Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämän ketjun pääpariiin tuossa on montakin eroa. One directionin pojat olivat paljon nuorempia, he olivat samassa bändissä ja ilmeisesti heitä alkoi asia haittamaan jo aika aikaisessa vaiheessa (en ole seurannut tuota mutta tuosta jutusta sai nämä käsitykset). K ja B on vaan lyöneet pökköä pesään asian suhteen joten eipä nämä nyt olleet verrattavissa. Jance on sitten hiukan eri asia mutta hekin ovat huomattavasti vanhempia.

On kyllä kummallista jos tuo Larry-shippi on alkanut jo silloin kun toinen ei ole edes täysi-ikäinen. Itse en olisi tässäkään mukana (vaikken varsinainen shippaaja olekkaan) edes seuraajana jos K ja B olisi noin nuoria.
 
vierailija
Minusta tämä on oikein oiva näkökulma tähän keskusteluun. Ei mitään provoilua. Tiedän, että B ja K eivät shippauksista piittaa (tai ei ainakaan ole tiedossa, että niistä ahdistuisivat), mutta hyvä meidän on tietää, millaisia vaikutuksia sillä voi joillekin ihmisille olla.
Juuri tuota hain myös itsekin takaa kahdessa edellisessä viestissä.
 
vierailija
Kyllä minusta pohdinnan aihe on ihan asiallinen, mutta tuota nimenomaista kuviota on käsitelty monissa muissakin medioissa kuin Seiska, niin olisi voinut linkata johonkin niistä.

1D:n suosio oli myös ainakin satakertainen ja lisäksi fanit vielä nuorempia. Toki jos JO nyt nousisi oikeaan suursuosioon niin kaikki mahdolliset lieveilmiöt lisääntyisivät. Esim. starojen kumppaneita saatetaan häiriköidä ilman mitään shippauskuvioitakin, mikä on toki järkyttävää.
 
vierailija
Minusta tämä on oikein oiva näkökulma tähän keskusteluun. Ei mitään provoilua. Tiedän, että B ja K eivät shippauksista piittaa (tai ei ainakaan ole tiedossa, että niistä ahdistuisivat), mutta hyvä meidän on tietää, millaisia vaikutuksia sillä voi joillekin ihmisille olla.
Tällaista taktiikkaa kutsutaan nimellä "concern trolling" - huolitrollaaminen. Ongelmaa ei ole tämän fandomin kohdalla, B ja K ovat itse aktiivisesti shippausta kannustaneet, kuten myös Jance (ja uusimpana Kris ja Damon), eikä koskaan ole tullut ainuttakaan viestiä, että tämä olisi ollut heille ahdistava tai vaikea asia tai vaikuttanut heidän väleihinsä. Mitään ylilyöntejä ei ole siis tapahtunut. Sen sijaan nyt tämä "näkökulma" tuodaan keskusteluun ihan turhaan, "ei mitään provoilua", vaan muka oikeasti huolissaan. Jos taas todella olet huolissasi: älä ole. Kuuntele vaikka se perfect date -haastattelu, tai jopa huomattavasti aikaisempi podcasti viisuajoilta, joissa B viittaa fanfictioniin ja sanoo sen olevan täysin ok.
 
