Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Täällä nauta, joka pari viikkoa sitten kyseli vinkkejä Slovenian-reissua varten ja pohti, mennäkö Bled- vai Bohinj-järvelle. Tässä pieni rapsa Bledistä, skippaa, jos ei kiinnosta. Halusin kuitenkin raportoida, kun kerran neuvoja kyselin.

Valitsin lopulta Bledin, ja järvialue on kyllä huikaisevan kaunis ja suomalaiselle eksoottinen ympäröivine vuorineen ja turkoosine vesineen! Hirvittävästi turisteja, totta kai, mutta siihen olin jo etukäteen varautunut henkisesti

Menin järvellä olevalle saarelle sellaisella yhden miehen soutamalla "gondolilla", johon mahtuu 20 ihmistä. LadySLOn suosituksen perusteella haaveilin pulahtavani järveen siellä saarella (siellä ollaan 45 minsaa, se on superpieni ja siellä on 1 kirkko eikä juuri muuta erityistä). En lopulta kehdannut, kun tarjolla oli pari pikkuista laituria joissa oli veneilijöitä enkä nähnyt uimassa kuin pikkulapsia ja nuoria miehiä eikä se ollut sellainen suomalainen saari, josta olisi polun varrelta helppo mennä uimaan (kävelypolku oli vähän korkeammalla, ja sen ja järven välissä oli monenlaista puskaa ja puuta). Saarella oli myös kylttejä, joissa kiellettiin olemasta uimavaatteissa - ei niitä kyllä kaikki totelleet

Pääsin kuitenkin uimaan menemällä yleiselle uimarannalle nimeltä Mala Zaka. Vesi oli ihanan lämmintä Tällä ei ole mitään vaatteidenvaihtokoppeja, joten pitää vissiin mennää bajamajaan vaihtamaan

Monet myös hyppää uimaan ihan tuolta pusikoista, joten sinänsä uiminen on täällä hyvin suosittu ajanviettotapa soutelun ja suppailun lisäksi.

Vinkiksi, jos joku suunnittelee tänne kesäreissua, että täällä on myös maksullinen uimaranta, jossa on kaikki systeemit, mut otin nyt tän ilmaisversion

Vaikka Bled-järvi on melkoinen turistirysä, niin suosittelen kyllä lämpimästi. Tänne on helppoa tulla Ljubljanasta myös julkisilla (tulin bussilla, joka ajaa suoraan järvialueelle). Tämän ja Ljubljanan perusteella muutenkin suosittelen reissua Sloveniaan, jos on mahdollisuus matkustaa. Täällä olisi niin paljon muutakin nähtävää, että nyt jo mua kutkuttelee tulla tänne uudelleen
Kiitos matkaraportista, kuulostaa aivan ihanalta! Slovenia-matkakuume vain kohoaa, pakko päästä sinne.😎
 
Täällä nauta, joka pari viikkoa sitten kyseli vinkkejä Slovenian-reissua varten ja pohti, mennäkö Bled- vai Bohinj-järvelle. Tässä pieni rapsa Bledistä, skippaa, jos ei kiinnosta. Halusin kuitenkin raportoida, kun kerran neuvoja kyselin.

Valitsin lopulta Bledin, ja järvialue on kyllä huikaisevan kaunis ja suomalaiselle eksoottinen ympäröivine vuorineen ja turkoosine vesineen! ❤ Hirvittävästi turisteja, totta kai, mutta siihen olin jo etukäteen varautunut henkisesti 😄

Menin järvellä olevalle saarelle sellaisella yhden miehen soutamalla "gondolilla", johon mahtuu 20 ihmistä. LadySLOn suosituksen perusteella haaveilin pulahtavani järveen siellä saarella (siellä ollaan 45 minsaa, se on superpieni ja siellä on 1 kirkko eikä juuri muuta erityistä). En lopulta kehdannut, kun tarjolla oli pari pikkuista laituria joissa oli veneilijöitä enkä nähnyt uimassa kuin pikkulapsia ja nuoria miehiä eikä se ollut sellainen suomalainen saari, josta olisi polun varrelta helppo mennä uimaan (kävelypolku oli vähän korkeammalla, ja sen ja järven välissä oli monenlaista puskaa ja puuta). Saarella oli myös kylttejä, joissa kiellettiin olemasta uimavaatteissa - ei niitä kyllä kaikki totelleet 😄

