K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sulla on mennyt ohi kaikki ne kerrat, kun K on puhunut rahasta ja siitä miten se haluaa sitä tehdä? Ihan alkaen jo viisukevään keikoilla. Käärijä-nimikin viittaa rahan käärimiseen Keikkaa saa sun mielestä tehdä, mutta ei yksityiskeikkoja eikä niistä saa tienata mitään, selvä.
Oli vain pieni vihreä mies, joka sytytti CCCaan. Hänen kertomuksensa vakavasta sairaudestaan, raskaasta avoerostaan, saivat kyyneleet silmiin. Tähän tyyppiin ihastuin.
 
vierailija
Viisujen aikoihin fanitin todellakin Kta. Seurasin hänen edesottamuksiaan riemulla. Ja olin iloinen, kun keikkaa pukkasi suurella volyymilla. Eka kerran intoni laski juhannus-23 ruotsikeikka. Kaikki tuotiin julki. Samoin Ahvenanmaan keikka. Taas kaikki julkisuuteen. Pikkuhiljaa Kn fanitukseni laski. K ei ollut se viisutyyppi vaan ihan joku muu. Ryysyistä rikkauksiin tarina oli hattaraa. Tämä komposti on niin hyvä. Saa tuoda ajatuksensa julki. Suorastaan terapeuttista.
Joo, eikö tämä komposti ole tätä varten. Ei ole tarkoituskaan, että näitä ajatuksia viedään muualle, vaan puretaan ne tänne. Mä käyn myös vauvalla fiilistelemässä, en todellakaan tuo näitä ajatuksia siellä julki.
 
vierailija
Tämä, olen ihan ihmeissäni tästä valituksesta. Yksi ig story, jossa iloitsee että on löytänyt itselleen sen loftin mistä HS:n haastattelussa jo keväällä puhui on sitten sitä rahalla lesoamista. Mun tutut ja ystävät ilmoittelevat ihan samalla lailla omissa someissaan, kun ovat ostaneet asunnon tai kesämökin tai sijoituskämpän enkä ole tulkinnut sitä leveilyksi. K:n ja Allun firman tulos oli hyvä, mutta ei sillä vielä miljonääriksi päästä eikä lofti oletettavasti Vantaalla edes ole mikään miljoonakämppä vaan ihan tavallisen hyvätuloisen ihmisen asunto.
Aika harvassa on olleet kommentit jossa valitetaan siitä miten K NYT ostaa asunnon. Kyllä se kritiikki on koskenut sitä "ostin ensimmäisen kämpän 2019" tai jotain sinne päin jolloin hänen piti olla täysin peea puheittensa mukaan. Henkilö ei ole persaukinen jos on kyvykäs ostamaan uuden asunnon pk-seudulta. Ihan sama vaikka velan määrä ylittäisi varallisuuden, se on kuitenkin täysin realisoitavissa. Jotain varallisuutta siinä on oltava takana koska niillä tuloilla et saa velkaa niiin paljoa.
 
vierailija
Oli vain pieni vihreä mies, joka sytytti CCCaan. Hänen kertomuksensa vakavasta sairaudestaan, raskaasta avoerostaan, saivat kyyneleet silmiin. Tähän tyyppiin ihastuin.
Olihan se vähän ryysyistä rikkauksiin tarina. Kunnes paljastui että ryysyt tarkoittivatkin hänen tapauksessaan laskettelua Alpeilla, lomamatkoja aina Thaimaasen asti ja sijoituskämppää.
 
