Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole ihan varma, miksi viime kesää hehkutetaan palstojen suhteen niin paljon. Joo, silloin oli Tavastia 1, mutta noin muuten shipin kukoistus johtui pitkälti mm. uutuudenviehätyksestä, momentumista ja siitä, että löysimme koko ajan vanhaa "uutta" matskua. Esim. Joksut oli meille ihan uusi bändi, joten sieltä löytyi kaikenlaista jännää. Monella tapaa keskustelu oli suht ankeaa pitkään oli paljon jankkausta mm. siitä, saako edes shipata oikeita ihmisiä, Kärtsää haukuttiin viisujen jälkeen todella paljon ja palstan yhteinen huumori ei ollut vielä puhjennut kukkaan.

Tavastian jälkeen ei tullut pitkään aikaan juurikaan matskua, jossa pojat olisivat puhuneet toisistaan ja ison osan kesää oli epäselvää, ovatko enää edes tekemisissä keskenään. Itse en sitä epäillyt, mutta varmuutta siitä ei ollut.

Ja keskustelun määräkin oli itse asiassa suurimman osan kesää vähäisempi kuin nyt. :)
Samoilla linjoilla. Etenkin täällä Puutarhassa oli loppukesällä todella hiljaista. Muistaakseni saattoi mennä useita päiviäkin niin, että kukaan ei kirjoittanut tänne mitään.

Joymuffin, mainio minificci! 😆💕 Joku nauta on pakostakin töissä siinä mainostoimistossa, joka vastaa Oddlyn kampanjasta.
 
vierailija
Samoilla linjoilla. Etenkin täällä Puutarhassa oli loppukesällä todella hiljaista. Muistaakseni saattoi mennä useita päiviäkin niin, että kukaan ei kirjoittanut tänne mitään.

Joymuffin, mainio minificci! Joku nauta on pakostakin töissä siinä mainostoimistossa, joka vastaa Oddlyn kampanjasta.
Tietenkin täällä oli, koska kukaan ei tarvinnut tätä varaventtiilinään, kun Vauvallakin pysyttiin aiheessa ja pystyi hyvin keskustelemaan, sen ketjun ajoittaisesta ongelmallisesta tunnelmasta huolimatta.
Tänne tultiin vasta kun tarvittiin yöketjua, ja silloinkaan ei heti tähän ketjuun, vaan aiheille (eri kiertueet) tehtiin omia yöketjuja.
Itse oon kokenut tarvetta tulla tänne kun K-fanit valtaavat Vauvan ketjua. Osa heistä on todella epämiellyttäviä tapauksia.
 
vierailija
Tietenkin täällä oli, koska kukaan ei tarvinnut tätä varaventtiilinään, kun Vauvallakin pysyttiin aiheessa ja pystyi hyvin keskustelemaan, sen ketjun ajoittaisesta ongelmallisesta tunnelmasta huolimatta.
Tänne tultiin vasta kun tarvittiin yöketjua, ja silloinkaan ei heti tähän ketjuun, vaan aiheille (eri kiertueet) tehtiin omia yöketjuja.
Itse oon kokenut tarvetta tulla tänne kun K-fanit valtaavat Vauvan ketjua. Osa heistä on todella epämiellyttäviä tapauksia.
Mutta siis esim. heinäkuu oli minusta kaikkein hiljaisin kuukausi Vauvan keskusteluissa, vaikka silloin ei ollut käytössä muita lisäpalstoja kuin tämä ja tänne ei kirjoiteltu juuri lainkaan. Silloin tuli lähinnä negauutisia Sloveniasta ja shipissä ei tapahtunut paljoa muuta kuin housukuva. Elokuun puolivälissä Aktia Sloveniassa -homman myötä homma heräsi taas enemmän eloon.
 
vierailija
Mutta siis esim. heinäkuu oli minusta kaikkein hiljaisin kuukausi Vauvan keskusteluissa, vaikka silloin ei ollut käytössä muita lisäpalstoja kuin tämä ja tänne ei kirjoiteltu juuri lainkaan. Silloin tuli lähinnä negauutisia Sloveniasta ja shipissä ei tapahtunut paljoa muuta kuin housukuva. Elokuun puolivälissä Aktia Sloveniassa -homman myötä homma heräsi taas enemmän eloon.
Jaaha. No mulla on kyllä ollut täysin erilainen heinäkuu! 😄
 
