Onko 400-500 euroa paljon seksitautitestistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kilttimies

Tunnettu jäsen
16.06.2023
2 227
352
83
Käytin tuon verran rahaa testeihin kun oltiin suhteen alussa siirtymässä pilleriehkäisyyn daamini kanssa. Olin jo tuolloin pettynyt YTHS:n palveluihin ja kävin testeissä yksityisellä ihan sen takia että haluan varjella niin hänen kuin omaa terveyttä.

Me käytiin Mehiläisessä ja maksoi jotain satasen per nokka.

Eli on toi paljon. kiskurihinta!
Katsoitko mitkä taudit silloin testattiin? Nimittäin nykyään halvempi paketti maksaa 200 euroa ja siinä on klamydia, tippuri, HIV ja kuppa. Minulta testattiin tuon lisäksi hepatiitit ja herpes ja hintaan lisättiin senkin jälkeen lääkärin lähete.

Katsoitko mitkä taudit silloin testattiin? Nimittäin nykyään halvempi paketti maksaa 200 euroa ja siinä on klamydia, tippuri, HIV ja kuppa. Minulta testattiin tuon lisäksi hepatiitit ja herpes ja hintaan lisättiin senkin jälkeen lääkärin lähete.

Niija onhan siitä aikaa jo yli kymmenen vuotta...

Ehkä hinnat ovat nousseet.

Tässä "peruspaketti":

Luulen että AP otti " laajan" paketin:
Synlab vaikuttaa olevan edullisempi mutta silti tuohon kuuluu lisätä lääkärin lähete ja yleensä palvelumaksu. Siinä mielessä ap:n 400-500 euroa vaikuttaa realistiselta varsinkin ennen Kelakorvauksia.
Voiko sitä sitten pitää kalliina sen jälkeen kun on sutinut ulkomailla maksullisten kanssa? Kaikkihan riippuu siitä paljonko arvostaa omaa parisuhdettaan.

Luulen että AP otti " laajan" paketin:
Synlab vaikuttaa olevan edullisempi mutta silti tuohon kuuluu lisätä lääkärin lähete ja yleensä palvelumaksu. Siinä mielessä ap:n 400-500 euroa vaikuttaa realistiselta varsinkin ennen Kelakorvauksia.
Voiko sitä sitten pitää kalliina sen jälkeen kun on sutinut ulkomailla maksullisten kanssa? Kaikkihan riippuu siitä paljonko arvostaa omaa parisuhdettaan.

En osaa sanoa. On toki hyvä tehdä testit, mutta toki vielä parempi on suojata itsensä. Nuorempana itse en näin aina tehnyt ja testeissä tuli käytyä, mutta poliklinikalla ilmaiseksi. Mutta kukin tavallaan.

Onko ap opiskelija?

Itse en ole käynyt, mutta tytär kävi Terveystalolla verikokeissa (laaja, rauta, kolesteroli, D, olikohan joku muukin, väsymyksen takia kävi lääkärissä, terveysvakuutus korvasi, ja pääsi nopeammin kuin yths:lle) ja maksoi reilun 700e, eli kyllä se kallista on!

Näin terveydenhuollon ammattihenkilönä tuo on ihan helvetin paljon rahaa tuosta testistä.

Sp tautien hoito kun on vielä lakisääteisesti ilmaista ja tuohon lakiin on jäänyt tuollainen kupru, että yksityiset voivat kyllä myydä testejä ja tehdä kauppaa, mutta jos jotain löytyy, niin joutuvat vielä toteamaan, että voi voi. Me ei mahdeta mitään, koska laki kieltää laskuttamatta ja heippadei sulle vaan nyt!

En haluaisi käyttää sanaa huijaus, mutta kun lääkärin määräämät testit on lakisääteisesti ilmaisia ja hoito kokonaisuudessaan on lakisääteisesti ilmaista, niin ehkä tuo sana pääsee lipsahtamaan näin anonyyminä kirjoittaessa

Näin terveydenhuollon ammattihenkilönä tuo on ihan helvetin paljon rahaa tuosta testistä.

Sp tautien hoito kun on vielä lakisääteisesti ilmaista ja tuohon lakiin on jäänyt tuollainen kupru, että yksityiset voivat kyllä myydä testejä ja tehdä kauppaa, mutta jos jotain löytyy, niin joutuvat vielä toteamaan, että voi voi. Me ei mahdeta mitään, koska laki kieltää laskuttamatta ja heippadei sulle vaan nyt!

En haluaisi käyttää sanaa huijaus, mutta kun lääkärin määräämät testit on lakisääteisesti ilmaisia ja hoito kokonaisuudessaan on lakisääteisesti ilmaista, niin ehkä tuo sana pääsee lipsahtamaan näin anonyyminä kirjoittaessa
Mutta kun se YTHS:n etätesti oli niin suppea. Halusin laajemman testipaketin. 400 euroa ei ole pikkuraha mutta olin tuolloin töissä ja asuin halvalla.
Ihme kun julkisella puolella ei voi pyytää kattavampaa testiä.

Mutta kun se YTHS:n etätesti oli niin suppea. Halusin laajemman testipaketin. 400 euroa ei ole pikkuraha mutta olin tuolloin töissä ja asuin halvalla.
Ihme kun julkisella puolella ei voi pyytää kattavampaa testiä.

Voi sanoa, että tarvitsee kaiken, niin ne tutkii kaiken. Käytännössä naisilta tutkitaa, mutta miehen pitää todeta, että ottaa kakkoseen, että saa perseen tutkittua.

Etkö ollukkaa neitsyt kun daamisi tapasit? Entä daami?
Aijai. Vai epäilit daamillasi olevan tautinen ja muodollisuuden vuoksi testautit myös itsesi?
Mutta joo eipä siitä haittaakaan ole!