Onnenarpa ja Janne Antin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kirj tyylistä? Olipa jälleen kerran upeaa miten hyppäsitte tuon vihaajan kommentin yli jossa hän haukkui Jannen fanin murretta! Miten teidän silmät ja aivot toimii vai toimiiko ne ollenkaan?

”Opettele kirjoittamaan no, ei noh!!! Mua sitten kyrsii tuo sinun "noh"! Olet viljellyt sitä täällä jo useaan kertaan. Mitä lisäarvoa se h-kirjain tuo sinun viestiisi???? Juuh noh mäkinh nyth sittenh alanh kirjoittaah tälleeh.... Noh, mielipiteitäh??”
Anteeksi mitä???!!!! Joku kirjoittaa "Noh" ja sinä väität sitä murteeksi??!!!! Siis mikään muu siinä kirjoituksessa ei viitannut mihinkään murteeseen. Mutta sinä tartuit tuohon "noh" sanaan ja pahoitit mielesi, kun jonkun MURRETTA(???) arvosteltiin??!!! Ei hyvää päivää taas!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Mistä te oikein revitte näitä päättömiä kommenttejanne?? Eihän näissä ole päätä eikä häntää 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
 
vierailija
Kerro minulle miten se on ihan hyväksyttävää irvailla ja haukkua ihmisen murre? Kun otat ainoastaan kantaa siihen, että sinun sydämesi särkyy kun vihaajille sanotaan takaisin samalla mitalla? Oletettavasti itse puhut täydellistä kirjakieltä etkä ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan tai nähnyt kirjoittavan murteella? Näinhän sinä kerrot kommentissasi. Eikö niin?
Näytä mulle missä sitä murretta oli????? Onko tosiaankin sana NOH murretta??????
 
vierailija
Anteeksi mitä???!!!! Joku kirjoittaa "Noh" ja sinä väität sitä murteeksi??!!!! Siis mikään muu siinä kirjoituksessa ei viitannut mihinkään murteeseen. Mutta sinä tartuit tuohon "noh" sanaan ja pahoitit mielesi, kun jonkun MURRETTA(???) arvosteltiin??!!! Ei hyvää päivää taas!! Mistä te oikein revitte näitä päättömiä kommenttejanne?? Eihän näissä ole päätä eikä häntää
Mikä sai sinut noin tuohtumaan? Herranpieksut. Älä nyt hiuksias revi pois.
 
vierailija
Noh on murretta. Voit myös googlata kun et näköjään muuten usko. Noh sanaa on sanottu ja kirjoitettu h kirjaimella kautta aikojen.
Toi on ihan totta. Tunnen aika monta ihmistä, jotka juurikin sanoo ja kirjoittaa noh. Aika pienet piirit noilla parilla, jotka eivät tätä tiedä. Mutta murteethan on paikkakuntalaisia eli nämä parit ei kaiketi ole matkustelleet paljoakaan Suomessa.
 
vierailija
Noh on murretta. Voit myös googlata kun et näköjään muuten usko. Noh sanaa on sanottu ja kirjoitettu h kirjaimella kautta aikojen.
No en jaksa vaivautua googlailemaan. Et sinäkään kuitenkaan usko, kun sanan että minua vain v*tuttaa kun joku sanoo NOH, kun voisi sanoa NO. Enpä olisi uskonut, että YHDEN AINOAN SANAN takia minut leimataan murteen haukkujaksi! 😂 Minua vain risoo tuo sana. By the way, aika moni ärsyyntyy sanasta ENÄÄN. Kun se olisi ENÄÄ!! Ei tuo minun kommenttini ollut sen kummempi 🤷 Joku ärsyyntyy sanasta enään, joku sanasta noh. Mutta että oikein murteen haukkumista, just just 😂😂😂😂😂
 
vierailija
Toi on ihan totta. Tunnen aika monta ihmistä, jotka juurikin sanoo ja kirjoittaa noh. Aika pienet piirit noilla parilla, jotka eivät tätä tiedä. Mutta murteethan on paikkakuntalaisia eli nämä parit ei kaiketi ole matkustelleet paljoakaan Suomessa.
Tosi mielenkiintoista murteet. Kasvoin paikkakunnalla, jossa sana lontti on ihan yleinen ja kaikki sillä alueella tietää mitä se tarkoittaa. Kun olen sitten kysynyt ihmisiltä muissa kylissä ja kaupungeissa tunnistaako he sanan, he eivät ole ikinä kuulleet sitä.
 