vierailija
Kiitos teidän hienoista mielipiteistä ja näkökannoista näihin asioihin. Ehkä ymmärrys lisääntyy, kun jokainen voi kertoa täällä omat tunteensa niin, ettei muut lähde niitä lyömään niitä alas. Mulle henkilökohtaisesti suuri asia on se, miten Jere uskaltaa ottaa kontaktia miehiin ja olla heidän lähellään. Näyttää sen tunteella, että tykkää toisen seurasta. Pekka Rinne taas on yksi mun idoleista ja se, että hän lähtee tällaiseen hassutteluun mukaan on tosi suuri asia mulle ja hyvin vapauttavaa. Ei se ole niin yksiselitteistä jäkis piireissä, eikä varsinkaan Pekan ikäluokassa. Olen kovasti nauttinut Rukan materiaalista. Koitan toki ymmärtää asiaa niidenkin näkökulmasta, jotka eivät halua että Jereä hehkutetaan muiden miesten kuin Bojanin kanssa.
Nuo jutut podcastissa oli täysin heteroiden läppää aiheesta. Enpä usko, että jos Jere olisi oikeasti edes bi, jutut ois ollu noin leikitteleviä.
 
vierailija
Täällä ilmoittautuu myös yksi lisää jota kiinnostaa shipeistä vain K ja B. Mä en vaan voi ymmärtää miksi noihin selviin provoihin tarvii lähteä mukaan.
Sitten OT. Olen ollut nyt pari päivää tosi maassa ja kierinyt itsesäälissä. Olen niin onnellinen toisaalta, että Joksut tulee Suomeen ja ihanat ihmiset täältä pääsevät heitä katsomaan ja toisaalta olen h elvetin katkera että itse en pääse. Pelottaa ja ahdistaa tunne ulkopuoliseksi kaikesta jäämisessä ja jos kukaan ei edes livetä. Etkot ja jatkotkin olisi ihania. Olen kyllä ajatellut lipun ostaa ihan kannatukseksi lähempänä keikkoja jos niitä silloin vielä on. Mä vaan niin toivon, että he vielä joskus tulevat tänne uudestaan ja että oma kunto on sellainen että pääsisin keikalle. Kaiken tän lisäksi oli nää kovat pakkaset, että ulkoilu tai mikään ei ole onnistunut. Pää leviää. Ja olen kyllä kuunnellut Saran UMK biisin monta kertaa. Sopii hyvin olotilaan. Mutta jospa se tästä taas. Uusi pyörätuoli on tulossa, jonka pitäisi mahdollistaa uusia juttuja. Kiitos kaikille täällä seurasta ja en malta odottaa useita raportteja sitten keikoilta. 💚
 
vierailija
Itse olen kaikissa keskusteluissa fiilistelymeiningillä ja haluan tietää kaiken mitä B ja K tapahtuu. Ihan sama ovatko läheisissä väleissä ja kenen kanssa. Toki olen tulkinnut ja tulkitsen jatkossakin materiaalia shippimeiningillä jos jotain keksin ihan vaan palstojen yleisen ja hauskuuden vuoksi (en tiedä tekeekö tuo sitten minusta myös shippaajan, ehkä).

Mikään ei tee koskaan pahaa eikä mene tunteisiin ja sitä en voi ymmärtää miten joku kuviteltu voi aiheuttaa tuollaista. Mulle tämä on pääasiassa vaan hauskaa ja huumoria ja sitä haen myös palstoilta. Parhaat jutut on jokatapauksessa lähtöisin pääparista.
 
vierailija
Jaaha. No mulla on kyllä ollut täysin erilainen heinäkuu!
Tarkennan vielä, että "minusta" heinäkuu oli hiljaisin ei siis tarkoita omaa kokemustani palstoista, vaan muistikuviani faktoista, että jos oikein muistan, heinäkuu on ollut Vauvalla viestinumeroina katsoen hiljaisin kuukausi tähän mennessä. :) Silloin oli jopa vähemmän viestejä kuin marraskuussa jolloin poni-invaasion jälkeen tällä palstalla kirjoitettiin parikymmentä tuhatta viestiä ja Vauvalla silti vielä enemmän.
 
vierailija
Täällä ilmoittautuu myös yksi lisää jota kiinnostaa shipeistä vain K ja B. Mä en vaan voi ymmärtää miksi noihin selviin provoihin tarvii lähteä mukaan.
Sitten OT. Olen ollut nyt pari päivää tosi maassa ja kierinyt itsesäälissä. Olen niin onnellinen toisaalta, että Joksut tulee Suomeen ja ihanat ihmiset täältä pääsevät heitä katsomaan ja toisaalta olen h elvetin katkera että itse en pääse. Pelottaa ja ahdistaa tunne ulkopuoliseksi kaikesta jäämisessä ja jos kukaan ei edes livetä. Etkot ja jatkotkin olisi ihania. Olen kyllä ajatellut lipun ostaa ihan kannatukseksi lähempänä keikkoja jos niitä silloin vielä on. Mä vaan niin toivon, että he vielä joskus tulevat tänne uudestaan ja että oma kunto on sellainen että pääsisin keikalle. Kaiken tän lisäksi oli nää kovat pakkaset, että ulkoilu tai mikään ei ole onnistunut. Pää leviää. Ja olen kyllä kuunnellut Saran UMK biisin monta kertaa. Sopii hyvin olotilaan. Mutta jospa se tästä taas. Uusi pyörätuoli on tulossa, jonka pitäisi mahdollistaa uusia juttuja. Kiitos kaikille täällä seurasta ja en malta odottaa useita raportteja sitten keikoilta.
I feel you 💚 Itsekään en pääse kevään keikoille, mutta toivon että loppuvuodesta Joksut tulevat tänne uudestaan, ja oma kunto ja talous sallisi myös osallistumisen.
 
