No onhan se omituista väittää sitä puhtaaksi energiaksi.miten ydinvoimaa voi kannattaa omituisesti?
meikä ainaski kannattaa sitä ihan tavalllisesti
No onhan se omituista väittää sitä puhtaaksi energiaksi.miten ydinvoimaa voi kannattaa omituisesti?
meikä ainaski kannattaa sitä ihan tavalllisesti
ahaa, mää en semmosta oo väittäny niimpä mun kannattaminen luetaan siis tavalliseksi kannattamiseksiNo onhan se omituista väittää sitä puhtaaksi energiaksi.
Juuh et sinä mut oon täältä lukenut sellaistakin kommentointia. Mut mitä nyt lukenut ni vesivoima on puhtain.ahaa, mää en semmosta oo väittäny niimpä mun kannattaminen luetaan siis tavalliseksi kannattamiseksi
mikään energia ei ole puhdasta jos otetaan koko elinkaari huomioon
Verovapaat lentoliikenteen polttoaineet on tuki.No mun mielestä mitään mikä tuhoaa luontoa ei pitäisi tukea.
(ja joojoo sille harmaalle siellä joka seuraavaksi kiukuttelee mun lennoista ;mua ei tueta ja lennän sittenkin vaiks lentojen hinnat viisinkertaistuisivat ja vaikka ansiosidonnainen lopetettaisiin kaikilta kokonaan)
Miksi? Sehän nopeuttaa radioaktiivisen aineen poistumista maailmasta.No onhan se omituista väittää sitä puhtaaksi energiaksi.
Ai tarkotatko et sit kun kaikki uraani on käytetty sitä ei ole enään maassa? Mut entäs se jäte? Vai mitä tarkoitat?Miksi? Sehän nopeuttaa radioaktiivisen aineen poistumista maailmasta.
ei oo kalamiesten mielestäJuuh et sinä mut oon täältä lukenut sellaistakin kommentointia. Mut mitä nyt lukenut ni vesivoima on puhtain.
Suomessa pisaa järviä ja jokia et jos niistä muutaman ottaa voimaloiden käyttöön ni kala vesiä jää riittävästi.ei oo kalamiesten mielestä
Se uraani hajoaa reaktorissa nopeammin kuin maaperässä. Se hajoaisi ja muodostaisi jätettä joka tapauksessa. Reaktorin ansiosta prosessi tapahtuu vain kiihdytetysti. Nämä raskaat alkuaineet on muodostuneet supernovaräjähdyksissä ja neutronitähtien törmäyksissä, joten kun ne on käytetty ne on poissa.Ai tarkotatko et sit kun kaikki uraani on käytetty sitä ei ole enään maassa? Mut entäs se jäte? Vai mitä tarkoitat?
Ja mihin enrgiaan sen jälkeen?Se uraani hajoaa reaktorissa nopeammin kuin maaperässä. Se hajoaisi ja muodostaisi jätettä joka tapauksessa. Reaktorin ansiosta prosessi tapahtuu vain kiihdytetysti. Nämä raskaat alkuaineet on muodostuneet supernovaräjähdyksissä ja neutronitähtien törmäyksissä, joten kun ne on käytetty ne on poissa.
Sehän on sitäpaitsi ratkaistu ongelma:Suomessa pisaa järviä ja jokia et jos niistä muutaman ottaa voimaloiden käyttöön ni kala vesiä jää riittävästi.
Siinä vaiheessa kun kaikki fissiomateriaali on saatu kulutettua maapalloa ei enää edes ole.Ja mihin enrgiaan sen jälkeen?
mennään loppuaika fuusiolla eli kahdesta vedystä yx heliumi ja rutkasti energiaaJa mihin enrgiaan sen jälkeen?
Voi niitä vapaa muuallakin vispatamummiälestä oli turhaa suojella yhtä pientä koskea sen takia että pari kolme perhonvispaajjaa käy siellä muutaman kerran vuodessa käts an riliis kalalla
et kai meinaa että ei olis välttämätöntä vaihtaa sitä bemaria joka vuosi uuteenPitkässä kaavassa ihmiskunnan pitäis säädellä syntyvyyttä ja länsimaiden/Kiinan/Venäjän/Intian lakata saastuttamasta.
Kuten Roosa sanoi, meidän pitää alkaa elää vaatimattomammin.
...jossei keksitä jotain aivan mullistavaa energianlähdettä, suprajohteen hyödyntämistä tms.
Sehän olisi raSSismia vaatia afrikkalaisia hillitsemään lisääntymistä.Pitkässä kaavassa ihmiskunnan pitäis säädellä syntyvyyttä ja länsimaiden/Kiinan/Venäjän/Intian lakata saastuttamasta.
...jossei keksitä jotain aivan mullistavaa energianlähdettä, suprajohteen hyödyntämistä tms.
Mä tästä jo toisessa ketjussa mainittinkin et vesivoima on kaikkein puhtain ja sitä on loputtomasti. Voi tehdä uusia jokia ja luoda kaloille reittei. Itse kannatan vesivoimaa se ei tuhoa maapalloa ja jos yks kala laji häviää ni se hinta pitää vain maksaa. Nyt tuhotaan isojen eläimien elintilaa louhimalla mineraaleja kaivoksista. Ja niitä avataan siellä missä eläimet asuvat.
JokihelmisimpukatOnks ne kalastajat niiku se pointti vai ne kalat...
Sitä ei todellakaan kasvatettu syötäväksi vaikka nyt jauhetaankin kauraleivän sekaanNiinhän kävi Aral...n puuvillan viljely tarvi vedet
*alahuuli väpättäen*et kai meinaa että ei olis välttämätöntä vaihtaa sitä bemaria joka vuosi uuteen
Kyllähän suprajohteita hyödynnetään jo nyt. Se on vain niin kallista ja vaatii kovaa jäähdytystä ettei ihan joka sovellutukseen ole kannattavaa, ainakaan toistaiseksi.Pitkässä kaavassa ihmiskunnan pitäis säädellä syntyvyyttä ja länsimaiden/Kiinan/Venäjän/Intian lakata saastuttamasta.