Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sinä joka mainitsit Jodelista, jäi kiinnostamaan, se on ollut mielessä viime aikoina. Miten siellä menee se kaupunkiasia? Saako muiden kaupunkien ketjuihin kommentoida vai miten? Kirjoitin myös joksuketjuun kommenttia, on sielläkin muutama keskustelija aina silloin tällöin pyörinyt.
 
vierailija
Sinä joka mainitsit Jodelista, jäi kiinnostamaan, se on ollut mielessä viime aikoina. Miten siellä menee se kaupunkiasia? Saako muiden kaupunkien ketjuihin kommentoida vai miten? Kirjoitin myös joksuketjuun kommenttia, on sielläkin muutama keskustelija aina silloin tällöin pyörinyt.
Pikaisen testauksen perusteella näyttää siltä, että muiden kaupunkien kanaviin reagoidakseen täytyy olla seikkailutilassa, ja se taas ilmeisesti edellyttää Jodel Plussan asentamista. Mutta lukemaan pääsee. Korjatkaa joku, jos ymmärsin asian väärin!

Tuo alueellisuus on tosiaan Jodelin huono puoli, jos oman kaupungin kanava sattuu olemaan hiljainen.
 
vierailija
Jodelissa pystyy ainoastaan oman kotikaupungin kanavilla kommentoimaan. Helsingin jodelissa on aktiivisimmin porukkaa ja sen kotikaupungin pystyy ihan ilmatteeksi vaihtamaan asetuksista. Itselläni oli ennen Tampere kun asun täällä mutta vaihdoin sen Helsingissä ihan vaan kommentoimisen takia. Myös seikkailutilaa pystyy käyttämään ihan ilmatteeks ilman plus jäsenyyttä ja siinäkin pystyy kommentoimaan mutta itse koin helpommaksi vaihtaa kotikaupunkia vaan suoraan kun nykyään aktiivisesti siellä pyörin
 
vierailija
Se ei liittynyt mihinkään muuhun keskusteluun vaan oli vastaus siihen kun toit ilmi että haluaisit täällä keskusteltavan sinun muuttuneiden kiinnostustesi mukaisesti. Keskustelun pitäisi palvella täällä siis juuri sinua ja jos joku on eri mieltä otat itseesi ja se on sinusta henkilöön menevää? Mielenkiintoista. Kannattaa muuten googlata termi, sitä käytetään somen yhteydessä ei siis ole mikään diagnoosi vaan yleisesti käytetty termi somemaailmassa.
Ahaa, mielenkiintoista tosiaan. Eli saanko minäkin kertoa somemaailman termein, millainen fiilis minulle tulee sinusta kommenttiesi perusteella?
 
vierailija
Kyse on nyt siitä että miten tämän Joymuffinin rapsan kanssa eri mieltä olevan kimppuun on täällä muka hyökätty, ja hänen mielipiteensä kumottu koska ristiriidassa "suositun nimimerkin" kanssa. Itse en ole nähnyt yhtään viestiä jonka voisi tulkita hyökkäykseksi tai hänen mielipiteensä vähättelyksi. Omasta mielestään on kokenut suurta vääryyttä muiden palstailijoiden toimesta, mutta niin vaan ei ole lainauksia kuulunut. Ja ihan tosissaan mua kiinnostaisi tämä sen takia, että haluaisin auttaa tätä kanssapalstailijaa joko toteamalla että olin itse väärässä, ja hänelle vastanneet mokasivat, tai sitten saada hänet huomaamaan että kukaan ei ilkeillyt hänelle tai vähätellyt hänen mielipidettään, koska jokuhan tässä nyt on mennyt todella pahasti tunteisiin. Mun mielestä täällä on kaikille ja kaikkien mielipiteille tilaa, nimimerkistä ja suosiosta piittaamatta.
Jep, tiedän, että hyppäsin tähän keskusteluun vähän sivusta, mutta halusin tällä esimerkillä osoittaa, millaisella tyylillä "hyviksiksi" itsensä mieltävät kirjoittavat heistä, jotka ovat asioista eri mieltä.
 
vierailija
Hoksasin että kirjoitin varmaan vähän epäselvästi tuossa aiemmin, kun kyselin samassa viestissä jodelvinkkejä ja kerroin kirjoittaneeni joksuketjuun kommenttia. Eli tänne plussan joksuketjuun kirjoitin. Halusin vaan kertoa niille joita kiinnostaa, että on meitä muutamia siellä aina välillä kirjoittelemassa.
 
vierailija
Jep, tiedän, että hyppäsin tähän keskusteluun vähän sivusta, mutta halusin tällä esimerkillä osoittaa, millaisella tyylillä "hyviksiksi" itsensä mieltävät kirjoittavat heistä, jotka ovat asioista eri mieltä.
Minä hyviksenä en kyllä osoittanut tuota viestiä palstailijalle, joka on kanssani eri mieltä, vaan jankkaajalle joka jatkuvasti hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun ja uhriutuu samalla ilman mitään syytä. Eli kyllä, tiedostan että viestissäni oli tällä kertaa ilkeitä sävyjä. Tarkoituksella.
 
