No onpas taas täällä varsinaiset homoasiantuntijat liikkeellä. Sinällään mielenkiintoista, että kun pitää oikein korostaa, että tuntee monta homoa...
Käsittääkseni homoillakin tuo miesrooli/naisrooli-jako toimii jonkun verran (muistakaapa vaikka Fränti/Vahanen-kaksikko). Ne miespuolen homot eivät läheskään aika ole erityisen feminiinisiä.
En ilmeisestikkään tunne ihan niin montaa homoa kuin setis, mutta näistä vähistä kyllä melko erilaisia tapauksia löytyy. Mutta se on totta, että ns. feminiinisemmän roolin homot kyllä poikkeuksetta puhuvat vähän naismaisesti.
Laitoin nyt tarkoituksella hieman stereotypisoivaa tekstiä. Itse olen kyllä kokenut, että näitä vivahde-eroja on ihmisten suhteen paljon enemmän.
Tuntuu siltä, että 90% ihmisistä pitää itseään keskimääräistä parempana ihmistuntijana... Tämäkin palsta on näitä ihmistuntijoita täynnä. Itse uskon, että osin tämä "ihmistuntemus" on sitä, että uskotaan vaan omiin luutuneisiin käsitteisiin ja nähdään sitten ihminen sen perusteella ja harvoin suostutaan arvioimaan uudestaan neutraalisti. No ei liity nyt suoraan tähän homousjuttuun.