Pääsin kuitenkin uimaan menemällä yleiselle uimarannalle nimeltä Mala Zaka. Vesi oli ihanan lämmintä 😍💦 Tällä ei ole mitään vaatteidenvaihtokoppeja, joten pitää vissiin mennää bajamajaan vaihtamaan 😬

Monet myös hyppää uimaan ihan tuolta pusikoista, joten sinänsä uiminen on täällä hyvin suosittu ajanviettotapa soutelun ja suppailun lisäksi.

Vinkiksi, jos joku suunnittelee tänne kesäreissua, että täällä on myös maksullinen uimaranta, jossa on kaikki systeemit, mut otin nyt tän ilmaisversion 😄

Vaikka Bled-järvi on melkoinen turistirysä, niin suosittelen kyllä lämpimästi. Tänne on helppoa tulla Ljubljanasta myös julkisilla (tulin bussilla, joka ajaa suoraan järvialueelle). Tämän ja Ljubljanan perusteella muutenkin suosittelen reissua Sloveniaan, jos on mahdollisuus matkustaa. Täällä olisi niin paljon muutakin nähtävää, että nyt jo mua kutkuttelee tulla tänne uudelleen 🥰🤩
So glad to hear you enjoyed Bled. :)
Did you spend the rest of the time in Ljubljana?
 
vierailija
Kaikki mun shipit on mulle tärkeitä, mutta mä en oikein osaa sanoa, miksi mä kiinnyn joihinkin pareihin toisten ollessa yhdentekeviä. Kaikkien välillä on kyllä jonkinlainen kemia, on se romanttinen, eroottinen tai jotenkin ristiriitainen. Niistä vaan tulee lämmin olo tai joissakin tapauksissa sellainen, että niiden tarinaa on pakko jatkaa, koska muuten tuntuu niin väärältä.

Bojeren kohdalla mä olen ensimmäistä kertaa nähnyt oikeiden ihmisten välillä sellaista kiintymystä, jonkinlaista lumoa ja hyvää, mikä on näkynyt voimakkaasti ulospäin ja vetänyt itseäni puoleensa. Se on ollut sellaista, josta haluaa ammentaa.

Shipit ylipäätään on mulle arjen eskapismia, jonkinlaista latautumista, asioiden tarinallistamista ja omien tunteiden käsittelyä. Halua uskoa hyvään.
Wow, miten hienosti sanoitettu ❤💚
 
vierailija
Täällä kysyttiin, miksi shipataan. Mulla on yksi aiempi shippikokemus taustalla. Siinäkin oli oikeat ihmiset kyseessä, ja siinä tapauksessa he vieläpä seurustelivat jonkin aikaa. Luulin silloin, etten toiste hurahtaisi moiseen, mutta tässä ollaan 😄

Mietin pääni puhki silloin ja nyt, miksi hurahdin shippaamaan. En vieläkään tiedä varmasti. Olen outo sekoitus kyynikkoa ja romantikkoa, joten ehkä shipit on tapa keikuttaa kyynisyyden ja romanttisuuden vaakakuppia, jos asian voi niin ilmaista.

Ekan shipin aikaan elämässä oli aika hiljattain ollut paljon huolta ja murhetta läheisen puolesta, ja shippi oli varmasti keinoa hakea elämään muutakin kuin murhetta. Itse asiassa nytkin on ollut vähän samantyyppinen tilanne muttei yhtä dramaattinen.

