Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oonko ainut täällä joka rakastaa näitä uusia erilaisia asuja ja etenkin Janin Tallinnan asua se oli niin söötti siinä 🥺
Mä oon myös tykännyt näistä uusista asuista tosi paljon, ja myös erityisesti Janin Tallinnan asusta. Tykkään tuollaisesta rennommasta ja omasta mielestäni nuorekkaammasta tyylistä heillä.

Tosin Boitsun avonaisia yläosia olen toisaalta kaivannut, mutta eilen oli jo sinne päin, joten ehkä niitäkin vielä välillä nähdään.
 
vierailija
Täällähän olikin tänään ollut paljon hyviä pohdintoja. Viime yönä kun viimeksi kävin katsomassa, oli juuri jotkut maansa myyneiden ja K:n moittijoiden kokoontumisajot, niin että melkein alkoi itseäkin masentaa, ja ajattelin pysyä täältä pois jonkin aikaa.

No, täällä taas olen iloisesti yllättyneenä. Ja oikeasti itse näen tämän kaiken aika valoisasti edelleen, vaikka koko ajanhan tässä on ollut selvää, että tilanne heillä on monimutkainen monista syistä. Jonkinlaista vahvaa rakkautta ja toisesta välittämistä näen edelleen molemmin puolin, ja vaikka en tarkemmin tiedäkään, mitä kaikkea se sisältää ja millä tavoin se tulee olemaan osana heidän elämäänsä tulevaisuudessa, niin jollain lailla varmasti.
 
vierailija
En halua ottaa kantaa noihin tapahtumiin, koska en niistä voi oikeasti tietää. Enkä hyväksy kenenkään haukkumista tai syyllistämistä muutenkaan. Mutta ehkä tuossa keskustelussa on kyse siitä, että monet keskustelijat näkee ne tapahtumat noin päin, ja keskustelee niistä. (Siellä on varmaan monenlaista ylilyöntiä myös, en edes tiedä, kun en ole kaikkea lukenut.) Mutta halusin vaan sanoa tuossa aiemmin jo, että varmasti suurin osa keskustelijoista tykkää sekä K:sta että B:stä yhtälailla täällä, vaikka nuo tämänhetkiset keskustelunaiheet voi antaa väärän kuvan siitä.
Olen ollut täällä alusta asti, joten kokonaisnäkemys kirjoittelusta on kohtuullisen hallussa. Parhaimmillaan täällä pidetään kyllä molemmista päähenkilöistä mutta fakta on, että aina kun koetaan pettymys (omat odotukset eivät kohtaakaan todellisuudessa), alkaa se syyllisen etsiminen ja kas kummaa, kun se aina on K. On suoraa haukkumista, epäsuoraa vihjailua kyvyttömyydestä matkustaa yksin ja järkyttävää myötäparkumista siitä, miten paljon B nyt kärsii ilman että kukaan oikeasti edes tietää, miksi tai kenen takia suunnitelmat eivät menneet niin kuin luultiin tai oliko alun perinkään ymmärretty asioita oikein.

Kuvaavaa on, että en ole lukenut ainuttakaan negatiivista kommenttia siitä, miten B raahasi koko bändin mukanaan tänne samalla kertaa mutta lukemattomia negatiivisia kommentteja siitä, miten K raahasi Härtsän mukanaan Tallinnaan. Eli K:n vastuulla on aina se kahdenkeskisen ajan hankkiminen, K:n vastuulla on se, että bändi tunkee hänen paikalleen JC:n eikä jää tilaa bussiin ja K:n vastuulla on suunnitelmien muuttuminen, vaikka hän ei niitä suunnitelmia ole edes alun perin muuttanut. Täällä vain kehutaan, miten ihanaa, että B otti muut bändiläiset mukaan ja saavat tutustua paremmin K:hon, mutta kun K otti Häärijän, niin ei kysekään mistään tutustumisesta vaan kyvyttömyydestä matkustaa yksin. JC:n tunkeminen bussiin mukaan on vain sivuutettu ilman minkäänlaista hämmennystä, vaikka on selvää, että ylimääräisen paikan viemisen lisäksi hän muuttaa aivan varmasti koko bussin tunnelmaa eikä varmasti K voi tuntea siellä oloaan kovin kotoisaksi jo sairautensakin takia.

