Hoitajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apulainen vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kätilö";23554090]Näin on. Ja jos ei ole koulutusta, niin lääkkeen antamiseen ei tule suostua. Vastuu on kuitenkin viime kädessä sillä, joka lääkkeen antaa.[/QUOTE]

näimpä.. en tajua miten voi ihmisille olla niin vaikeaa ymmärtää se oma vastuu, mä en ainakaan tässä vaiheessa suostu missään toteuttamaan lääkehoitoa yksin koska koen etten oo siihen vielä tarpeeksi pätevä. En pistä ilman valvontaa (paitsi insuliinin jonka hallitsen), en jaa lääkkeitä ilman valvontaa tai toisen tarkistusta, enkä kippaa mitään kenenkään suuhun ennen kuin tiedän mitä oon antamassa. Jos en tiedä, otan selvää. Onneksi tää helpottuu koko ajan, kun oppii lääkkeitä koko ajan tuntemaan..

No niin kaikki mummot ja vaarit. Olen työkokeilussa hoitoapulaisen nimikkeellä. Ei ole minulla mitään käsitystä mitä dosetista kippaan saati että tiedän onko niitä tarkistettu. Tai kait ne kuulemma on tarkistettu., meillä on 7 muistisairasta per 1 lähäri tms osastolla. Ikähaarukka jostain 70 vuotiaasta liki 100 vuotiaisiin, te jotka näiden kanssa töitä teette niin tiedätte että kun 1 on käsissä niin 6 on ilmassa. Miten näistä otatte kopin? 6 seilaa missä sattuu ja miten sattuu. Joku voi olla katollaan huoneessa ja itse olet vaikka pesemässä jonkun persettä ties missä. Kenen on vastuu? Itsellä ei ole alalta mitään kokemusta ei niin mitään.

Yhteistyössä