Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tästä samasta asiasta Bojan on puhunut jo jossain aikaisemmassakin haastiksessa. Eli että sloveniaksi esiintyessään on ikään kuin sen "good boy" roolin vanki. Englanniksi ja serbiaksi esiintyessään pystyy olemaan vapautuneempi.
Ja samantein muistin , että mulla on linkkikin siihen haastikseen.
 
vierailija
Mun päivä alkaa edelleen niin et katon ekaks onko pojilta tullu instaan stooreja, sit seuraavaks tsekkaan vauvan ja plussan ja sit vasta uutiset Kirjaa yritin yks päivä lukea, en jaksanu keskittyä, mut ficcit tietenki kiiinnostaa edelleen samaan tapaan ku ennenkin Tasasin väliajoin kyl ihmetyttää et mihin ihmeen maailmaan mut oikeen on vedetty toukokuun lopussa ja miten hitossa mä edelleen oon täällä
Mä olen ajautunut siihen pisteeseen kans, etten ole varmaan kevään jälkeen lukenut yhtä ainutta kirjaa 😳. Ja sehän on siis täysin ennen kuulumatonta. Sisko raukka työntää mulle vanhaan tyyliin hyviä kirjaston kirjoja luettavaksi, jos niissä on laina aikaa jäljellä. En kehtaa kieltäytyä, laitan nimet muistiin (kuvittelen siis joskus tulevaisuudessa ne lukevani) ja palautan hetken päästä kirjastoon 😅 Juuri jouluna onnistuin jotenkin keskustelemaan kirjasta, josta en ollut avannut sivuakaan 😂
Tiedän, täysin järjetöntä touhua!
 
vierailija
Jotenkin ihanaa, että K:lla on edelleen profiilikuvana yhteiskuva soutajan kanssa 😊 Hymyilyttää myös sellainen ajatus (ihan vitsinä!), että joku K:ta etukäteen tietämätön tyyppi näkee netissä K:n esiintymisiä ym videoita. Menee sitten katsomaan instagramia, näkee profiilikuvan ja miettii, että joo okei, toi on varmaan sen miesystävä 😄
 
vierailija
Oo, ymmärrän täysin! Olin etätöissä tänään, ja onpa hyvä, että näin tämän vasta työpäivän jälkeen. 😅
Sellainen kuva B sta taas, että olen sanaton. Kukaan ei varmaan ymmärrä, mutta tuo B on jotenkin liikaa mulle tällä hetkellä. Varmaan itsellä joku vuoden vaihtumisesta johtuva kriisi päällä. Oman elämän ja muiden ihmisten (B ja joksut, K ja crew ym) ihanan some-elämän välillä on niin iso kuilu. Kiva kuitenkin, että alkaa uusi umk kierros, niin mahdollisesti tässä saa uutta ajattelemista.
 
vierailija
Sellainen kuva B sta taas, että olen sanaton. Kukaan ei varmaan ymmärrä, mutta tuo B on jotenkin liikaa mulle tällä hetkellä. Varmaan itsellä joku vuoden vaihtumisesta johtuva kriisi päällä. Oman elämän ja muiden ihmisten (B ja joksut, K ja crew ym) ihanan some-elämän välillä on niin iso kuilu. Kiva kuitenkin, että alkaa uusi umk kierros, niin mahdollisesti tässä saa uutta ajattelemista.
Mä kirjoitin tuossa jokunen sivu sitten, että jopa vähän ahdistaa, kun B ei ole (vuorokauteen 🙈!!!!) postannut mitään, enkä oikein tajua yätä mun omaa suhtautumista...Joten mikäli tarkoitit jotakin samansuuntaista, voi olla, että ymmärrän vähäsen.
 
vierailija
Äärimmäisen offtopic aihe suomalaisista julkkisista ja miesten (bi)seksuaalisuuden näkymättömyydestä. Suosittelen ohittamaan viestin, jos ei nappaa aihe.

En oo kyllä näin randomista aiheesta kirjoittanut tänne, mutta tätä on aiheen puolesta täällä sivuttu ja itsekseni myös miettinyt. Tää liittyy yleisellä tasolla liittyy normeihin ja avoimuuteen.

