Eivätkö homot puhu normaalilla äänellään?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kaveri väittää, että homot eivät puhu normaalilla äänellään, vaan tarkoituksella muuttavat sen normaalia miesääntä korkeammaksi. Miksi he muka niin tekisivät? Itse olen kuullut, että tuo suht korkea puhe ääni johtuu yksinkertaisesti homoudesta. Eli koska he eivät yleensä ole niin maskuliinisia kuin heteromiehet.

Kaveri väittää, että homot eivät puhu normaalilla äänellään, vaan tarkoituksella muuttavat sen normaalia miesääntä korkeammaksi. Miksi he muka niin tekisivät? Itse olen kuullut, että tuo suht korkea puhe ääni johtuu yksinkertaisesti homoudesta. Eli koska he eivät yleensä ole niin maskuliinisia kuin heteromiehet.
Viimeinen lauseesi, se on siinä. Yliviivasin turhan sanan.

Tunnen monta homoa ystäväpiiristä, kaikilla on sama ominaisuus. Jos näet livenä irl jonkun tai vaikkapa tv:ssä niin eihän siinä mene kuin nanosekunti kun tietää mikä mies on ”miehiään”.

Myös ilmeet ja varsinkin käsien eleet paljastavat sen hyvin usein.

Siis tässä ei ole yhtään pahaa sanaa vaan pelkkää arkirealismia. Tosiasiat on vaan tosiasioita!

vierailija

Tunnen monta homoa ystäväpiiristä, kaikilla on sama ominaisuus. Jos näet livenä irl jonkun tai vaikkapa tv:ssä niin eihän siinä mene kuin nanosekunti kun tietää mikä mies on ”miehiään”.

Siis tässä ei ole yhtään pahaa sanaa vaan pelkkää arkirealismia. Tosiasiat on vaan tosiasioita!
Ovatko kaikki heteromiehet muka maskuliinisia?

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

On myös sellainen sanonta, että kyllä homo homon tunnistaa :sneaky:

On myös sellainen sanonta, että kyllä homo homon tunnistaa
Toi on kyllä vaan joku (teidän 🤔🤣) hånppeleiden keksimä vastaisku meille heteroille, jotka saivat teidät nalkkiin terävillä ja paljastavilla havainnoillaan 🤣

En muuten ikinä ole tuota kuullut.

Sen olen kuullut armottomalta naisten mieheltä (on muuten teiltäpäin kotoisin) joka on myös epäilty jopa exänsä puolesta homoksi niin hän on sanonut monta kertaa julkisesti että eihän yksi kerta homoa tee… 🙄

Mutta kyllä se ihan takuulla tekee koska meikäläiselle ei tulisi ikinä mieleenkään, koska miehen koskettaminen on hyvin, hyvin vastenmielistä. Tosin joku halaus kun on vähintään paita ja housut päällä niin on toisinaan ihan OK. Esim onnittelu merkkipäivästä tai maalista pelissä tms.

Ja BTW setiksen kohdalla varsinkin pätee sellainen sanonta että poikkeus vahvistaa säännön 😎

• Tykkää
Reactions: KalaMies
Toi on kyllä vaan joku (teidän ) hånppeleiden keksimä vastaisku meille heteroille, jotka saivat teidät nalkkiin terävillä ja paljastavilla havainnoillaan

En muuten ikinä ole tuota kuullut.

Sen olen kuullut armottomalta naisten mieheltä (on muuten teiltäpäin kotoisin) joka on myös epäilty jopa exänsä puolesta homoksi niin hän on sanonut monta kertaa julkisesti että eihän yksi kerta homoa tee…

Mutta kyllä se ihan takuulla tekee koska meikäläiselle ei tulisi ikinä mieleenkään, koska miehen koskettaminen on hyvin, hyvin vastenmielistä. Tosin joku halaus kun on vähintään paita ja housut päällä niin on toisinaan ihan OK. Esim onnittelu merkkipäivästä tai maalista pelissä tms.

Ja BTW setiksen kohdalla varsinkin pätee sellainen sanonta että poikkeus vahvistaa säännön
Sanonta tosiaan on sellainen ettei kerta homoksi tee ja toisesta nollaantuu :D

No onpas taas täällä varsinaiset homoasiantuntijat liikkeellä. Sinällään mielenkiintoista, että kun pitää oikein korostaa, että tuntee monta homoa...

Käsittääkseni homoillakin tuo miesrooli/naisrooli-jako toimii jonkun verran (muistakaapa vaikka Fränti/Vahanen-kaksikko). Ne miespuolen homot eivät läheskään aika ole erityisen feminiinisiä.

En ilmeisestikkään tunne ihan niin montaa homoa kuin setis, mutta näistä vähistä kyllä melko erilaisia tapauksia löytyy. Mutta se on totta, että ns. feminiinisemmän roolin homot kyllä poikkeuksetta puhuvat vähän naismaisesti.

Laitoin nyt tarkoituksella hieman stereotypisoivaa tekstiä. Itse olen kyllä kokenut, että näitä vivahde-eroja on ihmisten suhteen paljon enemmän.

Tuntuu siltä, että 90% ihmisistä pitää itseään keskimääräistä parempana ihmistuntijana... Tämäkin palsta on näitä ihmistuntijoita täynnä. Itse uskon, että osin tämä "ihmistuntemus" on sitä, että uskotaan vaan omiin luutuneisiin käsitteisiin ja nähdään sitten ihminen sen perusteella ja harvoin suostutaan arvioimaan uudestaan neutraalisti. No ei liity nyt suoraan tähän homousjuttuun.

vierailija
Vähemmän kyse on äänestä ja enemmän puhetyylistä. Tosin Jorma Uotisen puheäänen odottaisi lauluäänen pohjalta olevan tummempi kuin se on, mutta ehkä siinä on päinvastoin kyse siitä, että laulaessa keskittyy tuottamaan juuri tietynlaista äänialaa ja puhdasta ääntä kun taas puheääni on luonnollista kaikkine häiriöineen. Joka tapauksessa oleellinen asia on se miten lausuu eikä se millaisella äänellä lausuu, sanoisin.

Ja mistä se taas tulee, että puhetapa muuttuu, niin eiköhän kyse ole siitä, että tietyissä sosiaalisissa piireissä puhutaan ja ollaan tietyllä tavalla. Akateemisesti suuntautuvat ihmiset oppivat akateemisen puhetavan ja huumepiireihin ajautuva nuori oppii katujen puhetavan. Ihan samalla tavalla homopiireissä liikkuva ihminen varmasti alkaa toistaa niiden piirien maneereja. Ja toisaalta joku sellainen homo, joka ei niissä piireissä liiku tai muuten kokee esim. sen akateemisen tai yrityskabinettien maailman itselleen ominaisemmaksi, puhuu ihan toisella tavalla. Siihen ei vaan kiinnitetä samalla tavalla huomiota, että myös heterot puhuvat eri tavoin keskenään.

Vai onko näillä kahdella heterolla samanlainen puheenparsi?

Tai toisaalto puhuuko tämä homo nyt tosiaan jotenkin ihan homomaisesti? Minusta ei.

Yhteistyössä