Marraskuiset 2024

Täälläkin tänään aamulla pienesti verta pyyhittäessä.. Sen jälkeen ei onneksi mitään ole tullut, mutta noin minulla on ennenkin keskenmeno alkanut.

Testiin piirtyi vahvempi viiva, joten raskaana kunnes toisin todistetaan 💕
 
  • Rakkaus
Reactions: CiiGirl83
Heippa. Täältä liittyisi joukkoon yhden ihanan 2v tytön äiti ja nyt olisi toinen tulossa marraskuun puolivälin tienoilla, jos vaan kaikki menee hyvin.❣Sunnuntaina olisi menkkojen pitänyt alkaa, mutta ei kuulunutkaan ja tuli vain todella vähän veren sekaista valkovuotoa ja sitten nippailee mahasta aika-ajoin ja rinnat välillä kiristää. Tein nyt illalla testin kun aloin jo olla varma että raskaana tässä ollaan ja hetihän siihen tuli toinen viiva mutta ei vielä kovin tumma. Ensimmäinen syntyi huhtikuun alussa 2022, niin nyt olisi sitten talvi vauva🤗:love:
 
Tervetuloa uusille :) Onpas kurjaa epävarmuutta monella, mutta luotetaan siihen, että on vain normaalia alkuraskauden tiputtelua, mitä voi hyvin tulla.

Täällä huono olo jatkuu. Tänään 6+0 ja kolmatta päivää koko ajan huono olo. Kun syö parin tunnin välein, niin olo pysyy hallittavana, mutta on tämä kyllä perseestä. Toistaiseksi ei ole tarvinnut oksentaa, kun oon ymmärtänyt syödä aamulla jo ennen kuin nousen. Esikoista odottaessa oli just omikron-aalto päällä tässä vaiheessa ja pystyi hyvin linnoittautumaan kotiin tekemään etätöitä näiksi pahimmiksi viikoiksi. Nyt pitäis pystyä toimimaan normaalisti. Mutta eiköhän tämä tästä. Muut oireet aika lailla tasaisia. Näen joka yö edelleen vilkkaita unia, rinnat välillä "tuntuu", mutta eivät ole varsinaisesti kipeät, jotain pieniä nippailuja kohdun seudulla ja iltaisin palelee vimmatusti.
 
Onko muilla ollut vaaleanpunertavaa valkovuotoa nyt alussa? Nyt rv 4+5 suunnilleen. Itsellä tullut tänään vähän paperiin ja nyt pelottaa meneekö kesken kun joudun paljon kyykkiä ja kannella tuota meidän taaperoa..:(
 
vierailija
Täällä 5+0, välillä pahoinvointi yllättää esim. ulkoa tullessa aloin eilen illalla kyökkimään ja aamulla haaleaa vettä maistaessani oksensin vähän. Muuten olo on ollut yllättävän hyvä. Alavatsa särkee välillä ja nännit on todella arat.

Edellinen raskaus oli tasan kaksi vuotta sitten keväällä, mutta päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka todettiin vk 12 ultrassa. Välissä meni siis lähes kaksi vuotta ennen uuden raskauden alkua. Pudotin painoa, jotta pääsisimme lapsettomuushoitoihin, mutta tein positiivisen testin juuri kun olisin päässyt hoitojonoon painon puolesta. Viime raskaudessa kärsin todella pahasta pahoinvoinnista ja jouduin jäämään sairaslomalle 2 vk plussatestistä.

Nyt jännitän miten tämän raskauden kanssa käy, varhaisultra varattu kunnalliselta huhtikuun alkupuolelle, mutta kolme viikkoa on pitkä aika odotella. Ja toisaalta varhaisultrakaan ei vielä takaa mitään kun viimeksikin kehitys loppui 8+6. Viimeksikin varhaisultrassa kaikki oli vielä hyvin.

