K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tää on varmasti ihan totta ja tunnistan kyllä sellaisen vähän kevyemmän version itsestänikin siinä mielessä, että mullakin on pari inhokkijulkkista. En nyt erityisesti heitä kyllä missään seuraa mutta saatan kyllä kommentoida kun heistä jotain juttuja lehdissä tms on.

Mutta sitä oon ihmetellyt kuinka paljon jokereitten ihan omat fanit niitä haukkuu! En ole ikinä missään törmännyt tällaiseen, että samalla kun kaikin tavoin halutaan eturiviin useammalle keikalle, kirjoitellaan twitterit täyteen kuinka noloja niitten uudet biisit on tai miten naurettavaa on kun kaikki keikat eivät myykään loppuun. Siis vailla mitään rakastavaa naljailua, ihan vaan ilkeydellä. Tätä en pysty käsittämään. Se on siis eri asia kuin vaikka se ettei tykkää jostain biisistä tai somepäivityksistä.
Joskus tuntuu että se bändi ei ole (enää) se pääasia vaan enemminkin se muodostunut kaveriporukka tai twitterporukka tms jonka kanssa pidetään hauskaa niistä bändiin liittyvistä jutuista. Ehkä jopa bändin kustannuksella. Tavataan keikoilla ja nostatetaan kuviteltua omaa arvoa somessa tai jotain sinne päin. Pätee jotenkin myös K kohdalla.
 
vierailija
Tää on varmasti ihan totta ja tunnistan kyllä sellaisen vähän kevyemmän version itsestänikin siinä mielessä, että mullakin on pari inhokkijulkkista. En nyt erityisesti heitä kyllä missään seuraa mutta saatan kyllä kommentoida kun heistä jotain juttuja lehdissä tms on.

Mutta sitä oon ihmetellyt kuinka paljon jokereitten ihan omat fanit niitä haukkuu! En ole ikinä missään törmännyt tällaiseen, että samalla kun kaikin tavoin halutaan eturiviin useammalle keikalle, kirjoitellaan twitterit täyteen kuinka noloja niitten uudet biisit on tai miten naurettavaa on kun kaikki keikat eivät myykään loppuun. Siis vailla mitään rakastavaa naljailua, ihan vaan ilkeydellä. Tätä en pysty käsittämään. Se on siis eri asia kuin vaikka se ettei tykkää jostain biisistä tai somepäivityksistä.
Mä oon myös kummastellut just tuota keikkamyynnille naureskelua. Aika harva tuon kokoluokan bändi tai artisti myy kaikkia keikkojaan loppuun. Noista muista jutuista oon ajatellut että siinä on aika paljon sellaista itsensä ylentämistä muita faneja paremmaksi. Nuo superfanit haluavat bändin huomiota ihan valtavasti ja jossain määrin saavatkin sitä, ainakin ne jotka ehtivät tutustua heihin ennen kuin viisut oikeastaan olivat alkaneetkaan. Kritisoimalla ja ihan mollaamalla bändiä he identifioivat itsensä jotenkin eri asemaan kuin meidät tavalliset fanit, joita joku Jan ei todellakaan seuraa ja joitten naamoja bojan ei eturivistä tunnista. Että juuri heitä ei edes kiinnosta tämä bändi (vaikka kiinnostaakin) mutta kun ne nyt on kavereita ni käydään nyt sitten keikoilla.
 
vierailija
Ai ootko Porista? Ja ihanko totta kuvittelet, ettei Kärtsää sinne enää kutsuta. Aika kaukaa haettua pliis. Siis varsinkin se aikuisten keikka oli ihan legendaarinen ja porukkaa valtavasti. Enkä kyllä oo kuullut siitä Minsprere keikastakaan mitään valitusta. Jos taas olet Tampereelta, niin kyllähän Kärtsällä on keikka Tampereella. Usko pois, kyllä se K sinne vielä joskus tulee, kun vaan aikatauluihin ja muihin kuvioihin sopii.
Robbie Williams esiintyi suurella areenalla. K jazzteltassa.
 