vierailija
Täällä ilmoittautuu myös yksi lisää jota kiinnostaa shipeistä vain K ja B. Mä en vaan voi ymmärtää miksi noihin selviin provoihin tarvii lähteä mukaan.
Sitten OT. Olen ollut nyt pari päivää tosi maassa ja kierinyt itsesäälissä. Olen niin onnellinen toisaalta, että Joksut tulee Suomeen ja ihanat ihmiset täältä pääsevät heitä katsomaan ja toisaalta olen h elvetin katkera että itse en pääse. Pelottaa ja ahdistaa tunne ulkopuoliseksi kaikesta jäämisessä ja jos kukaan ei edes livetä. Etkot ja jatkotkin olisi ihania. Olen kyllä ajatellut lipun ostaa ihan kannatukseksi lähempänä keikkoja jos niitä silloin vielä on. Mä vaan niin toivon, että he vielä joskus tulevat tänne uudestaan ja että oma kunto on sellainen että pääsisin keikalle. Kaiken tän lisäksi oli nää kovat pakkaset, että ulkoilu tai mikään ei ole onnistunut. Pää leviää. Ja olen kyllä kuunnellut Saran UMK biisin monta kertaa. Sopii hyvin olotilaan. Mutta jospa se tästä taas. Uusi pyörätuoli on tulossa, jonka pitäisi mahdollistaa uusia juttuja. Kiitos kaikille täällä seurasta ja en malta odottaa useita raportteja sitten keikoilta.
Ymmärrän hyvin harmitustasi! Itse olen niin paljon elämässäni missannut sairastamisen takia ja esim. Tavastia 1.0:n aikaan olin vielä Helsingissä, mutta vaikka minulla olisi ollut liput, ei mitään toivoakaan, että olisin voinut kyseiselle keikalle mennä. Sää on myös yksi syy, miksi en edes yritä Joksujen Suomen-keikoille täältä kaukaa, koska terveydentilani ei siedä kylmää ja toisaalta keikat eivät nappaa ei-hyviltä paikoilta.

Toivottavasti tulevaisuudessa pääsisit keikalle!

- Joymuffin
 
vierailija
Täällä ilmoittautuu myös yksi lisää jota kiinnostaa shipeistä vain K ja B. Mä en vaan voi ymmärtää miksi noihin selviin provoihin tarvii lähteä mukaan.
Sitten OT. Olen ollut nyt pari päivää tosi maassa ja kierinyt itsesäälissä. Olen niin onnellinen toisaalta, että Joksut tulee Suomeen ja ihanat ihmiset täältä pääsevät heitä katsomaan ja toisaalta olen h elvetin katkera että itse en pääse. Pelottaa ja ahdistaa tunne ulkopuoliseksi kaikesta jäämisessä ja jos kukaan ei edes livetä. Etkot ja jatkotkin olisi ihania. Olen kyllä ajatellut lipun ostaa ihan kannatukseksi lähempänä keikkoja jos niitä silloin vielä on. Mä vaan niin toivon, että he vielä joskus tulevat tänne uudestaan ja että oma kunto on sellainen että pääsisin keikalle. Kaiken tän lisäksi oli nää kovat pakkaset, että ulkoilu tai mikään ei ole onnistunut. Pää leviää. Ja olen kyllä kuunnellut Saran UMK biisin monta kertaa. Sopii hyvin olotilaan. Mutta jospa se tästä taas. Uusi pyörätuoli on tulossa, jonka pitäisi mahdollistaa uusia juttuja. Kiitos kaikille täällä seurasta ja en malta odottaa useita raportteja sitten keikoilta.
Toivottavasti mieliala paranee ja tulee käänne parempaan, kaikkea hyvää sinulle!! Ja uskaltaisin veikata, että Jokerit tulee vielä syksylläkin kiertämään tänne uudelleen (NT part 2!), joten ehkä se keikalla käynti onnistuisi silloin. Melko varmasti livekin onnistuu Kultsalta ja etkot/jatkot järjestyy, joten ehkä niillä pystyisi vähän paikkaamaan keikan jäämistä pois. :)
 
