Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hmmm. Mietin tässä kahden vaiheilla, että kannattaako kommentoida vai ei. Tulin nimittäin Vauvalta takamatkalta lukemasta ja repesin viimeiseen kommenttiin niin totaalisesti. Vaaleansininen pikkuveli!

Mutta sitten täällä puitiinkin edelleen samaa kuin eilen. Ja sitten tuli fiilis, että ei saisikaan yllättäen pohtia mitään, kun kyseessä on ihmiset. Eli mistä me täällä siis keskustelemme? Jos ei saa sanoa, että näyttää väsyneeltä, tai voisiko olla jollain lääkekuurilla tai ääni ei ollut ihan skarppi, koska kyse siis ihmisistä, niin mikähän on sitä sopivaa ja oikeaa keskustelua?

Oma mielipiteeni (vaikka tästä ei saanut keskustella): B on selvästi väsynyt niin keikkaa edeltävissä kuvissa kuin myös keikalla. Koska on sanonut olevansa aika neuroottinen eikä ota lääkkeitä kuin äärimmäisessä hädässä, niin en usko, että on missään lääketokkurassa. On vain univelkaa eikä paras mahdollinen fiilis ja yrittää kompensoida sitä yrittämällä vähän liikaa.

Mutta silti en ymmärrä tätä paniikinomaista pakokauhua siitä, ettei saa kommentoida, ei saa huomata, ei saa pohtia, ei ole kivaa, ja minä ainakin pelästyin ja liian jyrkät kommentit ja ties mitä. Siis keitä täällä nyt halutaan suojella ja miltä? Joku puhui tuolla vauvaleikeistä ja tuli juuri näistä paniikinomaisista hyshys-kommenteista mieleen, että vauvaleikeissä ei kukaan ole sairas ja niissä on aina täydellinen perhe eikä kukaan tee mitään pahaa tai koe mitään pahaa. B ei siksi voi olla sairas eikä hän voi olla väsynyt eikä hänellä voi olla huono päivä vaan kaikki on vaan niin perfect kuin olla ja voi tai jos ei ole, niin sitä ei ainakaan suomalaisella vauvapalstalla saa pohtia. Koska muuten täällä tulee paha mieli.

Kun nyt kuitenkin ollaan aikuisia (pääasiassa), niin ymmärrämme varmasti, että elämässä on huonojakin asioita eikä niiden pohtiminen ole millään tavalla ennustusten toteuttamista tai keneltäkään pois. Sen oman mielipiteen voi sanoa ja todeta, että minusta ei ole mitään vikaa mutta toisin ajattelevien vaientaminen on niin ärsyttävää - kun selvästi ne toisinajattelijat ovat esittäneet perusteluita eivätkä vain heittäneet random-väitteitä. Olipahan yksi jopa itse keikalla, mutta eipä kelvannut sekään, kun oli väärä mielipide.

Anteeksi avautuminen. Nyt vähän kaduttaa, koska tiedän, että pahoitin jonkun mielen. Auttaako, jos kehotan menemään vauvalle lukemaan viimeisen kommentin? Minut se sai todella hyvälle tuulelle.
Musta tuo on vaan vastakkaisten kommenttien väheksymistä että puhut paniikinomaisesta pakokauhusta, paniikinomaisista hyshys-kommenteista ja siitä että toiset kommentoi vaan siksi, että heille muka tulee paha mieli.
 
vierailija
Musta tuo on vaan vastakkaisten kommenttien väheksymistä että puhut paniikinomaisesta pakokauhusta, paniikinomaisista hyshys-kommenteista ja siitä että toiset kommentoi vaan siksi, että heille muka tulee paha mieli.
En ole kirjoittaja, mutta siltähän toi vaikuttaa tää mielipiteiden kirjoittamisen estäminen, B nostettu jollekin ihme jalustalle
 