En paljoa seuraa suomalaisia julkkispiirejä, heidän somejaan tai muuta niistä, niin tuli itselle yllätyksenä, että eräs miesnäyttelijä on seurustellut suomalaisen ilmeisesti julkisuudessa olevan homon kanssa. En viitsi tarkemmin laittaa, mutta tuli itselle yllätyksenä. Tällä en todellakaan halua olettaa kenenkään seksuaalisuutta yhtään mihinkään ja yllättyä, jos niin ei ole. Tarkoitan ennemminkin, että musta näyttää, että miehille jako heteronormin ja homojen välillä on tosi iso ainakin julkisuudessa ja että siinä välissä on vielä aika tyhjä ymmärrys- (tai näkyvyys)aukko. Esim. naisten suhteen tuntuu jo paljon enemmän normilta tai hyväksytyltä julkisuuden suhteen, että seurustellaan samaa sukupuolta olevan kanssa, vaikka ei olisi ainakaan julkisuudessa ollut aiempia kumppaneita samasta sukupuolesta tai puhunut asiasta.

Mietin joskus aiemmin, että miesten biseksuaalisuus tai seksuaalisen suuntautumisen laajentuminen tms on vielä tosi paljon varjoissa julkkispareissa ja kotimaisissa julkkiksissa. Jossain määrin se varmaan kuvastaa asenteita, mitä hyväksytään, mitä on helpompi sanoa ääneen ja mikä ottaa vielä aikaa ymmärryksen lisääntymiseksi. Se jako homoihin ja heteroihin ja muuta ei ole näyttää ulkopuolelle (naisena) olevan paljon vahvempi miehiä kohtaan suhtautumisessa vielä.

Lisäyksenä, että tällä en siis oleta miesnäyttelijän seksuaalisuutta, voihan tykätä nykyään tai yleensäkin pelkästään miehistä. Enkä myöskään aattele, että yhtään kellään on vastuuta olla julkisuudessa esillä näkyvyyden lisäksi, jos ei itsestä tunnu siltä. Tuli vain lämmin olo, että vaikkei miesten osalta seksuaalisen suuntautumisen laajudesta tai moninaisuudesta puhuta tai sitä ei näy julkisuudessa vielä paljoa, niin ihanaa, että sitä tietenkin on, niinkuin on aina ollut<3
 
vierailija
Mä kirjoitin tuossa jokunen sivu sitten, että jopa vähän ahdistaa, kun B ei ole (vuorokauteen 🙈!!!!) postannut mitään, enkä oikein tajua yätä mun omaa suhtautumista...Joten mikäli tarkoitit jotakin samansuuntaista, voi olla, että ymmärrän vähäsen.
Ehkä meillä molemmilla jonkinlaisesta addiktiosta kyse. Mulla vaan on selviytymiskeinona välttely, sitä yritin sanoa tuolla, että B on mulle liikaa, vaikutus on liiallinen.🙂 Kyllä minäkin ne B n postaukset aina tsekkaan, mutta muuta B matskua olen vähän vältellyt. Tämä kuulostaa varmaan ihan hullulta. 🙄
 
vierailija
Äärimmäisen offtopic aihe suomalaisista julkkisista ja miesten (bi)seksuaalisuuden näkymättömyydestä. Suosittelen ohittamaan viestin, jos ei nappaa aihe.

En oo kyllä näin randomista aiheesta kirjoittanut tänne, mutta tätä on aiheen puolesta täällä sivuttu ja itsekseni myös miettinyt. Tää liittyy yleisellä tasolla liittyy normeihin ja avoimuuteen.

En paljoa seuraa suomalaisia julkkispiirejä, heidän somejaan tai muuta niistä, niin tuli itselle yllätyksenä, että eräs miesnäyttelijä on seurustellut suomalaisen ilmeisesti julkisuudessa olevan homon kanssa. En viitsi tarkemmin laittaa, mutta tuli itselle yllätyksenä. Tällä en todellakaan halua olettaa kenenkään seksuaalisuutta yhtään mihinkään ja yllättyä, jos niin ei ole. Tarkoitan ennemminkin, että musta näyttää, että miehille jako heteronormin ja homojen välillä on tosi iso ainakin julkisuudessa ja että siinä välissä on vielä aika tyhjä ymmärrys- (tai näkyvyys)aukko. Esim. naisten suhteen tuntuu jo paljon enemmän normilta tai hyväksytyltä julkisuuden suhteen, että seurustellaan samaa sukupuolta olevan kanssa, vaikka ei olisi ainakaan julkisuudessa ollut aiempia kumppaneita samasta sukupuolesta tai puhunut asiasta.