vierailija
Kyse on nyt siitä että miten tämän Joymuffinin rapsan kanssa eri mieltä olevan kimppuun on täällä muka hyökätty, ja hänen mielipiteensä kumottu koska ristiriidassa "suositun nimimerkin" kanssa. Itse en ole nähnyt yhtään viestiä jonka voisi tulkita hyökkäykseksi tai hänen mielipiteensä vähättelyksi. Omasta mielestään on kokenut suurta vääryyttä muiden palstailijoiden toimesta, mutta niin vaan ei ole lainauksia kuulunut. Ja ihan tosissaan mua kiinnostaisi tämä sen takia, että haluaisin auttaa tätä kanssapalstailijaa joko toteamalla että olin itse väärässä, ja hänelle vastanneet mokasivat, tai sitten saada hänet huomaamaan että kukaan ei ilkeillyt hänelle tai vähätellyt hänen mielipidettään, koska jokuhan tässä nyt on mennyt todella pahasti tunteisiin. Mun mielestä täällä on kaikille ja kaikkien mielipiteille tilaa, nimimerkistä ja suosiosta piittaamatta.
Oletko sinä se, joka tuossa aiemmin tivasit linkkiä tai lainausta siihen yhteen viestiin, josta tuo toinen kirjoittaja kertoi loukkaantuneensa? Ihan sivustaseuraajan huomiona, että sen ensimmäisen keikkarapsan ja tämän sinun viestisi välillä on yksin tällä palstalla 700 viestiä, ja Vauvallakin varmasti satoja. Ei kuulosta kovin reilulta väittää toisen puhetta valheeksi ihan vain sillä perusteella, ettei tästä määrästä viestittelyä lähde hakemaan sitä yhtä lausetta, jonka kertoi loukanneen itseään.

Tiedän, että tähän on turha sivullisena tuoda linkin sijaan muistinvaraista todistusta hänen kertomaansa vahvistamaan (kun mehän olemme yksi ja sama henkilö 🙄), mutta kerronpa silti, että tuo kirjoittaja voisi viitata esim. siihen raportin kirjoittajan viestiin, jossa tämä kyseenalaisti videoiden pohjalta tehdyt arviot, koska hänen mukaansa oli jotain (jota ei siinä yhteydessä tarkemmin kuvattu), minkä vain paikan päällä olleet olivat huomanneet. Ehkä sanamuodot olivat tahattomasti sellaiset, että ne oli tulkittavissa toisenlaisten mielipiteiden vähättelyksi, mutta en pitäisi sitä valehteluna, jos joku on kokenut tuon oman näkemyksensä teilaamiseksi.
 
vierailija
Minä hyviksenä en kyllä osoittanut tuota viestiä palstailijalle, joka on kanssani eri mieltä, vaan jankkaajalle joka jatkuvasti hyökkää muiden kirjoittajien kimppuun ja uhriutuu samalla ilman mitään syytä. Eli kyllä, tiedostan että viestissäni oli tällä kertaa ilkeitä sävyjä. Tarkoituksella.
Olet osa ongelmaa. Kun tuossakin kohtaa kirjoitti ainakin useampi ihminen. 2 ainakin jos ei enemmän. Ongelma sinulla on, että kuvittelet tuntevasi ihmiset täällä ja heidän vaikuttimet. Etkä ilmeisesti lue edes viestejä kovinkaan kunnolla.
 
vierailija
Sehän se oli. Kerroin ihan ihan ilman edes tälle ihanalle nickilliselle osoittamista mitä muut olivat raportoineet keikasta. En tuominnut häntä vaan koska oli jo kova pöhinä miten Bojanilla on kaikki huonosti ajattelin vain tekstin rauhoittavan ihmisiä. Tämä nickillinen sitten ilmaisi voimakkaaseen sävyyn miten hän oli paikalla ja ne muut ei tunne Bojania kuin hän. Ja lauma komppasi.

Minun olisi ihan turha tuolta satojen viestien joukosta näitä kaivaa koska ei tänne voi mitenkään fiksusti näitä edes liittää. Kun kolmentoi ja koska ajatus on jo vastakkainen ei mitään uskottaisi kuitenkaan. Voisi edes tutustua siihen mitä kommentoi eikä ilkeillä tarkoituksella kuten itse myönsi tekevänsä tuossa yläpuolella tämä tukija.
 
vierailija
Sehän se oli. Kerroin ihan ihan ilman edes tälle ihanalle nickilliselle osoittamista mitä muut olivat raportoineet keikasta. En tuominnut häntä vaan koska oli jo kova pöhinä miten Bojanilla on kaikki huonosti ajattelin vain tekstin rauhoittavan ihmisiä. Tämä nickillinen sitten ilmaisi voimakkaaseen sävyyn miten hän oli paikalla ja ne muut ei tunne Bojania kuin hän. Ja lauma komppasi.

