En ole ehtinyt aikaisemmin kirjoittaa, joten on aivan pakko tulla vielä kommentoimaan myös omasta näkökulmastani viime yön ja tämän aamupäivän keskusteluja.
Ensinnäkin, shippaan vain K&B:tä. En heitä muiden kanssa enkä ketään muutakaan kenenkään kanssa, koska shippaus nyt vain ei ole itselleni mikään jatkuva toimintatapa tai "harrastus". Mutta näiden kahden kohdalla näin viime keväänä, kuten moni muuikin, sitä aivan poikkeuksellista kemiaa, joka vetäisi itseni tähän shippiin mukaan, enkä tunnu irti pääsevän. K&B komboa ajattelen edelleen suunnilleen ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä illalla, ja ties kuinka monta kertaa päivässä siinä välillä. Toivon heidän välilleen suhdetta jopa tosielämässä ja uskon, että siihen on pieni mahdollisuus jopa olemassa.
Eli lähtökohta omille ajatuksilleni on vahvasti se, ettäK ja B ovat luodut toisilleen ja heidän suhteensa on itsellenikin jollain lailla suorastaan kallisarvoinen asia (niin hölmöltä kuin tämä kuulostaakin). Mutta tästä huolimatta olen ollut viikonloppuna ja eilenkin paljon vauvalla ja lukenut kaiken ja viihtynyt siellä kaiken kinastelunkin keskellä ajoittain mainiosti. Enkä ihan oikeasti ole nähnyt siellä juurikaan mitään sellaista, joka omasta mielestäni olisi ollut K:n shippaamista Rinteen tai kenenkään muunkaan kanssa, ihan muutamaa trolliviestiä tai selvää härnäystä lukuunottamatta. Kaikki muu oli K:n ihanien talvi- ja sporttikuvien sekä porukan hyvän menon ja ystävyyden fiilistelyä, sekä huumoria K:n ja Pekan väleistä. Itse en kirjoitteluun edes osallistunut oikeastaan yhtään, mutta jos noin hyviä täkyjä tulee eteen vitsien pohjaksi kuin tuolta saatiin, niin en ihmettele enkä pahastu, jos joku niihin tarttuu, vaan päinvastoin nautin siitä tilannehuumorista.
Ajattelen myös niin, että kaikki tuollaiset vitsailut tosiaan liittyvät aina johonkin pieneen hetkeen (3-4 päivääkin on mielestäni pieni hetki tässä saagassa), joten niillä ei myöskään siitä syystä ole mitään vaikutusta K&B shippiin, joka on kuitenkin jatkunut jo kohta vuoden. Joku yöllä kirjoitti, että eivät nämä muut shipit sitten kuitenkaan näytä kantavan, kun ne eivät jatku muillakaan alustoilla pidempään tms. , mutta eihän nyt kai juuri kukaan edes ajattele tai toivo, että ne jatkuisivat. Ne ovat vain tilannekomiikkaa.
Enkä ajattele, että esim. pipolätkäjutut eivät millään lailla liittyisi K&B shippiin. Mä en nimittäin näe K ja B vain yksiulotteisina shipin kohteina, vaan oikeina ihmisinä, joilla totta kai on muutakin elämää kuin toisensa, ja joilla on paljon ystäviä. Ja joiden koko muullakin elämällä on vaikutusta myös heidän väliseen suhteeseen. Mun mielestä on mielenkiintoista seurata jossain määrin sitä muutakin, kuten esim. joksujen kaikkia Lontoon postauksia, ja samaten tutkailla K:n käyttäytymistä muussa seurassa. Ja mun K&B shippi saa vain vahvistusta siitä, että a) K näyttää todella mutkattomasti ja jotenkin avoimin mielin tutustuvan uusiinkiin tyyppeihin (lue miehiin) ja päätyvän nopeasti läheisiin väleihin ja jopa syliin istumaan ja b) mikään kanssakäyminen kenenkään muun kanssa ei kuitenkaan näytä lähimainkaan samalta kuin B:n kanssa.
Näihin omiin näkökulmiin pohjautuen mua ei siis vauvalla häirinnyt yhtään tilapäiseksi mieltämäni pipolatkäkeskustelu ja siihen liittyvä harmiton ja hauska läppä, mutta sen sijaan hieman ahdisti se, kuinka paljon siitä keskustelusta valitettiin. Itselleni tuntui eniten trollaukselta se, että hauskaa juttelua yritettiin liikaa kahlita ja oli myös vaikea uskoa, että se oikeasti häiritsi ketään niin paljon. Mutta ilmeisesti olin väärässä ja yritän ymmärtää, että jotkut ovat herkempiä niin, että tuo itselleni selkeä huumorikin menee tunteisiin. Se vain on vaikeaa, kun selkeästi ajatellaan asioista niin eri tavalla.
Mun mielestä kuitenkin edellytys sille, että kaikki jatkossakin sovitaan tänne palstoille on se, että ei liikaa yritetä kahlita muita vaan hypitään yli ne jutut ja hetket, jotka eivät itseä kiinnosta ja tullaan mukaan sitten, kun tilanne tuntuu itsestä viihtyisältä ja mukavalta. Jos liikaa rajoitetaan, täältä vähitellen tippuu loputkin kirjoittelijat pois ja saadaan jokainen jatkaa shippiä ihan omissa mielissämme, ja toivoisin, että niin ei käy.