Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onhan JO:llakin oman biisin promot hoidettavana. Hyvin on siinä onnistuneet, vaikka eivät ole omassa maassaan konkreettisesti.
Eli sun mielestä K ja JO on promonnut biisejään samalla tavalla ja yhtä onnistuneesti?

K:lla oli esiintyminen yhdessä Suomen koko vuoden katsotuimmista TV-ohjelmista, johon harjoiteltiin pitkään, vierailu useammalla radioasemalla, iso etusivun haastattelu Iltalehdessä jne. Promo on onnistunut tosi hyvin, biisi on jo eilen ylittänyt todennäköisesti jopa erittäin selvästi miljoonan striimin rajan (Spotifyissa näkyvät lukemat nyt 913t) ja lisäksi sen videoita on katsottu yli 600t kertaa. Näitä promoja ei olisi voinut hoitaa ulkomailta.

JO:n promojen onnistumisesta et tiedä vielä mitään kun biisiä ei ole edes julkaistu. Myöskään mitään muita promoja ei olla nähty paitsi omia Inta/tiktok-julkaisuja (joita myös K on tehnyt paljon). Se tiedetään, että viikonloppuna ovat sen yhden radiokanavan vieraana.
 
vierailija
vierailija
Rupean kyllä tätäkin epäilemään. Mahtaako löytää heille aikaa yhtä iltaa enempää, kun aina tulee jotain muuta edelle. Sorry, et mä nyt purkaan pettymykseni tänne (mutta minnepä muuallekaan, samassa veneessä kuin ollaan). Ehkä se K vielä herää joku päivä ja tajuaa, mitä ois ollut saatavilla, mutta silloin on myöhäistä, byebye.
Sori mutta mä en kyllä oo tollasessa negatiivisuuteen uppoavassa veneessä enkä vaan nyt oikeasti tajua teitä kitisijöitä.

Mun mielestä oli ihanaa nähdä, että Härtsä on käynyt moikkaamassa Jokereita tai ainakin Bojania. Mulle sekin kertoo K:n ja B:n läheisyydestä ja tiiviistä yhteydenpidosta, että myös toisen (muut) ystävät on otettu osaksi porukkaa.
 
vierailija
Sori mutta mä en kyllä oo tollasessa negatiivisuuteen uppoavassa veneessä enkä vaan nyt oikeasti tajua teitä kitisijöitä.

Mun mielestä oli ihanaa nähdä, että Härtsä on käynyt moikkaamassa Jokereita tai ainakin Bojania. Mulle sekin kertoo K:n ja B:n läheisyydestä ja tiiviistä yhteydenpidosta, että myös toisen (muut) ystävät on otettu osaksi porukkaa.
Tämä. Samaa mietin itse myös että tuohan on ihanaa nähdä.
 
vierailija
Sori mutta mä en kyllä oo tollasessa negatiivisuuteen uppoavassa veneessä enkä vaan nyt oikeasti tajua teitä kitisijöitä.

Mun mielestä oli ihanaa nähdä, että Härtsä on käynyt moikkaamassa Jokereita tai ainakin Bojania. Mulle sekin kertoo K:n ja B:n läheisyydestä ja tiiviistä yhteydenpidosta, että myös toisen (muut) ystävät on otettu osaksi porukkaa.
Sama. Ihan eri venettä soutelevat tuollaiset negailijat, saavat upota rauhassa sen mukana. Mitä pahaa siinä on, että H on omalla lomallaan käynyt moikkaamassa Joksuja? Ihana, että heilläkin on yhä yhteys.
 
vierailija
Sori mutta mä en kyllä oo tollasessa negatiivisuuteen uppoavassa veneessä enkä vaan nyt oikeasti tajua teitä kitisijöitä.

