Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tänään alkaa vko 6 ja ekaa kertaa oli heti herätessä semmoinen heikotus ja etova olo. Lähti kuitenkin mehulla ja aamupuurolla. Olen myös syönyt ihan normaalisti koko ajan ja syön yleensäkin 5 kertaa päivässä, joka toivon mukaan auttaa siihen, ettei tule paha olo ainakaan liian kovan nälän takia. Jos tuntuu ettei mikään maistu, niin varmasti tärkeintä että edes jotain syö!

Varhaisultraa mietin vielä, pitäisikö kuitenkin mennä. Olisi kauheaa, jos mahdollinen keskenmeno selviäisi vasta siinä ekassa kunnalliselta saatavassa ultrassa. Muistin, että sellainenkin asia on olemassa kuin keskeytynyt keskenmeno, niin nyt tietenkin aloin sitäkin pelätä. Myös lisääntynyt valkovuoto aiheuttaa vessassa ramppaamista, kun pelkään jos sieltä tuleekin jotain muuta. Onneksi minulla on sattumalta ensi viikolle aika työterveyspsykologille, ehkä siellä voi näistäkin puhua.
 
  • Tykkää
Reactions: pihlisM ja Minni__
Tänään alkaa vko 6 ja ekaa kertaa oli heti herätessä semmoinen heikotus ja etova olo. Lähti kuitenkin mehulla ja aamupuurolla. Olen myös syönyt ihan normaalisti koko ajan ja syön yleensäkin 5 kertaa päivässä, joka toivon mukaan auttaa siihen, ettei tule paha olo ainakaan liian kovan nälän takia. Jos tuntuu ettei mikään maistu, niin varmasti tärkeintä että edes jotain syö!

Varhaisultraa mietin vielä, pitäisikö kuitenkin mennä. Olisi kauheaa, jos mahdollinen keskenmeno selviäisi vasta siinä ekassa kunnalliselta saatavassa ultrassa. Muistin, että sellainenkin asia on olemassa kuin keskeytynyt keskenmeno, niin nyt tietenkin aloin sitäkin pelätä. Myös lisääntynyt valkovuoto aiheuttaa vessassa ramppaamista, kun pelkään jos sieltä tuleekin jotain muuta. Onneksi minulla on sattumalta ensi viikolle aika työterveyspsykologille, ehkä siellä voi näistäkin puhua.
Siitä syystä mäki halusin varhaisultran et jos kaikki ei ois ollu kunnossa, niin olisin halunnu asian ns pois alta mielummin aikaisin kuin myöhemmin. Meillä kaikki oli kuitenkin hyvin eli sykkeet näkyi, tosin tieto kaksosraskaudesta lisäsi ns tuskaa 😬
Huoli on nyt moninkertainen, analysoin kaikkia tuntemuksia, odotan ja samalla pelkään niptiä, haluan saada varmuuden että kaikki on kunnossa, mut samalla tiedän että tää huoli ei mihinkään tuu katoamaan. Harkitsen jopa uutta ultraa. Torstaina on onneksi neuvola ja vaikka siellä ei kyllä alussa sydänääniä varmaankaan kuunnella, niin aion silti kokeilla onneani ja kysyä ja jos ei onnistu niin varmaan päädyn taas ultraan koska en kestä oottaa nt ultraan asti, millon lie sekin.

Suosittelen siis ehdottomasti asiasta juttelemista jonku kanssa jos suinkaan mahdollista ja yhtään siltä tuntuu 🧡
 
  • Tykkää
Reactions: uutamo ja Minni__
Siellä pieni oli oikeassa paikassa. Sydän sykki. Oli pienempi mitä kk laskettu mutta katsellaan rauhaksiin.
Nyt pitää ens viikolla alkaa varailee ekaa neuvola käyntiä.
Kävin tänään uudestaan varhaisultrassa. Ja ei löytynyt enää sykettä 😭 eli keskeytynyt keskenmeno. Oli mennyt pian sen edellisen käynnin jälkeen kesken.
nyt en tiiä mitä teen jatkossa. Oon jo yli 41 itselle jäi vähän fiilis että voisi yrittää pari kiertoa. Mies vähän erimieltä.
Nyt oottelen soittoa naistenklinikalta että koska pääsis aloittaa tyhjennyksen.
 