Vaikka pahoinvointia en kaipaa, niin toisaalta jännittää, että miten voi olla vielä näin hyvä olo. Toisaalta en ihan tarkkaan muista kuinka äkkiä huonommat olot alkoi, kun mieleen on jäänyt vain jatkuva oksentaminen ja vessan lattialla itkeminen.
 
vierailija
Minun laskelmien mukaan nyt 6+0 🤭
Saas nähä kuinka paljon raskaus tulee kostamaan painoa, ainakin tällä hetkellä tuntuu, että kokoajan pitää olla suussa jotakin 😆
Ikäviä tuntemuksia monella ollut 🤐 minulla ei koskaa ole tullut verta raskauksien aikana, ainostaa nyt tulinpieni viiru, mutta en osaa yhdistää sitä mihinkään muuhun kuin seksin aiheuttamaan, kun se viiru tosiaan seksin jälkeisellä vessakäynnillä ilmestyi paperiin, sitten ei ole moista punaistahirviötä onneksi näkynyt 😻 toivottavasti kaikilla muillakin on punaisethirviöt pysynyt poissa❣
onnea uusille plussanneille🫄🏽🤰🏼
 
Minun laskelmien mukaan nyt 6+0 🤭
Saas nähä kuinka paljon raskaus tulee kostamaan painoa, ainakin tällä hetkellä tuntuu, että kokoajan pitää olla suussa jotakin 😆
Ikäviä tuntemuksia monella ollut 🤐 minulla ei koskaa ole tullut verta raskauksien aikana, ainostaa nyt tulinpieni viiru, mutta en osaa yhdistää sitä mihinkään muuhun kuin seksin aiheuttamaan, kun se viiru tosiaan seksin jälkeisellä vessakäynnillä ilmestyi paperiin, sitten ei ole moista punaistahirviötä onneksi näkynyt 😻 toivottavasti kaikilla muillakin on punaisethirviöt pysynyt poissa❣
onnea uusille plussanneille🫄🏽
 
Onnea kaikille juuri plussanneille!

Koittanut tänään kasailla taas ajatuksia. Soitin eilen ke neuvolaan ihmetellen ku ei edelleenkään äippäpkl:n aikaa kuulu kun eilen oli viikot 6+0 taulussa (toki vielä varmistamaton) niin hän sitte kattomaan että se varhaisultra on varattu sulle 2.4.

Hetken siinä ihmettelin ääneen että jaa, vaikka nimenomaan OYS:n konsultaatio vastaus oli että se pitää tehdä 6-7 viikoilla ja jos elävä kaveri nostetaan Ghemaxan 6000IU/vrk... sitten oli hetken hiljasta toisessa päässä ja sitte terkka totesi että hämpä soittaa sulle kohta takaisin. No hän soitti sitte aika nopeata ja tuumaa että kuule 19.3. Olis aika.

Eli taaskaan ei oltu luettu äippä pkl:ssä mitä on ohjeistettu.
Tiiättekö, kun olet iän puolesta ja terveydellisistä syistä riskisynnyttäjä niin nää oman paikkakunnan palvelut alkaneet arveluttamaan

Viime lokakuussahan kukaan ei neuvolassa seurannut konsultaatio vastausta, eikä koskaan ilmoittanut mulle että verenohennus pitää aloittaa. Sehän sitten meni kesken.

Niin, olisi todella ihana pystyä suhtautumaan levollisesti tähän kaikkeen mut, en tiiä. Onneksi mies ja ystävät sentään jaksaa kuunnella ku marmatan omaa pahaa mieltäni sekä huolia.
 
Minun laskelmien mukaan nyt 6+0 🤭
Saas nähä kuinka paljon raskaus tulee kostamaan painoa, ainakin tällä hetkellä tuntuu, että kokoajan pitää olla suussa jotakin 😆
Ikäviä tuntemuksia monella ollut 🤐 minulla ei koskaa ole tullut verta raskauksien aikana, ainostaa nyt tulinpieni viiru, mutta en osaa yhdistää sitä mihinkään muuhun kuin seksin aiheuttamaan, kun se viiru tosiaan seksin jälkeisellä vessakäynnillä ilmestyi paperiin, sitten ei ole moista punaistahirviötä onneksi näkynyt 😻 toivottavasti kaikilla muillakin on punaisethirviöt pysynyt poissa❣
onnea uusille plussanneille🫄🏽
Meillä aika samat päivät. Täällä tänään 6+2 😊