vierailija
B on lomalla. Ymmärrettävää, että faneilla on ikävä, mullakin on, mutta on artisteillakin oikeus olla välillä poissa somesta. Se voi tietysti kostautua ja fanit voivat kyllästyä odottamaan, mutta eikö ole aika kauhea ajatus, ettei esilläolosta saisi koskaan pitää taukoa?
Tää on jännä ilmiö siksikin kun lähtökohtaisesti ne päivityksiä kuumeisesti odottavat on nimenomaan faneja jotka taatusti huomaavat kun joku stoori vihdoin ilmestyy. Muille seuraajille tai satunnaisille vilkaisijoille ei ole mitään väliä sillä milloin edellinen stoori on postattu. Joltakin voi tietty mennä se tauon jälkeinen stoori kokonaan ohi, koska sehän ei välttämättä pompahdakaan siihen kärkipaikoille katsottavaksi, mutta eihän ne koskaan kaikille seuraajille siihen asetukaan. Sinkkua, levyä tai keikkaa odottavat fanit tuskin parissa viikossa bojania unohtavat, vaikka eivät olisikaan erityisen aktiivisesti väijymässä sen instaa.
 
vierailija
No niimpä! Ja nehän on oikeesti tehneet myös paljon haastatteluja viimeisen vuoden aikana tuon kaiken lisäksi. Ainut mitä B ei oo pahemmin viimeaikoina tehnyt on somemateriaalin jakaminen mutta sekinhän on vaan extraa eikä edes pääasiallisesti kuulu muusikon työhön vai oonkohan käsittänyt jotain väärin...
No eihän muusikon oo _pakko_ tehdä muuta kun uusia biisejä ja soittaa niitä. Mutta artistihan on itse asiassa yrittäjä ja yrittäjän työhön kuuluu markkinointi. Artistin pitää siis markkinoida itseään ja musiikkiaan. Mikäpä nykypäivänä olisi tehokkaampi markkinointikanava kuin erilaiset some-alustat? Ne tavoittaa suuren massan yleisöä ja niissä on mahdollisuus vuorovaikutukseen, ja ennen kaikkea ne on halpa tapa markkinoida. Että sikäli kyllä se kuuluu nykyisin artistin työhön.
 
vierailija
Robbie Williams esiintyi suurella areenalla. K jazzteltassa.
niin? olishan se ollut tietysti mielenkiintoista, miten Robbien show olis onnistunut jazzteltassa. K esiintyi kyllä muilla isoilla areenoilla jo viime kesänä.
Mut en nyt ymmärrä mitä ajat takaa tällä? K:n uran iso vaihde alkoi just viime toukokuussa ja veti kesän keikat täysillä. Robbiella on takana pitkä ura 90-luvulta asti. Mitä siis selität?
 
vierailija
No ehkä sun sitten pitää perustaa uusi erillinen Bojanin haukkumisketju ja houkutella sinne samanmielisiä kirjoittajia, joiden mielstä tässä ketjussa häntä ei tarpeeksi haukuta. Muista kirjata heti alkuun sääntöihin, että mitään puolustavia viestejä ei sitten saa kirjoittaa.
Itse en tykkää siitä tyylistä, että täällä haukutaan artistia, kritiikki on sitten asia erikseen. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Bojania kohdellaan täällä enrmmän silkkihansikkain kuin Kärtsää. Muistan kun täällä oli monen sivun jankkaus käynnissä sen takia, kun joku kirjoittaja ei nähnyt Bojanissa karismaa. Vaadittiin aitoja todisteta siitä, että miksi näin on. Jos taas ilmoittaa, että ei näe K:ssa karismaa tai kuumuutta, niin kukaan ei jää jankkaamaan asiasta. Ehkä sitten joku Bojanin fani on tosi herkkä ja loukkaantuu helposti Bojanin puolesta.
 
