Nyt meni hermot miehen nukkumiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot paloi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot paloi

Vieras
Mies painaa duunia 8-16 arkisin. Ruokavalio hällä on retuperällä (eineksiä, yms, paljon suolaa, kasvikset ei maistu) ja lenkillä ei käy. EI muka töiden jälkeen jaksa. Kun hän pääsee töistä on tunnin tai muutaman hereillä, tv:n tai koneen ääressä. Sitten menee nukkumaan (joskus jo heti töistä tullessa), nukkuu puolilleöin, herää käymään kusella ja pesulla ja takas maate. Ei jää paljon aikaa tehdä miehen kanssa mitään yhteisiä juttuja.
Nytkin viikonloppuna meni eilen nukkumaan 10 illalla ja heräsi 12 aamulla. MInä kävin kaupungilla muutaman tunnin asioilla ja kun tulin takaisin klo puoli 5 niin mies nukkuu peiton alla sikeästi. Vetelee yhä hirsiä. Minä teen KAIKEN kun mies vaan nukkuu, tai on koneella, menee hermot. Tekis mieli mennä repimään se tuolta peiton alta ja kysyä että lähetäänkö samantien kilpirauhaskokeisiin ja masennustestiin kun ei tollanen jatkuva hirsien vetäminen oo enää normaalia!!!! Eikä ollu ennen tuollanen!

meillä samanlainen. syyks sanoo sokeritaudin.

no DAAAA sehän lähtee sohvalla nukkumalla sekä karkkipussilla.

mie oon orja tässä talossa, hän tulee valmiille ja mitään ei jaksa tehdä. töiden jälkeen syö ja nukkuu illan sohvalla. ehkä joskus 22 kusella käy ja jatkaa uniaan. ja tää ei edes peseydy, nytkin oli 5 päivää väliä.

Mä olen ihan samanlainen. Paitsi että en ole edes töissä. Taustalla vuosien masennus ja olen äärimmäisen kiitollinen miehelle, kun jaksaa minua vieläkin, eikä nalkuta ja syyllistä. Joskus saan tehtyä kotitöitä, useimmiten en. Eikä sitä väsymyksen määrää voi ymmärtää ulkopuolinen.

kannattaa oikeesti kyllä käydä tutkimuksissa, tietysti ensin poissulkea ihan vaan liikkumattomuuden ja ruokavalion aiheuttama väsymys.. toivottavasti teillä ei ole lapsia, ja elä ihmeessä niitä tee tuon kanssa, ennenkuin jonkinlainen muutos parempaan on tullut.. ja nalkuttamattahan nämä asiat pitäisi perille mennä!! asiallisesti ilmoitat huolestumisesi, mieshän nukkuu koko elämänsä ohi, vaikka vois nauttia elämästä täysin rinnoin!

No kyllä mies toki viikonloppusin ja joskus arkisinkin tekee ihan normaaleitakin asioita. Laittaa ruokaa, siivoaa, hoitaa pihaa, yms, yms. Töihin menee mielellään ja tykkää työstään.. Mutta huoh, ei varmaan päivääkään mene ettei mies nukkuisi jotain päiväunia!!
Ei ole lapsia, mutta on meillä ollut ajatuksissa että joskus tulevaisuudessa saisi niitäkin tulla. Mutta eipä tule, jos miehen asenne ei muutu.

Ihme ja kumma heräs illan päälle ja sanoin suoraan, että olen huolissaan kun hän vaan nukkuu. Että onkohan varmasti kilpirauhaset ja muut kunnossa. Mies tyrmäsi heti, että ei ole mitään vikaa missään. Sanoin että mistä tiiät kun et ole testannut? Mies sanoi että hällä vaan laiskottaa.. Ilmankos, kun ei urheile, syö mitä sattuu ja millon sattuu!!
Kun olis joku SYY, mutta laiskuus ei ole. Masennuksen ymmärtäisin koska minäkin olen ollut masentunut ja silloin lähinnä nukuin, nukuin, nukuin. Samoin jos on esim. kilpirauhasessa ongelmaa niin senhän saa kuriin lääkkeillä. Jaksamiseen vois helpottaa jos kaljamahaa kutistais ja vähän urheilis ja kattos mitä laittas suuhunsa.. Mutta ei aikusta ihmistä voi pakottaakaan mihinkään mutta hermothan ton kanssa menee..

Kunnon ravinto tekee jo ihmeitä.

Ihan jo vaikka hiilarit/sokerit pois ni loppuu se nukkuminen.

Toi on hieno juttu!❤

Me ollaan niin vähän kotona, että meillä tuo ei onnistuisi, mutta miten hienoa tuollainen voisi ollakaan! Etenkin lapsille joilla ei isovanhempia enää ole.

Ehkä yksinäiselle vanhuksellekin?

Hmmm….mitenköhän tosiaan vanhuksen itsensä puolelta….vaatii kyllä melkoisen luonteen suomalaisena aikuisena ihmisenä mennä asumaan vieraille!🤔

sopis sulle vuoden kestävä katkos erinomasesti niin et vois lähetellä typerii kommenttejas tänne ennää
Algoma on ihana ja kirjoitukset ovat usein hauskoja, ja tarkoituksella arvoituksellisia - joissain saa vähän miettiä!❤

Mitäs hyviä tai hauskoja kommentteja sinä olet tänne kirjoittanut?🤔

• Tykkää
Reactions: Algoma
Toi on hieno juttu!❤

Me ollaan niin vähän kotona, että meillä tuo ei onnistuisi, mutta miten hienoa tuollainen voisi ollakaan! Etenkin lapsille joilla ei isovanhempia enää ole.

Ehkä yksinäiselle vanhuksellekin?

Hmmm….mitenköhän tosiaan vanhuksen itsensä puolelta….vaatii kyllä melkoisen luonteen suomalaisena aikuisena ihmisenä mennä asumaan vieraille!🤔
Mutta muistisairas ei sopeudu tuohon, joten heille täytyy olla tuttuja hoitajia

Mutta muistisairas ei sopeudu tuohon, joten heille täytyy olla tuttuja hoitajia
No perhekotihan olisi ihanteellinen. Muistisairas on aina lähdössä takaisin kotiin päänsä sisällä kunnes muisto katoaa.
Anoppini sairasti Alzheimerin tautia ja halusi lähteä lapsuudenkotiinsa. No tuumasta toimeen ja autolla mummolaan. Tulimme pihalle ja anoppi ulos autosta niin ensimmäinen kommentti oli että hän haluaa kotiin. Ei hän tunnistanut enää lapsuudenkotiaan.

No perhekotihan olisi ihanteellinen. Muistisairas on aina lähdössä takaisin kotiin päänsä sisällä kunnes muisto katoaa.
Anoppini sairasti Alzheimerin tautia ja halusi lähteä lapsuudenkotiinsa. No tuumasta toimeen ja autolla mummolaan. Tulimme pihalle ja anoppi ulos autosta niin ensimmäinen kommentti oli että hän haluaa kotiin. Ei hän tunnistanut enää lapsuudenkotiaan.
sama se on ihmisten kans kun nykyään se ulkonäkö muuttuu paljon lyhyessä ajassa

Yhteistyössä