyttä, ne luonnollisesti varmistavat, että se matkaseura on sellainen joka ei vahingoita yhtiön brändiä, vaan mieluiten tuo jotain erityisen hyvää esiin. Entä jos se ottaisi mukaan vaikka äänekästä uusnatsia? Totta hitossa ne haluavat pysyä kärryillä siitä mitä se näkyvyys on, jota rahoittavat!
Juuri näin. Sponsorit todellakin ehdottavat niitä yhteistyökuvioita, joista hyötyvät itsekin, mutta ei se tarkoita sitä että saneltaisiin kenen kanssa pitää mennä tai vaadittaisiin sopimuksen ulkopuolista osapuolta näkymään myös. Hyvin harvoin sponsorointi on sellaista, että kyselemättä maksetaan ihan mitä vaan kunhan saadaan pari stooria vastineeksi. Ei siellä silti pakoteta tekemään mitään, K:n ei ole mikään pakko lähteä matkalle jossain tietyssä seurassa. Todennäköisesti hän on voinut ihan itse bojania ehdottaakin, mutta yhtä hyvin se on voinut tulla sieltä tjäreborgilta, koska siellä kyllä seurataan millainen sisältö saa eniten positiivista huomiota.
 
vierailija
Olkoon miten on niin varmasti eivät ole määränneet nyt on pakko ottaa mukaan joku Bojan C. sinne.
Ei sponsorisopimuksella määrätä yhtään mihinkään. Mutta ne saa silti valita kenen matkoja maksavat. Vai kuvitteletko, että K voi soittaa matkatoimistoon ja määrätä heidät kustantamaan itselleen ja kaverilleen yhtään mitään? Se on kaupallinen yhteistyö, silloin molempien osapuolten intressien pitää toteutua.
 
vierailija
Sadie fanit väittää kiven kovaan että B on mennyt Sloveniaan torstaina koska JO julkaisi videon joka on kuulemma silloin otettu koska siinä oli paksut vaatteet. Eivät usko että olivat ma asti Kyproksella ja että B tuli Suomeen. Sanovat että Kkin postannut kaikki videot jälki käteen. Ne vasta hulluja on. Ihan pihalla.
 
vierailija
Sadie fanit väittää kiven kovaan että B on mennyt Sloveniaan torstaina koska JO julkaisi videon joka on kuulemma silloin otettu koska siinä oli paksut vaatteet. Eivät usko että olivat ma asti Kyproksella ja että B tuli Suomeen. Sanovat että Kkin postannut kaikki videot jälki käteen. Ne vasta hulluja on. Ihan pihalla.
Miten nyt yhtäkkiä uskoon oletettuun suhteeseen, kun aiemmin ei ollut mitään juttuja? Mutta erikoista tosiaan.
 
vierailija
Sadie fanit väittää kiven kovaan että B on mennyt Sloveniaan torstaina koska JO julkaisi videon joka on kuulemma silloin otettu koska siinä oli paksut vaatteet. Eivät usko että olivat ma asti Kyproksella ja että B tuli Suomeen. Sanovat että Kkin postannut kaikki videot jälki käteen. Ne vasta hulluja on. Ihan pihalla.
Mä oon paljon ihmetellyt tota sadien fanikuntaa. Niitä on hirveästi ja ne kiihkeästi seuraavat sen jokaista askelta ja silti ne on jotenkin jatkuvasti ihan kujalla.
 
vierailija
Mä oon paljon ihmetellyt tota sadien fanikuntaa. Niitä on hirveästi ja ne kiihkeästi seuraavat sen jokaista askelta ja silti ne on jotenkin jatkuvasti ihan kujalla.
Sieltä Venetsiastakin ne luuli jotain ihan toista tyyppiä sadieksi ja kirkuivat kilvan sen "uutta" tatuointia. Ja siis kyse oli tosiaan aivan eri ihmisestä. Jotenkin kun vertaa vaikka tähän JO fandomiin, jossa tunnistetaan jokaisen yksittäiset pisamat ja kaikki muutkin kohdat vartalosta, ne vaikuttavat loppujen lopuksi tietävän tosi vähän ihailunsa kohteesta. Siksi olen alkanut epäillä kaikkia sen tunnistamisia ja "varmoja havaintoja". Toki sillä on hirveästi faneja, joista varmaan osa tietääkin sen jokaisen hiussuortuvan liikkeetkin, mutta varsinkin twitterissä on paljon äänekkäitä faneja, jotka tuntuvat uskovan ihan mitä tahansa, esim. minkä tahansa kuvan olevan juuri tältä hetkeltä.
 