vierailija
Täällä oli myös tulkintaa että B:n repliikit olisi olleet outoja/ilman pointtia. No, sitten selvisi että siinä repliikissä, josta puhuttiin oli hyvinkin pointti, B luullut tilaavansa lammaspaistia mutta saikin lampaan pään. Ja vitsaili että siitä tuli ptsd. Me ei vaan täällä tätä ymmärretty, kun ei tiedetty sitä ruokalajia. Tätä ei kuitenkaan otettu huomioon tulkinnoissa, että okei, siinä oli siis oma väärinymmärrys kyseessä. Se vaan sivuutettiin. Samoin tuo keikan viivästyminen saattoi johtua mistä tahansa, mutta oletettiin että olisi voinut johtua B:stä. Kun näitä omia tulkintoja (vaikka vääriäkin) niputetaan ja kaikki kertoo omiaan niin asia paisuu ihan valtavasti. B on kuitenkin oikea ihminen niin musta sille vois antaa vähän tilaa kuitenkin.
Miten B:n tilan paljouteen tai puutteeseen voi mitenkään vaikuttaa keskustelu suomalaisella vauvapalstalla? Ja vaikka jutut paisuisi täällä miten suuriksi, niin mitä väliä sillä loppupeleissä/oikeassa elämässä on?

Onko B ja K nytten homoja ja keskenään suhteessa, kun sillä on täällä spekuiltu? Onko B SS:in kanssa kimpassa kun siitä ollaan kompostissa aivan vakuuttuneita? Onko Jance pari, koska fanit aika monessakin paikassa on siitä vakuuttuneita? Kaikki näistä voi olla totta tai olla olematta totta, mutta kai me kaikki ollaan siitä yhtä mieltä että meidän ja muiden asiaan suoraan liittymättömien ihmisten keskustelut näistä aihepiireistä ei ole mitenkään voinut vaikuttaa siihen, että pitävätkö nämä teoriat paikkansa vai eivät.

Jos oma pää ei kestä spekuilua ja ajoittaista ylitulkintaa hajoamatta, niin sitten voisi ehkä miettiä että onko palstaileminen sittenkään terveellistä juuri sulle.
 
vierailija
En ole kirjoittaja, mutta siltähän toi vaikuttaa tää mielipiteiden kirjoittamisen estäminen, B nostettu jollekin ihme jalustalle
Mä nään sen niin päin että hänet on pistetty niin tarkan suurennuslasin alle, ettei siitä moni selviäisi ilman että jotain huolestuttavaa ilmenee, mistä tarina sitten lähtee käyntiin. Toiset yrittää vähän jarrutella niitä juttuja. Itsekin tykkään keskustella mut välillä on pakko sanoa että voisko ottaa nyt vähän iisimmin edes. Nuo tulkinnat levitessään voi päätyä B:nkin korviin ja ei varmaan tekisi oloa ainakaan rennommaksi lavalla. Toki huolestuminen voi olla ihan vaan välittämistä Boitsusta, mikä on sinänsä ihan symppistäkin.
 
vierailija
Työnnänpä minäkin lusikkani tähän soppaan vaikkei varmaan pitäisi (varsinkin kun jo väsyttää vietävästi). Mun mielestä ongelma on monesti siinä, että aika monet on aina valmiita uskomaan pahinta oli kyse mistä vaan. Jos joku tuo esiin vaikka ihan neutraalina huomiona minkä tahansa "negatiiviseksi" koetun asian, jutut ja tulkinnat lähtee nopeasti lapasesta. Mielestäni olen tällaista virettä huomannut näillä palstoilla yhä enenevässä määrin. Tarkoittaako se sitten sitä, että ollaan sit niin "emotionally invested" (sori en väsyneenä löydä sopivaa suomenkielistä ilmaisu) näihin fanituksen kohteisiin. Tosin jo aikojen alussa minua itseäni ärsytti kaikenlainen paapominen, huolestuminen ja huolehtiminen aikuisista täyspäisistä ihmisistä eli kaipa tällaista sitten on aina ollut ilmassa. Voisko olla itsekullekin helpompaa joskus vaan ottaa asiat sellaisina kuin ne tulee eteen. Jos näille artisteille tulee joskus huonoja hetkiä tai hankaluuksia, maailma ei siihen lopu edes heidän itsensä näkökulmasta. Elämää se vain on. Toki voidaan olla sitten pahoillaan heidän puolestaan, mutta paljon enempään ei pystytä. Faneina voidaan silti jatkaa fanitusta, musiikin kuuntelua ja keikoilla käyntiä.
 
vierailija
Mä nään sen niin päin että hänet on pistetty niin tarkan suurennuslasin alle, ettei siitä moni selviäisi ilman että jotain huolestuttavaa ilmenee, mistä tarina sitten lähtee käyntiin. Toiset yrittää vähän jarrutella niitä juttuja. Itsekin tykkään keskustella mut välillä on pakko sanoa että voisko ottaa nyt vähän iisimmin edes. Nuo tulkinnat levitessään voi päätyä B:nkin korviin ja ei varmaan tekisi oloa ainakaan rennommaksi lavalla. Toki huolestuminen voi olla ihan vaan välittämistä Boitsusta, mikä on sinänsä ihan symppistäkin.
Minä näen tämän ihan erilailla, pidätte B:tä jonain hauraana ressukkana.
 
vierailija
Mä en edelleen ymmärrä että miten joku yksittäinen palstailija voi olla niin erinomainen, että muiden palstalle kirjoittavien tulisi käyttäytyä, ajatella ja kirjoittaa juuri niin miten tämä herra/rouva ylijumala haluaa.