Minulle suurin pettymys oli tosiaan se, että bändi ilmoitti ylimääräisestä lämppääjästä vain muutama päivä ennen keikkaa. Tiesin heti, että K ei mahdu bussiin. Nacen kommentti siitä, että H ei mahdu mukaan, kertoo paljon. Nacelta kun tuossa kysyttiin vain H:sta, koska kuviteltiin, että K on jo varmana mukana bussissa. Pitäisin muuten K:ta aika ikävänä ystävänä, jos hän olisi itse hypännyt bussiin ja jättänyt Häärijän könyämään yksin omia teitään Tallinnaan, kun K:n toiset kaverit päättivät mieluummin napata bussiin uuden kaverin. Häärijän paikalle. Ei K:lla tuossa edes olisi ollut valinnanvaraa, vaikka bussissa olisikin ollut paikka hänelle. Ei hän sentään niin huono ystävä ole.
 
vierailija
Vai on Bojan sanonu naistenpäivån kunniaksi, että lapsi on paras lahja, minkä nainen voi miehelle antaa. Ei v*u mikä juntti.
Tuo on yksinkertaisesti vaan hölmö kysymys, mihin on vaikea vastata. Ei ole mitään yleispätevää vastausta. Kyllä minullakin tulee jotain suurempaa mieleen parhaasta lahjasta kuin joku ruusukimppu, merkkilaukku tai vaikka matka kaukomaille. Itse miettisin varmaan juuri sellaisia asioita kuin se, että toinen on halunnut jakaa elämänsä kanssani, hankkia lapsia kanssani tai tukenut minua jos on ollut vaikeaa tai muuten tärkeissä tilanteissa. Jos ajatellaan että naiset ei romanttisessa mielessä kiinnostaisi, niin sekin hyvin ilmeinen vaihtoehto elämän yhdessä jakamisesta jäisi pois. Toki voisi vastata vaikka että ystävyys, mutta kun kysymys heitetään yhtäkkiä, ei kaikki välttämättä tule mieleen. Ja jos ei suuntautumista haluaisi tuoda ilmi, niin sekin voisi herättää kysymyksiä, että miksi ystävyys, miksei rakkaus.
 
vierailija
Olen ollut täällä alusta asti, joten kokonaisnäkemys kirjoittelusta on kohtuullisen hallussa. Parhaimmillaan täällä pidetään kyllä molemmista päähenkilöistä mutta fakta on, että aina kun koetaan pettymys (omat odotukset eivät kohtaakaan todellisuudessa), alkaa se syyllisen etsiminen ja kas kummaa, kun se aina on K. On suoraa haukkumista, epäsuoraa vihjailua kyvyttömyydestä matkustaa yksin ja järkyttävää myötäparkumista siitä, miten paljon B nyt kärsii ilman että kukaan oikeasti edes tietää, miksi tai kenen takia suunnitelmat eivät menneet niin kuin luultiin tai oliko alun perinkään ymmärretty asioita oikein.

Kuvaavaa on, että en ole lukenut ainuttakaan negatiivista kommenttia siitä, miten B raahasi koko bändin mukanaan tänne samalla kertaa mutta lukemattomia negatiivisia kommentteja siitä, miten K raahasi Härtsän mukanaan Tallinnaan. Eli K:n vastuulla on aina se kahdenkeskisen ajan hankkiminen, K:n vastuulla on se, että bändi tunkee hänen paikalleen JC:n eikä jää tilaa bussiin ja K:n vastuulla on suunnitelmien muuttuminen, vaikka hän ei niitä suunnitelmia ole edes alun perin muuttanut. Täällä vain kehutaan, miten ihanaa, että B otti muut bändiläiset mukaan ja saavat tutustua paremmin K:hon, mutta kun K otti Häärijän, niin ei kysekään mistään tutustumisesta vaan kyvyttömyydestä matkustaa yksin. JC:n tunkeminen bussiin mukaan on vain sivuutettu ilman minkäänlaista hämmennystä, vaikka on selvää, että ylimääräisen paikan viemisen lisäksi hän muuttaa aivan varmasti koko bussin tunnelmaa eikä varmasti K voi tuntea siellä oloaan kovin kotoisaksi jo sairautensakin takia.

