K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No mä odotin. Toivon heiltä hittiä, jolla voitaisiin valloittaa eurooppa. Tarvitsevat ulkopuolista biisin tekijää siihen.
Ymmärrän. Mutta siihen tarvitaan englanninkielinen biisi, jos ollaan realistisia. Kuinka monta slaavinkielistä biisiä tiedät jotka on ikinä lyöneet läpi kielialueen ulkopuolella, viisujen ulkopuolella? Kynnys biiseille jonka sanoja kuuntelija ei ymmärrä on tosi korkea, niihin tarvitaan melkein aina joku meemi-efekti että sen kynnyksen yli pääsee.
 
vierailija
Joksut on muistaakseni joskus sanoneet että he tekevät musiikkia sellaista mikä heistä tuntuu sopivalta juuri sillä hetkellä ja omaksi ilokseen tekevät. Eivät he tietoisesti yritä tehdä suurta hittiä olivat itsekin yllättyneitä kuinka hyvin SBJ kevään keikoilla otettiin vastaan.
 
vierailija
Miksi ei noista saisi puhua? Ei se ole haukkumista. Ihan faktoja.
Totta kai saa puhua! Kysyin vain sitä että mikä niissä kiinnostaa. Joku sanoikin että toiset vaan tykkää tilastoista ja se on musta ihan selvää. Ehkä enemmän ihmettelenkin sitä että mikä kiinnostaa siinä lukemille naureskelussa. Tai mikä on sellasen "mollaamisen" pointti? Kun kaikkihan me tiedetään että on kyse pienestä bändistä joka esiintyy pienellä kielellä, ei näiden kuuntelut yhtäkkiä ponnahda mihinkään hillittömyyksiin. Jotenkin niiden pienten kuuntelumäärien ylenkatsominen tuntuu vaan niin turhalta.
 
vierailija
Joksut on muistaakseni joskus sanoneet että he tekevät musiikkia sellaista mikä heistä tuntuu sopivalta juuri sillä hetkellä ja omaksi ilokseen tekevät. Eivät he tietoisesti yritä tehdä suurta hittiä olivat itsekin yllättyneitä kuinka hyvin SBJ kevään keikoilla otettiin vastaan.
Niin, eiköhän ne ois jo menneet jonkun levy-yhtiön suojiin ja ottaneet tiimiin jonkun hittitehtailijan, jos sellaista kaipailisivat
 
vierailija
Ymmärrän. Mutta siihen tarvitaan englanninkielinen biisi, jos ollaan realistisia. Kuinka monta slaavinkielistä biisiä tiedät jotka on ikinä lyöneet läpi kielialueen ulkopuolella, viisujen ulkopuolella? Kynnys biiseille jonka sanoja kuuntelija ei ymmärrä on tosi korkea, niihin tarvitaan melkein aina joku meemi-efekti että sen kynnyksen yli pääsee.
Siksi mä kirjoitinkin, että olen pettynyt omiin toiveisiini. Realistisesti ajateltuna hitin mahdollisuus oli 0 mutta kai täällä saa sentään haaveistaan kirjoittaa ja ilmaista että on pettynyt.
 
vierailija
Tosi kiinnostava musavideo voi nostaa keskinkertaisen biisin suosta, aivan kuten hyvä live-esiintyminenkin (köh köh ICIP). Musavideot myös rakentaa artistin/bändin imagoa ja brändiä
Katsooko ihmiset oikeasti vieläkin musavideoita? Kiinnostaisi kuulla mikä keskinkertainen biisi on menestynyt hyvällä musavideolla. Luulin että nykyään tiktok ja striimaus on se juttu ja musavideot on faneille.
 
vierailija
Niin, eiköhän ne ois jo menneet jonkun levy-yhtiön suojiin ja ottaneet tiimiin jonkun hittitehtailijan, jos sellaista kaipailisivat
Näinpä ja he elävät ite tällä hetkellä unelmaansa tai ainakin yhtä sellaista eli Euroopassa kiertely. Heillä on kyllä unelmana laajempikin kansainvälistyminen mutta tuskin olettavat sen tapahtuvan ihan heti tai ehkä ei koskaan se vaan on heidän unelmansa jota yrittävät tavoitella mutta omalla tavallaan.
 