vierailija
Mä taas koin, että he kuitenkin teki pilkkaa sylikkäin istumisesta ja myös lusikassa nukkuminen otettiin tsoukin aiheeksi ja koko haastattelu oli minulle vain K:n etäännyttämistä siitä miehestä, jolla oli esim se George Michael look ja gayish vibes, ja jonka voisin seurata innolla odottaen kiinnostuvan lisää (vakavammin) Bojanista
suhdemielessä. Tuon haastattelun jälkeen oon ihan että meh. Ei se, ettei miehet hypi homoista seinälle kuin hiiri ois lattialla mulle tarkoita mitään homosuunnassa elelyä. Vaan sitä, että ovat pesunkestäviä heteroita, suvaitsevaisia, mitta eivät itse kukaan homoja eivätkä siinä oikeasti mieti, että entä jos joku meistä _kääntyisi_ tai _paljastuisi_ homoksi tai bi:ksi.
Missä tuossa viikonlopussa oli vibat siitä, että ne ois miettineet, että onko K kiinnostunutkin oikeasti miehistä(kin)? Ei missään.
Täysin normatiivista heteroläppää ihmisiltä, joita ei häiritse se, että _muut_ on homoja tai että _homoja on_.
Juuri näin. Haluaisin omasta päästäni jo pois kaikki nuo ajatukseni siitä, että K olisi jotain muuta kuin hetero.
 
vierailija
Toivottavasti mieliala paranee ja tulee käänne parempaan, kaikkea hyvää sinulle!! Ja uskaltaisin veikata, että Jokerit tulee vielä syksylläkin kiertämään tänne uudelleen (NT part 2!), joten ehkä se keikalla käynti onnistuisi silloin. Melko varmasti livekin onnistuu Kultsalta ja etkot/jatkot järjestyy, joten ehkä niillä pystyisi vähän paikkaamaan keikan jäämistä pois.
Harmillisesti yleensä keikalle pääsemättömyyden pääsyy on pitkät etäisyydet, kuten tälläkin kirjoittajalla muistaakseni myös, jolloin ei pääse etkoille tai jatkoillekaan... Ellei sitten joku pidä videopuhelua sieltä, kuten muutama mukava ihminen on joskus pitänyt, mutta Vauvalla ajatus on tyrmätty yksityisyydensuojan takia.
 
vierailija
Nuo jutut podcastissa oli täysin heteroiden läppää aiheesta. Enpä usko, että jos Jere olisi oikeasti edes bi, jutut ois ollu noin leikitteleviä.
Onko tässä podcastissa nyt se oikea Jere. Siksi hän on ollut niin onnellisen oloinen tuonne lätkämaailmaan päästyään. Tuli mieleen, että taitaa sittenkin kiinnostus miehiin olla vaan osa sitä K n hahmoa.
 
vierailija
Nuo jutut podcastissa oli täysin heteroiden läppää aiheesta. Enpä usko, että jos Jere olisi oikeasti edes bi, jutut ois ollu noin leikitteleviä.
Podcastin ydin aiheena ei varmaankaan ollut kenenkään seksuaalinen suuntautuminen? Lähinnä olisi ollut outoa, jos tuollaisessa ohjelmassa yhtäkkiä olis otettu kantaa asiaan. Lätkämaailma ja pukukoppijutut ikävä kyllä edelleen on tuollaista heteroläppää ja siinä ilmapiirissä myös J on kasvanut. Se ei kuitenkaan välttämättä kerro mitään siitä, millainen ihminen J on juuri nyt. Yleensä se vain menee niin, että käyttäydyt sillä kaavalla ihmisten kanssa, johon sä ja he ovat tottuneet.
Mun mielestä J:n valinnat esiintymisessä nimenomaan homoerotiikan puoleen, tuntuisi vähintäänkin oudoilta, jos ei tuntisi edes jonkinlaista kiinnostusta asiaan.
Tarkemmin ajatellen, ajatus siitä että lavalla ja OF olis tuollaista homoerotiikkaa ja pukukopissa asialle hieman naureskelisi... se ajatus ei kyllä tunnu oikein kivalta 🤔
 
vierailija
Pystyn kestämään ties mitä jankkaajia ja muiden shippien yms tunkijoita, mutta tänään täällä on ollut niin jäätävää naisvihaa, bifobiaa, acefobiaa ja ties mitä törkyä, että tekee pahaa ja on vaikea ymmärtää, että miksi sitä pitää tunkea tänne. Tämä on rakkauden laiva eikä tänne kuulu mikään queer-ihmistn syrjinnän muoto tai muukaan viha.

- Joymuffin
 

Yhteistyössä