Mun mielestä oli ihanaa nähdä, että Härtsä on käynyt moikkaamassa Jokereita tai ainakin Bojania. Mulle sekin kertoo K:n ja B:n läheisyydestä ja tiiviistä yhteydenpidosta, että myös toisen (muut) ystävät on otettu osaksi porukkaa.
Samat ajatukset täälläkin. Laivaa ei edes keinuta.
 
vierailija
Munkin mielestä on ihanaa että Härtsä on käynyt moikkaan ainakin Boitsua, tottakai olisin halunnut Kärpänkin nähdä mukana mutta ymmärrän kyllä että hänellä on töitä ja ymmärrän että voi olla pettyneet fiilikset mutta aivan älytöntä alkaa haukkumaan Kärppyä
 
vierailija
Sori mutta mä en kyllä oo tollasessa negatiivisuuteen uppoavassa veneessä enkä vaan nyt oikeasti tajua teitä kitisijöitä.

Mun mielestä oli ihanaa nähdä, että Härtsä on käynyt moikkaamassa Jokereita tai ainakin Bojania. Mulle sekin kertoo K:n ja B:n läheisyydestä ja tiiviistä yhteydenpidosta, että myös toisen (muut) ystävät on otettu osaksi porukkaa.
Samaa mieltä. Surkuhupaisaa, että näin ihanasta asiasta on saatu aikaan tämmöinen vääntö :D Todellakin uskon että negailijat ovat kyllä vähemmistössä.
 
vierailija
Enemmän kuin Euroopaan sisäisten lentojen vaikeuden "liioittelua" täällä on kyllä reilusti enemmän ollut esiintyvän artistin muun työmäärän väheksymistä (tai tahallista unohtamista).

Tuntuu, että osa täällä ei ymmärrä ollenkaan, että keikat ei ole artistin ainoa pakollinen työ. Se, että keikkakalenterissa on 4 tai 5 päivän "vapaa" ei tarkoita, ettei noiden päivien aikana olisi silti ihan töitä. Jos nyt jätetään pois kaikki mainosyhteistyöt ja vaikka Voguekin, niin silti yli 130 keikan lisäksi on pitänyt ehtiä tehdä uutta musiikkia, koska se on sitä mitä ihmiset niille keikoille tulee kuuntelemaan. Noina keikkojen väliin jäävinä päivinä on pitänyt ehtiä tekemään esim. jo julkaistut biisit icip ja sen musiikkivideo, hhh ja sen promokuvat, toiset samanlaiset promokuvineen (tämän promossa toki vetovastuu Elalla) ja ruoska musiikkivideoineen. Näistä 3 on ollut yhteistyöbiisejä, joissa on pitänyt sovittaa yhteen myös sen toisen artistin ja hänen taustatiimin aikataulut. Jos yhtään kuunteli eilen K:n haastiksia, tietää, että ruoskaakin on muutettu reilusti sen viime maaliskuun jälkeen jolloin biisin teko aloitettiin. Suomipopin haastattelun mukaan ruoskan tilalla piti julkaista alunperin toinen biisi, johon umk tiimi oli jo ehtinyt suunnitella esitystä, kunnes se vaihdettiin ruoskaan. Eli se nyt vielä julkaisuaan odottamaan jäänyt biisikin on jo viime vuonna tehty valmiiksi. Ruoskan umk harjoittelu yms. aloitettiin marraskuussa. Ei noita isoja esityksiä päätetä ja suunnitella parissa päivässä.

Myöskään julkaistun biisin promoja ei noin vaan siirretä viikolla!! Tällä viikolla levyhtiön muilta artisteilta tulee uutta musaa ja ensi viikolla he on jo radiossa promoassa omaa musiikkiaan. Tämä viikko on Ruoskan aikaa.
 
vierailija
Enemmän kuin Euroopaan sisäisten lentojen vaikeuden "liioittelua" täällä on kyllä reilusti enemmän ollut esiintyvän artistin muun työmäärän väheksymistä (tai tahallista unohtamista).