vierailija
Tällaista taktiikkaa kutsutaan nimellä "concern trolling" - huolitrollaaminen. Ongelmaa ei ole tämän fandomin kohdalla, B ja K ovat itse aktiivisesti shippausta kannustaneet, kuten myös Jance (ja uusimpana Kris ja Damon), eikä koskaan ole tullut ainuttakaan viestiä, että tämä olisi ollut heille ahdistava tai vaikea asia tai vaikuttanut heidän väleihinsä. Mitään ylilyöntejä ei ole siis tapahtunut. Sen sijaan nyt tämä "näkökulma" tuodaan keskusteluun ihan turhaan, "ei mitään provoilua", vaan muka oikeasti huolissaan. Jos taas todella olet huolissasi: älä ole. Kuuntele vaikka se perfect date -haastattelu, tai jopa huomattavasti aikaisempi podcasti viisuajoilta, joissa B viittaa fanfictioniin ja sanoo sen olevan täysin ok.
No, totuus kuitenkin on, että tarvitaan ehkä vain yksi ihminen, joka vaikka soittaisi Krisin kumppanille ikävän puhelun liittyen Bokris- tai Damon-hommiin, ja koko homma ei välttämättä olisi enää kenestäkään kivaa. Toki sama voisi käydä myös tilanteessa, jossa ko. ihminen olisi itse ihastunut Krisiin ja soittaisi häirikköpuhelun tästä syystä, kuten monille julkkiksille on valitettavasti käynt, silloin sitä olisi vain vaikeampi laittaa minkään tietyn asian syyksi.
 
vierailija
Tämän ketjun pääpariiin tuossa on montakin eroa. One directionin pojat olivat paljon nuorempia, he olivat samassa bändissä ja ilmeisesti heitä alkoi asia haittamaan jo aika aikaisessa vaiheessa (en ole seurannut tuota mutta tuosta jutusta sai nämä käsitykset). K ja B on vaan lyöneet pökköä pesään asian suhteen joten eipä nämä nyt olleet verrattavissa. Jance on sitten hiukan eri asia mutta hekin ovat huomattavasti vanhempia.

On kyllä kummallista jos tuo Larry-shippi on alkanut jo silloin kun toinen ei ole edes täysi-ikäinen. Itse en olisi tässäkään mukana (vaikken varsinainen shippaaja olekkaan) edes seuraajana jos K ja B olisi noin nuoria.
K ja B taisivat ihan hyötyä tästä ilmiöstä ja siksi pitivät sitä elossa. Olihan heillä kuitenkin julkisessa yhteydenpidossa tauko, jonka tulkittiin johtuvan siitä, että shippaus alkoi olla rasite ilmeisesti lähinnä Bojanille. Jos oikein muistan.
 
vierailija
No, totuus kuitenkin on, että tarvitaan ehkä vain yksi ihminen, joka vaikka soittaisi Krisin kumppanille ikävän puhelun liittyen Bokris- tai Damon-hommiin, ja koko homma ei välttämättä olisi enää kenestäkään kivaa. Toki sama voisi käydä myös tilanteessa, jossa ko. ihminen olisi itse ihastunut Krisiin ja soittaisi häirikköpuhelun tästä syystä, kuten monille julkkiksille on valitettavasti käynt, silloin sitä olisi vain vaikeampi laittaa minkään tietyn asian syyksi.
Asia on ihan varmasti kaikkien tiedossa. Häiriköt ovat erikseen ja joka ikisen artistin kohdalla vaara, mistä tahansa syystä. Edelleen epäilen suuresti motiivejasi tuoda tämä aihe Seiskan kautta keskusteluun ja näen viestisi enemmän trollauksena kuin aitona pohdintana.

Ehkä tämä riittää tästä aiheesta.
 
vierailija
K ja B taisivat ihan hyötyä tästä ilmiöstä ja siksi pitivät sitä elossa. Olihan heillä kuitenkin julkisessa yhteydenpidossa tauko, jonka tulkittiin johtuvan siitä, että shippaus alkoi olla rasite ilmeisesti lähinnä Bojanille. Jos oikein muistan.
Mitään oikeaa näyttöähän tästä ei tosin ollut, ja sittemmin shippausta on ruokittu entistäkin innokkaammin.
 
vierailija
Asia on ihan varmasti kaikkien tiedossa. Häiriköt ovat erikseen ja joka ikisen artistin kohdalla vaara, mistä tahansa syystä. Edelleen epäilen suuresti motiivejasi tuoda tämä aihe Seiskan kautta keskusteluun ja näen viestisi enemmän trollauksena kuin aitona pohdintana.