vierailija
Kyllä minuakin on ärsyttänyt nuo K:n rahapuheet siitä huolimatta, että olen ollut fani. Kyse ei ole siitä, etteikö saisi menestyä taloudellisesti tai tuoda siitä iloa esiin, vaan se vähävaraisen esittäminen ennen sitä, vaikka ei ole sitä ilmeisesti ollut. Fakta on se, että vaikka K:n tulot näyttävät pieniltä tiedoissa, niin asuntoja ei niin alhaisilla tuloilla osteta. Se raha on tullut jostain muualta. Moni ei ole vähävarainen omasta tahdostaan, vaan taustalla voi olla moninaisia haasteita ja nyt yhä useampi on pudonnut siihen inflaation ja leikkausten myötä. Ikävää, että täälläkin torpataan heti kaikki kritiikki vain kateudeksi ja et mitäs sä oot tehnyt, kun ei kaikista voi edes tulla taloudellisesti jotain huippumenestyjiä. Minustakin K on ansainnut taloudellisen menestyksen nyt, mutta se ei poista sitä, että osaa meistä ärsytti se vähävaraisen esittäminen, kun tiedän itsekin, mitä se on.

T: Eri
On meitä kritisoijia useampikin ja itse ohittelen nuo olkiukkoilut jossa aletaan vääntämään miten "sinä köyhä nyt olet vaan kateellinen" ja siirtämään keskustelua itse kommentoijiin. Toki varmasti puolustajiakin on useampia.
 
vierailija
Olen eri, mutta kuinka moni tekisi? Jos on jo saavuttanut paljon, niin luulisi, että tähän vetäisi rajan. Mutta ehkä se menee niin, että aina haluaa vaan lisää...
Musta on kiinnostavaa tähän peilaten että Baby Lasagna kieltäytyi tosi isosta rahasummasta ja ohjasi sen hyväntekeväisyyteen. Kroatian keskiansiot on huomattavasti pienemmät kuin Suomessa eli hän kieltäytyi kyllä paljosta. Ja silti tätä kommentoitiin ainakin vauvalla vain julkisuustempuksi, mutta käärijän kohdalla ihan kirjaimellisetkin julkisuustemput, eli mainostukset ja muut kaupalliset yhteistyöt, on ihan ok.
 
vierailija
Suurin osa Kn tuloista menee varmasti firmansa kautta. Nostaa sitten palkkaa vain sen verran kuin elämiseen tarvii. Tai ainakin uskon että tekee näin jos haluaa säästää veroissa.
No sepä selviää sitten kun henkilöverotukset on valmistuneet. Tuo firma on maksanut palkkoja ja palkkioita 86 400e. Ei siinä kovin paljoa ole jaettu jos oletetaan että saajina on ollut K, Allu, tuplaajat, H ja mahdollisesti Mikkekin ja liekkö vielä jotain muitakin kuten ääniteknikkoja jne.

Ja K on toinen firma ilmeisesti merchmyyntiä varten ja miten ne OF tuotot tilitettin? Ehkä sillekin on perustettu joku oma firma. Luulisi että niitä mainostuloja menee jotenkin suoraan Klle.
 
vierailija
No sepä selviää sitten kun henkilöverotukset on valmistuneet. Tuo firma on maksanut palkkoja ja palkkioita 86 400e. Ei siinä kovin paljoa ole jaettu jos oletetaan että saajina on ollut K, Allu, tuplaajat, H ja mahdollisesti Mikkekin ja liekkö vielä jotain muitakin kuten ääniteknikkoja jne.

Ja K on toinen firma ilmeisesti merchmyyntiä varten ja miten ne OF tuotot tilitettin? Ehkä sillekin on perustettu joku oma firma. Luulisi että niitä mainostuloja menee jotenkin suoraan Klle.
Luulis että sillä on firma myös henk.koht.-juttuihin kuten mainoksista saadut palkkiot. Laskuttaa kuitenkin varmaan niin paljon yhteistöistä ettei niitä ole mitään järkeä nostaa tavallisina tuloina.
 
vierailija
Luulis että sillä on firma myös henk.koht.-juttuihin kuten mainoksista saadut palkkiot. Laskuttaa kuitenkin varmaan niin paljon yhteistöistä ettei niitä ole mitään järkeä nostaa tavallisina tuloina.
Juu jotain tälläistä itsekkin ajattelen. Tuossa aiemmassa jutussa on mainittu vaan tuo toinen firma joka on vaatemyyntiä. Luulisi että OF olisi oma firma koska siinähän mukana taisi olla lähinnä H ja Mikke kuvaamassa, plus Jukka joissain luukuissa. Ei kai tuotakaan tilitetä koko bändin firman kautta.
 
