K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä vähän jälkijunassa osallistun vielä tuohon Damon-spekuiluun. Entä jos B ja Kris ovat vaan kumpikin olleet imarreltuja maailmankuulun valokuvaajan huomiosta ja tavallaan kilpailleet keskenään, kumpi ”voittaa” hänen suosionsa itselleen? Ilman sen suurempaa /vakavampaa ihastumista? Ja Kris voittanut kisan.

Hävettää sanoa, mutta itsellä oli nuorena vähän samantapainen tilanne hyvän ystäväni kanssa. Kilpailimme erään karismaattisen lesbonaisen suosiosta ja huomiosta, vaikka kummallakaan ei ollut sen suurempia tavoitteita naisen suhteen ja olimme heteroita, jos se nyt jotain merkitsee. Mutta kummasti sen naisen huomio silti hiveli itsetuntoa.

Jotenkaan en näe Boitsua ainakaan syvästi rakastuneena Damoniin. Varmaan kiinnostusta, ihailua ja ehkä vetovoimaakin on ollut ilman sen suurempia romanttisia tunteita. B ja D ei vaan ole mulle kovin mätsäävä pari, en edes tiedä miksi.
Tavallaan teoriassa voisivat ollakin, kun D on sivistynyt ja syvällinen tyyppi, aivan kuten B, mutta joku siinä vaan tökkii. Ehkä B on liian puppy & kultainennoutaja synkkämielisyyteen taipuvaiselle Dlle. Viileän etäinen Kris on enemmän Dn tyyppiä.

Sadie tuntuu liian kaukaiselta myös, joten ei siitä sen enempää, sitäkään en osaa nähdä Bn kanssa vaikka varmasti söpöjä yhdessä olisivatkin. Enkä oikein ketään naista, for that matter. Kai se on syötävä kimallekamelin haalari tai jotain, jos B lopulta paljastuisikin heteroksi!

Mutta tämän ketjun perimmäistä ideaa uhmaten sanon, että kyllä mun mielestä Bllä ne parhaat kemiat edelleen Kn kanssa on (tosin kuulun myös siihen koulukuntaan, että Janin kanssa on joskus kännissä jotain rajoja vähän ylitetty, mutta päätetty jättää homma siihen). Se vaan taitaa olla realismia, että vaikka Kn kanssa kemiaa olisi vaikka muille jakaa, niin eihän siitä hommasta taida tulla lasta ei paskaa, ikävä kyllä. Koska gf ja molempien urat ja kiireet ja heteronormatiivisuus ja kuitenkin liian erilaiset elämäntyylit ja kiinnostuksen kohteet (sosiologi vs. amis, maailmankansalainen vs. vantaalainen). Ja sanon tämän kaikella rakkaudella, tykkään kyllä molemmista K&B.
K on mun mielestä niin selvästi hetero, ettei edes sen takia mitään olisi päässyt tapahtumaan. Enkä mä edes koe, että K olisi missään vaiheessa katsonut B:tä sillä tavoin. Damon on tältä osin sentään realistisempi vaihtoehto. Silti minusta Janilla ja Bojanilla on ne kutkuttavimmat välit. Nace on nykyään bändissä mukana ja Jan on paljon hänen kanssaan, joten siksi ei kaikki katsojat ehkä huomaa Janin ja Bojanin tiettyä kipeä. Ei B silti ole välttämättä ollut kiinnostunut heistä kehenkään, vaikka sellainen väreily meille katsojille välittyykin.
 
vierailija
Jere Pöyhönen, älä ole pölhö.
Vaikka B olisi tuntenut vetoa K:hon, niin ei hän silti niin tyhmä ole, että roikkuisi epätoivoisesti sellaisen miehen perässä, jolla on tyttöystävä ja joka todennäköisesti on seksuaalisessa mielessä kiinnostunut vain naisista. B katsoo ns. rakastuneesti niin monia, että vaikea sanoa, että onko hän kiinnostunut heistä kenestäkään.
 
