"Halla-aho ehdottaa, että myös kansanedustajien pitäisi olla syntyperäisiä Suomen kansalaisia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Halla-Ahon esitys ei poissulkisi et-nisesti eritaustaisia kansanedustajia.

Jotkut so-malit ovat asuneet Suomessa 90-luvulta ja lapsensa ovat syntyneet tänne, mutta eri asia on, ovatko oppineet suomalaisuudesta ja kansanluonteestamme paljoakaan...

Viimeksi muokattu:
"Halla-aho-elämäkerta nostaa pintaan antisemitismin – ”En olisi halunnut löytää selvää viittausta siitä”

– On selvää, että Halla-ahon toiminnassa on ollut antisemitistisiä piirteitä. Se on fakta. Sanoisin, että ne ovat olleet pienemmässä roolissa kuin hänen islam-kritiikkinsä. Ehkä siksi, että islam-kritiikkiin on keskitytty, Halla-aholta ei ole juuri koskaan kysytty mistä antisemitistisissä teksteissä ja toiminnassa on ollut kysymys, Nurmi sanoo.
Suomen Sisulla on muutenkin ollut tiedettyä suurempi rooli Halla-ahon taustavoimana. Ja sisulaisen Halla-ahon ajattelua leimaa etnonationalismi. Tosin käsite on Nurmen mukaan ymmärretty suomalaisessa keskustelussa osittain virheellisesti.
– Halla-ahon kannattajia on suomalaisessa journalismissa ryhdytty jakamaan etnonationalisteihin ja muihin. Todellisuudessa etnonationalistien radikaalisuusasteessa on eroja, jotka täytyisi huomioida.
Halla-aho kehuu Scripta-blogissaan 1930-luvun suomalaista yhteiskuntaa, joka oli tarkoitettu etnisille suomalaisille. Nurmi on löytänyt myös blogimerkintöjä, joissa Halla-aho toteaa, etteivät afrikkalaistaustaiset urheilijat voi todellisuudessa edustaa esimerkiksi Suomea, koska he ovat etnisesti lähtöisin Afrikasta."

Samaan aikaan toisaalla....:

https://
keskustelu.suomi24.fi/t/17904511/jussi-halla-aho-(1990)quot-mina-ainakin-haluaisin-piiskata-n--ekereita

halla aho ite on veneläissukua...

fi.wikipedia.org/wiki/Bergroth

laitonlehti.net/2023/03/03/pimittaako-jussi-halla-aho-menneisyyttaan/

Aika monella on venäläisjuuria, mutta ei kaksoiskansalaisuutta.

Olethan sä jossain toisessa maassa asunut ennen kuin sut adoptoitiin Suomeen ja todnäk sulla oli myös sen toisen maan kansalaisuus.
Joo, mutta eihän kukaan muista jotain, mitä on tapahtunut, kun oli alle 1-v. Enkä ole niihin asioihin voinut vaikuttaa. Mainitsinko, että olen tummaihoinen? Eli aika monen persun mielestä todellakin toisen asteen kansalainen. Olen saanut osani suomalaisten rasismista, mutta ei siitä nyt sen enempää, ihonväri ei (kai) kuulu tähän keskusteluun vaan pelkästään se, missä maassa on sattunut syntymään.

Joo, mutta eihän kukaan muista jotain, mitä on tapahtunut, kun oli alle 1-v. Enkä ole niihin asioihin voinut vaikuttaa. Mainitsinko, että olen tummaihoinen? Eli aika monen persun mielestä todellakin toisen asteen kansalainen. Olen saanut osani suomalaisten rasismista, mutta ei siitä nyt sen enempää, ihonväri ei (kai) kuulu tähän keskusteluun vaan pelkästään se, missä maassa on sattunut syntymään.
Ei n33k3riä Suomen presidentiksi.

Yhteistyössä