Kuvitteliko hallitus oikeasti, että varojen siirto köyhiltä rikkaille

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei vähentäisi suomessa kierrossa olevan rahan määrää ja nostaisi työttömyyttä?
Toteuttihan nuo oikeistojohtoiset typerykset samaa jo 2008-2019, eikä lääkkeitä vaihdettu vaikka paskaa, sutta ja sekundaa tuli, jättityöttömyys, jättivelka, hyvinvoinnin alasajo ja minimaalinen bkt:n kasvu. Ei ne opi. Luulee että ahneus ja kaiken hyödyn heruttaminen pienelle omistajaeliitille nostaa maan 😆
 
vierailija
Toteuttihan nuo oikeistojohtoiset typerykset samaa jo 2008-2019, eikä lääkkeitä vaihdettu vaikka paskaa, sutta ja sekundaa tuli, jättityöttömyys, jättivelka, hyvinvoinnin alasajo ja minimaalinen bkt:n kasvu. Ei ne opi. Luulee että ahneus ja kaiken hyödyn heruttaminen pienelle omistajaeliitille nostaa maan
No Purralla oli ainakin A-studiossa isänmaalliset värit vaatteissaan taivaansininen ja valkoinen.
Hän pyöritteli silmiään ja löi raskaat madonluvut tiskin kelvottomille rahantuhlareille. Rikkaiden rahoihin hän ei luvannut kajota. Samaa viulua soitti ohjelmassa EK:n pääjohtaja.
Nyt on vain valittava ruokalistalta vettä vai leipää. Molempia ei tohdi ottaa samalla aterialla.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
mun on aika vaikea sanoa että mikä ominaisuus on vanhemmilta perittyä ja mikä omaani

osaisko alakooma itse antaa erittelyn omalta kohaltaan?
Aika vaikeaa, mutta sen voin sanoa, että itse en ole tehnyt ydintä mihinkään kykyyni.
Jotain lahjaa tai taipumusta olen tietysti kehittänyt, tai jättänyt kehittämättä.
Esim. olen kykenevä käsistäni. Ollut sitä jo alusta asti. Sanoisin, että se on peritty isältäni.
Olen myös nopea työssäni. Se ominaisuus tulee äitini puolelta.
Omaan halun oppia, mutta en omaa halua opiskella.
Tämän ominaisuuden alkuperää en osaa edes arvata.
 
vierailija
No Purralla oli ainakin A-studiossa isänmaalliset värit vaatteissaan taivaansininen ja valkoinen.
Hän pyöritteli silmiään ja löi raskaat madonluvut tiskiin kelvottomille rahantuhlareille. Rikkaiden rahoihin hän ei luvannut kajota. Samaa viulua soitti ohjelmassa EK:n pääjohtaja.
Nyt on vain valittava ruokalistalta vettä vai leipää. Molempia ei tohdi ottaa samalla aterialla.
Kirjoitusvirheeni korjaus, koska jotkut näyttävät olevan hyvin tarkkoja palstan kieliasusta. Kolmas maailmansota voi syttyä myös virheellisestä tulkinnasta.
Trump tulee istumaan napin vieressä, ja hän käsittää asiat milloin mitenkin kuten myös tämän palstan vakiporukka.
 
mun on aika vaikea sanoa että mikä ominaisuus on vanhemmilta perittyä ja mikä omaani

osaisko alakooma itse antaa erittelyn omalta kohaltaan?
Tostapa tulikin mieleen se vanha määritelmä perinnöllisyyden ja ympäristötekijöitten vaikutuksesta.
Sanottiin, että jos lapsi on isänsä näköinen, on kyse perintötekijöistä. Jos hän taas on naapurin isännän näköinen, on kyse ympäristötekijöistä.
 
Jos muut maksaa aikuisen ihmisen elämisen, niin mihin sinusta hänellä pitäisi riittää rahat?