vierailija
Juuri näin. Sponsorit todellakin ehdottavat niitä yhteistyökuvioita, joista hyötyvät itsekin, mutta ei se tarkoita sitä että saneltaisiin kenen kanssa pitää mennä tai vaadittaisiin sopimuksen ulkopuolista osapuolta näkymään myös. Hyvin harvoin sponsorointi on sellaista, että kyselemättä maksetaan ihan mitä vaan kunhan saadaan pari stooria vastineeksi. Ei siellä silti pakoteta tekemään mitään, K:n ei ole mikään pakko lähteä matkalle jossain tietyssä seurassa. Todennäköisesti hän on voinut ihan itse bojania ehdottaakin, mutta yhtä hyvin se on voinut tulla sieltä tjäreborgilta, koska siellä kyllä seurataan millainen sisältö saa eniten positiivista huomiota.
No miksi tuota postausta missä K mainitsee B:n ei ole Tjäreborgin IG:ssä jos se saa sun mukaan Tjäreborgille positiivista huomiota ?
 
vierailija
No miksi tuota postausta missä K mainitsee B:n ei ole Tjäreborgin IG:ssä jos se saa sun mukaan Tjäreborgille positiivista huomiota ?
No tämä. Ehkä täällä onkin joku, joka työskentelee vastaavien diilien kanssa, mutta ei varmasti ole tehnyt yhteistyötä Kn kanssa. Warnerin yhteistöistä vastaava varmaan tekee selväksi sponsoreille, että Kärppy tekee asioita omalla tyylillä ja ainakin tällaisten somepostausten suhteen haluaa suht vapaat kädet. Noi kuitenkin tulee Kärpyn someen ja on osa hänen brändiään ja siksi haluaa itse määrätä mitä sinne postaa. Tässä tapauksessa sitten postaili vähän ylimääräistäkin.
 
vierailija
No miksi tuota postausta missä K mainitsee B:n ei ole Tjäreborgin IG:ssä jos se saa sun mukaan Tjäreborgille positiivista huomiota ?
Koska Tjäreborgilla ei ole sopimusta Bojanin kanssa, ei ne tietenkään julkaise ilman sellaista. Se, miten Bnäkyy K:n stooreissa, on heidän kahden välinen asia, eikä siihen tarvita mitään virallista sopimusta. Se on silti positiivista näkyvyyttä sekä hotellille että matkanjärjestäjälle.
 
vierailija
No tämä. Ehkä täällä onkin joku, joka työskentelee vastaavien diilien kanssa, mutta ei varmasti ole tehnyt yhteistyötä Kn kanssa. Warnerin yhteistöistä vastaava varmaan tekee selväksi sponsoreille, että Kärppy tekee asioita omalla tyylillä ja ainakin tällaisten somepostausten suhteen haluaa suht vapaat kädet. Noi kuitenkin tulee Kärpyn someen ja on osa hänen brändiään ja siksi haluaa itse määrätä mitä sinne postaa. Tässä tapauksessa sitten postaili vähän ylimääräistäkin.
Varmasti ne haluavatkin k:lta juuri hänelle tyypillistä sisältöä. Sponsorit tekee sopimukset joka tapauksessa myös itselleen hyödyllisiksi ja kyllä sellaiseen liittyy aina myös rajoituksia ja reunaehtoja. Vaikka siis halutaankin kärtsän omalla tyylillä tehtyä päivityksiä, siellä voi hyvin olla ehtoja vaikka kiroilulle tms. Sponsorointisopimuksessa on aina klausuulit sille, millaisissa tilanteissa sopimuksen voi purkaa, ja ne on tietenkin aina sellaisia juttuja, joista firma saa kyseenalaista mainetta.
 
vierailija
No tämä. Ehkä täällä onkin joku, joka työskentelee vastaavien diilien kanssa, mutta ei varmasti ole tehnyt yhteistyötä Kn kanssa. Warnerin yhteistöistä vastaava varmaan tekee selväksi sponsoreille, että Kärppy tekee asioita omalla tyylillä ja ainakin tällaisten somepostausten suhteen haluaa suht vapaat kädet. Noi kuitenkin tulee Kärpyn someen ja on osa hänen brändiään ja siksi haluaa itse määrätä mitä sinne postaa. Tässä tapauksessa sitten postaili vähän ylimääräistäkin.
Mikään firma kyllä ei tee sellaista sopimusta, jossa ei voisi vaikuttaa siihen julkisuuteen jota sponsoroitavan kautta tulee. Ja K tietää tämän tietenkin. Ei hän ole mitenkään automaattisesti oikeutettu ilmaisiin matkoihin, vaan totta kai hän toimii yhteisten pelisääntöjen mukaan, jos niitä haluaa.
 