vierailija
Musta on kiinnostavaa tähän peilaten että Baby Lasagna kieltäytyi tosi isosta rahasummasta ja ohjasi sen hyväntekeväisyyteen. Kroatian keskiansiot on huomattavasti pienemmät kuin Suomessa eli hän kieltäytyi kyllä paljosta. Ja silti tätä kommentoitiin ainakin vauvalla vain julkisuustempuksi, mutta käärijän kohdalla ihan kirjaimellisetkin julkisuustemput, eli mainostukset ja muut kaupalliset yhteistyöt, on ihan ok.
Lahjoittihan K:kin Bölen päiväkeikalle istumaliput kaikille Viertolan koulun oppilaille ja opettajille ja parille valvojavanhemmalle
 
vierailija
Lahjoittihan K:kin Bölen päiväkeikalle istumaliput kaikille Viertolan koulun oppilaille ja opettajille ja parille valvojavanhemmalle
Kyllä. Ja meistä kukaan ei tiedä kuinka paljon K esim. lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Hän ei itse noista huutele, esim. kun K tapasi sen pienen kuolemansairaan tytön jonka haave oli vielä päästä matkustamaan Disney Landiin, luulen että K lahjoitti siihen rahaa koska tavoite tuli keräyksessä heti täyteen Kn tavattua tytön. Myöskään noista lippujen lahjoituksista K ei mainostanut, sen teki koulu. Hän käy kouluissa ja varmasti tekee muutakin, ilman että hänellä on tarvetta sillä saada julkisuutta.
 
vierailija
Kyllä. Ja meistä kukaan ei tiedä kuinka paljon K esim. lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Hän ei itse noista huutele, esim. kun K tapasi sen pienen kuolemansairaan tytön jonka haave oli vielä päästä matkustamaan Disney Landiin, luulen että K lahjoitti siihen rahaa koska tavoite tuli keräyksessä heti täyteen Kn tavattua tytön. Myöskään noista lippujen lahjoituksista K ei mainostanut, sen teki koulu. Hän käy kouluissa ja varmasti tekee muutakin, ilman että hänellä on tarvetta sillä saada julkisuutta.
K on käynyt Vantaan kouluissa.
 
vierailija
Kyllä. Ja meistä kukaan ei tiedä kuinka paljon K esim. lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Hän ei itse noista huutele, esim. kun K tapasi sen pienen kuolemansairaan tytön jonka haave oli vielä päästä matkustamaan Disney Landiin, luulen että K lahjoitti siihen rahaa koska tavoite tuli keräyksessä heti täyteen Kn tavattua tytön. Myöskään noista lippujen lahjoituksista K ei mainostanut, sen teki koulu. Hän käy kouluissa ja varmasti tekee muutakin, ilman että hänellä on tarvetta sillä saada julkisuutta.
Eli ajatteletko että BL teki itse julkisuutta sillä että ei ottanut rahaa vastaan?
 
vierailija
Kyllä. Ja meistä kukaan ei tiedä kuinka paljon K esim. lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Hän ei itse noista huutele, esim. kun K tapasi sen pienen kuolemansairaan tytön jonka haave oli vielä päästä matkustamaan Disney Landiin, luulen että K lahjoitti siihen rahaa koska tavoite tuli keräyksessä heti täyteen Kn tavattua tytön. Myöskään noista lippujen lahjoituksista K ei mainostanut, sen teki koulu. Hän käy kouluissa ja varmasti tekee muutakin, ilman että hänellä on tarvetta sillä saada julkisuutta.
Joo, kukaan ei todellakaan tiedä paljonko hän lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Olet kuitenkin sitä mieltä että hän niin tekee? Mikä saa ajattelemaan niin?
 

Yhteistyössä