Ratakiskostako pitäisi vääntää että oppikaa hyvät ihmiset hyppimään yli sellaisista viesteistä, jotka ei satu miellyttämään. Tuottakaa itse sitä mieleistä sisältöä.
 
vierailija
Ihmismieli on kummallinen. Sitä tulkitsee asioita jokainen vähän eri tavalla. Joskus jutut lähtevät laukalle tai yritetään rakentaa kokonaisuutta pienistä rippeistä hurjiksi. Esimerkiksi se kun laastari huomattiin ja melkein samaan aikaan B rupesi seuraamaan syöpätaistelijaa Instagramissa. Sillä miehellä on kyllä yli 6,5 miljoonaa seuraajaa ja kyse on myös hyväntekeväisyydestä. Mä en siis itse usko että niillä on mitään yhteyttä. Seuraan mäkin vastaavanlaisia tilejä eri aiheista siksi, että ne kiinnostaa, en siksi että niillä olisi välttämättä mitään tekemistä mun kanssa.
 
vierailija
Miten B:n tilan paljouteen tai puutteeseen voi mitenkään vaikuttaa keskustelu suomalaisella vauvapalstalla? Ja vaikka jutut paisuisi täällä miten suuriksi, niin mitä väliä sillä loppupeleissä/oikeassa elämässä on?

Onko B ja K nytten homoja ja keskenään suhteessa, kun sillä on täällä spekuiltu? Onko B SS:in kanssa kimpassa kun siitä ollaan kompostissa aivan vakuuttuneita? Onko Jance pari, koska fanit aika monessakin paikassa on siitä vakuuttuneita? Kaikki näistä voi olla totta tai olla olematta totta, mutta kai me kaikki ollaan siitä yhtä mieltä että meidän ja muiden asiaan suoraan liittymättömien ihmisten keskustelut näistä aihepiireistä ei ole mitenkään voinut vaikuttaa siihen, että pitävätkö nämä teoriat paikkansa vai eivät.

Jos oma pää ei kestä spekuilua ja ajoittaista ylitulkintaa hajoamatta, niin sitten voisi ehkä miettiä että onko palstaileminen sittenkään terveellistä juuri sulle.
Yritän nyt selittää kantani ihan asiallisesti vaikka hyökkäätkin. Ei mun pää suinkaan hajoile palstailusta tai ylitulkinnoista, ihan mukavassa tasapainossa täällä ollaan, älä huoli. Mun mielestä ei vaan ole hirveän reilua B:tä kohtaan että pienistä asioista vedetään niin suuret tulkinnat. Joku sanoi joskus että ei näilläkään palstoilla tyhjiössä eletä ja se on totta. Samaa porukkaa on twitterissä, tumpussa ja instassa ja asenteet ja käsitykset leviää helposti. Ilmeisesti näilläkin palstoilla käy myös ulkkareita katsomassa välillä, kun lovelandissakin oli jonkun tiedon mukaan käynyt monistakin maista.

Jokainen puuttuu varmaan niihin asioihin mitkä tärkeäksi näkee, ei voi olettaa että jos puuttuu yhteen niin pitää puuttua kaikkiin. Itse ajattelen, että jos jokainen ilme tai ele on tarkan arvioinnin kohteena ja asia päätyy B:n tietoon, voi se hyvinkin aiheuttaa ahdistusta olla lavalla kaikkien katseiden kohteena, koska hänellä on kuitenkin näitä paniikkituntemuksia ollut ennenkin. Varmasti se ei ainakaan tee tilannetta rennommaksi. Suhdespekulointeja tai muita en itse nää niin ahdistaviksi, kun ne eivät keskity siihen millainen olet, miltä näytät, miten liikut jne. En tiedä miten B nämä asiat ajattelee, mutta itsellä tulee kommentoitua tämäntyyppisiä juttuja, koska ajattelen asian näin. Muuten seilailen menemään ja ohitan ne jutut jotka ei kiinnosta.
 
