Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tällaista ”filosofista” kysymystä pohdin, että missä shippaaminen tapahtuu, mikä sitä ylläpitää. Omasta mielestä shippaaminen ei synny palstoilla, vaan henkilön mielessä, eikä shipin ylläpitäminen tarvitse palstoja periaatteessa ollenkaan. Toki yhteenkuuluvuuden tunne muiden kanssa lisää intoa shipata, ja uusi materiaali edelleen ruokkii shippiä. Monet tarvitsevat konkretiaa, kuvia, videoita, jotta voivat tehdä ficcejä ja shipata. Mutta itse en jotenkin ymmärrä ajattelua, että jos jotakin uutta ei jatkuvasti tapahdu, ei jakseta enää shipatakaan. Vanhat materiaalit on edelleen kultakaivoksia, lisäksi niitä voi täydentää oman mielensä mukaan miten haluaa. Lisäksi on monia viitteitä, että uuttakin saadaan. Ehkä tästä syystä hyppääminen uusien shippien kelkkaan satuttaa, kun itse ajattelee tällä tavalla. 🤷‍♀️
 
vierailija
Pystyn kestämään ties mitä jankkaajia ja muiden shippien yms tunkijoita, mutta tänään täällä on ollut niin jäätävää naisvihaa, bifobiaa, acefobiaa ja ties mitä törkyä, että tekee pahaa ja on vaikea ymmärtää, että miksi sitä pitää tunkea tänne. Tämä on rakkauden laiva eikä tänne kuulu mikään queer-ihmistn syrjinnän muoto tai muukaan viha.

- Joymuffin
Juuri näin💙
 
vierailija
Täällä ilmoittautuu myös yksi lisää jota kiinnostaa shipeistä vain K ja B. Mä en vaan voi ymmärtää miksi noihin selviin provoihin tarvii lähteä mukaan.
Sitten OT. Olen ollut nyt pari päivää tosi maassa ja kierinyt itsesäälissä. Olen niin onnellinen toisaalta, että Joksut tulee Suomeen ja ihanat ihmiset täältä pääsevät heitä katsomaan ja toisaalta olen h elvetin katkera että itse en pääse. Pelottaa ja ahdistaa tunne ulkopuoliseksi kaikesta jäämisessä ja jos kukaan ei edes livetä. Etkot ja jatkotkin olisi ihania. Olen kyllä ajatellut lipun ostaa ihan kannatukseksi lähempänä keikkoja jos niitä silloin vielä on. Mä vaan niin toivon, että he vielä joskus tulevat tänne uudestaan ja että oma kunto on sellainen että pääsisin keikalle. Kaiken tän lisäksi oli nää kovat pakkaset, että ulkoilu tai mikään ei ole onnistunut. Pää leviää. Ja olen kyllä kuunnellut Saran UMK biisin monta kertaa. Sopii hyvin olotilaan. Mutta jospa se tästä taas. Uusi pyörätuoli on tulossa, jonka pitäisi mahdollistaa uusia juttuja. Kiitos kaikille täällä seurasta ja en malta odottaa useita raportteja sitten keikoilta.
Mä niin toivon että olet syksyllä samassa tilanteessa kuin minä nyt, nimittäin ensimmäistä kertaa menossa katsomaan Joksuja. Oon ihan varma että tulevat tänne vielä, jos se vaan naudoista on kiinni ja itse ainakin aion antaa katsomossa ihan kaikkeni että tajuavat pikku päissään (heh), että kyllä täällä ihan oikeasti heitä kuunnellaan ja halutaan jatkossakin nähdä.

Musta on jotenkin ihana ajatella että alottavat Suomesta, ovat varmasti ihan hurjan innoissaan keikkatauon jälkeen, ehkä pientä jännitystäkin, energiapankit sata varmasti täynnä (ei sillä että väsymys olisi viime NT:lläkään lavalla näkynyt, kun vaikkapa B veti Tampereella ihan tulikuumana koko keikan.) Sitten päästään vielä yllättämään pojat lisääntyneillä laulutaidoilla ja toivottavasti antamalla vielä ripaus lisää boostia takaisin sinne lavalle. Miten muistan jonkun heistä sanoneen, että pohjoisessa se yleisöstä tuleva energian määrä oli valtava. Toivottavasti sitä samaa olisi Kultsalla luvassa ja jokainen paikalle päässyt antaisi itsestään kaiken, mitä se sitten kullekin ikinä tarkoittakaan 💚
 