Minusta on hienoa, että yhteiskunta tarjoaa tukiverkon ja perustarpeet, jos joltakulta putoaa pohja. Sensijaan pidän pöyristyttävänä ajatusta, että ihmisen tulisi oletusarvoisesti voida elää muiden kustannuksella mukavasti, jotta rahaa jää kaikkeen kivaan. Minusta jokaisen kykenevän tulisi ymmärtää olevansa itse vastuussa elämästään ja toimeentulostaan.
Näin juuri, senpä vuoksi maailmaa tulisi rakentaa siihen suuntaan, että palkallaan elää.
 
vierailija
Eihän köyhillä mitään varoja ole, ainoastaan tuulen huuhtoma perse.
Kummasti vain kauhukabinetti nojaa politiikkansa köyhien riistämiseen.
Rikkaat saavat olla täysin rauhassa.
Miksi te ilkeät ja epäempaattiset syöttöporsaat pyöritte mammapalstalla?
Teillä on rahaa. Menkää ulos kalleimpaan ravintolaan ja laitattakaa pöytä koreaksi.
Tilatkaa matka jonnekin ja unohtakaa meidät köyhät. Tässä vain kaksi ehdotusta.
Keksikää kivat kirjoittajat lisää rahareikiä mielikuvitusköyhille palstaporhoille.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Eihän köyhillä mitään varoja ole, ainoastaan tuulen huuhtoma perse.
Voidaan se vääntää noinkin.

Mutta itse asia koskee köyhien tukien leikkauksia - ei mitään varan siirtoa köyhiltä rikkaille.
Edellisen kyllä jokainen ymmärtää, mutta hyvin mielellään väännetään asiasta mikä on jokaiselle itsestäänselvyys.🙄
 
Kummasti vain kauhukabinetti nojaa politiikkansa köyhien riistämiseen.
Rikkaat saavat olla täysin rauhassa.
Miksi te ilkeät ja epäempaattiset syöttöporsaat pyöritte mammapalstalla?
Teillä on rahaa. Menkää ulos kalleimpaan ravintolaan ja laitattakaa pöytä koreaksi.
Tilatkaa matka jonnekin ja unohtakaa meidät köyhät. Tässä vain kaksi ehdotusta.
Keksikää kivat kirjoittajat lisää rahareikiä mielikuvitusköyhille palstaporhoille.
Köyhyys synnyttää lisää köyhyyttä ja kurjuutta.

Tämä tulisi ymmärtää.

On hyvin lyhytnäköistä kurjistaa köyhien oloja. Hyvin iso lasku tulee perässä, tämä on itsestäänselvyys.
Lisäksi lisäämme köyhien pahoinvointia, myös lasten.

Lapset ovat viattomia kärsijöitä!🤬

En tiedä miksi tällainen älytön ahneus on mennyt maaliin niin monella. Ei köyhiä ja vähävaraisia tarvitse tai kannata kadehtia! Lisäksi, työpaikoilla on hyvin monia nolladuuneja tai jopa miinusduuneja. Ovatko he sitten jollain tapaa parempia ihmisiä…miksi?
 
vierailija
Kummasti vain kauhukabinetti nojaa politiikkansa köyhien riistämiseen.
Rikkaat saavat olla täysin rauhassa.
Miksi te ilkeät ja epäempaattiset syöttöporsaat pyöritte mammapalstalla?
Teillä on rahaa. Menkää ulos kalleimpaan ravintolaan ja laitattakaa pöytä koreaksi.
Tilatkaa matka jonnekin ja unohtakaa meidät köyhät. Tässä vain kaksi ehdotusta.
Keksikää kivat kirjoittajat lisää rahareikiä mielikuvitusköyhille palstaporhoille.
Juuri siksi meillä on rahaa, koska teemme töitä ja emme tuhlaa rahoja turhuuksiin (kuten sinä tekisit jos sulla vain ois rahaa).
 
vierailija
Köyhyys synnyttää lisää köyhyyttä ja kurjuutta.

Tämä tulisi ymmärtää.

On hyvin lyhytnäköistä kurjistaa köyhien oloja. Hyvin iso lasku tulee perässä, tämä on itsestäänselvyys.
Lisäksi lisäämme köyhien pahoinvointia, myös lasten.

Lapset ovat viattomia kärsijöitä!