vierailija
Työnnänpä minäkin lusikkani tähän soppaan vaikkei varmaan pitäisi (varsinkin kun jo väsyttää vietävästi). Mun mielestä ongelma on monesti siinä, että aika monet on aina valmiita uskomaan pahinta oli kyse mistä vaan. Jos joku tuo esiin vaikka ihan neutraalina huomiona minkä tahansa "negatiiviseksi" koetun asian, jutut ja tulkinnat lähtee nopeasti lapasesta. Mielestäni olen tällaista virettä huomannut näillä palstoilla yhä enenevässä määrin. Tarkoittaako se sitten sitä, että ollaan sit niin "emotionally invested" (sori en väsyneenä löydä sopivaa suomenkielistä ilmaisu) näihin fanituksen kohteisiin. Tosin jo aikojen alussa minua itseäni ärsytti kaikenlainen paapominen, huolestuminen ja huolehtiminen aikuisista täyspäisistä ihmisistä eli kaipa tällaista sitten on aina ollut ilmassa. Voisko olla itsekullekin helpompaa joskus vaan ottaa asiat sellaisina kuin ne tulee eteen. Jos näille artisteille tulee joskus huonoja hetkiä tai hankaluuksia, maailma ei siihen lopu edes heidän itsensä näkökulmasta. Elämää se vain on. Toki voidaan olla sitten pahoillaan heidän puolestaan, mutta paljon enempään ei pystytä. Faneina voidaan silti jatkaa fanitusta, musiikin kuuntelua ja keikoilla käyntiä.
Hyvin sanottu, oon ihan samaa mieltä.
 
vierailija
Minä näen tämän ihan erilailla, pidätte B:tä jonain hauraana ressukkana.
Ei ollenkaan, B on rohkea tyyppi. Ei hauras ressukka millään lailla. Sanoisin samaa muidenkin artistien kohdalla vastaavassa tilanteessa, että antakaa nyt vähän saumaa. K:n kohdalla oon sanonutkin tätä vähän eri tilanteessa, eikä hänkään mikään hauras ressukka ole.
 
vierailija
Mä en edelleen ymmärrä että miten joku yksittäinen palstailija voi olla niin erinomainen, että muiden palstalle kirjoittavien tulisi käyttäytyä, ajatella ja kirjoittaa juuri niin miten tämä herra/rouva ylijumala haluaa.

Ratakiskostako pitäisi vääntää että oppikaa hyvät ihmiset hyppimään yli sellaisista viesteistä, jotka ei satu miellyttämään. Tuottakaa itse sitä mieleistä sisältöä.
Sinähän se itse hyökkäät. Muut on yrittäneet keskustella ihan nätisti ja perustella.
 
vierailija
Mä en edelleen ymmärrä että miten joku yksittäinen palstailija voi olla niin erinomainen, että muiden palstalle kirjoittavien tulisi käyttäytyä, ajatella ja kirjoittaa juuri niin miten tämä herra/rouva ylijumala haluaa.

Ratakiskostako pitäisi vääntää että oppikaa hyvät ihmiset hyppimään yli sellaisista viesteistä, jotka ei satu miellyttämään. Tuottakaa itse sitä mieleistä sisältöä.
Yksittäinen palstailija? Ketä meistä asiaa kommentoineista mahdat tarkoittaa?
 
vierailija
Minusta tuo K haastattelu oli aika erikoinen positiividells tavalla siitä, että K ottaa kantaa jopa Joostin tilanteeseen aika suoraa. Pakko tietää suht varmasti mitä sielä tapahtui kun uskaltaa ottaa noin kantaa plus vaikka vitsiä on tuo euroviisuihin uudestaan lähtöläppä on aikalailla eri mitä on ennen puhunut.
 
vierailija
Minusta tuo K haastattelu oli aika erikoinen positiividells tavalla siitä, että K ottaa kantaa jopa Joostin tilanteeseen aika suoraa. Pakko tietää suht varmasti mitä sielä tapahtui kun uskaltaa ottaa noin kantaa plus vaikka vitsiä on tuo euroviisuihin uudestaan lähtöläppä on aikalailla eri mitä on ennen puhunut.
Mikä haastattelu, varmaan vauvalla on mainittu mutta en ole käynyt siellä nyt?
 

Yhteistyössä