vierailija
Onko tässä podcastissa nyt se oikea Jere. Siksi hän on ollut niin onnellisen oloinen tuonne lätkämaailmaan päästyään. Tuli mieleen, että taitaa sittenkin kiinnostus miehiin olla vaan osa sitä K n hahmoa.
Tämän suuntautumisasian tietää vain J itse, on kuitenkin sanonut olevansa openminded, en löisi lukkoon minkään podcastin perusteella, koska eri seurassa voi ihminen käyttäytyä eri lailla
 
vierailija
Pystyn kestämään ties mitä jankkaajia ja muiden shippien yms tunkijoita, mutta tänään täällä on ollut niin jäätävää naisvihaa, bifobiaa, acefobiaa ja ties mitä törkyä, että tekee pahaa ja on vaikea ymmärtää, että miksi sitä pitää tunkea tänne. Tämä on rakkauden laiva eikä tänne kuulu mikään queer-ihmistn syrjinnän muoto tai muukaan viha.

- Joymuffin
Nyt on ollut kyllä hämmentävän vaikeat pari päivää. Käsittämätöntä, miten tehokkaasti yksi tai kaksi ihmistä voi myrkyttää koko ilmapiirin, kun normaalisti täällä tosiaan on erinomainen, suvaitseva fiilis ja hyvin mielenkiintoiset keskustelut. Pidetään jatkossakin tämä rakkauden laivana.
 
vierailija
Minuakin harmittaa että JO keikat jää nyt välistä💔 ei vain ole mahdollista lähteä nyt Helsinkiin ja kun se tarkoittaisi yöpymistä jossain. Toivon kuitenkin että edes pieni pätkä tulisi liveä ja sais imettyä energiaa siitä itselle. Myös minulla on ollut aika negatiivinen alkuvuosi terveyden takia ja piristys olisi toivottavaa. ☺
 
vierailija
Tämän suuntautumisasian tietää vain J itse, on kuitenkin sanonut olevansa openminded, en löisi lukkoon minkään podcastin perusteella, koska eri seurassa voi ihminen käyttäytyä eri lailla
Minusta se openminded oli juuri sitä, että eri seurassa käyttäydytään eri tavalla. Kai tämä erilainen mielipiteeni taas tulkitaan fobisuudeksi johonkin suuntaan.
 
Typerä kysymys tietämättömältä: onko se turkkilainen kahvi siis vahvaa? Eikö siis varmaan JO:sta suomalainen suodatinkahvi maistu tosi karmealta? Itse taas en voisi kuvitella mitään kamalampaa kuin puruja kahvissani ja eikös siinä turkkilaisessa ne ole siellä kupin pohjalla (tai käytännössä suussa).
Yes, it is, strong and a bit thick. And a mysterious Bosnian old lady can tell your fortune from the coffee grounds that are left at the bottom of the cup.🙃
 
vierailija
Täällä ilmoittautuu myös yksi lisää jota kiinnostaa shipeistä vain K ja B. Mä en vaan voi ymmärtää miksi noihin selviin provoihin tarvii lähteä mukaan.
Sitten OT. Olen ollut nyt pari päivää tosi maassa ja kierinyt itsesäälissä. Olen niin onnellinen toisaalta, että Joksut tulee Suomeen ja ihanat ihmiset täältä pääsevät heitä katsomaan ja toisaalta olen h elvetin katkera että itse en pääse. Pelottaa ja ahdistaa tunne ulkopuoliseksi kaikesta jäämisessä ja jos kukaan ei edes livetä. Etkot ja jatkotkin olisi ihania. Olen kyllä ajatellut lipun ostaa ihan kannatukseksi lähempänä keikkoja jos niitä silloin vielä on. Mä vaan niin toivon, että he vielä joskus tulevat tänne uudestaan ja että oma kunto on sellainen että pääsisin keikalle. Kaiken tän lisäksi oli nää kovat pakkaset, että ulkoilu tai mikään ei ole onnistunut. Pää leviää. Ja olen kyllä kuunnellut Saran UMK biisin monta kertaa. Sopii hyvin olotilaan. Mutta jospa se tästä taas. Uusi pyörätuoli on tulossa, jonka pitäisi mahdollistaa uusia juttuja. Kiitos kaikille täällä seurasta ja en malta odottaa useita raportteja sitten keikoilta.
Voi ei 😓 I feel you. Etkö saanut saattajaa, oikeanlaista lippua, vai mikä estää pääsemästä keikalle? Mutta käsitykseni mukaan se Kris_foundagain aikoo pitää liveä Helsingistä. Asutko siis kaukana Hesasta? Vai estikö oikeanlainen pyörätuoli pääsemästä keikalle? Mäkin olisin katkera jos en pääsisi, minusta meidän muiden pitää kestää vaikka puhaltelet tänne oloasi, mä ainakin kestän!
Vaikka haukkuisit meidät etkoliven puutteesta! En ole tosin osallistumassa itse etkoille ja hyvin tajuan, ettei ihmiset halua sieltä kasvojaan tai mitään muutakaan esiin. Mutta eihän siitä kiukkuaminen sitä tarkoittaisi (ja puhun nyt itsestäni), etteikö naudat olisi ihmiselle tärkeitä. Mä en tajua sellaista ajattelua, että kaikki omat negafiilikset ovat aina kohteittensa syy! Eiväthän ole, ihmisillä on muitakin motiiveja kiukutella muille, kuin että nämä' tekevät jotain väärin. Enkä siis nyt puhunut sinusta, sori, että se tuli tähän samaan. Itsestäni puhuin tuossa lopussa. Mulla siis on ollut sellaiset läheiset, että mun kiukkuni on aina torjuttu, sen syytä ei ole hyväksytty, ymmärretty, ikinä vastaanotettu. Siksi ajattelen niin kuin kerroin.
 
