Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Metuljia minäkin toivoisin ja Proti toku, mutta sitten on ne uudet niin ei tiedä tuleeko näitäkään?
Miksi Proti toku, erikoisuuden takiako? Itse toivoisin omamljeno teloa, mutta en usko, että sitä soitetaan. Se on niin selkeästi heidän uransa alkuajoilta ja he haluavat nykyään mennä eteenpäin. Mitä OT:n soittaminen ei tietenkään estä, mutta siinä voi olla heillä jokin henkinen juttu. Eikä OT ole kuunnelluimpia biisejä Stozicessakaan, joskaan se ei siinä olekaan sen paras versio (vaan se on Cvetlicarnasta).
 
vierailija
En ole menossa JO:n keikalle enkä ole ikinä ostanut heille tai kenellekään fanittamalleni bändille yhtään mitään, mutta täältä olen oppinut, että kaikki on noloa: ostaminen, ostamatta jättäminen ja ylipäätään kaikki tavarat, kirjeet, viestit jne. En vain silti oikein käsitä, miksi jonkun tuntemattoman suomalaisen ostamisista tai ostamatta jättämisistä pitäisi nolostua. Oletteko sitä mieltä, että jokin muumipyjama on noloin lahja, minkä JO on ikinä saanut? Koska rehellisesti keksin kyllä nolompia ja olen niitä myöskin nähnyt.

Minusta on hauska lukea ihmisten heittoja siitä, mitä voisi viedä lahjaksi ja vähän harmittaa, jos aina kaikki latistetaan noilla nolo-kommenteilla. Jopa villasukista aikanaan joku laittoi, että noloa ja sitten kun saivatkin niitä useampia, niin voi miten sekin sitten oli noloa. Jos ei ole tarjota vaihtoehtoa, voi jättää ne nolo-kommentit kokonaan pois, oli kyse sitten vitsillä heitetyistä ehdotuksista tai tosissaan heitetyistä (mikä ei tuossa ihan yksiselitteisesti käynyt ilmi). Kohta ollaan tilanteessa, että kukaan ei vie mitään eikä uskalla tehdä mitään, kun pelkää, että se on noloa.
Viimeiseen lauseeseesi, miten se olisi huono asia tai jotenkin ongelma? Ei noille keikoille _kuulu_ viedä mitään. Bändi itse ei taatusti kaipaa mitään. Ja sanon tämän, vaikka itsekin saatan neuloa ja siitä vielä viedä parille jäsenelle, jääräpäänä, koska kerran aloitin.
 
vierailija
Minusta lahjan antamisen motiivilla ei ole niin väliä, koska ihmiset tekevät yleensä asioita muista kuin 100 % altruistisista motiiveista, kunhan huomioi käytännön seikat (esim. sen, ettei lahja ole hankalan iso kuljettaa) ja sen, että itselle voi aiheutua pettymys. Esim. jos antaa lahjan osittain siksi, että haluaa nähdä bändin poikien käyttävän sitä, se on minusta ihan okei, mutta sitten varautuu myös pettymykseen kun niin hyvin mahdollisesti ei käy.
 
vierailija
Ei sitäkään voi varmaksi sanoa, vähän lapsellista, ettei täällä pystytä suhtautumaan asioihin faktapohjalta. Fakta on: emme tiedä.
Olen miettinytkin sitä, mikä esimerkiksi mun motiivi oli lähettää heille mitään. Ei kaikilla ole sitä tarvetta. Onneksi. 🙂 On siinä lähettämisessä varmaan jotain yritystä saada itsensä näkyväksi ja jotenkin erityiseksi. Ei hommassa mun kohdalla mitään järkeä tainnut olla, uskon, ettei kaikilla lahjuksia antavilla ole yhtä oudot motiivit kuin mulla.
 
vierailija
Viimeiseen lauseeseesi, miten se olisi huono asia tai jotenkin ongelma? Ei noille keikoille _kuulu_ viedä mitään. Bändi itse ei taatusti kaipaa mitään. Ja sanon tämän, vaikka itsekin saatan neuloa ja siitä vielä viedä parille jäsenelle, jääräpäänä, koska kerran aloitin.
Jääräpäinen on osuva kuvaus myös mun kohdalla. Tekisi mieli neuloa taas jotain. 🙄tai siis olen jo aloittanut...
 
vierailija
Vieläkin mietin sitä, kun joku Vauvalla sanoi kesä-heinäkuun vaihteessa, että Kärtsä tulee vielä syksyllä karmit kaulassa kaapista ulos. :) En muista tarkempia speksejä, mutta kun se oli niin järjettömän oloinen kommentti silloin ja nyt taas...
 
vierailija
Tattoo sanoituksesta löytyy se tuli ja vesi viittaus, Kävelen tulen ja sateen läpi, vain päästäkseni lähemmäs sinua ja J soitti sitä altaalla Thaimaassakin t. eri
Niin ja siis itselläni ei ole Tattooseen mitään traumaattista suhdetta, koska en seurannut viisuja. Kiinnostuin Jerestä vasta pisteidenlaskussa, kun tajusin niistä yleisön huudoista, ettei suomen ennakkosuosikkihehkutus ollutkaan tällä kertaa katteetonta. Harmi oli toki, ettei Jere voittanut. Vaikkakin tavallaan hyvä, kun on Gazan sota ym paskaa.
 

Yhteistyössä