Minun olisi ihan turha tuolta satojen viestien joukosta näitä kaivaa koska ei tänne voi mitenkään fiksusti näitä edes liittää. Kun kolmentoi ja koska ajatus on jo vastakkainen ei mitään uskottaisi kuitenkaan. Voisi edes tutustua siihen mitä kommentoi eikä ilkeillä tarkoituksella kuten itse myönsi tekevänsä tuossa yläpuolella tämä tukija.
Ilkeily ketään kohtaan ei ole okei (nuo toisen kirjoittajan viestit), mutta nyt väitteesi menevät kyllä jo selvän valehtelun puolelle ja sekään ei ole okei.
 
vierailija
Olet osa ongelmaa. Kun tuossakin kohtaa kirjoitti ainakin useampi ihminen. 2 ainakin jos ei enemmän. Ongelma sinulla on, että kuvittelet tuntevasi ihmiset täällä ja heidän vaikuttimet. Etkä ilmeisesti lue edes viestejä kovinkaan kunnolla.
Jep. Voi olla kyse yhdestä tai useammasta henkilöstä, mutta mehän emme sitä voi tietää. Minä olen nyt muutaman päivän yrittänyt keskustella ensin rakentavasti tän henkilön kanssa, joka luulee että kaikki on "suositun" nimimerkillisen puolella häntä vastaan, ja häneen on kohdistunut epäreilu hyökkäys vain sen takia että hän on kirjoittanut olevansa eri mieltä nimimerkillisen kanssa. Tämä ei vaan todellakaan ole totta. Ja todisteita penään ihan sen takia, että itse en ole huomannut tämmöisiä viestejä keneltäkään.
Ja tuolle toiselle kirjoittajalle joka sanoi että ei ole reilua pyytää lainausta, olisin vaan maininnut sen että k.o. hlö kyllä aiemmin laittoi sivunumeroa, josta häneen kohdistuvia hyökkääviä viestejä pitäisi löytyä, eli hän kyllä halutessaan löytää viestit. Itse en sillä sivulla havainnut ainottakaan viestiä jotka voisin tulkita häntä kohtaan ilkeiksi tai edes mitenkään vähätteleviksi. Tämän takia hlön käytös vaikuttaa minusta perusteettomalta uhriutumiselta, ja kun siihen vielä lisätään henkilökohtaisuuksiin menevät todella epämiellyttävät kommentit nimimerkillisestä, tämä alkaa muistuttaa erään vakipalstailijan toimintamallia epäilyttävästi. Ja vaikka olisi eri henkilö kyseessä, tämä ei silti ole ok.
 
vierailija
Sivusta tätä kinaamista väsyneenä seuranneena haluan sanoa, että onnellisia taitavat olla hei, joilla ei omissa elämissään ole mitään murhetta tai negatiivista, kun näköjään riittää energiaa sellaisia täällä ylläpitää. Tuollaiset henkilökohtaisista loukkaantumisista johtuva kinat ovat kuluttavia koko fandomille. Me ollaan täällä Kärtsän, Bojanin ja Joksujen vuoksi.
 
vierailija
Sehän se oli. Kerroin ihan ihan ilman edes tälle ihanalle nickilliselle osoittamista mitä muut olivat raportoineet keikasta. En tuominnut häntä vaan koska oli jo kova pöhinä miten Bojanilla on kaikki huonosti ajattelin vain tekstin rauhoittavan ihmisiä. Tämä nickillinen sitten ilmaisi voimakkaaseen sävyyn miten hän oli paikalla ja ne muut ei tunne Bojania kuin hän. Ja lauma komppasi.

Minun olisi ihan turha tuolta satojen viestien joukosta näitä kaivaa koska ei tänne voi mitenkään fiksusti näitä edes liittää. Kun kolmentoi ja koska ajatus on jo vastakkainen ei mitään uskottaisi kuitenkaan. Voisi edes tutustua siihen mitä kommentoi eikä ilkeillä tarkoituksella kuten itse myönsi tekevänsä tuossa yläpuolella tämä tukija.

Copypaste. Ei ole hankalaa. Enkä ole kenenkään tukija.
 
vierailija
Sivusta tätä kinaamista väsyneenä seuranneena haluan sanoa, että onnellisia taitavat olla hei, joilla ei omissa elämissään ole mitään murhetta tai negatiivista, kun näköjään riittää energiaa sellaisia täällä ylläpitää. Tuollaiset henkilökohtaisista loukkaantumisista johtuva kinat ovat kuluttavia koko fandomille. Me ollaan täällä Kärtsän, Bojanin ja Joksujen vuoksi.
Joo nyt riita poikki ja voita väliin! Ei kiinnosta kuka on oikeassa tai väärässä. Mutta tappelusta tulee vaan kamala olo kaikille.
 

Yhteistyössä