vierailija
Mutta siis esim. heinäkuu oli minusta kaikkein hiljaisin kuukausi Vauvan keskusteluissa, vaikka silloin ei ollut käytössä muita lisäpalstoja kuin tämä ja tänne ei kirjoiteltu juuri lainkaan. Silloin tuli lähinnä negauutisia Sloveniasta ja shipissä ei tapahtunut paljoa muuta kuin housukuva. Elokuun puolivälissä Aktia Sloveniassa -homman myötä homma heräsi taas enemmän eloon.
Minä en muista, että täällä olisi missään vaiheessa ollut täysin hiljaista, päin vastoin just joskus heinäkuussa oli tosi kiva yhteisöllinen tunnelma ja ihmiset kirjoittelivat paljon henkilökohtaisia juttuja, mm. siitä millä tavoilla shippi resonoi oman elämän juttuihin. Aloin itse heinäkuussa kirjoittelemaan tänne nimimerkillä ja se oli itselleni selkeä käännekohta kohti yhteisöllisempää fanitusta/shippaamista. Sen jälkeen ei ole ollut paluuta. Muistan, että vastaanotto täällä oli tosi ihana kun otin nimimerkin käyttöön, vastaavasti nyt myöhemmin on pidempään ollut sellainen olo, että on mukavampi kirjoitella anonyyminä. Tää ei ole enää se sama turvallinen ja vähän hörhö lintukoto kuin kesällä, mutta onneksi edelleen usein on ihan kivaa ja hyvähenkistä keskustelua.
 
vierailija
Tarkennan vielä, että "minusta" heinäkuu oli hiljaisin ei siis tarkoita omaa kokemustani palstoista, vaan muistikuviani faktoista, että jos oikein muistan, heinäkuu on ollut Vauvalla viestinumeroina katsoen hiljaisin kuukausi tähän mennessä. Silloin oli jopa vähemmän viestejä kuin marraskuussa jolloin poni-invaasion jälkeen tällä palstalla kirjoitettiin parikymmentä tuhatta viestiä ja Vauvalla silti vielä enemmän.
Viestien määrästä ei voi täysin päätellä hiljaisuutta, tai varsinkaan shippaamisen intensiteettiä ja FIILIKSEN intensiteettiä aiheen parissa. Heinäkuussa kirjoittajia ja mukana olijoita oli vähemmän, keskustelua ei useinkaan pidentänyt turha aiheeseen liittymätön jankkaus. Heinäkuussa en kokenut hyväksi hypätä yhdenkään viestin yli, koska missä tahansa saattoi olla hyvää pohdintaa tai tärkeä tiedonmurunen.
Samaa ei voi sanoa nykyisin.
Lisäksi heinäkuussa tapahtui kyllä minusta paljon ja koko ajan, myös spekulointia oli oikeasti monista asioista, paljon enemmistä, kuin missä spekuloitavaa nyt on.
 
vierailija
Mä niin toivon että olet syksyllä samassa tilanteessa kuin minä nyt, nimittäin ensimmäistä kertaa menossa katsomaan Joksuja. Oon ihan varma että tulevat tänne vielä, jos se vaan naudoista on kiinni ja itse ainakin aion antaa katsomossa ihan kaikkeni että tajuavat pikku päissään (heh), että kyllä täällä ihan oikeasti heitä kuunnellaan ja halutaan jatkossakin nähdä.