vierailija
No en jaksa vaivautua googlailemaan. Et sinäkään kuitenkaan usko, kun sanan että minua vain v*tuttaa kun joku sanoo NOH, kun voisi sanoa NO. Enpä olisi uskonut, että YHDEN AINOAN SANAN takia minut leimataan murteen haukkujaksi! Minua vain risoo tuo sana. By the way, aika moni ärsyyntyy sanasta ENÄÄN. Kun se olisi ENÄÄ!! Ei tuo minun kommenttini ollut sen kummempi Joku ärsyyntyy sanasta enään, joku sanasta noh. Mutta että oikein murteen haukkumista, just just
Eli et viitsi oppia mitään uutta. Ei ole yllätys, mutta eipä se maailmaani kaada.
 
vierailija
Tämä sama murteen "haukkuja" tässä vielä hei! Tulinpa vielä sanomaan, että ei minulla ole mitään murteita vastaan, itsekin puhun MURRETTA 😂 Mutta kun te pikku reppanat ette tunnu nyt tajuavan, että minä haukuin yhtä tiettyä sanaa, en murretta! 😂 Hauskaa kuinka te vedätte asiat överiksi ja ylireagoitte 😂 Niin no, mitäpä muutakaan voi pikkusieluisilta Janne-faneilta odottaa....
 
vierailija
No en jaksa vaivautua googlailemaan. Et sinäkään kuitenkaan usko, kun sanan että minua vain v*tuttaa kun joku sanoo NOH, kun voisi sanoa NO. Enpä olisi uskonut, että YHDEN AINOAN SANAN takia minut leimataan murteen haukkujaksi! Minua vain risoo tuo sana. By the way, aika moni ärsyyntyy sanasta ENÄÄN. Kun se olisi ENÄÄ!! Ei tuo minun kommenttini ollut sen kummempi Joku ärsyyntyy sanasta enään, joku sanasta noh. Mutta että oikein murteen haukkumista, just just
Miksi sitten edes kysyit tai otit aiheeksi, jos et kuitenkaan viitsi ottaa asiasta selvää?? Ihan tajutonta.
 
vierailija
Tämä sama murteen "haukkuja" tässä vielä hei! Tulinpa vielä sanomaan, että ei minulla ole mitään murteita vastaan, itsekin puhun MURRETTA Mutta kun te pikku reppanat ette tunnu nyt tajuavan, että minä haukuin yhtä tiettyä sanaa, en murretta! Hauskaa kuinka te vedätte asiat överiksi ja ylireagoitte Niin no, mitäpä muutakaan voi pikkusieluisilta Janne-faneilta odottaa....
Kyllä se näyttää olevan sinä joka ylireagoi juurikin nyt 😂
 
vierailija
Googlasin ”enään” sanan, etten vaan anna väärää tietoa: se on myöskin murre sana. Mutta voidaan tietysti sopia, että ainoastaan painellaan kirjakielellä täällä, ettei eräät enään hermostu. Noh niin.
 
vierailija
Noh on murretta. Voit myös googlata kun et näköjään muuten usko. Noh sanaa on sanottu ja kirjoitettu h kirjaimella kautta aikojen.
No kävinpä sitten guuglaamassa. Vaan en yhtään sen viisaammaksi tullut. Edelleenkään en tiedä mitä murretta tuo NOH on, voitko ystävällisesti kertoa?! Noh tuotti minulle vaan hakutuloksia viron kieleen, japanilaiseen klassisen tanssidraaman muotoon..... Mitäs tuo NOH sitten on? Savon murretta? Janne-fanien murretta?
 