Minulle suurin pettymys oli tosiaan se, että bändi ilmoitti ylimääräisestä lämppääjästä vain muutama päivä ennen keikkaa. Tiesin heti, että K ei mahdu bussiin. Nacen kommentti siitä, että H ei mahdu mukaan, kertoo paljon. Nacelta kun tuossa kysyttiin vain H:sta, koska kuviteltiin, että K on jo varmana mukana bussissa. Pitäisin muuten K:ta aika ikävänä ystävänä, jos hän olisi itse hypännyt bussiin ja jättänyt Häärijän könyämään yksin omia teitään Tallinnaan, kun K:n toiset kaverit päättivät mieluummin napata bussiin uuden kaverin. Häärijän paikalle. Ei K:lla tuossa edes olisi ollut valinnanvaraa, vaikka bussissa olisikin ollut paikka hänelle. Ei hän sentään niin huono ystävä ole.
Musta tossa omaksi kuvitteluksi tuo että JC muuttaa bussin tunnelmaa ja tuo K:n sairauteen viittaaminen. Et voi noista oikeasti tietää. Tää ei ole kannanotto tohon Tallinnahommaan, vaan nää kommentit menee ihan ääripäästä toiseen. Ottakaa kaikki iisisti nyt.
 
vierailija
Olen ollut täällä alusta asti, joten kokonaisnäkemys kirjoittelusta on kohtuullisen hallussa. Parhaimmillaan täällä pidetään kyllä molemmista päähenkilöistä mutta fakta on, että aina kun koetaan pettymys (omat odotukset eivät kohtaakaan todellisuudessa), alkaa se syyllisen etsiminen ja kas kummaa, kun se aina on K. On suoraa haukkumista, epäsuoraa vihjailua kyvyttömyydestä matkustaa yksin ja järkyttävää myötäparkumista siitä, miten paljon B nyt kärsii ilman että kukaan oikeasti edes tietää, miksi tai kenen takia suunnitelmat eivät menneet niin kuin luultiin tai oliko alun perinkään ymmärretty asioita oikein.

Kuvaavaa on, että en ole lukenut ainuttakaan negatiivista kommenttia siitä, miten B raahasi koko bändin mukanaan tänne samalla kertaa mutta lukemattomia negatiivisia kommentteja siitä, miten K raahasi Härtsän mukanaan Tallinnaan. Eli K:n vastuulla on aina se kahdenkeskisen ajan hankkiminen, K:n vastuulla on se, että bändi tunkee hänen paikalleen JC:n eikä jää tilaa bussiin ja K:n vastuulla on suunnitelmien muuttuminen, vaikka hän ei niitä suunnitelmia ole edes alun perin muuttanut. Täällä vain kehutaan, miten ihanaa, että B otti muut bändiläiset mukaan ja saavat tutustua paremmin K:hon, mutta kun K otti Häärijän, niin ei kysekään mistään tutustumisesta vaan kyvyttömyydestä matkustaa yksin. JC:n tunkeminen bussiin mukaan on vain sivuutettu ilman minkäänlaista hämmennystä, vaikka on selvää, että ylimääräisen paikan viemisen lisäksi hän muuttaa aivan varmasti koko bussin tunnelmaa eikä varmasti K voi tuntea siellä oloaan kovin kotoisaksi jo sairautensakin takia.