Musta on jotenkin ihana ajatella että alottavat Suomesta, ovat varmasti ihan hurjan innoissaan keikkatauon jälkeen, ehkä pientä jännitystäkin, energiapankit sata varmasti täynnä (ei sillä että väsymys olisi viime NT:lläkään lavalla näkynyt, kun vaikkapa B veti Tampereella ihan tulikuumana koko keikan.) Sitten päästään vielä yllättämään pojat lisääntyneillä laulutaidoilla ja toivottavasti antamalla vielä ripaus lisää boostia takaisin sinne lavalle. Miten muistan jonkun heistä sanoneen, että pohjoisessa se yleisöstä tuleva energian määrä oli valtava. Toivottavasti sitä samaa olisi Kultsalla luvassa ja jokainen paikalle päässyt antaisi itsestään kaiken, mitä se sitten kullekin ikinä tarkoittakaan
Näin tehdään! 👍❤👍❤👍❤
 
vierailija
Vastauksena ylemmälle ymmärtämättömälle hölmölle: ei saa sanoa.
Mun mielestä tuossa yhteydessä saa sanoa. en itse ainakaan halua luoda itselleni henkilöstä mitään paikkaansapitämättömiä haavefantasioita, vaan olla ihan rehellisesti kartalla siitä, mitä hän mahdollisesti on. Tuo on yksi näkökulma siihen.
Ja joo, emme tiedä, mikä hän on tuonkaan perusteella, mutta ei ihmisille pidä sellaistakaan kuvaa syöttää, että EI asu naisen kanssa, jos se ei ole totta.
 
vierailija
Podcastin ydin aiheena ei varmaankaan ollut kenenkään seksuaalinen suuntautuminen? Lähinnä olisi ollut outoa, jos tuollaisessa ohjelmassa yhtäkkiä olis otettu kantaa asiaan. Lätkämaailma ja pukukoppijutut ikävä kyllä edelleen on tuollaista heteroläppää ja siinä ilmapiirissä myös J on kasvanut. Se ei kuitenkaan välttämättä kerro mitään siitä, millainen ihminen J on juuri nyt. Yleensä se vain menee niin, että käyttäydyt sillä kaavalla ihmisten kanssa, johon sä ja he ovat tottuneet.
Mun mielestä J:n valinnat esiintymisessä nimenomaan homoerotiikan puoleen, tuntuisi vähintäänkin oudoilta, jos ei tuntisi edes jonkinlaista kiinnostusta asiaan.
Tarkemmin ajatellen, ajatus siitä että lavalla ja OF olis tuollaista homoerotiikkaa ja pukukopissa asialle hieman naureskelisi... se ajatus ei kyllä tunnu oikein kivalta
No, tavallaanhan näin nyt oli. Siis podcastissa naureslkeltiin sylikkäin istumiselle ja lusikassa M+M nukkumiselle. Joo, viimeksi mainitulle ei naureskeltu suoraan, mutta en oikein jaksa uskoa, että se oli faktinen kuvaus tapahtumista.
 
vierailija
Minusta se openminded oli juuri sitä, että eri seurassa käyttäydytään eri tavalla. Kai tämä erilainen mielipiteeni taas tulkitaan fobisuudeksi johonkin suuntaan.
Minä tulkitsen openminded siten, että ihminen on avoin itselleen aiemmin ehkä ei niin tuttuihin asioihin, ja antaa itselleen luvan tutkiskella / kokeilla ja kokea muutakin kuin sitä, mitä on aiemmin tavannut tehdä. Katsoo avoimin silmin silmälappujen ulkopuolelle.
 
vierailija
Mä niin toivon että olet syksyllä samassa tilanteessa kuin minä nyt, nimittäin ensimmäistä kertaa menossa katsomaan Joksuja. Oon ihan varma että tulevat tänne vielä, jos se vaan naudoista on kiinni ja itse ainakin aion antaa katsomossa ihan kaikkeni että tajuavat pikku päissään (heh), että kyllä täällä ihan oikeasti heitä kuunnellaan ja halutaan jatkossakin nähdä.