Mietin joskus aiemmin, että miesten biseksuaalisuus tai seksuaalisen suuntautumisen laajentuminen tms on vielä tosi paljon varjoissa julkkispareissa ja kotimaisissa julkkiksissa. Jossain määrin se varmaan kuvastaa asenteita, mitä hyväksytään, mitä on helpompi sanoa ääneen ja mikä ottaa vielä aikaa ymmärryksen lisääntymiseksi. Se jako homoihin ja heteroihin ja muuta ei ole näyttää ulkopuolelle (naisena) olevan paljon vahvempi miehiä kohtaan suhtautumisessa vielä.

Lisäyksenä, että tällä en siis oleta miesnäyttelijän seksuaalisuutta, voihan tykätä nykyään tai yleensäkin pelkästään miehistä. Enkä myöskään aattele, että yhtään kellään on vastuuta olla julkisuudessa esillä näkyvyyden lisäksi, jos ei itsestä tunnu siltä. Tuli vain lämmin olo, että vaikkei miesten osalta seksuaalisen suuntautumisen laajudesta tai moninaisuudesta puhuta tai sitä ei näy julkisuudessa vielä paljoa, niin ihanaa, että sitä tietenkin on, niinkuin on aina ollut<3
Kiva kirjoitus! Jäi vähän kiinnostamaan, kenestä näyttelijästä oli kyse, tai missä tämä asia tuli vastaan? Jos ihan esim. julkisella instatilillä, niin voinee nimen täälläkin mainita?
 
vierailija
Äärimmäisen offtopic aihe suomalaisista julkkisista ja miesten (bi)seksuaalisuuden näkymättömyydestä. Suosittelen ohittamaan viestin, jos ei nappaa aihe.

En oo kyllä näin randomista aiheesta kirjoittanut tänne, mutta tätä on aiheen puolesta täällä sivuttu ja itsekseni myös miettinyt. Tää liittyy yleisellä tasolla liittyy normeihin ja avoimuuteen.

En paljoa seuraa suomalaisia julkkispiirejä, heidän somejaan tai muuta niistä, niin tuli itselle yllätyksenä, että eräs miesnäyttelijä on seurustellut suomalaisen ilmeisesti julkisuudessa olevan homon kanssa. En viitsi tarkemmin laittaa, mutta tuli itselle yllätyksenä. Tällä en todellakaan halua olettaa kenenkään seksuaalisuutta yhtään mihinkään ja yllättyä, jos niin ei ole. Tarkoitan ennemminkin, että musta näyttää, että miehille jako heteronormin ja homojen välillä on tosi iso ainakin julkisuudessa ja että siinä välissä on vielä aika tyhjä ymmärrys- (tai näkyvyys)aukko. Esim. naisten suhteen tuntuu jo paljon enemmän normilta tai hyväksytyltä julkisuuden suhteen, että seurustellaan samaa sukupuolta olevan kanssa, vaikka ei olisi ainakaan julkisuudessa ollut aiempia kumppaneita samasta sukupuolesta tai puhunut asiasta.

Mietin joskus aiemmin, että miesten biseksuaalisuus tai seksuaalisen suuntautumisen laajentuminen tms on vielä tosi paljon varjoissa julkkispareissa ja kotimaisissa julkkiksissa. Jossain määrin se varmaan kuvastaa asenteita, mitä hyväksytään, mitä on helpompi sanoa ääneen ja mikä ottaa vielä aikaa ymmärryksen lisääntymiseksi. Se jako homoihin ja heteroihin ja muuta ei ole näyttää ulkopuolelle (naisena) olevan paljon vahvempi miehiä kohtaan suhtautumisessa vielä.