Eli iloa ja eskapismia omasta arjesta varmaan haen. On mulla silti omassa elämässä iloa tuovia asioita ja ihmisiä 😄

Varmaan myös kummassakin shipissä on ollut näkevinään jotain todellista tunnetta - välittämistä, lämpöä, rakkautta, että on tullut sellainen tunne, että nämä kuuluvat jotenkin yhteen vaikka ei välttämättä parisuhteeseen 🥰
 
vierailija
vierailija
Tähän mennessä Vauvalla on arvuuteltu ainakin seuraavaa:

-JO+Kä yhteisbiisi, tai Kä+Bojan yhteisbiisi
-JO tai Bojan suomen kielinen biisi, oma tai Niin hyvää puuta -cover
-Bojan feat. Hojan -biisi
-Lapin kiertue + vuokrattu mökki
-Bojan Radio SuomiPopille juontajaksi
-Yhteiskeikka Nokia Areenalla
-Joksut Elämä Lapselle tai Elämäni Biisi -ohjelmiin
-Bojan näyttelemään Salkkareihin

Plus:
-Anders on ostanut Bojanille oman saaren
-Bojan aloittaa suomen kielisen ASMR-kanavan
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Tähän mennessä Vauvalla on arvuuteltu ainakin seuraavaa:

-JO+Kä yhteisbiisi, tai Kä+Bojan yhteisbiisi
-JO tai Bojan suomen kielinen biisi, oma tai Niin hyvää puuta -cover
-Bojan feat. Hojan -biisi
-Lapin kiertue + vuokrattu mökki
-Bojan Radio SuomiPopille juontajaksi
-Yhteiskeikka Nokia Areenalla
-Joksut Elämä Lapselle tai Elämäni Biisi -ohjelmiin
-Bojan näyttelemään Salkkareihin

Plus:
-Anders on ostanut Bojanille oman saaren
-Bojan aloittaa suomen kielisen ASMR-kanavan
Kiitos, kaikki käy! 😄
 
vierailija
Ois ihanaa, jos ois jotain suomiprojektia JO:lla tulilla, mutta vähän varauksella suhtaudun, kun Boitsulla on, kaikella rakkaudella, ollut taipumusta hieman puhua asioiden edelle mennen noissa haastatteluissa. Tai miten sen sanois, ehkä projisoida omia haaveitaan😅
 
vierailija
Tähän mennessä Vauvalla on arvuuteltu ainakin seuraavaa:

-JO+Kä yhteisbiisi, tai Kä+Bojan yhteisbiisi
-JO tai Bojan suomen kielinen biisi, oma tai Niin hyvää puuta -cover
-Bojan feat. Hojan -biisi
-Lapin kiertue + vuokrattu mökki
-Bojan Radio SuomiPopille juontajaksi
-Yhteiskeikka Nokia Areenalla
-Joksut Elämä Lapselle tai Elämäni Biisi -ohjelmiin
-Bojan näyttelemään Salkkareihin

Plus:
-Anders on ostanut Bojanille oman saaren
-Bojan aloittaa suomen kielisen ASMR-kanavan
Kärtsän ja Bojanin yhteinen onlyfans.
 
vierailija
Mitä sellaisia täysin toteutumattomia juttuja haastiksissa on ollut ?
No onhan monessakin haastiksessa esim tota collabia kyselty ja Bojan antaa aina yhtä kryptisiä vastauksia. Ja jossain haastattelussa sanoi, oliko syksyllä että joo tottakai Suomessa Kärtsän kanssa esiinnytään yhdessä (puhui maaliskuun kiertueesta) yms. Vähän sellaisia voi olla tai olla olematta- vastauksia häneltä usein, eikä esim mistään yhteisbiisistä ole K:n suunnalta nähty pienintäkään vihjettä
 
vierailija
No onhan monessakin haastiksessa esim tota collabia kyselty ja Bojan antaa aina yhtä kryptisiä vastauksia. Ja jossain haastattelussa sanoi, oliko syksyllä että joo tottakai Suomessa Kärtsän kanssa esiinnytään yhdessä (puhui maaliskuun kiertueesta) yms. Vähän sellaisia voi olla tai olla olematta- vastauksia häneltä usein, eikä esim mistään yhteisbiisistä ole K:n suunnalta nähty pienintäkään vihjettä
Ei ole sanonut missään et maaliskuussa esiinnytään yhdessä. Sanoi että K on mukana vain turistina. Äläpä valehtele.
 

Yhteistyössä