Musta on jotenkin ihana ajatella että alottavat Suomesta, ovat varmasti ihan hurjan innoissaan keikkatauon jälkeen, ehkä pientä jännitystäkin, energiapankit sata varmasti täynnä (ei sillä että väsymys olisi viime NT:lläkään lavalla näkynyt, kun vaikkapa B veti Tampereella ihan tulikuumana koko keikan.) Sitten päästään vielä yllättämään pojat lisääntyneillä laulutaidoilla ja toivottavasti antamalla vielä ripaus lisää boostia takaisin sinne lavalle. Miten muistan jonkun heistä sanoneen, että pohjoisessa se yleisöstä tuleva energian määrä oli valtava. Toivottavasti sitä samaa olisi Kultsalla luvassa ja jokainen paikalle päässyt antaisi itsestään kaiken, mitä se sitten kullekin ikinä tarkoittakaan
Mä en ainakaan aio huutaa (biisien aikana) tai laulaa siellä mukana kurkku suorana mitenkään pakotetusti. En ollenkaan tajua, että se olisi suosionosoitusten ylin kategoria. Tietenkin jos biisiä vain ei voi olla laulamatta mukana, niin sitten.
Se, että antaa suosiota biisien välissä on myös ihanriittävää ja nauttia voi showsta ihan vain katselemalla. Luulenpa, että se on itselläni jälleen kerran saannista sitä parasta. Boitsun katseleminen.
Tietenkin se, että yleisöstä bändi saa energiaa on tärkeää, mutta en oikein ymmärrä olla siitä huolissani, että saavatko, kun keikalle lähtevä porukka on taatusti niin innostunutta. Ja jos ei ole, niin sitten ei ole? Mä ainakin olen, ja uskon kyllä, että jokainen muukin on ja että se välittyy bändillekin.
 
vierailija
Viestien määrästä ei voi täysin päätellä hiljaisuutta, tai varsinkaan shippaamisen intensiteettiä ja FIILIKSEN intensiteettiä aiheen parissa. Heinäkuussa kirjoittajia ja mukana olijoita oli vähemmän, keskustelua ei useinkaan pidentänyt turha aiheeseen liittymätön jankkaus. Heinäkuussa en kokenut hyväksi hypätä yhdenkään viestin yli, koska missä tahansa saattoi olla hyvää pohdintaa tai tärkeä tiedonmurunen.
Samaa ei voi sanoa nykyisin.
Lisäksi heinäkuussa tapahtui kyllä minusta paljon ja koko ajan, myös spekulointia oli oikeasti monista asioista, paljon enemmistä, kuin missä spekuloitavaa nyt on.
Ja siis puhuin tässä Vauvan ketjusta.
 
vierailija
Minuakin harmittaa että JO keikat jää nyt välistä ei vain ole mahdollista lähteä nyt Helsinkiin ja kun se tarkoittaisi yöpymistä jossain. Toivon kuitenkin että edes pieni pätkä tulisi liveä ja sais imettyä energiaa siitä itselle. Myös minulla on ollut aika negatiivinen alkuvuosi terveyden takia ja piristys olisi toivottavaa.
Itselläkään ei ole mitään mahdollisuutta lähteä Joksujen keikalle nyt maaliskuussa kun asun sen verran kaukana ja työkuviot estää myös, harmittaa kyllä todella paljon :( Täytyy vaan toivoa että tulevat viimeistään syksyllä taas suomeen ja oisi muuallakin keikkoja kuin pelkästään Helsingissä. Toivottavasti tosiaan meille jotka emme syystä tai toisesta pääse keikalle joku ihana ihminen pitäisi liveä ja saadaanhan me varmasti monet keikkaraportit myös :)
 
vierailija
En ole ehtinyt aikaisemmin kirjoittaa, joten on aivan pakko tulla vielä kommentoimaan myös omasta näkökulmastani viime yön ja tämän aamupäivän keskusteluja.

Ensinnäkin, shippaan vain K&B:tä. En heitä muiden kanssa enkä ketään muutakaan kenenkään kanssa, koska shippaus nyt vain ei ole itselleni mikään jatkuva toimintatapa tai "harrastus". Mutta näiden kahden kohdalla näin viime keväänä, kuten moni muuikin, sitä aivan poikkeuksellista kemiaa, joka vetäisi itseni tähän shippiin mukaan, enkä tunnu irti pääsevän. K&B komboa ajattelen edelleen suunnilleen ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä illalla, ja ties kuinka monta kertaa päivässä siinä välillä. Toivon heidän välilleen suhdetta jopa tosielämässä ja uskon, että siihen on pieni mahdollisuus jopa olemassa.

