K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tää on kyllä vähän totta. Mä en ole ikinä kuunnellut Jokereita siksi, kun musiikki on niin hyvää. Nytkin kun äskettäin palasin kuuntelemaan muuta musiikkia, niin mietin, miten paljon enemmän se muu musiikki jotain tanssigeeniä tai hyräilysoluja tai jotain selittämätöntä erilaista minussa liikuttaa kuin jokereiden musiikki.
se ei silti tarkoita, etteikö Jokereiden musa olisi minulle tärkeää ja ettenkö olisi kuunnellutkin sitä paljon. Olen. Mutta syy on jossain muualla, kuin itse musiikissa. Se on musiikissa, mutta kuitenkaan ei ole.
Joksumusa on ehkä tän mun fiilistelyn tunnetason musiikki ja siksi sitä tulee kuunneltua. Ja tulen kuuntelemaan uutta levyä ja Bluzaa.
Mutta en ole koskaan aiemmin syventynyt bändiin, joka musa ei päällimmäisenä innosta minua. En voi olla ainoa.
Musta taas Joksujen musa on aivan parasta ja oon aina kuunnellut paljon musaa ja se on mulle tärkeää. En rehellisesti osaa nimetä Joksujen lisäksi toista bändiä, jota olisin kuunnellut yhtä paljon eikä ollenkaan kyllästytä. Ehkä Coldplayn vanhempi tuotanto voisi olla lähellä, uudemmista en niin välitä.
 
vierailija
Musta taas Joksujen musa on aivan parasta ja oon aina kuunnellut paljon musaa ja se on mulle tärkeää. En rehellisesti osaa nimetä Joksujen lisäksi toista bändiä, jota olisin kuunnellut yhtä paljon eikä ollenkaan kyllästytä. Ehkä Coldplayn vanhempi tuotanto voisi olla lähellä, uudemmista en niin välitä.
Jaa. Mä kuuntelin eilen esim. The Doorsia (vanha suosikkini angstiselta eraltani) ja siinä on ajoittain samoja elementtejä, mutta pakko sanoa, että onhan se nyt musiikillisesti aika paljon tasokkaampaa. Toki musiikki on fiilisjuttu, eikä niinkään taituruutta, mutta kyllä ne taitavat sävelkulut, jotka samalla luovat upeampaa fiilistä biisiin vain merkkaavat, ainakin itselleni. tietenkin, jos ei ole ikinä The Doorsia (tai mitä tahansa "hyvää" bändiä X) edes kuunnellut, eikä ole kokenut vetoa ja tarvetta siihen, niin eihän siitä silloin saa mitään irti, vieras musa on aina vierasta musaa ja osaan ei pääse kertakuuntelulla sisälle.
Se vaan kun Doors kerran kolahtaa, ja se tunnelma mikä niissä on on jotain, mitä kaipaa, niin niihinkin biiseihin pääsee sisälle aika nopeasti.
Eilen oli esim pakko kuunnella vuosien jälkeen kappale Summer's almost gone. Liittyy varmaan tähän outoon säähän meillä juuri nyt.
 
vierailija
Musta taas Joksujen musa on aivan parasta ja oon aina kuunnellut paljon musaa ja se on mulle tärkeää. En rehellisesti osaa nimetä Joksujen lisäksi toista bändiä, jota olisin kuunnellut yhtä paljon eikä ollenkaan kyllästytä. Ehkä Coldplayn vanhempi tuotanto voisi olla lähellä, uudemmista en niin välitä.
Sama! Coldplayn lisäksi muhun on iskenyt yhtä tehokkaasti Kent ja Suede, ehkä jossain määrin myös Oasis. Mutta tässä meni vuosia etten löytänyt oikein mitään kuunneltavaa. Sit viisuissa katoin joka esitystä sillä silmällä oisko niistä vastusta kärtsälle, ja noitten kohdalla totesin että mähän ihan tykkäänkin niistä.
 
vierailija
Sama! Coldplayn lisäksi muhun on iskenyt yhtä tehokkaasti Kent ja Suede, ehkä jossain määrin myös Oasis. Mutta tässä meni vuosia etten löytänyt oikein mitään kuunneltavaa. Sit viisuissa katoin joka esitystä sillä silmällä oisko niistä vastusta kärtsälle, ja noitten kohdalla totesin että mähän ihan tykkäänkin niistä.
Mun mielestä Joksujen musiikki on kans parasta lähes päivittäin niitä kuuntelen! Ja Joksujen lisäksi muhun iskee Louisin ja Niallin musiikit. Joksuja kuuntelen näistä kolmesta kylläkin kaikista eniten tällä hetkellä ja varmaan ne on taas mun spotifyn kuunnelluin artisti tänä vuonna 😅
 
vierailija
Musta taas Joksujen musa on aivan parasta ja oon aina kuunnellut paljon musaa ja se on mulle tärkeää. En rehellisesti osaa nimetä Joksujen lisäksi toista bändiä, jota olisin kuunnellut yhtä paljon eikä ollenkaan kyllästytä. Ehkä Coldplayn vanhempi tuotanto voisi olla lähellä, uudemmista en niin välitä.
Musta Joksujen kappaleet ovat tasainen tylsiä, mutta ei siinä tylsyydessä mitään vikaa ole. Joksuja tulee vaan kuunneltua lähinnä tietynlaisessa mielentilassa. Vertaisin heidän kappaleita esim. Coldplayn ns. B puolen biiseihin. Edelleen se joku erittäin tarttuva biisi puuttuu, jotta jaksaisin luukuttaa heitä enemmän.
 