Tuntuu, että osa täällä ei ymmärrä ollenkaan, että keikat ei ole artistin ainoa pakollinen työ. Se, että keikkakalenterissa on 4 tai 5 päivän "vapaa" ei tarkoita, ettei noiden päivien aikana olisi silti ihan töitä. Jos nyt jätetään pois kaikki mainosyhteistyöt ja vaikka Voguekin, niin silti yli 130 keikan lisäksi on pitänyt ehtiä tehdä uutta musiikkia, koska se on sitä mitä ihmiset niille keikoille tulee kuuntelemaan. Noina keikkojen väliin jäävinä päivinä on pitänyt ehtiä tekemään esim. jo julkaistut biisit icip ja sen musiikkivideo, hhh ja sen promokuvat, toiset samanlaiset promokuvineen (tämän promossa toki vetovastuu Elalla) ja ruoska musiikkivideoineen. Näistä 3 on ollut yhteistyöbiisejä, joissa on pitänyt sovittaa yhteen myös sen toisen artistin ja hänen taustatiimin aikataulut. Jos yhtään kuunteli eilen K:n haastiksia, tietää, että ruoskaakin on muutettu reilusti sen viime maaliskuun jälkeen jolloin biisin teko aloitettiin. Suomipopin haastattelun mukaan ruoskan tilalla piti julkaista alunperin toinen biisi, johon umk tiimi oli jo ehtinyt suunnitella esitystä, kunnes se vaihdettiin ruoskaan. Eli se nyt vielä julkaisuaan odottamaan jäänyt biisikin on jo viime vuonna tehty valmiiksi. Ruoskan umk harjoittelu yms. aloitettiin marraskuussa. Ei noita isoja esityksiä päätetä ja suunnitella parissa päivässä.

Myöskään julkaistun biisin promoja ei noin vaan siirretä viikolla!! Tällä viikolla levyhtiön muilta artisteilta tulee uutta musaa ja ensi viikolla he on jo radiossa promoassa omaa musiikkiaan. Tämä viikko on Ruoskan aikaa.
Erinomainen kommentti. Ja sama toisin päin, vaikka outoa kyllä Joksujen "olemattomasta" työmäärästä ei kukaan inise täällä kuin aivan äärimmäisen satunnaisesti (taisi joku muinoin ihmetellä, miten heillä nyt on aikaa käydä pubissa tai viisukaverin keikalla, kun pitäisi sitä musiikkia tehdä). Joksut on vielä indieartisteja, eli tekevät kaiken sen näkymättömän työn itse: sopimukset, neuvottelut, merchin, nettisivut, somet, keikkaneuvottelut jne. Heillä on keikka-agentti ja saamaton manageri sekä someassistentti plus muuta henkilökuntaa avustamaan, mutta monet sellaiset asiat, jotka levy-yhtiö hoitaa ilman, että K:n tarvitsee sille uhrata ajatustakaan, on Joksujen kuitenkin jotenkin hoidettava, edes hommattava vastuuhenkilö asialle.

Mun mielestä on itse asiassa suoranainen ihme, että näin kireissä aikatauluissa - vielä kun sekä K:lla että Joksuilla tahti kiihtyi ihan mielettömästi viisujen jälkeen - he ovat sekä pysyneet (joten kuten) järjissään ja pystyneet vielä ylläpitämään ystävyyssuhteitaan. Itse asiassa K ja B:hän ovat vain lähentyneet entisestään, kun Nordic Tour nyt viimeistään osoitti. Kaikki hyvin tällä paatilla, siis. Lempeästi keinutaan eteenpäin, vaikka toki harmillisesti aina toisinaan käy näitä läheltä piti -tapaamisia - jos K:n aikataulut olisivat olleet tammikuussa vähän löysemmät, olisi hän varmasti Lontooseen mennyt, mutta ei. Se on elämää. Ja parin viikon kuluttua he kuitenkin taas näkevät!
 
vierailija
Oraakkelikortit kyllä aina räjäyttävät tajuntani. Noissa korteissanihan ei ole mitään Kuolemaa tai muuta kuten Tarotissa, vaan pakan nihkein kortti on minusta ACCEPT. Siinä missä Kuolema on rehdisti mitä on (sehän ei siis tarkoita, että joku kuolee), niin Accept on sellainen vittuilevan tekopirteä "hyväksy nyt vaan, että tämä on paskaa". Usein kun nostin kortteja, niin mietin, että toivottavasti ei tule nyt se. En ollut kuitenkaan kertaakaan vielä nostanut sitä parin vuoden aikana. K&B:lle tuli kaksi kertaa pakan toiseksi pahin nihkeilykortti FORGIVE, joista toinen liittyi siihen, näkevätkö he ennen maaliskuun keikkoja, nostin sen muutama kuukausi sitten, ja toinen liittyi aika pieneen asiaan.