Lisäyksenä, että tällä en siis oleta miesnäyttelijän seksuaalisuutta, voihan tykätä nykyään tai yleensäkin pelkästään miehistä. Enkä myöskään aattele, että yhtään kellään on vastuuta olla julkisuudessa esillä näkyvyyden lisäksi, jos ei itsestä tunnu siltä. Tuli vain lämmin olo, että vaikkei miesten osalta seksuaalisen suuntautumisen laajudesta tai moninaisuudesta puhuta tai sitä ei näy julkisuudessa vielä paljoa, niin ihanaa, että sitä tietenkin on, niinkuin on aina ollut<3
👍 👍
 
vierailija
Kiva kirjoitus! Jäi vähän kiinnostamaan, kenestä näyttelijästä oli kyse, tai missä tämä asia tuli vastaan? Jos ihan esim. julkisella instatilillä, niin voinee nimen täälläkin mainita?
<3 Joo, mietin vähän, että miten tai kehtaanko tästä laittaa, kun ei ole ko. näyttelijä tai kumppani suoraan laittanut mitään, ilmeisesti vain päätelty paljon someista ja samanaikaisuuksista etc. Sen vuoksi en viitsi laittaa nimeä. Halusin kuitenkin jakaa yleisesti, kun jotenkin ilostutti joka tapauksessa ja aihe tän KB-jutun myötä avautunut enemmän, miten näkymätöntä tai hankalaa miehille voi olla vielä monenlaisen seksuaalisuuden ilmitulo tai siitä kertominen, jos ei halua aiemmin annettua vahvaa mielikuvaa tai leimaa.

Mulle tuli sattumalta heidän omien somejen ulkopuolella aiheesta keskustelu vastaan, ja se herätti huomion.

Tämä näyttelijä on kiinnittäny mun huomion aiemmin muusta porukasta, niin tuntui jotenkin kivalta kuulla, että tällaista on varmaan ollut omassa elämässään jossain vaiheessa aiemmin käynnissä:)
 
vierailija
<3 Joo, mietin vähän, että miten tai kehtaanko tästä laittaa, kun ei ole ko. näyttelijä tai kumppani suoraan laittanut mitään, ilmeisesti vain päätelty paljon someista ja samanaikaisuuksista etc. Sen vuoksi en viitsi laittaa nimeä. Halusin kuitenkin jakaa yleisesti, kun jotenkin ilostutti joka tapauksessa ja aihe tän KB-jutun myötä avautunut enemmän, miten näkymätöntä tai hankalaa miehille voi olla vielä monenlaisen seksuaalisuuden ilmitulo tai siitä kertominen, jos ei halua aiemmin annettua vahvaa mielikuvaa tai leimaa.

Mulle tuli sattumalta heidän omien somejen ulkopuolella aiheesta keskustelu vastaan, ja se herätti huomion.

Tämä näyttelijä on kiinnittäny mun huomion aiemmin muusta porukasta, niin tuntui jotenkin kivalta kuulla, että tällaista on varmaan ollut omassa elämässään jossain vaiheessa aiemmin käynnissä
... ja siis tän voi kai sanoa, mietin vain eka yli, että miten kirjoitan aiheesta, kun ei ole sitä julkistettu ilmeisesti silloin. Jodelissa tuli siis vastaan. Sinne tämän KB-jutun myötä päätyneenä, ikinä aiemmin edes käyttänyt sitä:D
 
vierailija
Kiva kirjoitus! Jäi vähän kiinnostamaan, kenestä näyttelijästä oli kyse, tai missä tämä asia tuli vastaan? Jos ihan esim. julkisella instatilillä, niin voinee nimen täälläkin mainita?
Tuli mieleen eräs näyttelijä, josta tällainen seurustelutieto tuli sattumalta vastaan. Myös minä olin vähän hämmästynyt, kun en ollut hänestä olettanut, että ei olisi hetero. Minäkään en kirjoita tästä enempää, kun en oikein tiedä, mitä saa kirjoittaa ja kuinka sallittua on tuoda julki ennakko-oletuksiaan kenenkään seksuaalisesta suuntautumisesta. Minusta oli jotenkin mukava juttu, että minun heteroksi luokittelemani henkilö ei sitä ollutkaan.
 