Kävin tänään uudestaan varhaisultrassa. Ja ei löytynyt enää sykettä eli keskeytynyt keskenmeno. Oli mennyt pian sen edellisen käynnin jälkeen kesken.
nyt en tiiä mitä teen jatkossa. Oon jo yli 41 itselle jäi vähän fiilis että voisi yrittää pari kiertoa. Mies vähän erimieltä.
Nyt oottelen soittoa naistenklinikalta että koska pääsis aloittaa tyhjennyksen.
Oon niin pahoillani🥺 jaksamista sinne ❤
 
Tänään 6+3, aamu alkoi kuvotuksella. Oli tiukkaa saada aamupuuro alas, oli vaikea aamu. Aamun tauolla upposi omena nassuun ilman ongelmia. Aamupäivän imeskelin kovia karkkeja. Lounas meni alas, aavistuksen teki pahaa. Kotia tullessa kauhee nälkä ja vähän napostelua. Iltaruoka upposi suht hyvin sisään, mut huonovointisuus piinaa taas. Huomenna pitäisi saada resepti pahoinvointiin. Eilen oli eka ilta kun lämmin ruoka meni ilman ongelmia alas ja pystyin syömään kaiken. Tänään on taas tuntunut vatsakipua, voisi ihan kuvitella et menkat alkaa…
 
Tänään 6+3, aamu alkoi kuvotuksella. Oli tiukkaa saada aamupuuro alas, oli vaikea aamu. Aamun tauolla upposi omena nassuun ilman ongelmia. Aamupäivän imeskelin kovia karkkeja. Lounas meni alas, aavistuksen teki pahaa. Kotia tullessa kauhee nälkä ja vähän napostelua. Iltaruoka upposi suht hyvin sisään, mut huonovointisuus piinaa taas. Huomenna pitäisi saada resepti pahoinvointiin. Eilen oli eka ilta kun lämmin ruoka meni ilman ongelmia alas ja pystyin syömään kaiken. Tänään on taas tuntunut vatsakipua, voisi ihan kuvitella et menkat alkaa…
Mulla kans juilinut mahaa tänään samalla tavalla kun alkaisi menkat ja äskön pyyhkiessä paperiin tuli jotain vaaleanpunaista. Vitsi, että mua pelottaa että tämä ei pääty hyvin 😔
 
  • Surullinen
Reactions: Minni__
Mulla kans juilinut mahaa tänään samalla tavalla kun alkaisi menkat ja äskön pyyhkiessä paperiin tuli jotain vaaleanpunaista. Vitsi, että mua pelottaa että tämä ei pääty hyvin
tsemppiä ❤ tuo pelko on ihan hirveää. Vaaleanpunainen väri kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta. ❤ jos se muuttuu kirkkaanpunaiseksi niin sitten ehkä vähän huolestuttavampi tilanne. Mut hirveää silti kun huolettaa, ymmärrän ihan täysin 🙏❤😞
 
Täällä tänää 6+0 ja kans pahaolo, ei vielä onneksi sitä tasoa mitä esikoisesta pahimmillaan, mutta on tää inhottavaa. Kysyin työterveydestä pahoinvointilääkettä xonveaa, mistä olen lukenut hyvää. Sain kuitenkin lääkeen nimeltä Bonjesta. Eilen illalla oti ekan, mutta ei ainakaan kokonana vienyt huonoaoloa pois.

Tänää myös ihan super väsynys, haaveilevan vaan nukkumisesta. Aamulla herääminen oli tuskaa ja nyt nuokun etänä läppärin edessä. Huh alkuraskaus saisi mennä nopeasti 😅
 
Tänään 6+4. Väsymys ja rintojen arkuus on hieman helpottanut. Oon kyllä suunnitellut jos olis vaan etänä loppuviikon😅 Aamuisin on pientä etovaa oloa, mutta saan hedelmän tai raejuuston helposti syötyä jolloin välttyy pahemmalta ololta. Esikoisen kohdalla muistaakseni oksentelin jo ihan kunnolla… kauhee epäilys että onko kaikki hyvin kun on näin ”hyvä” olo😳
 
Hei, tulen kurkkimaan tänne, kun kaipaan jotain kokemuksia/vertaistukea vatsakivuista. Plussasin vasta pari päivää sitten ja kesäkuulle menisi la, mutta kesäkuisia ei taida vielä juuri olla. Nyt alkoi heti aamulla vatsakivut ja maha turvonnut ilmapalloksi. Vuotoa ei kyllä näy. Pelottaa tietenkin, että meneekö kesken. Helpottaisi, jos jollakin olisi kokemuksia kovista vatsakivuista ja silti raskaus jatkunut normaalisti. On kyllä tullut googleteltua kaikki vanhat keskustelut ja aika normaalia kovatkin kivut voi kai olla.
 