Ehkä tämä riittää tästä aiheesta.
En ole tuonut tätä aihetta keskusteluun, vaan olen sama kommentoija joka kritisoi Seiskan artikkelin linkkaamista! Nyt joku raja noissa projisoinneissa, että mitkä viestit ovat saman kirjoittajan kirjoittamia, menee jo todella noloksi.
 
vierailija
Harva artisti nykypäivänä puhuisi fanficejä tai shippausta vastaan vaikka se heitä oikeasti häiritsisi, kun se kuitenkin ylläpitää heidän suosiotaan ja joidenkin fanien reaktiot pieneenkin fanfic kritiikkiin on suorastaan raivoisia, eli sillä suututtaisi ainakin osan fandomia.
 
vierailija
K ja B taisivat ihan hyötyä tästä ilmiöstä ja siksi pitivät sitä elossa. Olihan heillä kuitenkin julkisessa yhteydenpidossa tauko, jonka tulkittiin johtuvan siitä, että shippaus alkoi olla rasite ilmeisesti lähinnä Bojanille. Jos oikein muistan.
Palstalla tulkittiin näin mutta ainkaan itse en muista että olisivat itse niin sanoneet. Ja sillä menen mitä itse sanovat vaikka tulkinnat olisi mitä tahansa. Tulkintoja on monia niin kuin on keskustelijoitakin.
 
vierailija
Tällaista taktiikkaa kutsutaan nimellä "concern trolling" - huolitrollaaminen. Ongelmaa ei ole tämän fandomin kohdalla, B ja K ovat itse aktiivisesti shippausta kannustaneet, kuten myös Jance (ja uusimpana Kris ja Damon), eikä koskaan ole tullut ainuttakaan viestiä, että tämä olisi ollut heille ahdistava tai vaikea asia tai vaikuttanut heidän väleihinsä. Mitään ylilyöntejä ei ole siis tapahtunut. Sen sijaan nyt tämä "näkökulma" tuodaan keskusteluun ihan turhaan, "ei mitään provoilua", vaan muka oikeasti huolissaan. Jos taas todella olet huolissasi: älä ole. Kuuntele vaikka se perfect date -haastattelu, tai jopa huomattavasti aikaisempi podcasti viisuajoilta, joissa B viittaa fanfictioniin ja sanoo sen olevan täysin ok.
Minua kyllä vähän mietityttää tuo Bojanin lausunto, että fanfiction on ihan ok. Se hänen lausuntonsa taisi olla aika yleisluontoinen. Muistan sen kyllä vain hämärästi enää. Onkohan B oikeasti tietoinen, mitä kaikkea hänestä kirjoitetaan.
 
vierailija
Harva artisti nykypäivänä puhuisi fanficejä tai shippausta vastaan vaikka se heitä oikeasti häiritsisi, kun se kuitenkin ylläpitää heidän suosiotaan ja joidenkin fanien reaktiot pieneenkin fanfic kritiikkiin on suorastaan raivoisia, eli sillä suututtaisi ainakin osan fandomia.
Moniko sitä myöskään ylläpitää niin kuin K ja B? Itse en tiedä kun en paljon julkkiksia seuraa.
 
vierailija
Palstalla tulkittiin näin mutta ainkaan itse en muista että olisivat itse niin sanoneet. Ja sillä menen mitä itse sanovat vaikka tulkinnat olisi mitä tahansa. Tulkintoja on monia niin kuin on keskustelijoitakin.
Jos haluavat kokeilla keskinäistä sometaukoa shippauksen hillitsemiseksi, tuskin tuollaisesta asiasta on tarpeen tai välttämättä halua antaa lausuntoja.
 
