Ruotsiin verrataan siksi, että se on naapurimaa, mutta siihen verrataan ihan kaikessa muussakin. Silti meillä ei ole samanlaista taloutta ja aina hävitään jääkiekossa. Mutta toki, kun haluat verrata Suomea Ruotsin yhteen alueeseen. Se nimenomaan on populistista persupuhetta, joka tulee Putinilta. Hyvinhän niillä on mennyt näihin päiviin -50 luvulta, jolloin maahanmuutto alkoi. Mutta unohdetaan toki se ja keskitytään vain öyhöttämiseen.
No joo, ei täysin ole itse keksittyjä. Suurin osa tulee Venäjän propagandaosastolta.
Jos mietit, että olit itsekin hiljaa (perhe)väkivallasta vielä ennen v 2015, mutta nyt väkivalta onkin yhtäkkiä ongelma.
Ja se nikopetteri muuten on siellä viemässä toisten takkeja. Mutta unohdetaan sekin. On paljon kivempi olla keittiöfilisofi ja nähdä asiat sieltä omasta ikkunasta Porvoosta, uskoa klikkiuutisiin ja päivitellä, mitä ne on taas tehneet. Ja uskoa omiin valheisiin.
Jätit siis vastaamatta siihen missä islamistisista maista tapahtuva siirtolaisuus on onnistuttu integroimaan yhteiskuntaan. Näin ajattelinkin. Jos se Ruotsiin vertaaminen on sinulle iso ongelma, niin koita nyt sitten keksiä se parempi vertauskohde. Ruotsi nyt sattumoisin on yhteiskuntamalliltaan hyvin samanlainen kuin Suomi ja siksi luonteva vertauskohde. Hankala sitä on lähteä vertaamaan johonkin kovin erilaiseen yhteiskuntaan, mistä esimerkiksi tuntemamme hyvinvointivaltion rakenteet puuttuvat. Mutta keksi ihmeessä vertailukohde, niin jatketaan sitten siitä. En edelleenkään vain usko sinun pystyvän siihen, koska islamistinen maahanmuutto on lähtökohtaisesti kaikkialla epäonnistunutta, johtanut segregaatioon, rikollisuuden lisääntymiseen ja niin edelleen.
Se että maahanmuuton vastustaminen on nyt yhtäkkiä Putinin salajuoni, on kovin kaukaa haettua. Ja se ei itse asiassa ole edes kovin relevanttia vaikka olisikin. Jos Kim Jong Un on sitä mieltä, että maahanmuutto on yhteiskunnallinen ongelma, niin sittenpähän löytyi asia josta voimme olla kerrankin diktaattorin kanssa samaa mieltä. Mutta en minä kunniaa siitä ajatuksesta silti tuolle rakettimiehelle antaisi.
Todellisuudessa maahanmuuton haitallisuudesta ja ongelmista perussuomalaiset ovat puhuneet jo iät ja ajat. Ei vain ole haluttu oikein kuunnella. Jussi Halla-aho on kirjoittanut siitä Scriptassaan jo kauan kauan ennen kuin oli edes mukana politiikassa. Ensimmäiset julkiset maahanmuuttoa kritisoivat kirjoitukset hän kirjoitti Scriptaan yli 20 vuotta sitten. Se että nyt Ukrainan sodan aikana vihervasemmistolainen neropatti keksii, että maahanmuuton kritisointi onkin osa Putinin agendaa ja hybridisodankäyntiä, on täysin idioottimainen ajatus. Se on hyvin "
lame" yritys sanoa, että et saa ajatella noin tai jos ajattelet, olet Putinin kisälli. Vähän sama kuin minä keksisin nyt, että ilmastonmuutos on Putinin salajuoni. Puhumalla ilmastonmuutoksesta, tuet aina Putinin agendaa ja olet siis huono ihminen. Aika onnetonta argumentointia siis.
Perheväkivalta sitten. En tiedä miten se nyt liittyy maahanmuuton ongelmiin? Sitä on ja on aina ollut. Ei maahanmuutto sitä käsittääkseni ainakaan vähennä. Mutta sinulla lienee tästä joku teoria, koska otit aiheen puheeksi. Miten ne liittyvät toisiinsa, kertonet varmaan?