Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Toi Spotifyn tieto, että koko bändi ois kirjoittanut biisiä on varmaan sikäli virheellinen, että viittaa varmaan oikeasti sit musiikkin. Koska Tidal tosiaan erittelee ainakin bändin musiikkia tehneisiin, mutta vain Bojanin sanoittajiin.
Eikös se biisin kirjoittajat tarkoitakin yleisesti siis tekijöitä, mikä sisältää ainakin sävellyksen ja lyriikat, sisältääkö myös sovituksen? En siis tiedä varmaksi miten noita termejä tuolla käytetään.
 
vierailija
Tidalissa on muuten merkitty kohtaan Composer koko bändi ja Lyricist-kohtaan vain Bojan.
Juresta säveltäjänä ei sanota erikseen mitään, mikä kuulostaakin vähän oudolta, että rumpali ois toinen säveltäjistä.
Tää kuulostaa oikeammalta. Luulen, että Spotify näyttää vain esikatselutilassa virheellisesti säveltäjinä Bojanin ja Juren, vaikka siis oikeasti koko bändi on osallistunut biisin tekemiseen ja se näkyykin, kun avaa kaikki tiedot. Mutta siis voihan rumpalikin toimia säveltäjänä, ei se rumpujen hakkaaminen varmaan sitä estä. :D
 
vierailija
Eikös se biisin kirjoittajat tarkoitakin yleisesti siis tekijöitä, mikä sisältää ainakin sävellyksen ja lyriikat, sisältääkö myös sovituksen? En siis tiedä varmaksi miten noita termejä tuolla käytetään.
Ellei sitä eritellä, niin sitten viittaa molempiin hommiin (kaiketi). Muissa JO:n biiseissähän ihan selkeästi on merkitty Bojan sanoittajaksi, ja sehän on myös Backstage-videoista näkynyt. Ja riippuu vähän siitä, miten bändi sopii myös keskenään, miten merkitään tekijät (esim. Beatlesien kohdalla kaikki kappaleet on kuuluisasti merkitty Lennon/McCartney, vaikka se ei pitänyt paikkaansa).
 
vierailija
Love, love, love! Kuuntelin ekaa kertaa ja mä rakastan tätä biisiä. 🩷 Olen pelkästään lukenut kommentteja biiseistä ja sen perusteella oli odotukset vähän erilaiset. Tää päivä menee kuunnellessa. 🩷
 
vierailija
Toi Spotifyn tieto, että koko bändi ois kirjoittanut biisiä on varmaan sikäli virheellinen, että viittaa varmaan oikeasti sit musiikkin. Koska Tidal tosiaan erittelee ainakin bändin musiikkia tehneisiin, mutta vain Bojanin sanoittajiin.
Mä epäilen samaa, koska kun B on kertonut, että on hänelle tosi henkilökohtainen biisi ja on hänen terapiasessionsa, niin kuulostaa kyllä siltä, että olis vain ja ainoastaan B:n sanoittama. Säveltäjinä ja/tai sovittajina on sitten varmaan koko bändi.
 
vierailija
Bojanilla on kieltämättä erittäin pätevä ääni, mutta biisi on kuolettavan tylsä. Kuin kasaan raapaistu mureke, johon on kaadettu kaikki kaapista löytyneistä vanhat pussinpohjalliset. Päälle Bojanin ääni Dijon konjakkisinappihuntuna.
 
vierailija
Mä epäilen samaa, koska kun B on kertonut, että on hänelle tosi henkilökohtainen biisi ja on hänen terapiasessionsa, niin kuulostaa kyllä siltä, että olis vain ja ainoastaan B:n sanoittama. Säveltäjinä ja/tai sovittajina on sitten varmaan koko bändi.
Onhan B voinut muilta kysyä apuja sakonoituksiin. Ei se tarkoita et vaikka tää biisi ois sille terauppettinen et muu bändi ei ois sanoituksissa auttanut
 
vierailija
Onhan B voinut muilta kysyä apuja sakonoituksiin. Ei se tarkoita et vaikka tää biisi ois sille terauppettinen et muu bändi ei ois sanoituksissa auttanut
No, Spotify ei kuitenkaan väitä, että nimenomaan sanoittajina olisi koko bändi, vaan nimeää vain biisin ”kirjoittajat” ja siinä on jokaisen Joksun nimi. Enpä nyt usko, että jokainen on noita lyriikoita ollut kirjoittamassa.
Sen sijaan Tidalissa asia on tosiaan eritelty. Se on muusikkoja paremmin palveleva striimausalusta muutenkin, kuin kuluttajille tehty Spotify.
 
vierailija
Kappale on hyvä, mutta ei mitenkään helposti lähestyttävä. Siksi mietin uran kannalta, onko tämä oikea hetki julkaista juuri tämän tyylinen kappale. Tuleva keikkakiertue lähestyy, joten olisiko se vaatinut jotain helpompaa/ tarttuvampaa bängeriä, jonka saisi myös radio soitantaan helpommin.
 
