Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä kans inmetselen näitä tulkintoja taas. Näin ne Ne bi smelin klipit vain ig:ssä, enkä huomannut mitään poikkeavaa. Palstoille en ollut kerinnyt ennen kuin nyt. Jos ei siis ole innoissaan ja parhaassa vedossaan, on jokin vakavasti pielessä tai vinossa..? Häh.
Jokainen voi käydä aistimassa meininkiä lavalla myös Safurseyn Tiktok-videoista, joissa on aina kokonainen biisi ja usein myös välispiikkejä. Lauantain keikan videot löytää helposti, kun kirjoittaa hakukenttään Safursey Bulgaria. Itse iloitsin tunnelmasta erityisesti biisien Tokio ja Sunny Side of London aikana.
 
vierailija
Kyllä ne ensimmäiset rapsat oli aika tylyjä ja ihan trollin kynästä kuin. Sitten pehmeni mielipiteet vauvalla että joo oli vaan vähän ei niin hyvä päivä.
Eivät minusta olleet ollenkaan tylyjä, se on kuinka sinä itse kirjoitukset luet ja tulkitset. Lisäksi en itse yleensä tee johtopäätöksiä jostakin ekasta kirjoituspätkästä, vaan odotan vähän laajempaa kulmaa ensiksi.
 
vierailija
Hänhän puhui jotain raskasta ruokaa seuranneesta refluksista. Ehkä mukissa oli jotain vatsahappoja tasoittavaa juomaa.
Sloveniassa oli sen niminen vatsalääke kuin Rupurut :D Ostin huvikseni ihan tuon nimen takia. Ei ollut silti ripuliin, vaan nimenomaan närästykseen. Ehkä Boitsulla vähän sitä mukissa ;) (No, tuskin, oli purutabletti!)
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Ei. Tuo nykyinen aukeaa kuitenkin kohta ja tässä vaiheessa Vauvan modet on tajunneet, ettei me olla sieltä mihinkään menossa, kun kerran automaattisesti laittoivat tämän 2024-version pystyynkin eikä sitä kukaan erikseen perustanut. Se edellinen oli yli 7000 sivua ja jumitti huolella, nyt en ole huomannut vielä mitään ongelmia.
No jumittaahan se nykyäänkin jo ihan stanasti.
 
vierailija
Sanoi kyllä tasan tarkkaan, että jokaisella keikalla viime kesän Ptujn jälkeen. Siksi sanoikin haluavansa, että nyt loppuis. Ettei nyt taas tästäkin tarttis alkaa jotain muuta jankkaamaan vain jankkaamisen vuoksi.
Ei vaan hän puhuu epämääräisesti. Hän on tärissyt ja on ollut paniikkikohtauksia. Voi esim. myös olla niin että hänellä on ollut vapinaa kaikilla keikoilla ja paniikkikohtauksia vain joillain niistä.
 
vierailija
Niin löytyikö niitä muita keikkaraportteja Hills of Rockista kuin tämä kiistanalainen tänne jo kirjoitettu? Noin niin kuin vertailun vuoksi?

Luin ne ja eivät vastanneet tämän raportoijan kokemusta. Päinvastoin keikkaa ylistettiin niissä.
Puhuin yhdestä yksittäisestä kommentista, joka linkattiin X:stä tänne sinä yönä ja sen kirjoittajan mielestä Bojan ei voinut hyvin.
 
vierailija
Niin löytyikö niitä muita keikkaraportteja Hills of Rockista kuin tämä kiistanalainen tänne jo kirjoitettu? Noin niin kuin vertailun vuoksi?

Luin ne ja eivät vastanneet tämän raportoijan kokemusta. Päinvastoin keikkaa ylistettiin niissä.
Minä olin Ne_bi_smelin klippien jälkeen sitä mieltä, että B näytti aika normaalilta ja ihmettelin sitä täällä ollutta rapsaa. Eilen illalla katsoin Safurseyn videot, minkä jälkeen mielipiteeni muuttui ja aloin ymmärtää paremmin sitä rapsaa. Lähikuvissa näkyi erilaiset silmät ja katse kuin yleensä, liikehdintäkin välillä ei niin tutun näköistä ja tämä vaan minun näkemyksen mukaan, ei faktaa.