vierailija
niin? olishan se ollut tietysti mielenkiintoista, miten Robbien show olis onnistunut jazzteltassa. K esiintyi kyllä muilla isoilla areenoilla jo viime kesänä.
Mut en nyt ymmärrä mitä ajat takaa tällä? K:n uran iso vaihde alkoi just viime toukokuussa ja veti kesän keikat täysillä. Robbiella on takana pitkä ura 90-luvulta asti. Mitä siis selität?
K esiintyi teltassa ja lokkilavalla. Esiintyjien päämäärä on päästä areenalle. Siellä esiintyvät suuret tähdet. K on sanonut että hän ohittaa esim Antti Tuiskun keikkalavojen kunkkuna. Sitä odotellessa.
 
vierailija
No eihän muusikon oo _pakko_ tehdä muuta kun uusia biisejä ja soittaa niitä. Mutta artistihan on itse asiassa yrittäjä ja yrittäjän työhön kuuluu markkinointi. Artistin pitää siis markkinoida itseään ja musiikkiaan. Mikäpä nykypäivänä olisi tehokkaampi markkinointikanava kuin erilaiset some-alustat? Ne tavoittaa suuren massan yleisöä ja niissä on mahdollisuus vuorovaikutukseen, ja ennen kaikkea ne on halpa tapa markkinoida. Että sikäli kyllä se kuuluu nykyisin artistin työhön.
Musta on ihan selvää että somessa on oltava. Mutta en tajua sitä väitettä että bojan on nyt ylimielinen tai ei kiinnostunut bändin kohtalista tai mitä kaikkea siitä nyt onkaan sanottu. Joker out on ollut somessa näkyvillä myös tämän lomansa aikana! Se on bändi, ei sen somevastuu ole yksin bojanilla. Ymmärrän että sitä(kin) halutaan nähdä, mutta ei se nyt ihan hirveän pitkään ole ollut poissa.
 
vierailija
Musta on ihan selvää että somessa on oltava. Mutta en tajua sitä väitettä että bojan on nyt ylimielinen tai ei kiinnostunut bändin kohtalista tai mitä kaikkea siitä nyt onkaan sanottu. Joker out on ollut somessa näkyvillä myös tämän lomansa aikana! Se on bändi, ei sen somevastuu ole yksin bojanilla. Ymmärrän että sitä(kin) halutaan nähdä, mutta ei se nyt ihan hirveän pitkään ole ollut poissa.
Ei ole oltava somessa. Tietenkään jos ei halua.
 
vierailija
En mäkään seuraa k:n stooreja, koska pidän niitä tosiaan vähän noloina. Käyn kyllä sit katsomassa jos esim täällä hehkutetaan jotain juttua. Silti olen menossa sen keikalle Altaalle enkä ajattele olevani mitenkään ei-toivottu, vaikken sen somea erityisesti seuraakaan. En jaksa yhtään katsella esim joksujenkaan jakamia fan arteja, ja silti olen käynyt niidenkin keikoilla jo 8 kertaa. Ensi viikolla olen muuten menossa katsomaan Luke Blackia enkä ole ikinä tainnut edes vilkaista sen instaa. Se ei siis ärsytä mua millään tavalla mutta eipä vaan ole tullut mieleen (no nyt kyllä taidan mennä katsomaan kun kerran itse puheeksi otin ). Sen twitteriä tykkään kyllä seurata, sillä on siellä söpöt jutut. Luulen sekä Lukelle että Jerelle on ihan yks hailee katsonko minä heidän stoorejaan vai en, ja jos en katso niin ei se syykään niitä taida kiinnostaa. Ihmettelin kyllä kovasti jos he jotenkin ilmaisisivat että minua ei keikoilla sen takia kaivata, kuten täällä usein annetaan ymmärtää
Kannattaa vilkaista Luken päivityksiä ja stooreja. On nimittäin tosi taiteellinen ja omaa persoonallisen tyylin. Vaikuttaa ihanalta persoonalta, avoin ja sosiaalinen, mutta silti samaan aikaan salamyhkäisen introvertti. Poikkeaa aika lailla siitä kaavasta mitä Joksut ja K tekee.
 