vierailija
Muuten hyvä kirjoitus, mutta toi loppu luokittelu on vähän ruma, noi koulutukset jne. ei kerro ihmisen kokonaissivistyksestä mitään ja toi B maailmankansalainen vähän outo millä perusteella?!
Kirjoittaja ei tosin tainnut noin yksioikoisesti yhdistää koulutusta ja sivistystä, kun 17-vuotiaana kotoa maailmalle karannut Damon on hänen asteikollaan sivistynyt ja siten ilmeisesti parempi kumppani B:lle kuin amis-K. Ehkä sivistyksen mitta onkin se, että on pyörinyt superjulkkisten kanssa samoissa pintaliitopiireissä ja käynyt samalla kovaa elämän koulua, jonka varjopuolista pyrkii nyt eroon päivä kerrallaan?
 
vierailija
Bojanista välittyy vibat, että hän saattaisi hyvin tuntea romanttista vetoa miehiin. Käärijän kohdalla se kiinnostus miehiin olisi realistisemmillaan tyyliä kokeillaan kaverin kanssa r*nkkausta saunan lauteilla. D taas ei taida nähdä B:tä siinä valossa, joten täytyy jatkaa miehen etsimistä B:lle. No miksei naisenkin, mutta mulle se olisi tylsempi vaihtoehto. Tulisipa joku komea mies pian taas B:n elämään, niin pääsisi spekuloimaan asioita.😂 Uutta verta mukaan kiitos.
 
vierailija
K on mun mielestä niin selvästi hetero, ettei edes sen takia mitään olisi päässyt tapahtumaan. Enkä mä edes koe, että K olisi missään vaiheessa katsonut B:tä sillä tavoin. Damon on tältä osin sentään realistisempi vaihtoehto. Silti minusta Janilla ja Bojanilla on ne kutkuttavimmat välit. Nace on nykyään bändissä mukana ja Jan on paljon hänen kanssaan, joten siksi ei kaikki katsojat ehkä huomaa Janin ja Bojanin tiettyä kipeä. Ei B silti ole välttämättä ollut kiinnostunut heistä kehenkään, vaikka sellainen väreily meille katsojille välittyykin.
Janista ja B:stä ei välity mitään väreilyä anteeksi vaan, lavalla lavaesitystä ihan pelkästään, jos kiskoo hiuksista tai muuta.
 
vierailija
Kirjoittaja ei tosin tainnut noin yksioikoisesti yhdistää koulutusta ja sivistystä, kun 17-vuotiaana kotoa maailmalle karannut Damon on hänen asteikollaan sivistynyt ja siten ilmeisesti parempi kumppani B:lle kuin amis-K. Ehkä sivistyksen mitta onkin se, että on pyörinyt superjulkkisten kanssa samoissa pintaliitopiireissä ja käynyt samalla kovaa elämän koulua, jonka varjopuolista pyrkii nyt eroon päivä kerrallaan?
Ai sinun mielestä, en minä ainakaan pidä D:tä mitenkään sivystyneempänä?
 
vierailija
No mä olen se joka mainitsi Dn sivistyneenä siinä pitkässä vlestissään. Joo ei varmaan koulutukseltaan ole, mutta lukeehan se paljon kirjallisuutta ja katsoo (Krisin kanssa) eurooppalaisia taide-elokuvia, asioita joita Kärtsä ei tietääkseni harrasta. 😊 Ja on uskoakseni kiinnostunut taiteesta ja vaikkapa museoista, kuten ainakin osa Joksuista.

Mutta sekin on totta, että Damonissa on myös se pintaliitopuoli, josta en niin kamalasti välitä. Ja Klla taas on paljonkin jotain sellaista sydämen sivistystä ja lämpöä, joka tulee elämänkokemuksen myötä. En siis tarkoittanut haukkua Kta, ne mun luokitukset (sosiologi vs. amis jne.) oli sellaisia kärjistyksiä ja yksinkertaistuksia, joissa koetin tuoda Kn ja Bn mahdollisia eroja esiin. Ja Bn maailmankansalaisuudella tarkoitin jotain sellaista, että B tykkää matkustella ja nähdä maailmaa, syttyy uusita ihmisistä ja hulinasta ympärillään, haluaa esim. asua Lontoossa, kun taas Kn näen enemmän kuitenkin sellaisena kotona viihtyvänä tyyppinä, vaikka tykkää myös lomailla auringossa ja kaukomailla.
Mutta omia päätelmiä nämä kaikki tietysti on, kun en ketään näistä herroista tunne! 😊
 