Minulle suurin pettymys oli tosiaan se, että bändi ilmoitti ylimääräisestä lämppääjästä vain muutama päivä ennen keikkaa. Tiesin heti, että K ei mahdu bussiin. Nacen kommentti siitä, että H ei mahdu mukaan, kertoo paljon. Nacelta kun tuossa kysyttiin vain H:sta, koska kuviteltiin, että K on jo varmana mukana bussissa. Pitäisin muuten K:ta aika ikävänä ystävänä, jos hän olisi itse hypännyt bussiin ja jättänyt Häärijän könyämään yksin omia teitään Tallinnaan, kun K:n toiset kaverit päättivät mieluummin napata bussiin uuden kaverin. Häärijän paikalle. Ei K:lla tuossa edes olisi ollut valinnanvaraa, vaikka bussissa olisikin ollut paikka hänelle. Ei hän sentään niin huono ystävä ole.
Mutta miksi Häärijän oli ylipäätänsä pakko olla mukana Tallinnassa? JC kuitenkin esiintyi keikalla ihan ilmoitettuna lämppärinä, joten hänen bussissa olonsa oli siksi selvää.
 
vierailija
Olen ollut täällä alusta asti, joten kokonaisnäkemys kirjoittelusta on kohtuullisen hallussa. Parhaimmillaan täällä pidetään kyllä molemmista päähenkilöistä mutta fakta on, että aina kun koetaan pettymys (omat odotukset eivät kohtaakaan todellisuudessa), alkaa se syyllisen etsiminen ja kas kummaa, kun se aina on K. On suoraa haukkumista, epäsuoraa vihjailua kyvyttömyydestä matkustaa yksin ja järkyttävää myötäparkumista siitä, miten paljon B nyt kärsii ilman että kukaan oikeasti edes tietää, miksi tai kenen takia suunnitelmat eivät menneet niin kuin luultiin tai oliko alun perinkään ymmärretty asioita oikein.

Kuvaavaa on, että en ole lukenut ainuttakaan negatiivista kommenttia siitä, miten B raahasi koko bändin mukanaan tänne samalla kertaa mutta lukemattomia negatiivisia kommentteja siitä, miten K raahasi Härtsän mukanaan Tallinnaan. Eli K:n vastuulla on aina se kahdenkeskisen ajan hankkiminen, K:n vastuulla on se, että bändi tunkee hänen paikalleen JC:n eikä jää tilaa bussiin ja K:n vastuulla on suunnitelmien muuttuminen, vaikka hän ei niitä suunnitelmia ole edes alun perin muuttanut. Täällä vain kehutaan, miten ihanaa, että B otti muut bändiläiset mukaan ja saavat tutustua paremmin K:hon, mutta kun K otti Häärijän, niin ei kysekään mistään tutustumisesta vaan kyvyttömyydestä matkustaa yksin. JC:n tunkeminen bussiin mukaan on vain sivuutettu ilman minkäänlaista hämmennystä, vaikka on selvää, että ylimääräisen paikan viemisen lisäksi hän muuttaa aivan varmasti koko bussin tunnelmaa eikä varmasti K voi tuntea siellä oloaan kovin kotoisaksi jo sairautensakin takia.

Minulle suurin pettymys oli tosiaan se, että bändi ilmoitti ylimääräisestä lämppääjästä vain muutama päivä ennen keikkaa. Tiesin heti, että K ei mahdu bussiin. Nacen kommentti siitä, että H ei mahdu mukaan, kertoo paljon. Nacelta kun tuossa kysyttiin vain H:sta, koska kuviteltiin, että K on jo varmana mukana bussissa. Pitäisin muuten K:ta aika ikävänä ystävänä, jos hän olisi itse hypännyt bussiin ja jättänyt Häärijän könyämään yksin omia teitään Tallinnaan, kun K:n toiset kaverit päättivät mieluummin napata bussiin uuden kaverin. Häärijän paikalle. Ei K:lla tuossa edes olisi ollut valinnanvaraa, vaikka bussissa olisikin ollut paikka hänelle. Ei hän sentään niin huono ystävä ole.
Käärijä olisi ollut bussissa Kultsalta Helsingin satamaan.
Tallinnan Satamasta Keikkapaikalle.
Että ei pitkiä aikoja.
Häärijä ja Käärijä sekä NM tulivat laivalla Tallinnaan. Heillä oli hotellihuoneet varattu, kun Klla ja Hlla oli kuvauksia.
Käärijä heitti yhden biisin lavalla Bojanin kanssa.
 