vierailija
Googlasin ”enään” sanan, etten vaan anna väärää tietoa: se on myöskin murre sana. Mutta voidaan tietysti sopia, että ainoastaan painellaan kirjakielellä täällä, ettei eräät enään hermostu. Noh niin.
Voihan pösilö sentään!! 🤦 Missä minä väitin että ENÄÄN olisi murretta/ei olisi murretta??!! Katsos kun minä vain totesin, että ihan kuten minua ärsyttää sana noh, jotain toista ärsyttää sana enään. Voi tsiisus mitä ÄLYKKÖJÄ täällä taas tänään liikkeellä!! 🤦🤦🤦


9. Enään. ”Se on yksinkertaisesti vain huonoa kielenkäyttöä, ja ärsyttää niin megalomaanisesti.”

8.Ketä, kun pitäisi sanoa kuka. ”Aivan uskomattoman huonoa suomen kieltä ja ottaa korviin enemmän kuin mitkään sanaväännökset, koska kyse on täysin väärästä persoonamuodosta! Ihmisen älykkyysosamäärä tipahtaa omissa silmissäni, kun kuulen ketättelyä.”
 
vierailija
Ai niin, mutta eihän täällä saa ärsyyntyä mistään sanasta!!! 😱😱😱😱😱 Se sana voi olla murretta, ja sitten Janne-fanit hyökkäävät kimppuusi ja haukkuvat sinut murteen vihaajaksi!! 😱😱😱
 
vierailija
Jos te herneaivoiset Janne-fanit osaatte avata tuon linkin, niin totra todellakin!!! Listaan on kerätty 150 suomen kielen eniten ärsyttävää sanaa! Ja ENÄÄN on 150 listalla sijalla YHDEKSÄN!! 😱😱😱😱😱 Eli aika moni ärsyyntyy tuosta kyseisestä sanasta, oli se sitten murretta tai ei! 😱😱😱😱 NOH, onko ENÄÄN mielipiteitä????
 
vierailija
Myös Jannen kyllästymiseen asti jankkaama ällötyssana löytyy eräältä toiselta listalta, kun on listattu ärsyttävimpiä sanoja. Jannen ällötyssana löytyy sijalta kaksi:

Rakkauspakkaus
Rakkauspakkauksella tarkoitetaan jotain mahdottoman rakastettavaa ja ihastuttavaa, kuten puolisoa tai lasta. Äänestäjien korvakäytävissä sana on turhan siirappinen ja jokseenkin tekopirteä.


– Nostaa niskakarvat pystyyn. Kas kun ei kakkauspakkaus, eräs vastaaja heittää.
 
vierailija
No kävinpä sitten guuglaamassa. Vaan en yhtään sen viisaammaksi tullut. Edelleenkään en tiedä mitä murretta tuo NOH on, voitko ystävällisesti kertoa?! Noh tuotti minulle vaan hakutuloksia viron kieleen, japanilaiseen klassisen tanssidraaman muotoon..... Mitäs tuo NOH sitten on? Savon murretta? Janne-fanien murretta?
En tiedä miten et löytänyt ainakin viisi eri sivustoa, joissa kerrotaan noh sanan käytöstä. Pohjois-Savo on yksi. Rovaniemen alue toinen. Karjalaiset sanoo noh h kirjaimella myös. Varmaan löytyy muitakin, mutten viitti laittaa tähän, kun melko varmalla tulee vastaus ettei ole totta.
 
vierailija
Jos te herneaivoiset Janne-fanit osaatte avata tuon linkin, niin totra todellakin!!! Listaan on kerätty 150 suomen kielen eniten ärsyttävää sanaa! Ja ENÄÄN on 150 listalla sijalla YHDEKSÄN!! Eli aika moni ärsyyntyy tuosta kyseisestä sanasta, oli se sitten murretta tai ei! NOH, onko ENÄÄN mielipiteitä????
Noh kukas se siellä taas haukkuu faneja??
 
vierailija
Voihan pösilö sentään!! Missä minä väitin että ENÄÄN olisi murretta/ei olisi murretta??!! Katsos kun minä vain totesin, että ihan kuten minua ärsyttää sana noh, jotain toista ärsyttää sana enään. Voi tsiisus mitä ÄLYKKÖJÄ täällä taas tänään liikkeellä!!