vierailija
Jaa. Mä kuuntelin eilen esim. The Doorsia (vanha suosikkini angstiselta eraltani) ja siinä on ajoittain samoja elementtejä, mutta pakko sanoa, että onhan se nyt musiikillisesti aika paljon tasokkaampaa. Toki musiikki on fiilisjuttu, eikä niinkään taituruutta, mutta kyllä ne taitavat sävelkulut, jotka samalla luovat upeampaa fiilistä biisiin vain merkkaavat, ainakin itselleni. tietenkin, jos ei ole ikinä The Doorsia (tai mitä tahansa "hyvää" bändiä X) edes kuunnellut, eikä ole kokenut vetoa ja tarvetta siihen, niin eihän siitä silloin saa mitään irti, vieras musa on aina vierasta musaa ja osaan ei pääse kertakuuntelulla sisälle.
Se vaan kun Doors kerran kolahtaa, ja se tunnelma mikä niissä on on jotain, mitä kaipaa, niin niihinkin biiseihin pääsee sisälle aika nopeasti.
Eilen oli esim pakko kuunnella vuosien jälkeen kappale Summer's almost gone. Liittyy varmaan tähän outoon säähän meillä juuri nyt.
Voi kuule, olen kuunnellut Doorsia myös. Arvostan ja tykkään kyllä, aikanaan kuuntelin suht paljonkin mutta Joksujen musa vetoaa mulle vielä enemmän. Se on juuri sitä mistä tykkään. Siddharta on myös ihana löytö, nuo kaksi on juuri sitä mitä oon kai aina hakenut ja nyt löysin.
 
vierailija
Musta Joksujen kappaleet ovat tasainen tylsiä, mutta ei siinä tylsyydessä mitään vikaa ole. Joksuja tulee vaan kuunneltua lähinnä tietynlaisessa mielentilassa. Vertaisin heidän kappaleita esim. Coldplayn ns. B puolen biiseihin. Edelleen se joku erittäin tarttuva biisi puuttuu, jotta jaksaisin luukuttaa heitä enemmän.
Ehkäpä uudelta levyltä löytyy sulle sellainen biisi 😊
 
vierailija
Musta Joksujen kappaleet ovat tasainen tylsiä, mutta ei siinä tylsyydessä mitään vikaa ole. Joksuja tulee vaan kuunneltua lähinnä tietynlaisessa mielentilassa. Vertaisin heidän kappaleita esim. Coldplayn ns. B puolen biiseihin. Edelleen se joku erittäin tarttuva biisi puuttuu, jotta jaksaisin luukuttaa heitä enemmän.
Just tää. En esim. ole ikinä pitänyt tuota Summer's almost gone mun lempparina Doorsilta, mutta se on hyvä vertailukohta Joksujen tylsään musiikkiin 😆
Doors on muuten kolmas yhtye, jolla ei ole mun korvissani yhtäkään heikkoa tekelettä. Toinen on Jokerit. Se vaan, että Jokereilta puuttuu mun korviini se biisi, jonka kautta se musiikki kolahtaisi. Silti yksikään biisi ei ole skipattava myöskään.
 
vierailija
Ärsytti muuten hieman, että Jokerit ovat aloittaneet jo ennakkoon sen valittavien fanien nuoleskelun, eli oliko se siinä viikkokirjeessä kun oli lupailua piutää "mahdollisimman paljon vanhaa musaa seteissä" myös? No miten se muuten onnistuu kuin A tekemällä aina pidempiä keikkoja kuin se kusinen 1h 15 min tai B soittamalla uudelta levyltä vähemmän kappaleita?
Mietin että onko noista sitten jompi kumpi heidän oma halunsa, vaiko tosiaan vain fanien (turhaa) nuoleskelua taas.
 
vierailija
Mulle nyt tärkein uusimmista löydöistä jokereitten lisäksi on sudden lights. Ne jäi viisuissa vähän varjoon kun eivät olleet finaalissa enkä sitä viisubiisiä kyllä oikein osannutkaan arvostaa, mutta uusin levy on aivan ihana!
 
vierailija
Musta Joksujen kappaleet ovat tasainen tylsiä, mutta ei siinä tylsyydessä mitään vikaa ole. Joksuja tulee vaan kuunneltua lähinnä tietynlaisessa mielentilassa. Vertaisin heidän kappaleita esim. Coldplayn ns. B puolen biiseihin. Edelleen se joku erittäin tarttuva biisi puuttuu, jotta jaksaisin luukuttaa heitä enemmän.
Juu eihän joksujen musa mitenkään taidokasta tai nerokasta ole mutta ei tarvi ollakaan.