vierailija
Palstalla tulkittiin näin mutta ainkaan itse en muista että olisivat itse niin sanoneet. Ja sillä menen mitä itse sanovat vaikka tulkinnat olisi mitä tahansa. Tulkintoja on monia niin kuin on keskustelijoitakin.
Ei, päinvastoin tuon jälkeenhän on tullut vaikka mitä shippiä ruokkivaa materiaalia, varmaan suurimpana nyt Nordic Tour. Tuo kesän somehiljaisuus taisi olla heinä-elokuussa, ja silloinhan B:llä oli kaikenlaista muutakin painetta ulkopuolelta, kuten Gregoriin kohdistuvien syytösten kasautuminen ja muu yltiöpäinen fanien huomio ja juorut. Tuskin hän on ehtinyt edes miettiä mitään fanficcejä tai shippaamista, kun suurempi huomio on mennyt raskaammissa asioissa ja arjesta selviämisessä.
 
vierailija
Minua kyllä vähän mietityttää tuo Bojanin lausunto, että fanfiction on ihan ok. Se hänen lausuntonsa taisi olla aika yleisluontoinen. Muistan sen kyllä vain hämärästi enää. Onkohan B oikeasti tietoinen, mitä kaikkea hänestä kirjoitetaan.
En usko että itseäni ainakaan haittaisi (jos julkkis olisin) kun nehän on mielikuvituksen tuotetta. Kuvittelisin että paljon enemmän haittaisi ne tosielämän juorut ja pahantahtoiset klikkiotsikot. Tietää en tietenkään voi. Samoin olisi eri asia jos shipattaisiin jonkun eritasolla olevan kanssa kuten reilusti vanhemman/nuoremman tai jos oltaisiin jotenkin vaikka pomo ja alainen.
 
vierailija
Moniko sitä myöskään ylläpitää niin kuin K ja B? Itse en tiedä kun en paljon julkkiksia seuraa.
En viitsi tarkkoja esimerkkejä ottaa esiin, mutta mututuntumalta ja muiden fanikuntien pohjalta: yleensä eivät ylläpidä oikeastaan ollenkaan, mitä nyt joskus saattavat tavallaan iskeä kameralle silmää jonkun vitsin kautta tai naureskella fanfictionin olemassaololle. Riippuu ihan shipattavien dynamiikasta ja mediasta, jossa he esiintyvät. Mikäli on enemmän tekijänä itse tekemisissä somekontentin kanssa ruohonjuuritasolla (kuten YouTube-tähdet, indiebändit jne.), tulee varmaan nähneeksi kaikenlaista fanien teoretisointia ihan eri tavalla kuin jos on siitä erillään (kuten esim. näyttelijät). Silloin on toki myös mahdollista interaktata fanien kanssa eri tavalla, ja shippaus ja sen ruokkiminen on yksi mahdollinen osa tällaista keskustelua fanien kanssa.
 
vierailija
Minusta tämä on oikein oiva näkökulma tähän keskusteluun. Ei mitään provoilua. Tiedän, että B ja K eivät shippauksista piittaa (tai ei ainakaan ole tiedossa, että niistä ahdistuisivat), mutta hyvä meidän on tietää, millaisia vaikutuksia sillä voi joillekin ihmisille olla.
Musta tuntui silloin viisujen jälkeen siltä, että B oli jossakin vaiheessa vaivaantunut, kun häneltä udeltiin jatkuvasti K:hon liittyviä asioita. Ei välttämättä liittynyt shippaukseen mitenkään, vaan enemminkin siihen, että haastettalijat yhdistivät hänet monesti K:hon ja joskus oman bändin kuviot jäivät taka-alalle, kun ystävyys K:n kanssa vei kaiken huomion. Siitä loppuvuodesta tehdystä haastattelusta tuli kyllä ilmi, että B on tullut sinuiksi tämän asian kanssa ja se ei enää vaivaa häntä. Tai tällainen olo siitä tuli mulle. Nämä on vaan mun mielipiteitä, enkä väitä että olen oikeassa, mutta jotenkin kuvittelin silloin viisujen aikaan, että B on oikeasti ihastunut K:hon (K myös B:hen jollakin tasolla), mutta hänen tunteet ovat laantuneet ystävyydeksi ajan myötä. Myös niitä ystäviä voi rakastaa, rakkautta on erilaista ja se muuttaa muotoaan.
 