vierailija
Musta on ihan selvää että somessa on oltava. Mutta en tajua sitä väitettä että bojan on nyt ylimielinen tai ei kiinnostunut bändin kohtalista tai mitä kaikkea siitä nyt onkaan sanottu. Joker out on ollut somessa näkyvillä myös tämän lomansa aikana! Se on bändi, ei sen somevastuu ole yksin bojanilla. Ymmärrän että sitä(kin) halutaan nähdä, mutta ei se nyt ihan hirveän pitkään ole ollut poissa.
Niin ja he kuitenkin myös ilmoittivat pitävänsä lomaa siinä viikkokirjeessään eivätkä ihan vaan yhtäkkiä kadonneet
 
vierailija
Onko heillä nyt edes olleet niin paljon stooreja ja päivityksiä tai mitään erikoista muutenkaan? pitäkööt lomansa. Kuluttavaa olla jatkuvassa saatavilla tuhansille tuntemattomille
 
vierailija
Itse en tykkää siitä tyylistä, että täällä haukutaan artistia, kritiikki on sitten asia erikseen. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Bojania kohdellaan täällä enrmmän silkkihansikkain kuin Kärtsää. Muistan kun täällä oli monen sivun jankkaus käynnissä sen takia, kun joku kirjoittaja ei nähnyt Bojanissa karismaa. Vaadittiin aitoja todisteta siitä, että miksi näin on. Jos taas ilmoittaa, että ei näe K:ssa karismaa tai kuumuutta, niin kukaan ei jää jankkaamaan asiasta. Ehkä sitten joku Bojanin fani on tosi herkkä ja loukkaantuu helposti Bojanin puolesta.
Mä veikkaan että kyse on useammin lähinnä siitä että paikalla on just niitä jotka on aika samaa mieltä vaikka sitten k:n karismasta, jolloin siitä ei nouse mitään erityistä keskustelua eikä siis kiistelyäkään. Musta ois nimenomaan kiinnostavaa kun tällaisista näkemyksistä juteltaisiin, avataan niitä omia fiiliksiä ja pohdiskellaan mistä kuumuus, karisma tai mikä milloinkin oikein muodostuu. Vaatimukset ja hyökkäykset toisia vastaan on tietysti hölmöjä, mutta en näe kovin hedelmällisenä sellaista että todetaan vaan jotain eikä haluta tai suostuta jatkamaan siitä mihinkään. Mun mielestä täällä on saanut olla monestakin asiasta eri mieltä kuin muut. Mä oon ainakin saanut esittää omia näkemyksiäni joksuista ihan vapaasti vaikka muut ovat olleet ihan eri linjoilla 😄

(Ne säännöllisesti toistuvat "tossa loppaturvassa ei oo kyllä mitään kiinnostavaa" -heitot ei sitten taas anna keskusteluun mitään. )
 
vierailija
Mulle kans B on ehdoton ykkönen. Sellanen kupliva luonne, toisaalta taas tosikkomaisuus yhdistettynä siihen lavakarismaan ja seksikkyyteen (joiden uskon vaan kasvavan kokemuksen myötä). Ja myös se, että itse tietää tämän hyvin ja käyttää sitä ns. hyödyksi.
Mikä tosikkomaisuus? Ja taas tuo hyötyminen. Ei ihan kuulosta että olis ykkönen sulle. 🙃
 
vierailija
Kannattaa vilkaista Luken päivityksiä ja stooreja. On nimittäin tosi taiteellinen ja omaa persoonallisen tyylin. Vaikuttaa ihanalta persoonalta, avoin ja sosiaalinen, mutta silti samaan aikaan salamyhkäisen introvertti. Poikkeaa aika lailla siitä kaavasta mitä Joksut ja K tekee.
No nyt kun katsoin niin tietysti siellä oli vain keikkavideoitten pätkiä 😁 Mutta uskon että se on varmasti instassakin kiinnostava tyyppi, vaikken olekaan aiemmin eksynyt sen tilille. Se on twitterissäänkin niin ihana! Käyn välillä kurkkaamassa mihin se on kommentoinut ja sillä on kyllä niin persoonallinen tapa vastailla 😄 Välillä on ihan asiallista musiikin markkinointia ja sit on hellyyttävä kommentti johonkin kissavideoon.
 
