Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oraakkelikortit kyllä aina räjäyttävät tajuntani. Noissa korteissanihan ei ole mitään Kuolemaa tai muuta kuten Tarotissa, vaan pakan nihkein kortti on minusta ACCEPT. Siinä missä Kuolema on rehdisti mitä on (sehän ei siis tarkoita, että joku kuolee), niin Accept on sellainen vittuilevan tekopirteä "hyväksy nyt vaan, että tämä on paskaa". Usein kun nostin kortteja, niin mietin, että toivottavasti ei tule nyt se. En ollut kuitenkaan kertaakaan vielä nostanut sitä parin vuoden aikana. K&B:lle tuli kaksi kertaa pakan toiseksi pahin nihkeilykortti FORGIVE, joista toinen liittyi siihen, näkevätkö he ennen maaliskuun keikkoja, nostin sen muutama kuukausi sitten, ja toinen liittyi aika pieneen asiaan.

Viime yönä tunnekuohussa päätin nostaa kortin, että jos se Jere nyt kuitenkin menisi osaksi aikaa Häärijän kanssa Lontooseen. Joo, tiedän että Emmat ja muu, käytännössä mahdotonta, ei tarvitse selittää. Siinä pakkaa sekoittassani ajattelin, että tämä on kyllä ihan toivotonta, koska ei se voi onnistua, ja mikä muu kortti sieltä voisi nyt nousta kuin se Accept. Ja sieltä nousi ensimmäistä kertaa Accept! Meinasi kyllä tippua käsistä koko pakka.

No, onpahan nyt sekin mörkö kohdattu, ei onneksi ollut kovin paha, kun tiesi vastauksen oikeasti jo etukäteen. Mutta tosi hämmentävä olo, ja tämä oli peräti kolmas kerta ihan lähiaikoina kun ajattelin, että nyt tulee saletisti kortti X, ja se tuli.

-energiamamma
Energiamamma, nyt vähän kiinnostaa, oletko jo nostanut kortteja liittyen tuohon maaliskuun tapaamiseen? Vai aiotko tehdä siitä vähän lähempänä sitten luennan?

Tämäkin oli kyllä ihan hauska yksityiskohta, että sieltä pakasta tuli viime yölle käytännössä "deal with it"-kortti, eikä mitään lempeämpää. Hyvin suoraviivaisesti sanottu, että ei nyt tällä kertaa tule onnistumaan. :D
 
vierailija
Mä oon nähnyt, että B:lle K on aina ollut Jere ja nykyisissä haastatteluissa B on jopa ennemmän kutsunut K:ta jereksi ja muutenkin jopa on oma slovenialainen lempinimi ja K saakin olla oma itsensä B:n kanssa.
 
vierailija
Energiamamma, nyt vähän kiinnostaa, oletko jo nostanut kortteja liittyen tuohon maaliskuun tapaamiseen? Vai aiotko tehdä siitä vähän lähempänä sitten luennan?

Tämäkin oli kyllä ihan hauska yksityiskohta, että sieltä pakasta tuli viime yölle käytännössä "deal with it"-kortti, eikä mitään lempeämpää. Hyvin suoraviivaisesti sanottu, että ei nyt tällä kertaa tule onnistumaan.
Olen nostanut parikin kertaa, joskus viime vuonna jo nostin "seuraavalle tapaamiselle" mutta en nyt löydä muistiipanoistani mikä se oli (olen valitettavan leväperäinen näissä asioissa), ja reilu kuukausi sitten nostin nimenomaan maaliskuun tapaamiselle ja silloin tuli aika jännästi kortti FAITH. Mutta varmaan joskus lähempänä tulee nostettua vielä. :)

-energiamamma
 
vierailija
Olen nostanut parikin kertaa, joskus viime vuonna jo nostin "seuraavalle tapaamiselle" mutta en nyt löydä muistiipanoistani mikä se oli (olen valitettavan leväperäinen näissä asioissa), ja reilu kuukausi sitten nostin nimenomaan maaliskuun tapaamiselle ja silloin tuli aika jännästi kortti FAITH. Mutta varmaan joskus lähempänä tulee nostettua vielä.

-energiamamma
Kiitos vastauksesta! Eipä sitten, jäämme hyvillä mielillä ja uskolla odottamaan maaliskuun tapaamista. :)
 
vierailija
Näin ajattelen:
- Kärtsän puheet siitä, että olisi halunnut mennä Lontooseen tapaamaan Bojania, viittasivat nimenomaan tähän reissuun, jonka Härtsä nyt toteuttaa. Uusi biisi julkistettiin viime viikolla, sen promoamiseen menee aikaa, eikä hän voi olla siitä pois. Haastatteluja riittää varmasti. Toki asia on ollut tiedossa etukäteen.
- Ajankohta Kärtsän Lontoon vierailulle olisi ollut huono myös JOn kannalta. Myös heiltä ilmestyy uusi kappale huomenna, ja sen promoaminen työllistää koko porukkaa. Ei Bojanilla olisi ollut aikaa hengailla Kärtsän kanssa.
- En ihmettelisi, vaikka Härtsä keltaisissaan ja pottatukassa yhdessä Bojanin kanssa tarkoittaisi myös sitä, että Käärijän euroviisusaaga alkaa olla päätöksessä, ja alter ego Häärijä siirtyy pikku hiljaa euro-Käärijäksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Jeren ja Bojanin väleissä tapahtuisi yhtään mitään erityistä. He ovat Jere ja Bojan - eivät Käärijä ja Bojan - myös jatkossa.
Bojan siirtyi nyt virallisesti Häärijälle tämän Häärijän Lontoon reissun myötä.🙂 Ehkä näin onkin parempi. Yksi aikakausi on ohi. Enkä tiedä, onko tämä edes vitsi. Bojan alkaa pikku hiljaa olla yksi muiden joukossa Käärijän kaveriporukassa, kun alkuhuuma on ohitettu.
 