9. Enään. ”Se on yksinkertaisesti vain huonoa kielenkäyttöä, ja ärsyttää niin megalomaanisesti.”

8.Ketä, kun pitäisi sanoa kuka. ”Aivan uskomattoman huonoa suomen kieltä ja ottaa korviin enemmän kuin mitkään sanaväännökset, koska kyse on täysin väärästä persoonamuodosta! Ihmisen älykkyysosamäärä tipahtaa omissa silmissäni, kun kuulen ketättelyä.”
On sinulla aikamoiset ärtymyksen aiheet 😂. Miten edes selviydyt päivistäsi?
 
vierailija
Voihan pösilö sentään!! Missä minä väitin että ENÄÄN olisi murretta/ei olisi murretta??!! Katsos kun minä vain totesin, että ihan kuten minua ärsyttää sana noh, jotain toista ärsyttää sana enään. Voi tsiisus mitä ÄLYKKÖJÄ täällä taas tänään liikkeellä!!


9. Enään. ”Se on yksinkertaisesti vain huonoa kielenkäyttöä, ja ärsyttää niin megalomaanisesti.”

8.Ketä, kun pitäisi sanoa kuka. ”Aivan uskomattoman huonoa suomen kieltä ja ottaa korviin enemmän kuin mitkään sanaväännökset, koska kyse on täysin väärästä persoonamuodosta! Ihmisen älykkyysosamäärä tipahtaa omissa silmissäni, kun kuulen ketättelyä.”
Minua ei häiritse enään sana yhtään. Ja nuo kyselyt ja gallupit ovat jokaisen oma mielipide ja minun mielipide on että ihmiset saavat ja voivat puhua miten haluavat. Tai siis noh, hyvien käytöstapojen puitteissa.
 
vierailija
Voihan pösilö sentään!! Missä minä väitin että ENÄÄN olisi murretta/ei olisi murretta??!! Katsos kun minä vain totesin, että ihan kuten minua ärsyttää sana noh, jotain toista ärsyttää sana enään. Voi tsiisus mitä ÄLYKKÖJÄ täällä taas tänään liikkeellä!!


9. Enään. ”Se on yksinkertaisesti vain huonoa kielenkäyttöä, ja ärsyttää niin megalomaanisesti.”

8.Ketä, kun pitäisi sanoa kuka. ”Aivan uskomattoman huonoa suomen kieltä ja ottaa korviin enemmän kuin mitkään sanaväännökset, koska kyse on täysin väärästä persoonamuodosta! Ihmisen älykkyysosamäärä tipahtaa omissa silmissäni, kun kuulen ketättelyä.”
Etkös sä ole se joka viljelee jaxuhali sanaa täällä oikein vimmalla? Vai onko se se toinen innokas huutaja? Näyttää olevan numero 12 listalla. Erikoista, että sua häiritse enään mutta jaxuhali on ihan ok 😁.
 
vierailija
Jos te herneaivoiset Janne-fanit osaatte avata tuon linkin, niin totra todellakin!!! Listaan on kerätty 150 suomen kielen eniten ärsyttävää sanaa! Ja ENÄÄN on 150 listalla sijalla YHDEKSÄN!! Eli aika moni ärsyyntyy tuosta kyseisestä sanasta, oli se sitten murretta tai ei! NOH, onko ENÄÄN mielipiteitä????
Aina löytyy mielipiteitä, mutta huudat niitä vastaan. Turha niitä on sinulle antaa enään…
 
vierailija
Noh, minä lähden tästä nyt puuhailemaan jotain järkevämpää. Juuh. Jääkää te tänne riitelemään, itse en viitsi enään. Jaxuhalit teille rakkauspakkauksille
Jep. Teet tuota aina. Huutelet muiden perään ja sitten kun sinulle sanotaan eriävät mielipiteet ja et pidä niistä, et enää tiedä miten haukkua takaisin ja niinpä poistut paikalta. Neuvo on siis tämä: älä aloita mitään typerää riitaa täällä.
 

Yhteistyössä