tästä tuli mieleen ne keskustelut kun jotkut oli ekaa kertaa käyneet tyyliin missään keikall ja sanoivat että joksut on paras livebändi IKINÄ 😭😂
 
vierailija
Ärsytti muuten hieman, että Jokerit ovat aloittaneet jo ennakkoon sen valittavien fanien nuoleskelun, eli oliko se siinä viikkokirjeessä kun oli lupailua piutää "mahdollisimman paljon vanhaa musaa seteissä" myös? No miten se muuten onnistuu kuin A tekemällä aina pidempiä keikkoja kuin se kusinen 1h 15 min tai B soittamalla uudelta levyltä vähemmän kappaleita?
Mietin että onko noista sitten jompi kumpi heidän oma halunsa, vaiko tosiaan vain fanien (turhaa) nuoleskelua taas.
Kai kaikki artistit pitää vanhempaakin tuotantoa keikoilla mukana, ja nimenomaan siksi että fanit niin haluaa.
 
vierailija
Ärsytti muuten hieman, että Jokerit ovat aloittaneet jo ennakkoon sen valittavien fanien nuoleskelun, eli oliko se siinä viikkokirjeessä kun oli lupailua piutää "mahdollisimman paljon vanhaa musaa seteissä" myös? No miten se muuten onnistuu kuin A tekemällä aina pidempiä keikkoja kuin se kusinen 1h 15 min tai B soittamalla uudelta levyltä vähemmän kappaleita?
Mietin että onko noista sitten jompi kumpi heidän oma halunsa, vaiko tosiaan vain fanien (turhaa) nuoleskelua taas.
Itse kans tätä vähän ihmettelin, kun haluaisin just mahdollisimman paljon uutta musaa?
 
vierailija
Ärsytti muuten hieman, että Jokerit ovat aloittaneet jo ennakkoon sen valittavien fanien nuoleskelun, eli oliko se siinä viikkokirjeessä kun oli lupailua piutää "mahdollisimman paljon vanhaa musaa seteissä" myös? No miten se muuten onnistuu kuin A tekemällä aina pidempiä keikkoja kuin se kusinen 1h 15 min tai B soittamalla uudelta levyltä vähemmän kappaleita?
Mietin että onko noista sitten jompi kumpi heidän oma halunsa, vaiko tosiaan vain fanien (turhaa) nuoleskelua taas.
Onhan heillä välillä ollut pidempiä settejä kuin tuo 1h 15 minuuttia? Kyllä mä uskon, että yrittävät pitää myös paljon vanhoja biisejä mukana ehkä vaihdellen niitä eri keikoilla tai jollain muulla tavalla
 
vierailija
Haluan korostaa, etten tarkoittanut tylsyydellä mitään pahaa, vaan vertaisin sitä esim. sellaiseen tilanteeseen, että on pimeä ja sateinen syyssää. Se sää voi tuntua tosi tylsältä, mutta siinä on kuitenkin se oma tunnelmansa. Jos nyt joku tajusi mun pointin?
Joo siis hyvä korjaus. Ei se muakaan haittaa, että pidän Jokereiden musasta eri tavalla kuin muusta ja jos se on musta vähän tylsää. ehkä syy on tosiaan se, ettei heidän musiikkinsa ole ikinä ns. kolahtanut minuun ja totta kai se harmittaa. Se, että tykkään sitä silti kuunnella on minusta vain hieno asia ja siis esim Gola on todella hieno biisi, samoin OT, Bele sanje, ne bi smel, Metulji jne jne jne, ehkä se tykkääminen vaatisi itsellä sen, että edes yksi biisi ois sellainen joka kolisee? Sen jälkeen noi muutkin ois "hyviä" (eli "kolisis"), koska ei mulle muidenkaan artistien kaikki biisit ole kolahtaneet, mutta sen yhdenkin jälkeen ne kaikki muut (joista tykkää) menevät siinä ohessa tietenkin.
Mutta siinä ei vain huomaa, että syy tykätä artistin musasta laajemmin on se, että ainakin yksi biisi aikoinaan kolahti ja kovaa? :)
 
vierailija
Jep eihän kaikki soita koko uutta levyä keikoilla läpi paitsi, jos kyseessä on levynjulkkarikeikka. Yleensä keikoilla on sekoitus vanhaa ja uutta albumia
Ja yleensä se on myös kannattavampaa soittaa myös vanhoja biisejä, jotka fanit jo tietää ja mahdollisesti osaa ulkoa. Uusia biisejä eivät kaikki välillä aina tiedä ja aika voi käydä pitkäksi, jos ei ole keikalla mitään biisiä, jota tietäisi entuudestaan edes jotenkin
 

Yhteistyössä