En tiedä miksi tällainen älytön ahneus on mennyt maaliin niin monella. Ei köyhiä ja vähävaraisia tarvitse tai kannata kadehtia! Lisäksi, työpaikoilla on hyvin monia nolladuuneja tai jopa miinusduuneja. Ovatko he sitten jollain tapaa parempia ihmisiä…miksi?
Köyhiä kurjistetaan sallimalla heidän elää tulonsiirtojen varassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Köyhiä kurjistetaan sallimalla heidän elää tulonsiirtojen varassa.
Pitäisikö köyhän raataa tyhjänpäiväistä työtä, jossa menettää terveytensä ja rikastuttaa paremman osan valinneita.
Suostutko itse tekemään ikävää, alipalkattua ja täysin merkityksetöntä työtä, josta ei ole hyötyä ja iloa kenellekään muille kuin kaltaisillesi tyhjäntoimittajariistäjille?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Pitäisikö köyhän raataa tyhjänpäiväistä työtä, jossa menettää terveytensä ja rikastuttaa paremman osan valinneita.
Suostutko itse tekemään ikävää, alipalkattua ja täysin merkityksetöntä työtä, josta ei ole hyötyä ja iloa kenellekään muille kuin kaltaisillesi tyhjäntoimittajariistäjille?
Mistä löydät itsellesi sellaisen työn tai työpaikan jossa työntekijä on myös omistaja? Meillä ei ole sovhooseja eikä kolhooseja. Ainoa keino köyhän on ryhtyä itse yrittäjäksi. Siinä voi sitten maistella miltä tuntuu olla esim itsensä riistäjä.
 
vierailija
Mistä löydät itsellesi sellaisen työn tai työpaikan jossa työntekijä on myös omistaja? Meillä ei ole sovhooseja eikä kolhooseja. Ainoa keino köyhän on ryhtyä itse yrittäjäksi. Siinä voi sitten maistella miltä tuntuu olla esim itsensä riistäjä.
Eniten ihmettelen tämän palstan persujen raakalaismaisia kirjoituksia.
Purra on pitänyt kovasanaisen ja säälimättömän puheen tässä uutislinkissä mainitussa tilaisuudessa. ei mitään inhimillisyyttä. Vain numerot kiinnostavat ja kelpaavat ihmisen tuottavuudesta.
 
Näin juuri, senpä vuoksi maailmaa tulisi rakentaa siihen suuntaan, että palkallaan elää.
Suomessa ollaan varmaan tilanteessa, jossa jokainen kyllä elää itse palkallaan. Ikävää tietysti on se, että eläminen pitää suhteuttaa siihen, paljonko palkkaa tulee. Vanha sananlasku ei ne suuret tulot, vaan pienet menot pitänee edelleen kutinsa.

Toki olen sitä mieltä, että lapsiperheet ovat tällä hetkellä varmasti aika ahtaalla. Keskituloinen perhe pärjäilee jotenkuten, mutta mietin usein, että miten pienituloiset lapsiperheet tulee toimeen. Se lapsilisä ei paljoa lämmittele näissä menoissa.
Kahden teinin vanhempana tuntuu, että lapsiin uppooaa jokainen ansaittu sentti ja enemmän. Vaatekertaa saa uusia joka kauden alussa, ruokaa saa kantaa kaupasta selkä vääränä ja kohoavat harrastuskulut, kuskaamiset ym. vie viimeisetkin pennoset. Että tässä kohtaa ei ihan hirveästi sukan varteen jää...
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Liikaa on yhä Suomessakin tuurin varassa, millaiseksi elämäsi muodostuu. Ikävästi eriarvoistumista myös lisätään tälläkin hetkellä heikennyksillä.

Alkaa siitä hetkestä kun henkilö syntyy. Jos synnyt hyvätuloiseen perheeseen, ovat lähtökohtasi jo heti paremmat. Vanhempasi koulushoppaavat sinut hyvään kouluun. Hankkivat tietokoneen ja muut välineet koulunkäyntiin. Saat todennäköisemmin laadukasta ruokaa ja elät terveellisemmin. Sinulla on pelit, vehkeet, muodinmukaiset vaatteet ja harrastukset, jolloin riski kiusatuksitulemisesta vähenee. Vanhemmat ohjaavat samanlaisten henkilöiden pariin verkostoitumaan, joka auttaa työllistymisessä heti kesätöistä lähtien. Erityislahjakkuutesi pystytään hyödyntämään esim harrastuksissa tai koulussa rahan avulla paremmin. Jatko-opiskeluja varten vanhempasi maksavat preppauskurssit, jotka nykyisin jo edellytys joihinkin opiskelupaikkoihin. Ja tutustuttavat ulkomailla ihmisiin, kulttuuriin, kieliin. Taas verkostoidutaan. Opiskelet velatta. Vanhemmat ovat sijoittaneet asuntoon, jossa voit mukavasti asua opiskelujen ajan lähellä oppilaitosta ja palveluja. Ehkä jopa sen auton liikkumiseen. Et joudu opiskelujen ohella tekemään töitä vaan voit keskittyä opintoihin stressittömämmin. Työpaikka saattaa tulla vanhempien avustuksella tai aiemman verkostoitumisen kautta. Ja varallisuutta tipahtaa syliin perintönä ja vanhempien sijoitustileiltä. Täysin ilman ihmisen omaa ansiota (mitä siltä työttömältä kovasti peräänkuulutetaan).