Voisi olla stressistä, väsymyksestä tms. johtuvaa mutta enemmän tuo katse ja se yleinen oleminen lavalla näytti siltä, kuin olisi vetänyt alkoholia tai jotain muuta. Voihan olla, että oli särkylääke tai muu kuuri vielä päällä ja jos ottanut sen heille kai normaalin keikkaa edeltävän viskipaukun tai pari, niin yhdessä lääkkeen kanssa vaikutus olisikin erilainen. Mutta yhtä hyvin voi olla, että oli vaan se täällä ehdotettu pieni hermostuneisuus metallifestareilla. Mutta erilainen oli kuin muilla keikoilla jotka olen katsonut Safurseyn videoilta.
 
vierailija
Minä olin Ne_bi_smelin klippien jälkeen sitä mieltä, että B näytti aika normaalilta ja ihmettelin sitä täällä ollutta rapsaa. Eilen illalla katsoin Safurseyn videot, minkä jälkeen mielipiteeni muuttui ja aloin ymmärtää paremmin sitä rapsaa. Lähikuvissa näkyi erilaiset silmät ja katse kuin yleensä, liikehdintäkin välillä ei niin tutun näköistä ja tämä vaan minun näkemyksen mukaan, ei faktaa.

Voisi olla stressistä, väsymyksestä tms. johtuvaa mutta enemmän tuo katse ja se yleinen oleminen lavalla näytti siltä, kuin olisi vetänyt alkoholia tai jotain muuta. Voihan olla, että oli särkylääke tai muu kuuri vielä päällä ja jos ottanut sen heille kai normaalin keikkaa edeltävän viskipaukun tai pari, niin yhdessä lääkkeen kanssa vaikutus olisikin erilainen. Mutta yhtä hyvin voi olla, että oli vaan se täällä ehdotettu pieni hermostuneisuus metallifestareilla. Mutta erilainen oli kuin muilla keikoilla jotka olen katsonut Safurseyn videoilta.
Minäkin näen samaa Bojanin eleissä S:n keikkavideoissa. Hän esiintyy hyvin ja on iloisellakin tuulella, mutta ihan kuin olisi vähän ”sumeana”. Mun mielestä Bojan oli enemmän ”off” tässä Saksan Ne bi smelin alussa: https://vm.tiktok.com/ZGeWWUPXv/
Tuosta mulla tulee mieleen jonkinlainen esittäminen. Toi on hyvin Bojanille tyypillinen spiikki mutta jotenkin nuo eleet ja äänenpainot on oudosti liioitellun korostettuja. Ehkä johtuu siitä kiireestä kun hän haluaa ehtiä esittää kaikki biisit tai sitten jostain muusta, kovin rento hän ei ole.

Ja vielä disclaimer että arvostan JMn keikkaraportteja, en yritä niitä haastaa tässä vaan esitän omia tulkintojani videoista. :) Mun mielestä on mielenkiintoista keskustella miten eri tavalla ihmiset näkee asiat ja mitkä seikat niissä johtavat tiettyihin kokemuksiin tai tulkintoihin. Ja kukaan tuskin täällä väittää tuntevansa Bojanin tai tietävänsä hänen mielentiloistaan, mutta kyllä eri esiintymisistä silti voi keskustella.
 
vierailija
Minä olin Ne_bi_smelin klippien jälkeen sitä mieltä, että B näytti aika normaalilta ja ihmettelin sitä täällä ollutta rapsaa. Eilen illalla katsoin Safurseyn videot, minkä jälkeen mielipiteeni muuttui ja aloin ymmärtää paremmin sitä rapsaa. Lähikuvissa näkyi erilaiset silmät ja katse kuin yleensä, liikehdintäkin välillä ei niin tutun näköistä ja tämä vaan minun näkemyksen mukaan, ei faktaa.

Voisi olla stressistä, väsymyksestä tms. johtuvaa mutta enemmän tuo katse ja se yleinen oleminen lavalla näytti siltä, kuin olisi vetänyt alkoholia tai jotain muuta. Voihan olla, että oli särkylääke tai muu kuuri vielä päällä ja jos ottanut sen heille kai normaalin keikkaa edeltävän viskipaukun tai pari, niin yhdessä lääkkeen kanssa vaikutus olisikin erilainen. Mutta yhtä hyvin voi olla, että oli vaan se täällä ehdotettu pieni hermostuneisuus metallifestareilla. Mutta erilainen oli kuin muilla keikoilla jotka olen katsonut Safurseyn videoilta.
Silmien ja katseen perusteella näytti kyllä alkoholin vaikutukselta. Eikä siis mikään tukeva humala mitenkään, ehkä ennemmin niin päin, että yks tai pari enemmän kuin normisti ennen keikkaa ja ehkä huomannut itse ja siksi yrittänyt "skarpata" vähän normaalia enemmän ja se sitten antaa vähän oudonnäköisen vaikutelman, jos vertaa "normimeininkiin"
 
vierailija
Silmien ja katseen perusteella näytti kyllä alkoholin vaikutukselta. Eikä siis mikään tukeva humala mitenkään, ehkä ennemmin niin päin, että yks tai pari enemmän kuin normisti ennen keikkaa ja ehkä huomannut itse ja siksi yrittänyt "skarpata" vähän normaalia enemmän ja se sitten antaa vähän oudonnäköisen vaikutelman, jos vertaa "normimeininkiin"
Voi hyvin olla eikä tuossa mitään pahaa ole. Jokainen keikka ja esiintyminen on uniikki.
 