vierailija
Mä veikkaan että kyse on useammin lähinnä siitä että paikalla on just niitä jotka on aika samaa mieltä vaikka sitten k:n karismasta, jolloin siitä ei nouse mitään erityistä keskustelua eikä siis kiistelyäkään. Musta ois nimenomaan kiinnostavaa kun tällaisista näkemyksistä juteltaisiin, avataan niitä omia fiiliksiä ja pohdiskellaan mistä kuumuus, karisma tai mikä milloinkin oikein muodostuu. Vaatimukset ja hyökkäykset toisia vastaan on tietysti hölmöjä, mutta en näe kovin hedelmällisenä sellaista että todetaan vaan jotain eikä haluta tai suostuta jatkamaan siitä mihinkään. Mun mielestä täällä on saanut olla monestakin asiasta eri mieltä kuin muut. Mä oon ainakin saanut esittää omia näkemyksiäni joksuista ihan vapaasti vaikka muut ovat olleet ihan eri linjoilla

(Ne säännöllisesti toistuvat "tossa loppaturvassa ei oo kyllä mitään kiinnostavaa" -heitot ei sitten taas anna keskusteluun mitään. )
No se ongelma on juuri siinä, että tässäkin ketjussa käy (joko se kuuluisa yksi, kolme tai penkkirivillinen) joku sellainen, joka heti hyökkää päälle ja tivaa, jos sanoo jotakin B:stä. Se ei oikein edesauta keskustelua ja yleensä lähinnä vie fiiliksen koko keskustelusta. Moni sitten kähtee puolustuskannalle ja sen jälkeen alkaa ne artistien nimittelyt. Olen huomannut, että täällä joku ottaa todella rankasti kaiken B:hen liittyvän.
 
vierailija
Musta on ihan selvää että somessa on oltava. Mutta en tajua sitä väitettä että bojan on nyt ylimielinen tai ei kiinnostunut bändin kohtalista tai mitä kaikkea siitä nyt onkaan sanottu. Joker out on ollut somessa näkyvillä myös tämän lomansa aikana! Se on bändi, ei sen somevastuu ole yksin bojanilla. Ymmärrän että sitä(kin) halutaan nähdä, mutta ei se nyt ihan hirveän pitkään ole ollut poissa.
Musta tuntuu että osa täällä on niitä samoja jotka purkivat vauvalla kovasti pettymystään silloin kun bojan lensi Madridin jälkeen new yorkiin ja nähtiin se pitsitakki sadien kuvassa. Se oli väärässä paikassa ja väärien ihmisten seurassa, ja niistä tehtiin aika pitkälle meneviä tulkintoja. Siis puhun niistä kun jauhettiin bojanin uusien ystävien olevan pelkkiä pintaliitäjiä jne. Nyt kun siitä ei ole mitään sijaintitietoja, on varmaan sitä samaa pelkoa että siitä on nyt tullut jotenkin erilainen ja tähän päättyy bändin tarina kun bojania ei enää kiinnosta.
 
vierailija
No nyt kun katsoin niin tietysti siellä oli vain keikkavideoitten pätkiä Mutta uskon että se on varmasti instassakin kiinnostava tyyppi, vaikken olekaan aiemmin eksynyt sen tilille. Se on twitterissäänkin niin ihana! Käyn välillä kurkkaamassa mihin se on kommentoinut ja sillä on kyllä niin persoonallinen tapa vastailla Välillä on ihan asiallista musiikin markkinointia ja sit on hellyyttävä kommentti johonkin kissavideoon.
Mä voin vinkata tänne, jos Luke päivittää jotain tosi kivaa. Jos siis vaan muistan.😆 En nimittäin jaksa itsekään ihan joka päivä kurkkia omaa instaa.
 

Yhteistyössä