Viime yönä tunnekuohussa päätin nostaa kortin, että jos se Jere nyt kuitenkin menisi osaksi aikaa Häärijän kanssa Lontooseen. Joo, tiedän että Emmat ja muu, käytännössä mahdotonta, ei tarvitse selittää. :) Siinä pakkaa sekoittassani ajattelin, että tämä on kyllä ihan toivotonta, koska ei se voi onnistua, ja mikä muu kortti sieltä voisi nyt nousta kuin se Accept. Ja sieltä nousi ensimmäistä kertaa Accept! Meinasi kyllä tippua käsistä koko pakka.

No, onpahan nyt sekin mörkö kohdattu, ei onneksi ollut kovin paha, kun tiesi vastauksen oikeasti jo etukäteen. Mutta tosi hämmentävä olo, ja tämä oli peräti kolmas kerta ihan lähiaikoina kun ajattelin, että nyt tulee saletisti kortti X, ja se tuli.

-energiamamma
 
vierailija
Näin ajattelen:
- Kärtsän puheet siitä, että olisi halunnut mennä Lontooseen tapaamaan Bojania, viittasivat nimenomaan tähän reissuun, jonka Härtsä nyt toteuttaa. Uusi biisi julkistettiin viime viikolla, sen promoamiseen menee aikaa, eikä hän voi olla siitä pois. Haastatteluja riittää varmasti. Toki asia on ollut tiedossa etukäteen.
- Ajankohta Kärtsän Lontoon vierailulle olisi ollut huono myös JOn kannalta. Myös heiltä ilmestyy uusi kappale huomenna, ja sen promoaminen työllistää koko porukkaa. Ei Bojanilla olisi ollut aikaa hengailla Kärtsän kanssa.
- En ihmettelisi, vaikka Härtsä keltaisissaan ja pottatukassa yhdessä Bojanin kanssa tarkoittaisi myös sitä, että Käärijän euroviisusaaga alkaa olla päätöksessä, ja alter ego Häärijä siirtyy pikku hiljaa euro-Käärijäksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Jeren ja Bojanin väleissä tapahtuisi yhtään mitään erityistä. He ovat Jere ja Bojan - eivät Käärijä ja Bojan - myös jatkossa.
 
vierailija
Näin ajattelen:
- Kärtsän puheet siitä, että olisi halunnut mennä Lontooseen tapaamaan Bojania, viittasivat nimenomaan tähän reissuun, jonka Härtsä nyt toteuttaa. Uusi biisi julkistettiin viime viikolla, sen promoamiseen menee aikaa, eikä hän voi olla siitä pois. Haastatteluja riittää varmasti. Toki asia on ollut tiedossa etukäteen.
- Ajankohta Kärtsän Lontoon vierailulle olisi ollut huono myös JOn kannalta. Myös heiltä ilmestyy uusi kappale huomenna, ja sen promoaminen työllistää koko porukkaa. Ei Bojanilla olisi ollut aikaa hengailla Kärtsän kanssa.
- En ihmettelisi, vaikka Härtsä keltaisissaan ja pottatukassa yhdessä Bojanin kanssa tarkoittaisi myös sitä, että Käärijän euroviisusaaga alkaa olla päätöksessä, ja alter ego Häärijä siirtyy pikku hiljaa euro-Käärijäksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Jeren ja Bojanin väleissä tapahtuisi yhtään mitään erityistä. He ovat Jere ja Bojan - eivät Käärijä ja Bojan - myös jatkossa.
Tuo loppu oli aivan ihanasti sanottu, he ovat Jere ja Bojan, eivät Käärijä ja Bojan. Aina ja ikuisesti ❤
 

Yhteistyössä