vierailija
Minäkin näen samaa Bojanin eleissä S:n keikkavideoissa. Hän esiintyy hyvin ja on iloisellakin tuulella, mutta ihan kuin olisi vähän ”sumeana”. Mun mielestä Bojan oli enemmän ”off” tässä Saksan Ne bi smelin alussa: https://vm.tiktok.com/ZGeWWUPXv/
Tuosta mulla tulee mieleen jonkinlainen esittäminen. Toi on hyvin Bojanille tyypillinen spiikki mutta jotenkin nuo eleet ja äänenpainot on oudosti liioitellun korostettuja. Ehkä johtuu siitä kiireestä kun hän haluaa ehtiä esittää kaikki biisit tai sitten jostain muusta, kovin rento hän ei ole.

Ja vielä disclaimer että arvostan JMn keikkaraportteja, en yritä niitä haastaa tässä vaan esitän omia tulkintojani videoista. Mun mielestä on mielenkiintoista keskustella miten eri tavalla ihmiset näkee asiat ja mitkä seikat niissä johtavat tiettyihin kokemuksiin tai tulkintoihin. Ja kukaan tuskin täällä väittää tuntevansa Bojanin tai tietävänsä hänen mielentiloistaan, mutta kyllä eri esiintymisistä silti voi keskustella.
Palstoilla minusta 2-3 ihmistä koki Saksan-keikan vibat outoina ennen tätä keissiä (itse en ole sitä kommentoinut mitenkään, koska en ole jaksanut perehtyä), mikä asettaa minusta vähän kyseenalaiseksi sen teorian, että kyse olisi ollut vain hevifestarin arastelusta ja kenties viittaa siihen, että jotain on meneillään. Vaikka tietysti "jotain on meneillään" voi olla - ja toivottavasti on! - vain väliaikainen lääkitys, väliaikainen terveyshuoli tai muu ohimenevä juttu.

Itse olen hokenut vaikka kuinka monessa yhteydessä viimeisen vuoden aikana, että eri tilanteissa havainnoidut tunnereaktiot, käytös sun muut voivat johtua myös asioista, joista meillä ei ole aavistustakaan, vaikkapa perheeseen tai sukuun liittyviä juttuja, kun usein ne on, ehkä aika luonnollisesti, haluttu yhdistää meidän tiedossamme oleviin seikkoihin, kuten Kärtsä, Reko tai paniikkikohtaus.

- Joymuffin
 
vierailija
Palstoilla minusta 2-3 ihmistä koki Saksan-keikan vibat outoina ennen tätä keissiä (itse en ole sitä kommentoinut mitenkään, koska en ole jaksanut perehtyä), mikä asettaa minusta vähän kyseenalaiseksi sen teorian, että kyse olisi ollut vain hevifestarin arastelusta ja kenties viittaa siihen, että jotain on meneillään. Vaikka tietysti "jotain on meneillään" voi olla - ja toivottavasti on! - vain väliaikainen lääkitys, väliaikainen terveyshuoli tai muu ohimenevä juttu.

Itse olen hokenut vaikka kuinka monessa yhteydessä viimeisen vuoden aikana, että eri tilanteissa havainnoidut tunnereaktiot, käytös sun muut voivat johtua myös asioista, joista meillä ei ole aavistustakaan, vaikkapa perheeseen tai sukuun liittyviä juttuja, kun usein ne on, ehkä aika luonnollisesti, haluttu yhdistää meidän tiedossamme oleviin seikkoihin, kuten Kärtsä, Reko tai paniikkikohtaus.

- Joymuffin
Oikeassa olet, taustalla voi olla tai olla olematta mitä tahansa levyntekostressistä hyvin henkilökohtaisiin asioihin. Siksi näitä on vähän turha spekuloida mutta kun se on niin kiinnostavaa. :p
 
vierailija
Minä olin Ne_bi_smelin klippien jälkeen sitä mieltä, että B näytti aika normaalilta ja ihmettelin sitä täällä ollutta rapsaa. Eilen illalla katsoin Safurseyn videot, minkä jälkeen mielipiteeni muuttui ja aloin ymmärtää paremmin sitä rapsaa. Lähikuvissa näkyi erilaiset silmät ja katse kuin yleensä, liikehdintäkin välillä ei niin tutun näköistä ja tämä vaan minun näkemyksen mukaan, ei faktaa.