Onko kipu millaista? Ekassa raskaudessa mulla oli menkkamaista jomotusta. Nyt tässä tokassa, mulla on välillä tullut hetkellinen ehkä viiltävä kipu, ei ole kestänyt kauaa (minuutin max minuutteja) muista kivuista mulla ei ole kokemusksia. Toivon, että kaikki on siellä hyvin 🙏

Maha mulla on tosi tosi turvonnut, näytän jo 7 kk raskaana olevalta tämä varmaa helpottaa jossain kohti
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Tänään 6+4. Väsymys ja rintojen arkuus on hieman helpottanut. Oon kyllä suunnitellut jos olis vaan etänä loppuviikon😅 Aamuisin on pientä etovaa oloa, mutta saan hedelmän tai raejuuston helposti syötyä jolloin välttyy pahemmalta ololta. Esikoisen kohdalla muistaakseni oksentelin jo ihan kunnolla… kauhee epäilys että onko kaikki hyvin kun on näin ”hyvä” olo😳
Mä kans oksentelin jo esikoisesta tässä vaiheessa. Heti ajattelen, että nyt olisi eri sukupuolta tulossa. Saa nähdä 😅
 
  • Haha
Reactions: Maree
vierailija
Hei, tulen kurkkimaan tänne, kun kaipaan jotain kokemuksia/vertaistukea vatsakivuista. Plussasin vasta pari päivää sitten ja kesäkuulle menisi la, mutta kesäkuisia ei taida vielä juuri olla. Nyt alkoi heti aamulla vatsakivut ja maha turvonnut ilmapalloksi. Vuotoa ei kyllä näy. Pelottaa tietenkin, että meneekö kesken. Helpottaisi, jos jollakin olisi kokemuksia kovista vatsakivuista ja silti raskaus jatkunut normaalisti. On kyllä tullut googleteltua kaikki vanhat keskustelut ja aika normaalia kovatkin kivut voi kai olla.
Vatsakivuista ei oikein voi päätellä mitään. Itsellä ollut alkuraskauden vatsakipuja sekä kahdessa onnistuneessa raskaudessa että kahdessa keskenmenossa ja en ois kyllä kipuje perusteella osannut erotella niitä toisistaan. Mulle on neuvolasta yleiseksi ohjenuoraksi sanottu, että jos kipu on jatkuvaa ja ei rauhoitu ollenkaan niin silloin kyseessä voisi olla keskenmeno, mutta jos kipu välillä rauhoittuu niin se olisi normaalia alkuraskauden kipuilua (tämäkään ei välttämättä päde aina). Mulla myös ummetus on aiheuttanut kipuja varmaan kaikissa raskauksissa, saattaa tulla sellaisia viiltäviä kipuja alavatsalle kohdun alueelle ja sitten jonkun ajan päästä pitää juosta vessaan. Ummetus aiheuttanut myös pientä vuotoa limakalvoilta (joka säikäyttää AINA), osasin yhdistää ummetukseen kun huomasin, että vuotoa tuli vain niillä vessareissuilla kun vatsa oli erityisen kovalla.
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Kiitos vastauksista! Kipu on kuukautiskipujen kaltaista jatkuvaa, ei niinkään vihlomista. Eipä tässä muuta voi kun odottaa ja seurata oloa. Helpotti ainakin vähän, kun avasi farkut. Täytyisi töihin kyllä laittaa jotkut mukavammat housut. 😆
Vatsa on kyllä ainakin vielä toiminut ihan normaalisti.
 
Hei, tulen kurkkimaan tänne, kun kaipaan jotain kokemuksia/vertaistukea vatsakivuista. Plussasin vasta pari päivää sitten ja kesäkuulle menisi la, mutta kesäkuisia ei taida vielä juuri olla. Nyt alkoi heti aamulla vatsakivut ja maha turvonnut ilmapalloksi. Vuotoa ei kyllä näy. Pelottaa tietenkin, että meneekö kesken. Helpottaisi, jos jollakin olisi kokemuksia kovista vatsakivuista ja silti raskaus jatkunut normaalisti. On kyllä tullut googleteltua kaikki vanhat keskustelut ja aika normaalia kovatkin kivut voi kai olla.
Moikka!
Itsellä oli tosi kovia menkkamaisia kipuja pari ekaa viikkoa (4-5), heräsin pari kertaa yölläkin kun koski kunnolla ja ajattelin jo että tässäkö tää oli. Kivut kuitenkin hellitti ajan kanssa ja nyt on menossa 7+3. En siis hätääntyisi jos vuotoa ei ole, mutta tiedän kyllä tunteen ❤ aika yrjö olo on ollut itsellä nyt, eilen piti yökkiä ilmaa koko päivän. Mut pidän hyvänä merkkinä et hormonitasot nousee, jospa tää kohta helpottais 🥲
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka

Yhteistyössä