Kuvitteliko hallitus oikeasti, että varojen siirto köyhiltä rikkaille

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
ei hyvätuloset saa asunistukia eikä muitakaan tukia
Joko se muuttui? Aikaisemmin sait asua vaikka omassa miljoonakämpässä ja sait siihen asumistukea. Ei sitä asuntoa tarvinut myydä ja muuttaa vuokralle tai halvempaan kämppään.

Näin oon ymmärtänyt.

Ja muut tuet tulevat kiertäen esim. Yritystuen muodossa/valtion rahoituksen muodossa jne.
 
Joko se muuttui? Aikaisemmin sait asua vaikka omassa miljoonakämpässä ja sait siihen asumistukea. Ei sitä asuntoa tarvinut myydä ja muuttaa vuokralle tai halvempaan kämppään.

Näin oon ymmärtänyt.

Ja muut tuet tulevat kiertäen esim. Yritystuen muodossa/valtion rahoituksen muodossa jne.
en ole kuullutkaan että hyvätuloiset saa asumistukea

vain harvat yritykset saa jotain t&k tukia, suurin osa pärjää omillaan
 
Lapsilisä kolmesta lapsesta on 333,51€ + yh. korotus 73.3€/ lapsi. Eli lapsilisät on yhteensä 553,41€. Elatustuki on 196,02€/lapsi, eli 588,06€.
Tässä kohtaa tukien määrä on yhteensä 1141,47€.
Mikäli oletetaan huoltajan tienaavan 3200€/kk ja vuokran olevan 1000€ + vesimaksu + sähkömaksu, on asumistuki n.398€
Tässä kohtaa tukia on siis jo 1539€.

Eli jos oletetaan palkasta jäävän käteen noin 2300€/kk (ilman lomarahoja), on yhteenlaskettu summa 3839€/kk. En nyt tuota ihan kamalan huonona tilanteena näe.

Pienituloisella tietysti asumistuen määrä kasvaa ja mikäli ansiotuloja ei ole lainkaan, saa kolmen lapsen yh 1000€ vuokralla noin 3075€.

Tietysti nämä ovat laskureiden mukaan tulevia summia, mutta en nyt näe, että keskituloinen kolmen lapsen yh. ihan heitteille jätetään. Minusta yhteiskunta tukee aika merkittävällä summalla.
Mites matalapalkkaiset, niistä kai tässä huoli on, eikä mediaanituloa saavista.….🤷‍♀️
Miksi otit esimerkiksi mediaanitulon?
 
minä kirjotin että hyvätuloiset ei saa asumis- eikä muitakaan tukia

sinä sotkit siihen asunnon omistajat tarkoittaen ilmeisesti pienituloista asunnon omistajaa
Kirjoitin että rikas voi saada asumistukea omaan asuntoonsa ja näin se olikin/on.

Kyllä minä pidän varakkaana jos on kokonaan maksettu reilu miltsin pytinki…
 
Tässä pelkät risteilytuet aiemmalta, kyllä mä sulle etsin sen missä Viikkari sai 50 miljoonaa neuroa, muistan tarkasti että tällaisen summan sai aiemmin. Jännä että parin sekunnin kuukletuksella ei selviä. Luulis tuosta tulevan melkoinen juttu. Noh, ehkä nuo isotkin yritystuet on niin päivänselvä asia, että eivät ylitä uutiskynnystä tai ehkä ne eivät ole ihmisten mielestä sitten kovin isoja.🤷‍♀️

 
”Yritysten verotukia, jotka ovat veronmenetyksinä mitattuina useiden miljardien eurojen kokoinen tukimuoto, ei ole mukana koska niitä ei ole tilastoitu.” (how convenient?)

Pakko laittaa tämäkin!!!😂
”Pienten ja keskisuurten yhtiöiden top 25 -ryhmässä on peräti yhdeksän ravirataa ja hevoskasvatusalan toimijaa tuen saajina.
Järjestön mukaan yksittäisen tuen sisältö ei välttämättä kuitenkaan käy ilmi raportointijärjestelmästä. Esimerkiksi radoille myönnettävä palkintotuki maksetaan täysimääräisenä edelleen palkintoina hevosenomistajille, Hippos ry huomauttaa.”


Täältäkään ei löytynyt tuo viikkarin 50 miltsiä (tässä 54 miltsiä oli kahdelta vuodelta), mutta muuta kivaa löytyi. Raviradat - antakaa mun kaikki kestää!🤣
Pyytäisivät EU:lta mielummin rahaa johonkin muuhun.🙄
 
@krut Noni ukkoseni piä hatustas kii - täältä pesee!

”Viime vuoden autetuista eniten tukea kuittasi laivayhtiö Viking Line, 50 miljoonaa euroa. Leijonanosan siitä muodosti liikenne- ja viestintäministeriön varustamolle myöntämä 28 miljoonan euron ympäristöinvestointituki Viking Grace -aluksen rakentamiseen.

Ympäristötuen ansiosta Viking Linen saama julkinen apu yli kaksinkertaistui edellisvuodesta.

Laivabisnes valtasi muutkin mitalisijat. Kaatumisvaarassa ollut telakkayhtiö STX kasvatti sekin huimasti tukisummaansa 26 miljoonaan euroon. Tallink Siljan tukitaso säilyi liki ennallaan 15 miljoonassa eurossa.”

 
vierailija
Tässä pelkät risteilytuet aiemmalta, kyllä mä sulle etsin sen missä Viikkari sai 50 miljoonaa neuroa, muistan tarkasti että tällaisen summan sai aiemmin. Jännä että parin sekunnin kuukletuksella ei selviä. Luulis tuosta tulevan melkoinen juttu. Noh, ehkä nuo isotkin yritystuet on niin päivänselvä asia, että eivät ylitä uutiskynnystä tai ehkä ne eivät ole ihmisten mielestä sitten kovin isoja.
Täytyyhän sitä nyt tukea ahvenanmaalaisten omistamaa Viking Linea, koska se porukka on tottunut elämään suomalaisten rahoilla.
 
@krut Noni ukkoseni piä hatustas kii - täältä pesee!

”Viime vuoden autetuista eniten tukea kuittasi laivayhtiö Viking Line, 50 miljoonaa euroa. Leijonanosan siitä muodosti liikenne- ja viestintäministeriön varustamolle myöntämä 28 miljoonan euron ympäristöinvestointituki Viking Grace -aluksen rakentamiseen.

Ympäristötuen ansiosta Viking Linen saama julkinen apu yli kaksinkertaistui edellisvuodesta.

Laivabisnes valtasi muutkin mitalisijat. Kaatumisvaarassa ollut telakkayhtiö STX kasvatti sekin huimasti tukisummaansa 26 miljoonaan euroon. Tallink Siljan tukitaso säilyi liki ennallaan 15 miljoonassa eurossa.”

siis viikkarin tuki on normaalisti alle 30m mutta jonain vuonna se on saanu toisen mokoman tukea johonki ympäristöinvestointiin

jos suurimmat tuet on joitain kymmeniä miltsejä niin ollaan vielä v1tun kaukana 9 miljardista
 
Sinä olet höpöttäjä.

Kerroin faktan, mutta jos sä et sitä usko niin se jää sun vahingoksi.
Siis minä kirjoitin että varakaskin saa/on saanut asumistukea ja tämä on fakta!

Etkö pidä varakkaana ihmistä jolla on miltsin pytinki? Siis vaikka muuta omaisuutta/tuloja ei olisi…


Ihan hetki sitten tehtiin käsittääkseni muutos, että omistusasuntoon ei saa enää tukea.
 

Yhteistyössä