vierailija
Sadie fanit väittää kiven kovaan että B on mennyt Sloveniaan torstaina koska JO julkaisi videon joka on kuulemma silloin otettu koska siinä oli paksut vaatteet. Eivät usko että olivat ma asti Kyproksella ja että B tuli Suomeen. Sanovat että Kkin postannut kaikki videot jälki käteen. Ne vasta hulluja on. Ihan pihalla.
Oisko linkkiä tai miltä tililtä esim. näitä löytyy? Eikö sinne kukaan vielä ole postannut oikeaa tietoa, missä B menee?
 
vierailija
Varmasti ne haluavatkin k:lta juuri hänelle tyypillistä sisältöä. Sponsorit tekee sopimukset joka tapauksessa myös itselleen hyödyllisiksi ja kyllä sellaiseen liittyy aina myös rajoituksia ja reunaehtoja. Vaikka siis halutaankin kärtsän omalla tyylillä tehtyä päivityksiä, siellä voi hyvin olla ehtoja vaikka kiroilulle tms. Sponsorointisopimuksessa on aina klausuulit sille, millaisissa tilanteissa sopimuksen voi purkaa, ja ne on tietenkin aina sellaisia juttuja, joista firma saa kyseenalaista mainetta.
Tottakai näin. Kyse olikin siitä, että jotkut väittävät, että nimenomaan Tjäreborg on halunnut B:n mukaan tai postauksiin. Diili on kuitenkin Kärpyn eli hän on itse voinut ehdottaa, että postaa jotain matkaseurastaan ja onko se ok. Ja ihan saletisti on saanut ihan itse päättää, kuka sinne matkalle tulee mukaan.
 
vierailija
Mikään firma kyllä ei tee sellaista sopimusta, jossa ei voisi vaikuttaa siihen julkisuuteen jota sponsoroitavan kautta tulee. Ja K tietää tämän tietenkin. Ei hän ole mitenkään automaattisesti oikeutettu ilmaisiin matkoihin, vaan totta kai hän toimii yhteisten pelisääntöjen mukaan, jos niitä haluaa.
Huom. Sanoin suht vapaat kädet eli sisältää nämä reunaehdot tietysti, mutta ei sitä, että hänelle sanellaan esim. kenen kanssa saa matkustaa y,s
 
vierailija
Tottakai näin. Kyse olikin siitä, että jotkut väittävät, että nimenomaan Tjäreborg on halunnut B:n mukaan tai postauksiin. Diili on kuitenkin Kärpyn eli hän on itse voinut ehdottaa, että postaa jotain matkaseurastaan ja onko se ok. Ja ihan saletisti on saanut ihan itse päättää, kuka sinne matkalle tulee mukaan.
Joo ainakin influt kun saa noita matkadiilejä niin seuralaisen saa valita itse ja ainoa velvollisuus on esitellä lomakohdetta/matkatoimistoa.
 
vierailija
Siis heti, kun B on lomailemassa biisin julkaisun aikaan täällä oletetaan, että se olisi jättämässä bändiä sivuun? Joksuilla on tulossa levy ensi kuussa ja varmasti siihen satsataan kaikki promot jokaiselta. Ilmeisesti ei saisi lomailla biisin promon aikaan ilman, että heti alkaa spekuloinnit bändin hajoamisesta.
 
vierailija
Huom. Sanoin suht vapaat kädet eli sisältää nämä reunaehdot tietysti, mutta ei sitä, että hänelle sanellaan esim. kenen kanssa saa matkustaa y,s
Sanelemisestahan ei olekaan ollut puhe, vaan että sponsori saattaa todellakin ehdottaa millainen seuraava yhteistyökuvio voisi sisällöltään olla. Ja jos esim parisuhdeloma ei nappaa jompaakumpaa osapuolta, voi ehdottaa kaverilomaa. Kumpi tahansa siis voi ehdottaa, myös se sponsori. Siihen ei tietenkään tarvitse suostua, kyse ei siis ole sanelemisesta eikä määräilystä. Mutta ei siis myöskään sponsoroitava voi sanella. Kuten tuossa edellä sanottiin, hän saa ilmaisen loman, mutta ei omilla ehdoillaan.
 
vierailija
Siis heti, kun B on lomailemassa biisin julkaisun aikaan täällä oletetaan, että se olisi jättämässä bändiä sivuun? Joksuilla on tulossa levy ensi kuussa ja varmasti siihen satsataan kaikki promot jokaiselta. Ilmeisesti ei saisi lomailla biisin promon aikaan ilman, että heti alkaa spekuloinnit bändin hajoamisesta.
Yleensä parin viikon loman jälkeen palataan takas töihin, eikä oteta lopareita.
 

Yhteistyössä