vierailija
En ihan ymmärrä tätä logiikkaa. Meidän toteutumattomat haaveemme eivät välttämättä viittaa yhtään mihinkään "vikoihin" päähenkilöissä. Silti heissä molemmissa voi olla paljon vikoja, eivätkä ne välttämättä liity mihinkään mitenkään.
Mä en mielestäni syytä ketään, viime viikon jälkeen olen ollut lähinnä surullinen, kun alkaa näyttää siltä, että sitä suhteen erityislaatuisuutta ei tainnut ollakaan. Eihän se kenenkään vika ole. Osaisipa joku viisas selittää, miksi noiden kahden suhde on mulle niin tärkeä. Varmaankin kyse on jostain, mikä mun omassa kehityksessä ja psyykessä ei ole ihan kunnossa. Nimittäin ei tässä mitään järkeä ole.
 
vierailija
Mä en mielestäni syytä ketään, viime viikon jälkeen olen ollut lähinnä surullinen, kun alkaa näyttää siltä, että sitä suhteen erityislaatuisuutta ei tainnut ollakaan. Eihän se kenenkään vika ole. Osaisipa joku viisas selittää, miksi noiden kahden suhde on mulle niin tärkeä. Varmaankin kyse on jostain, mikä mun omassa kehityksessä ja psyykessä ei ole ihan kunnossa. Nimittäin ei tässä mitään järkeä ole.
Se on sinun käsitykseksi, minusta taas suhteen erityislaatuisuus on äärimmäisen selkeää.
 
vierailija
Musta tossa omaksi kuvitteluksi tuo että JC muuttaa bussin tunnelmaa ja tuo K:n sairauteen viittaaminen. Et voi noista oikeasti tietää. Tää ei ole kannanotto tohon Tallinnahommaan, vaan nää kommentit menee ihan ääripäästä toiseen. Ottakaa kaikki iisisti nyt.
Oletko yhtään tietoinen K:n sairauden vaikutuksista arkielämässä? Ei voi olla keikkabussissa ilman että kaikki ovat asiasta tietoisia. Siten muuttaa tunnelmaa, että jälleen pitää aika henkilökohtaista asiaa selostaa tuntemattomalle.
 
vierailija
Oletko yhtään tietoinen K:n sairauden vaikutuksista arkielämässä? Ei voi olla keikkabussissa ilman että kaikki ovat asiasta tietoisia. Siten muuttaa tunnelmaa, että jälleen pitää aika henkilökohtaista asiaa selostaa tuntemattomalle.
Tuotakaan et tiedä yhtään, mikä on tilanne ja miksi hänen tarvitsisi selittää asiasta kenellekään vaikka kävisikin useammin vessassa. Minusta noista terveysasioista ei pitäisi spekuloida ollenkaan.
 
vierailija
Oletko yhtään tietoinen K:n sairauden vaikutuksista arkielämässä? Ei voi olla keikkabussissa ilman että kaikki ovat asiasta tietoisia. Siten muuttaa tunnelmaa, että jälleen pitää aika henkilökohtaista asiaa selostaa tuntemattomalle.
Sitten vielä kun meni niin taas oli mukana eräs. Eräs ehkä voisi edes antaa poikien harjoitella keskenään. Anteeksi. Onko tämä nyt sitä K n haukkumista jonkun mielestä, mutta tällaista pientä ihmettelyä tulee mieleen.
 

Yhteistyössä