vierailija
Tuli mieleen eräs näyttelijä, josta tällainen seurustelutieto tuli sattumalta vastaan. Myös minä olin vähän hämmästynyt, kun en ollut hänestä olettanut, että ei olisi hetero. Minäkään en kirjoita tästä enempää, kun en oikein tiedä, mitä saa kirjoittaa ja kuinka sallittua on tuoda julki ennakko-oletuksiaan kenenkään seksuaalisesta suuntautumisesta. Minusta oli jotenkin mukava juttu, että minun heteroksi luokittelemani henkilö ei sitä ollutkaan.
Hauskaa kuulla vastaavista reaktioista! :) Hauskaa, jos on sama tai yhtä ihanaa (tai melkein ihanampaa) jos on toinen! Ja varmastihan näitä on, vaikkei päädy julkiseen tietoon, mikä just mahtavaa, että säilyy ennemmin ainakin jollain tasolla kunkin haluamaa yksityisyyttä.

Olin myös automaattiolettanu heteroa tästä henkilöstä, mikä on ihan mielenkiintoista hoksata itse jälkeenpäin, kun nimenomaan toivoisin, että itseni ja muiden kohdalla ei olisi oletuksia, tai vähintään sitten laajat oletukset, joista voi kukin tarkentaa halutessaan.

Näköjään helposti liukuu itsellä miesten suhteen jollain tasolla hetero-oletukseen, ainakin enemmän kuin naisten suhteen. Heittäisin, että tässä jokin rooli on normeilla ja näkyvyydellä, vaikka niitä omassa ajattelussa itsen ja muiden suhteen haluaa ja pyrkii hoksaan ja purkamaan.
 
vierailija
Ehkä meillä molemmilla jonkinlaisesta addiktiosta kyse. Mulla vaan on selviytymiskeinona välttely, sitä yritin sanoa tuolla, että B on mulle liikaa, vaikutus on liiallinen.🙂 Kyllä minäkin ne B n postaukset aina tsekkaan, mutta muuta B matskua olen vähän vältellyt. Tämä kuulostaa varmaan ihan hullulta. 🙄
Mä olen kyllä miettinyt kans, että ehkä olisi syytä vähän alkaa vältellä, kun ei tunnu oikein terveeltä tämä. Toistaiseksi olen päinvastoin etsinytkin sitä matskua (ellen sitten ole ollut töissä tai vapaa-aikana just niin kiireinen, etten yksinkertaitaisesti ole ehtinyt).
 
"I'm performing as a local for locals, and I feel like there are different "game rules" than for example in Croatia or Serbia. Elsewhere, I feel like I don't even think about this."

Oliko tästä kohdasta jo puhetta Bn haastattelussa? Mulla tuli ekana mieleen, voiko viitata siihen mahdolliseen vapauden ja ilmaisun kaipuuseen verrattuna Slovenian vanhoillisiin normeihin.

Pidempi pätkä:
"
What about the language you sing in? Many people say that they feel as if by switching between different languages, they are also switching between their personalities.
I agree. When you change the language, your voice has a different colour and register, you come up with different jokes than in your mother tongue. If I lead a concert in Slovenian, Serbian, or English, I'm a different dude every time. This is also influenced by my notion that each time, I'm performing for a different group of people who are connected by a certain mentality. In Slovenia, I'm performing as a local for locals, and I feel like there are different "game rules" than for example in Croatia or Serbia. Elsewhere, I feel like I don't even think about this."
I know this is his feelings he's expressing, but I dont quite understand him here. Croatia and Serbia are far more conservative and less liberal/progressive than Slovenia in pretty much every way. While I can understand how he could feel more free in some other places, I dont quite understand these two.
 
vierailija
Voisiko noi Kroatia ja Serbia olla vaan siksi, että kun B kuitenkin asuu Sloveniassa niin se on hänelle eri esiintyä noissa, jos itse mieltää, että se tietty rooli on juuri Sloveniassa? Ainakin tämän on huomannut juuri niissä Slovenian aika stereotyyppisissä haastatteluissa, mutta en nyt muista sitäkään millaisia haastatteluja juuri noissa maissa on ollut
 

Yhteistyössä