vierailija
Ymmärrän. Mutta siihen tarvitaan englanninkielinen biisi, jos ollaan realistisia. Kuinka monta slaavinkielistä biisiä tiedät jotka on ikinä lyöneet läpi kielialueen ulkopuolella, viisujen ulkopuolella? Kynnys biiseille jonka sanoja kuuntelija ei ymmärrä on tosi korkea, niihin tarvitaan melkein aina joku meemi-efekti että sen kynnyksen yli pääsee.
Sitten ei laajempaa hittiä heille taida olla tulossa. Joksujen englanninkieliset biisit ei vain ole olleet kovin hyviä. Heikoin lenkki niissä on sanoitukset ja oman tyylin puuttuminen. Edes omat superfanit ei kuuntele niitä ja eivät pärjää kilpailussa muille enkkubiiseille.
 
vierailija
Keskustelu vaan tyssää heti, jos toista ruvetaan sen takia syyttelemään trolliksi tai ankeuttajaksi. Jos se floppi on jonkun mielipide asiasta, niin sitten se on.
Jos haluat mielipiteellesi jotain rakentavaa keskustelua niin ei kannata ilmaista asioita niin että kaikki ärsyyntyvät. Jos taas haluat eripuraa ja riitoja niin sitten olet trolli. Kun saman asian voi ilmaista monella eri tavalla ja sen luulisi olevan kaikille täyspäisille ihmisille itsestäänselvää.
 
vierailija
Totta kai saa puhua! Kysyin vain sitä että mikä niissä kiinnostaa. Joku sanoikin että toiset vaan tykkää tilastoista ja se on musta ihan selvää. Ehkä enemmän ihmettelenkin sitä että mikä kiinnostaa siinä lukemille naureskelussa. Tai mikä on sellasen "mollaamisen" pointti? Kun kaikkihan me tiedetään että on kyse pienestä bändistä joka esiintyy pienellä kielellä, ei näiden kuuntelut yhtäkkiä ponnahda mihinkään hillittömyyksiin. Jotenkin niiden pienten kuuntelumäärien ylenkatsominen tuntuu vaan niin turhalta.
Nää keskustelut sujuisivat jouhevammin, jos annettaisiin tilaa kaikenlaisille ihmisille ja ilmaisutavoille. Joskus se että nähdään kaikki mustana on vain tulkitsijan omassa päässä.
 
vierailija
Eikä ole. Haukkuminen on haukkumista. Kommentointi on kommentointia. Olet liian herkillä jos et kestä kuuntelujen määristä normaalia keskustelua.
Mä kestän oikein hyvin keskustelua mutta totta kai kommentointi voi olla haukkumista. Se voi olla just näitä mainittuja vahingoniloa tai naureskelua tms. Se että niitä esitetään tilastolukemien yhteydessä ei muuta niitä mitenkään neutraalimmaksi keskusteluksi. Ja siis sitä just tässä oon ihmetellyt että miksi ne lukemat herättää sellaisia reaktioita. Mua ei oikeastaan haittaa se jos joku haluaa naureskella joksujen kuuntelumäärille, mutta haluaisin vähän ymmärtää miksi ne lukemat herättää sellaista. Kun itselleni ne ei oo erityisen tärkeitä, mutta sit kun niitä kerrotaan niin mun käsitykseni on ollut pikemminkin että oho, ovatpa saaneet pidettyä kuuntelijoita vaikka viisuista on aikaa / laulu on serbiaksi / eivät ole olleet kovin aktiivisesti esillä tms. Ehkä mun oletukset ja odotukset on vaan jo valmiiksi niin alhaalla etten osaa pitää nykyisiä kuuntelulukuja ollenkaan huonoina enkä siksi tajua miksi ne joistakin on lähinnä huvittavia.
 

Yhteistyössä