Meininki on aika ennallaan. Joka päivä koko ajan paha olo, mutta oksentanut en ole, kun oon syönyt koko ajan tasaisesti vaan jotain. En tiiä tosin veisikö se edes hetkeksi tän olon pois, jos oksentaisi 🤔 Aika raskaalta tuntuu tämä nimittäin, kun ei ole hetkenkään taukoa tähän pahoinvointiin. Viimeksi onneksi mulla loppui tämä jo viikon 11 alkaessa. Toivottavasti nytkin. Nukkumaan oon onneksi pystynyt ihan hyvin 🙏🏻 Iltaisin palelee edelleen ja väsyttää aivan tuhottomasti. Plus itkettää kaikki 😅

Hirmu nopeasti menee kyllä aika tuon taaperon kanssa. Ens viikolla jo varhaisultra ja sit nähdään, onko siellä joku. Tällä pahoinvoinnilla sais kyllä luvan olla..

Mitäs muille?
 
vierailija
Onko muilla millaisia kokemuksia alkuraskauden vuodoista? Tänään 5+4 ja kaksi päivää tullut vaaleanruskeaa vuotoa, ei paljon, mutta kuitenkin tässä väkisin miettii että onko menossa kesken…

Alaselkä ollut kipeä jo ennen raskaustestin tekoa ja alavatsalla juilii. Esikoisen alkuraskausajalta tuttuja rintasärkyjä ja huono oloa ei ole, mikä sekin laittaa ajattelemaan keskenmenoa.

Jotenkin nyt tuon vuodon takia ei osaa enää iloita ja yli kahden viikon päästä olevaan varhaisultraan tuntuu olevan ikuisuus.
 
Ihmeellisen vähän meitä täällä vielä

Dodda,
Onko muilla millaisia kokemuksia alkuraskauden vuodoista? Tänään 5+4 ja kaksi päivää tullut vaaleanruskeaa vuotoa, ei paljon, mutta kuitenkin tässä väkisin miettii että onko menossa kesken…

Alaselkä ollut kipeä jo ennen raskaustestin tekoa ja alavatsalla juilii. Esikoisen alkuraskausajalta tuttuja rintasärkyjä ja huono oloa ei ole, mikä sekin laittaa ajattelemaan keskenmenoa.

Jotenkin nyt tuon vuodon takia ei osaa enää iloita ja yli kahden viikon päästä olevaan varhaisultraan tuntuu olevan ikuisuus.

Mulla oli 7/23 silleen että vuodin niukkaa vaalean/tumman ruskeaa vuotoa 4 viikkoa. Ajattelin jo että vaihdevuodet alkaa ja siis se vuoto alkoi just silloin ku menkkojen piti alkaakki ja välillä vuorohöiriöitä ollut. Noh, sitte 1 kaunis ilta alkoi jomottaa vasemmalle alavatsaa ja se tuli ihan sietämättömäksi yön aikana. Mikään kipulääke ei auttanut. Osoittautui ektooppiseksi raskaudeksi. Vasta siin ultrauksen aikana selvisi koko asia, en ollu tehny mitään testejä aiemmin.

Että jos se kipu yltyy, hartiaan alkaa pistää tai pyörryttää taikka vuoto runsastuu niin käy ihmeessä päivystyksessä.
 
vierailija
Dodda,



Mulla oli 7/23 silleen että vuodin niukkaa vaalean/tumman ruskeaa vuotoa 4 viikkoa. Ajattelin jo että vaihdevuodet alkaa ja siis se vuoto alkoi just silloin ku menkkojen piti alkaakki ja välillä vuorohöiriöitä ollut. Noh, sitte 1 kaunis ilta alkoi jomottaa vasemmalle alavatsaa ja se tuli ihan sietämättömäksi yön aikana. Mikään kipulääke ei auttanut. Osoittautui ektooppiseksi raskaudeksi. Vasta siin ultrauksen aikana selvisi koko asia, en ollu tehny mitään testejä aiemmin.