Köyhässä tai pienituloisen perheessä noita ei voida hyödyntää tai niistä täytyy valita, mihin vähä raha laitetaan.

Sanotaan, että meillä on tasapuoliset mahdollisuudet ja ilmainen koulutus. Ja onhan se ollutkin enemmän kuin monessa muussa maassa. Mutta sitä nakerretaan oikeistovetoisesti koko ajan. Alkaen opintolainan mainostamisesta opintotukena.

Noloa on se, että helpolla päässyt hyvätuloisen lapsi on ottamassa aikuisena sosiaaliturvaa pois, koska ”kaikilla on samat mahdollisuudet” ja ”jokaisen pitää pärjätä omillaan”. Ymmärtämättä etuoikeutettua asemaansa.

Tottahan toki vapaamatkustajia yhteiskunnassa on, ja niitä mahdollisuuksia pitää suitsia. Mutta kyllä tasapuolisista aloitusmahdollisuuksista pitää pitää huoli. Ei Suomella ole varaa jättää vähävaraisten perheiden lasten potentiaalia hyödyntämättä.

(Ja koska joku haluaa kuitenkin nostaa tähän rakkauden, huolenpidon ja turvan merkityksen niin kommentoin heti, että niitä voi olla ja puuttua millaisessa perheessä tahansa. Tässä oli puhtaasti varallisuuden tuomasta etumatkasta puhe.)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
#47
Upea kirjoitus. Viimeiseen kappaleeseen viitaten suosittelen lukemaan Gloria-lehti, tammikuu 2024, sivu 26, ravintoloitsija Kim Mikkola. Hän kertoo jutussa Salon kaupungin nuorten pahoinvoinnista keskiluokkaisissa perheissä.
 
Suomessa ollaan varmaan tilanteessa, jossa jokainen kyllä elää itse palkallaan. Ikävää tietysti on se, että eläminen pitää suhteuttaa siihen, paljonko palkkaa tulee. Vanha sananlasku ei ne suuret tulot, vaan pienet menot pitänee edelleen kutinsa.

Toki olen sitä mieltä, että lapsiperheet ovat tällä hetkellä varmasti aika ahtaalla. Keskituloinen perhe pärjäilee jotenkuten, mutta mietin usein, että miten pienituloiset lapsiperheet tulee toimeen. Se lapsilisä ei paljoa lämmittele näissä menoissa.
Kahden teinin vanhempana tuntuu, että lapsiin uppooaa jokainen ansaittu sentti ja enemmän. Vaatekertaa saa uusia joka kauden alussa, ruokaa saa kantaa kaupasta selkä vääränä ja kohoavat harrastuskulut, kuskaamiset ym. vie viimeisetkin pennoset. Että tässä kohtaa ei ihan hirveästi sukan varteen jää...
Niin,
kaikille ei ole hyväpalkkaista työtä tarjolla.
Mieti jos olisit matalapalkkatyössä ja 3 lapsen yksinhuoltaja leski, pari tarhaikäistä lasta ja yksi alakoululainen.

Miettisit, että ostatko lapselle kirpparilta kengät vai itsellesi matkaliput töihin. Käveletkö 30 kilsaa/suunta töihin…fillaria ei ollut varaa ostaa/huoltaa.

Ruoan hinta on muuten noussut aivan järkyttävästi marketeissa, kaikessa hinnat/maksut ovat kasvaneet mutta tuet ovat pienentyneet.🤷‍♀️
 

Yhteistyössä