vierailija
Kappale on hyvä, mutta ei mitenkään helposti lähestyttävä. Siksi mietin uran kannalta, onko tämä oikea hetki julkaista juuri tämän tyylinen kappale. Tuleva keikkakiertue lähestyy, joten olisiko se vaatinut jotain helpompaa/ tarttuvampaa bängeriä, jonka saisi myös radio soitantaan helpommin.
Bängeri on yllättävän vaikeaa synnyttää. Sellaisen kyllä heille soisi. Ehkä kannattaisi turvautua ulkopuolisten musiikintekijöiden apuun
 
vierailija
Bängeri on yllättävän vaikeaa synnyttää. Sellaisen kyllä heille soisi. Ehkä kannattaisi turvautua ulkopuolisten musiikintekijöiden apuun
Ulkopuolisten musiikintekijöiden apuun? Joksut? Oletko tosissasi? Indiebändi, joka ei taivu levy-yhtiöihin, tekee kaiken itse, ja haluaa tehdä omannäköistään musiikkia? Jotka tavoittelevat menestystä ihan omalla tyylillään ja tavallaan? Joka just julkaisi hankalasti lähestyttävän eikä varmasti radiosoittoon helposti taipuvan singlen?

Kuvitteletko heidän hakevan hinnalla millä hyvänsä listahittejä ja menestystä?
 
vierailija
Mulle sopii paremmin kuin hyvin, että JO on ns. pieni bändi 🤗
Oon fanittanut isoja meganimiä ihan tarpeeksi, tällainen on kivaa vaihtelua 😊 Jos homma kasvaisi, niin sit riippuisi enemmän musiikista, jatkaisinko seuraamista. Tai no, ihan eniten siihen vaikuttaa se, onko Bojan ja Jerppa vielä yhteydessä julkisesti.
 
vierailija
Minulle kyllä Joksujen fanitus kytkeytyy tosi vahvasti heidän persoonaansa/viboihinsa. Olisi helpompi fanittaa heitä, jos julkaisisivat levyn täynnä pelkkiä SSOL-klooneja, mutta vaikuttaisivat yhä ihanilta tyypeiltä kuin jos tekisivät bangereita, mutta kusi olisi noussut hattuun. :) Onneksi kumpikaan ei tällä hetkellä vaikuta kovin todennäköiseltä skenaariolta!
 
vierailija
Tykkään tästä biisistä kuuntelu kuuntelulta enemmän, ja Bojanin ääni 💙💚💙🥹

Veikkaisin kyllä, että Kris laulaa sen korkeimman kohdan, ja siinä on sattuvasti sanat, jotka Kris olis hyvin voinut sanoa jossakin tilanteessa - siis sen perusteella, miten suorasukaisen vaikutelman hänestä saa 😅

Mikään bängeri tämä ei toden totta ole, ja sellaisen tietysti Joksuille soisin. Ehkä he kuitenkin haluavat tehdä asiat omalla tavallaan, tuli isoa menestystä tai ei 🤔
 
vierailija
Tykkään tästä biisistä kuuntelu kuuntelulta enemmän, ja Bojanin ääni 💙💚💙🥹

Veikkaisin kyllä, että Kris laulaa sen korkeimman kohdan, ja siinä on sattuvasti sanat, jotka Kris olis hyvin voinut sanoa jossakin tilanteessa - siis sen perusteella, miten suorasukaisen vaikutelman hänestä saa 😅

Mikään bängeri tämä ei toden totta ole, ja sellaisen tietysti Joksuille soisin. Ehkä he kuitenkin haluavat tehdä asiat omalla tavallaan, tuli isoa menestystä tai ei 🤔
Mäkin oon kallistunut Krisiin korkeimmassa kohdassa. Kyllähän Boitsukin pääsee korkealle mutta Kris taitaa päästä kaikista korkeimmalle ja pysyä siinä sen tietyn ajan :D
 
vierailija
Bojanilla on kieltämättä erittäin pätevä ääni, mutta biisi on kuolettavan tylsä. Kuin kasaan raapaistu mureke, johon on kaadettu kaikki kaapista löytyneistä vanhat pussinpohjalliset. Päälle Bojanin ääni Dijon konjakkisinappihuntuna.
Tykkäsin toisella kuuntelikerralla 100% enemmän kuin ekalla. Siinä on alkupäässä lupaavaa sähkökitaran voimistumista, mutta sitten se loppuukin ja keskikohdassa koko biisi muuttuukin yhtäkkiä ihan toiseksi. Itse tykkäisin rokimmasta menosta, eli sähköskittaa reilusti mukaan, mutta onhan tää nyt miljoona kertaa parempi kuin SSOL! Ja paranee kuunnellessa, toisin kuin tuo ssol
 
vierailija
Joissain Joksujen faniyhteisöissä iloitaan, että Kreikka sai nyt tasa-arvoisen avioliiton (kreikkalaisia faneja näyttää olevan enemmän kuin ajattelin). Tosi siisti juttu, näin täältä melkein naapurista käsin! Sloveniahan oli ensimmäinen Balkanin maa joka sai tasa-arvoisen avioliiton ja Kreikka taitaa olla vasta toinen? Ja käsittääkseni Kreikka on selvästi homofobisempi, koska se on suht uskonnollinen maa, mitä Slovenia taas ei ole.

- Joymuffin
 

Yhteistyössä