Että jos se kipu yltyy, hartiaan alkaa pistää tai pyörryttää taikka vuoto runsastuu niin käy ihmeessä päivystyksessä.
Joo tuo on myös yksi mahdollinen syy vuodoille. Neuvolaankin soittelin tänään ja sieltä sain saman ohjeen että jos tulee kovia kipuja niin sitten päivystykseen. Vielä ei ainakaan kovia kipuja onneksi ole.
 
  • Tykkää
Reactions: CiiGirl83
Meillä aika samat päivät. Täällä tänään 6+2

Meininki on aika ennallaan. Joka päivä koko ajan paha olo, mutta oksentanut en ole, kun oon syönyt koko ajan tasaisesti vaan jotain. En tiiä tosin veisikö se edes hetkeksi tän olon pois, jos oksentaisi Aika raskaalta tuntuu tämä nimittäin, kun ei ole hetkenkään taukoa tähän pahoinvointiin. Viimeksi onneksi mulla loppui tämä jo viikon 11 alkaessa. Toivottavasti nytkin. Nukkumaan oon onneksi pystynyt ihan hyvin Iltaisin palelee edelleen ja väsyttää aivan tuhottomasti. Plus itkettää kaikki

Hirmu nopeasti menee kyllä aika tuon taaperon kanssa. Ens viikolla jo varhaisultra ja sit nähdään, onko siellä joku. Tällä pahoinvoinnilla sais kyllä luvan olla..

Mitäs muille?
Tääläkin nyt jatkuva kuvotus kokoajan, en ole tosin kertaakaan oksentanut...
Varhaisultra ens torstaina silloin pitäisi olla 7+1. Jännittää kauheasti 🙈
 
  • Rakkaus
Reactions: CiiGirl83
Täällä alkoi nyt pelottaa.. Nyt olisi omien laskujen mukaan rv 4+5 kun tunsin ovulaation 25.2. En ole saanut vielä testeihin likikään tummaa viivaa ja nyt tein clear bluen digitaalisen joka näytti vain 1-2 viikkoa hedelmöityksestä kun olisi pitänyt näyttää jo 2-3 ainakin.. Pelkään, että ei nyt etene toivotulla tavalla tämä raskaus..😢 Virtsa ehti olla 4,5 h rakossa.
 
vierailija
Täällä todennäköisesti 5+3-5+6 välillä. Pahin palelu on nyt helpottanut ja pahoinvointi alkanut, aika lievänä tosin ja toivottavasti pysyy :) Itsellä yksi aikainen km taustalla ja alkoi ruskealla vuodolla ja muuttui sitten viikon sisällä veriseksi, vuoto oli silloin kyllä ihan kunnolla ruskeaa eli tuo vaaleanruskea kuulostaa kyllä paljon paremmalta. Oli myös silloin ihan selkeä tunne heti, että kohdun sisältö haluaa ulos. Nyt jännittää tietysti eikä uskalla iloita raskaudesta, vaikka tämä tuntuu ihan erilaiselta ja alavatsalla selkeät tuntemukset.
 
Joku kirjoitteli aiemmin ummetuksesta ja ehdin jo miettiä, että sitä ei onneksi sentään ole. Mutta tittidii, sieltähän se saapui. Olo on sanoin kuvaamattoman hehkeä, kun on paha olo ja samaan aikaan turvottaa ja vatsaan sattuu, kun se on kovana. No, eilen aloitettu pegorion, ehkä se pian auttaa 🙏🏻

Nivusia on myös tänään jomottanut, muutoin on alapään tuntemukset olleet joitakin päiviä aika vähissä. Meillä on keskiviikkona jo varhaisultra. Nopeasti menee kyllä aika, kun on tuo taapero sen kulumisesta huolehtimassa. Esikoista odottaessa tuntui ihan eri tavalla ikuisuudelta nämä päivät. Varmaan myös toki, kun oli koronan takia tosiaan sellainen vaihe, että oltiin kotona vaan. Menispä vaan vielä nopeammin, niin tää pahoinvointikin toivottavasti helpottaa. Ja tää palelukin sais vähentyä, ei meinaa iltaisin mikään määrä fleeceä ja villaa riittää ❄
 

Yhteistyössä