Eli lähtökohta omille ajatuksilleni on vahvasti se, ettäK ja B ovat luodut toisilleen ja heidän suhteensa on itsellenikin jollain lailla suorastaan kallisarvoinen asia (niin hölmöltä kuin tämä kuulostaakin). Mutta tästä huolimatta olen ollut viikonloppuna ja eilenkin paljon vauvalla ja lukenut kaiken ja viihtynyt siellä kaiken kinastelunkin keskellä ajoittain mainiosti. Enkä ihan oikeasti ole nähnyt siellä juurikaan mitään sellaista, joka omasta mielestäni olisi ollut K:n shippaamista Rinteen tai kenenkään muunkaan kanssa, ihan muutamaa trolliviestiä tai selvää härnäystä lukuunottamatta. Kaikki muu oli K:n ihanien talvi- ja sporttikuvien sekä porukan hyvän menon ja ystävyyden fiilistelyä, sekä huumoria K:n ja Pekan väleistä. Itse en kirjoitteluun edes osallistunut oikeastaan yhtään, mutta jos noin hyviä täkyjä tulee eteen vitsien pohjaksi kuin tuolta saatiin, niin en ihmettele enkä pahastu, jos joku niihin tarttuu, vaan päinvastoin nautin siitä tilannehuumorista.

Ajattelen myös niin, että kaikki tuollaiset vitsailut tosiaan liittyvät aina johonkin pieneen hetkeen (3-4 päivääkin on mielestäni pieni hetki tässä saagassa), joten niillä ei myöskään siitä syystä ole mitään vaikutusta K&B shippiin, joka on kuitenkin jatkunut jo kohta vuoden. Joku yöllä kirjoitti, että eivät nämä muut shipit sitten kuitenkaan näytä kantavan, kun ne eivät jatku muillakaan alustoilla pidempään tms. , mutta eihän nyt kai juuri kukaan edes ajattele tai toivo, että ne jatkuisivat. Ne ovat vain tilannekomiikkaa.

Enkä ajattele, että esim. pipolätkäjutut eivät millään lailla liittyisi K&B shippiin. Mä en nimittäin näe K ja B vain yksiulotteisina shipin kohteina, vaan oikeina ihmisinä, joilla totta kai on muutakin elämää kuin toisensa, ja joilla on paljon ystäviä. Ja joiden koko muullakin elämällä on vaikutusta myös heidän väliseen suhteeseen. Mun mielestä on mielenkiintoista seurata jossain määrin sitä muutakin, kuten esim. joksujen kaikkia Lontoon postauksia, ja samaten tutkailla K:n käyttäytymistä muussa seurassa. Ja mun K&B shippi saa vain vahvistusta siitä, että a) K näyttää todella mutkattomasti ja jotenkin avoimin mielin tutustuvan uusiinkiin tyyppeihin (lue miehiin) ja päätyvän nopeasti läheisiin väleihin ja jopa syliin istumaan ja b) mikään kanssakäyminen kenenkään muun kanssa ei kuitenkaan näytä lähimainkaan samalta kuin B:n kanssa.

Näihin omiin näkökulmiin pohjautuen mua ei siis vauvalla häirinnyt yhtään tilapäiseksi mieltämäni pipolatkäkeskustelu ja siihen liittyvä harmiton ja hauska läppä, mutta sen sijaan hieman ahdisti se, kuinka paljon siitä keskustelusta valitettiin. Itselleni tuntui eniten trollaukselta se, että hauskaa juttelua yritettiin liikaa kahlita ja oli myös vaikea uskoa, että se oikeasti häiritsi ketään niin paljon. Mutta ilmeisesti olin väärässä ja yritän ymmärtää, että jotkut ovat herkempiä niin, että tuo itselleni selkeä huumorikin menee tunteisiin. Se vain on vaikeaa, kun selkeästi ajatellaan asioista niin eri tavalla.

Mun mielestä kuitenkin edellytys sille, että kaikki jatkossakin sovitaan tänne palstoille on se, että ei liikaa yritetä kahlita muita vaan hypitään yli ne jutut ja hetket, jotka eivät itseä kiinnosta ja tullaan mukaan sitten, kun tilanne tuntuu itsestä viihtyisältä ja mukavalta. Jos liikaa rajoitetaan, täältä vähitellen tippuu loputkin kirjoittelijat pois ja saadaan jokainen jatkaa shippiä ihan omissa mielissämme, ja toivoisin, että niin ei käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuitui 💞

Yhteistyössä