Minulla on huomenna nollakulutus ja vesiputket jäässä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muista seuraavaa asuntoa valitessasi että mummonmökki josta voit itse päästää vedet putkistosta veks on nerokas. Vesi kiinni ja lirinlorin ja sit vaan venaillaan kevättä.

Ulkohuussi ja laskiämpäri nousevat arvoon arvaamattomaan.
Tai sitten valitsee sen ns. normaalin tavan eli menee duuniin ja maksaa siitä saamallaan palkalla sähköt ja vedet ja lämmityksen.
 
vierailija
Tai sitten valitsee sen ns. normaalin tavan eli menee duuniin ja maksaa siitä saamallaan palkalla sähköt ja vedet ja lämmityksen.
No en tiedä. Saivat ne mun mutsinkin höynäytettyä pörssisähköön ja se kärsii nyt siitä. Ei kauheasti normipalkka auta jos sähkölasku on tolkuton tai vesiputket jäätyvät kun siinä yrittää säästää.


Talo jonka saa halutessaan liki kuluttomaksi on nerokas.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
No en tiedä. Saivat ne mun mutsinkin höynäytettyä pörssisähköön ja se kärsii nyt siitä. Ei kauheasti normipalkka auta jos sähkölasku on tolkuton tai vesiputket jäätyvät kun siinä yrittää säästää.


Talo jonka saa halutessaan liki kuluttomaksi on nerokas.
Siltikin varmaan yleisesti suositeltavampi vaihtoehto on vaikkapa muuttaminen kerrostaloon, jossa on sisävessa ja muut normaalit mukavuudet. Jos muuttaa tarvitsee. Matkustaminen aikakoneella laskiämpäreiden aikaan ei ole suurimmalle osalle ihmisistä paras ratkaisu energiaköyhyyteen.

Jos on suora sähkölämmitys, ei pörssisähkössä ole kyllä mitään järkeä.
 
Siltikin varmaan yleisesti suositeltavampi vaihtoehto on vaikkapa muuttaminen kerrostaloon, jossa on sisävessa ja muut normaalit mukavuudet. Jos muuttaa tarvitsee. Matkustaminen aikakoneella laskiämpäreiden aikaan ei ole suurimmalle osalle ihmisistä paras ratkaisu energiaköyhyyteen.

Jos on suora sähkölämmitys, ei pörssisähkössä ole kyllä mitään järkeä.
En mä puhunut talosta jossa ei olisi mukavuuksia vaan talosta, jossa vesiputket voi tarpeen vaatiessa ja/tai halutessaan tyhjentää.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
No en tiedä. Saivat ne mun mutsinkin höynäytettyä pörssisähköön ja se kärsii nyt siitä. Ei kauheasti normipalkka auta jos sähkölasku on tolkuton tai vesiputket jäätyvät kun siinä yrittää säästää.


Talo jonka saa halutessaan liki kuluttomaksi on nerokas.
näitä päiviä kun pörssisähkö maksaa mansikoita on kuitenkin vain muutama vuodessa
 
vierailija
Siltikin varmaan yleisesti suositeltavampi vaihtoehto on vaikkapa muuttaminen kerrostaloon, jossa on sisävessa ja muut normaalit mukavuudet. Jos muuttaa tarvitsee. Matkustaminen aikakoneella laskiämpäreiden aikaan ei ole suurimmalle osalle ihmisistä paras ratkaisu energiaköyhyyteen.

Jos on suora sähkölämmitys, ei pörssisähkössä ole kyllä mitään järkeä.
Kerrostalo ei ole minulle sopiva asumismuoto. Omakotitalo on paras ja sitten pakon sanelemana rivitalo.
 
vierailija
kerrostalossa kiinteistön kulut on yleensä noi 4€/m2/kk kun taas omakotitalossa ne on 2€ tai vähän päälle

eli kerrostaloasuminen on kalliimpaa
Nykyään vastikkeet alkavat olla 5-6 euroa neliömetrille. Kallistahan se on, mutta se johtuu pitkälti kaukolämmöstä, joka säästää kerrostaloasujat sähkölaskujen kiroilta. Jotenkin ne vaan tuntuvat olevan omakotitaloasujia, joilla on näitä vaikeuksia. Eivät vissiin osaa säästää lämpiminä kuukausina itselleen sitä "vastiketta", jolla voisivat sitten kuitata kalliiden kuukausien laskut.
 
näitä päiviä kun pörssisähkö maksaa mansikoita on kuitenkin vain muutama vuodessa
Totta. Mut talo jonka voi halutessaan jättää talveksi oman onnensa nojaan on silloinkin hyvä.



Ja mutsilla taas maa-ilmalämpöpumppu joka käyttää sähköä jokaikinen päivä just silloin kun sitä sattuu huvittamaan pörssihinnoista huolimatta joten en tajua mikä kakkipää se oli joka mutsin onnistui moiseen puhumaan.
 
vierailija
Totta. Mut talo jonka voi halutessaan jättää talveksi oman onnensa nojaan on silloinkin hyvä.



Ja mutsilla taas maa-ilmalämpöpumppu joka käyttää sähköä jokaikinen päivä just silloin kun sitä sattuu huvittamaan pörssihinnoista huolimatta joten en tajua mikä kakkipää se oli joka mutsin onnistui moiseen puhumaan.
Meilläkin on tuttuja, jotka tykittää sitä ilmalämpöpumppua "miksei teillä semmosta oo?"
 
Totta. Mut talo jonka voi halutessaan jättää talveksi oman onnensa nojaan on silloinkin hyvä.



Ja mutsilla taas maa-ilmalämpöpumppu joka käyttää sähköä jokaikinen päivä just silloin kun sitä sattuu huvittamaan pörssihinnoista huolimatta joten en tajua mikä kakkipää se oli joka mutsin onnistui moiseen puhumaan.
kyllä sen lämpöpumpun voi pysäyttää muutamaksi tunniksi kun pörsisähkö on kalleimmillaan
 

Yhteistyössä