vierailija
Bojan itse ei näytä olevan ollenkaan tuota mieltä.
Ei niin. Ankeuttajilla on vaan kiire tulla tällaista heittämään heti kun on pienikin ärsyttämisen mahdollisuus. Jätetään heidät omaan arvoonsa ja tukehtumaan omaan negatiivisuuteensa. Kohtahan on maaliskuu ja veikkaisin, että sitten saadaan ihan kivasta K/B-juttuja taas! (Aivan, melkein kuin JOULUna.)
 
LadySLO: Did you hear the new JO song? Which is out tonight, but it was played on Slovenian radio yesterday morning. What do you think? Most people here seem to have liked it.
Yeah, I did manage to listen. I like it, it's different, more mature I think is the right word. Definitely aimed at a broader audience, I would say.
After he played it, the radio host (=long time music journalist) used this Slovenian expression "it's not the first ball throw" and "definitely a good piece of music". The "not the first ball throw" expression means that it's something you put a lot of thought in it, you don't rush it. It can also be used to describe things which are complex, have multiple layers.. I very much agree with that desrcription.
 
vierailija
Puhuivatkohan Bojan ja Härtsä Jerestä. Ja tarkoitan siis nyt jollain tietyllä tasolla...
Toivottavasti puhuivat. Muistaakseni luin jostain, että Härtsä osaa puhua espanjaa kuten Bojankin, joten saattavat keskustella jopa muiden läsnäollessa :)

Ja miksipä eivät puhuisi. Jos Bojania vähänkin Jere kiinnostaa, kyllä minä käyttäisin tilanteen hyväkseni, ja kysyisin edes sitä, että mitä ja miten hän minusta puhuu.
 
vierailija
Yritin vastata LadySLOn viestiin, mutta on kuulemma asiaton viesti tai roskapostia 😅

Kiitos tiedoista! Mietinkin, mitä radiojuontaja sanoi laulusta ja olen aivan samaa mieltä hänen kanssaan. Tämä on minusta rakenteeltaan ja sovitukseltaan aika mutkikas laulu. B:n ääni kuitenkin osuu heti yhdellä kuuntelulla, hän laulaa tässä vielä normaaliakin hienommin 🥹🤩
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Yritin vastata LadySLOn viestiin, mutta on kuulemma asiaton viesti tai roskapostia

Kiitos tiedoista! Mietinkin, mitä radiojuontaja sanoi laulusta ja olen aivan samaa mieltä hänen kanssaan. Tämä on minusta rakenteeltaan ja sovitukseltaan aika mutkikas laulu. B:n ääni kuitenkin osuu heti yhdellä kuuntelulla, hän laulaa tässä vielä normaaliakin hienommin 🥹

Kertosäe jäi ainakin korvamadoksi saman tien.
 
vierailija
Toivottavasti puhuivat. Muistaakseni luin jostain, että Härtsä osaa puhua espanjaa kuten Bojankin, joten saattavat keskustella jopa muiden läsnäollessa

Ja miksipä eivät puhuisi. Jos Bojania vähänkin Jere kiinnostaa, kyllä minä käyttäisin tilanteen hyväkseni, ja kysyisin edes sitä, että mitä ja miten hän minusta puhuu.
En kyllä ihan usko, että olisi Jerestä sentään espanjaksi puhuttu. :D Menisi jo vähän hassuksi. :) Mutta onko Härtsä vai Boitsu ottanut asian puheeksi jne.
 
vierailija
En kyllä ihan usko, että olisi Jerestä sentään espanjaksi puhuttu. Menisi jo vähän hassuksi. Mutta onko Härtsä vai Boitsu ottanut asian puheeksi jne.
Tuo espanja oli varmaankin tarkoitettu vitsiksi, näin minä ainakin sen käsitin.
Voihan se olla niinkin, että Härtsä on ottanut asian puheeksi. Jospa Jere on pyytänyt vähän kyselemään - vähänkö näitä viestinvälittäjiä ja kaiken maailman tunnustelijoita on ollut olemassa läpi maailman sivun. Alan entistä vahvemmin uskoa siihen, että tämä oli nimenomaan se matka, jolle Jeren oli ajatus lähteä mukaan, mutta sitten ei vain kalenterista löytynyt tilaa.

Ja nythän on karkauspäivä tulossa, joskaan en tiedä, millaisia perinteitä siihen muualla Euroopassa liittyy.
 
vierailija
Tuo espanja oli varmaankin tarkoitettu vitsiksi, näin minä ainakin sen käsitin.
Voihan se olla niinkin, että Härtsä on ottanut asian puheeksi. Jospa Jere on pyytänyt vähän kyselemään - vähänkö näitä viestinvälittäjiä ja kaiken maailman tunnustelijoita on ollut olemassa läpi maailman sivun. Alan entistä vahvemmin uskoa siihen, että tämä oli nimenomaan se matka, jolle Jeren oli ajatus lähteä mukaan, mutta sitten ei vain kalenterista löytynyt tilaa.

Ja nythän on karkauspäivä tulossa, joskaan en tiedä, millaisia perinteitä siihen muualla Euroopassa liittyy.
Ne mitään oo puhunu. H on vaan välittäny Kn ja avovaimon terveiset.
 

Yhteistyössä