vierailija
Musta tuntui silloin viisujen jälkeen siltä, että B oli jossakin vaiheessa vaivaantunut, kun häneltä udeltiin jatkuvasti K:hon liittyviä asioita. Ei välttämättä liittynyt shippaukseen mitenkään, vaan enemminkin siihen, että haastettalijat yhdistivät hänet monesti K:hon ja joskus oman bändin kuviot jäivät taka-alalle, kun ystävyys K:n kanssa vei kaiken huomion. Siitä loppuvuodesta tehdystä haastattelusta tuli kyllä ilmi, että B on tullut sinuiksi tämän asian kanssa ja se ei enää vaivaa häntä. Tai tällainen olo siitä tuli mulle. Nämä on vaan mun mielipiteitä, enkä väitä että olen oikeassa, mutta jotenkin kuvittelin silloin viisujen aikaan, että B on oikeasti ihastunut K:hon (K myös B:hen jollakin tasolla), mutta hänen tunteet ovat laantuneet ystävyydeksi ajan myötä. Myös niitä ystäviä voi rakastaa, rakkautta on erilaista ja se muuttaa muotoaan.
Tällainen kuva tilanteesta minullekin on tullut, että tunteet ovat muotoutuneet ystävyydeksi ja siksi B n on helppo puhua kärtsästä nykyisin.
 
vierailija
Ystävyyttä tai ihastusta tai ei, mutta we'll always have Liverpool.

Toivottavasti täällä puutarhassa on kaalinmaan vartijoina muitakin shippaajia, jotka jaksaa yhä kannatella Bojereä. Alkaa vähän yksinäiseltä tuntua.
 
vierailija
Ystävyyttä tai ihastusta tai ei, mutta we'll always have Liverpool.

Toivottavasti täällä puutarhassa on kaalinmaan vartijoina muitakin shippaajia, jotka jaksaa yhä kannatella Bojereä. Alkaa vähän yksinäiseltä tuntua.
Kyllä meitä shippaajia vielä riittää. :) Itsen on todella vaikea ymmärtää näkemystä, että Bojanin tunteet olisivat jotenkin "laantuneet" kun omasta näkökulmastani kaikki puhuu lähinnä päinvastaista.
 
vierailija
Mitä hittoa? Käärijää haukutte näin törkeästi täällä, mutta heti jos joku on sanonut pienenkin kritiikin siitä ettei ole tykännyt jostain Damonin kuvista JO kundeista, niin kauheet puolustuspuheet Miksi haukutaan "meidän"kärppyä ja mielistellään AINA Jokereita.? Oikeesti osa niistä Damonin kuvista on aika rumia ja karseita, kaukana sexystä, mutta eipä paljoa kukaan uskalla sitä sanoa kun hyökätään kimppuun.
En tiedä onko joku ehtinyt jo tätä kommentoida mutta luulen päinvastoin, että ovat samoja tyyppejä, jotka eivät yleisesti tykkää tuollaista taidekuvista. Itse olen puolustanut Damonin kuvia ja tykkäsin myös K:n promokuvista. Olikin tarkoitus tänään kirjoittaa asiasta, kun en eilen illalla enää jaksanut. Minusta on hienoa että kuvilla voi myös tuoda esiin tunteita ja mielentiloja, kuten Damon, tai muuten vain toteuttaa taiteellista visiota, kuten noissa K:n ja E:n kuvissa. Ei kai valokuvan ainoa tarkoitus ole olla kaunis. Itsekin tykkään niistä kauniista, söpöistä ja kuumista kuvista mitä heistä on olemassa, mutta olisi omasta mielestäni tukahduttavaa, että kuvien täytyisi olla aina sellaisia. Taidekuvien avulla voi vapautua rooleista ja käyttää luovuutta. Luultavasti vapauttavaa kuvattaville itselleenkin.
 

Yhteistyössä