Voisi olla stressistä, väsymyksestä tms. johtuvaa mutta enemmän tuo katse ja se yleinen oleminen lavalla näytti siltä, kuin olisi vetänyt alkoholia tai jotain muuta. Voihan olla, että oli särkylääke tai muu kuuri vielä päällä ja jos ottanut sen heille kai normaalin keikkaa edeltävän viskipaukun tai pari, niin yhdessä lääkkeen kanssa vaikutus olisikin erilainen. Mutta yhtä hyvin voi olla, että oli vaan se täällä ehdotettu pieni hermostuneisuus metallifestareilla. Mutta erilainen oli kuin muilla keikoilla jotka olen katsonut Safurseyn videoilta.
Tämä se ongelma tässä onkin. Kun yksi kirjoittaja täällä sanoo jotakin, niin sitten muutkin alkavat tarkastelemaan asioita mikroskoopin kanssa ja sen jälkeen lähteekin sitten tulkinnat vähän lentoon.
 
vierailija
Oikeassa olet, taustalla voi olla tai olla olematta mitä tahansa levyntekostressistä hyvin henkilökohtaisiin asioihin. Siksi näitä on vähän turha spekuloida mutta kun se on niin kiinnostavaa.
Joo, siis kyse ei ollut siitä, ettei saisi spekuloida, iitseäni vain risoo kun varsinkin Vauvalla asia on tulkittu niin, että päätin Bojanin olevan "romahtamispisteessä" tms ja "koen tuntevani hänet paremmin kuin muut", vaikka olen niin monta kertaa palstoilla kirjoittanut, että on niin paljon asioita, mitä kukaan meistä ei tiedä, eikä tarvitsekaan tietää, ja usein tämä unohtuu kun spekuloidaan, että johtuiko jonkun tunnereaktio tai kätös syystä A vai B. :) Nyt ollut voinut olla kyseessä vaikkapa lääkitys päänsärkyä aiheuttaneeseen hartiajumiin, joka ei liittynyt kaulapattiin mitenkään, tai jokin muu lukuisista mahdollisista syistä.

Kaverini näkemys on, että Bojanin energiatasot ovat olleet matalia viime aikoina ylikuormituksen takia, ja Ruissi oli hänen mukaansa ensimmäinen kerta keikalla koskaan kun Bojan oli "out of breath" (en tiedä onko tämä totta, tämä on kaverini väite) ja että tämä ylikompensoi tätä "ylipirteydellä". Hän on tosin ollut paikalla vain Ruississa itse ja siis piti sitä kyllä loistavana keikkana kokonaisuutena.

- Joymuffin
 
vierailija
Joo, siis kyse ei ollut siitä, ettei saisi spekuloida, iitseäni vain risoo kun varsinkin Vauvalla asia on tulkittu niin, että päätin Bojanin olevan "romahtamispisteessä" tms ja "koen tuntevani hänet paremmin kuin muut", vaikka olen niin monta kertaa palstoilla kirjoittanut, että on niin paljon asioita, mitä kukaan meistä ei tiedä, eikä tarvitsekaan tietää, ja usein tämä unohtuu kun spekuloidaan, että johtuiko jonkun tunnereaktio tai kätös syystä A vai B. Nyt ollut voinut olla kyseessä vaikkapa lääkitys päänsärkyä aiheuttaneeseen hartiajumiin, joka ei liittynyt kaulapattiin mitenkään, tai jokin muu lukuisista mahdollisista syistä.

Kaverini näkemys on, että Bojanin energiatasot ovat olleet matalia viime aikoina ylikuormituksen takia, ja Ruissi oli hänen mukaansa ensimmäinen kerta keikalla koskaan kun Bojan oli "out of breath" (en tiedä onko tämä totta, tämä on kaverini väite) ja että tämä ylikompensoi tätä "ylipirteydellä". Hän on tosin ollut paikalla vain Ruississa itse ja siis piti sitä kyllä loistavana keikkana kokonaisuutena.

- Joymuffin
Miksi Bojanin tunteita tai energiatasoja tarvitsee ylipäätänsä lähteä tulkitsemaan. Tuntuu välillä siltä, että häneen projisoidaan niitä omia tunteita, eikä kyse enää ole edes B:stä.
 

Yhteistyössä