vierailija
Vaikka B olisi tuntenut vetoa K:hon, niin ei hän silti niin tyhmä ole, että roikkuisi epätoivoisesti sellaisen miehen perässä, jolla on tyttöystävä ja joka todennäköisesti on seksuaalisessa mielessä kiinnostunut vain naisista. B katsoo ns. rakastuneesti niin monia, että vaikea sanoa, että onko hän kiinnostunut heistä kenestäkään.
Kun B katsoo peiliin, löytyy suurin rakkaus.
 
vierailija
Sitä juuri tarkoitinkin. Osa kirjoittaa niin kuin se olisi varma asia.
Joo siis sen tajusin toki, mutta aattelin sitä kommenttia jossa ehdotettiin että B olisi pettyneenä koittanut sadieta. Eli ei siinäkään kai väitetty että se olisi siinä onnistunut.

Saatettiin siis tarkoittaa ihan samaa, mutta menee kyllä niin vahvasti metatasolle nämä pokaamiset ja pakit, eikä täällä ikinä tiedä kenen ajatukseen oikein vastaa, että menee ajatus vähemmästäkin sekaisin 😄
 
vierailija
No mä olen se joka mainitsi Dn sivistyneenä siinä pitkässä vlestissään. Joo ei varmaan koulutukseltaan ole, mutta lukeehan se paljon kirjallisuutta ja katsoo (Krisin kanssa) eurooppalaisia taide-elokuvia, asioita joita Kärtsä ei tietääkseni harrasta. Ja on uskoakseni kiinnostunut taiteesta ja vaikkapa museoista, kuten ainakin osa Joksuista.

Mutta sekin on totta, että Damonissa on myös se pintaliitopuoli, josta en niin kamalasti välitä. Ja Klla taas on paljonkin jotain sellaista sydämen sivistystä ja lämpöä, joka tulee elämänkokemuksen myötä. En siis tarkoittanut haukkua Kta, ne mun luokitukset (sosiologi vs. amis jne.) oli sellaisia kärjistyksiä ja yksinkertaistuksia, joissa koetin tuoda Kn ja Bn mahdollisia eroja esiin. Ja Bn maailmankansalaisuudella tarkoitin jotain sellaista, että B tykkää matkustella ja nähdä maailmaa, syttyy uusita ihmisistä ja hulinasta ympärillään, haluaa esim. asua Lontoossa, kun taas Kn näen enemmän kuitenkin sellaisena kotona viihtyvänä tyyppinä, vaikka tykkää myös lomailla auringossa ja kaukomailla.
Mutta omia päätelmiä nämä kaikki tietysti on, kun en ketään näistä herroista tunne!
Te kehittelette niitä matkoja päässänne, siitä taitaa tulla toi mielikuva, että B matkustelisi paljon, nykin matkojakin oli vain yksi. Lontoossa asui koko bändi tietyn ajan jakson. Eli ei se B nyt niin kovasti matkustele?
 
vierailija
Ja ennen kaikkea on suoraan sanonut, että Slovenia on ehkä liian pieni hänelle. Minkä itse olen ajatellut (ja moni muu täällä) liittyvän osaltaan esim. Bn identiteetin ja seksuaalisuuden hakemiseen, toki myös bändin kuvioiden laajentamiseen.
Ja eikös siinä yhdessä Lontoon aikaisessa haastattelussa B ja Nace ainakin asuisi toisenkin kerran Lontoossa tai jossain joku tämmönen se taisi olla
 
vierailija
Ja ennen kaikkea on suoraan sanonut, että Slovenia on ehkä liian pieni hänelle. Minkä itse olen ajatellut (ja moni muu täällä) liittyvän osaltaan esim. Bn identiteetin ja seksuaalisuuden hakemiseen, toki myös bändin kuvioiden laajentamiseen.
Vaikka olisikin sanonut, se ei tarkoita, että olisi sieltä muuttamassa heti pois, täällä menee helposti mutkat suoriksi näissä jutuissa.
 

Yhteistyössä