Sofi Oksanen kirjoittaa hyvin taustoja sille, mistä on pienet perussuomalaiset tehty

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sofi Oksanen: Tilannetta voisi korjata vahvistamalla maahanmuuttajiin liittyvää positiivista uutisointia. Sellaisia uutisia ei kuitenkaan lehdistön vapautta kunnioittavassa yhteiskunnassa voi keksiä, ellei niitä ole.

Oliko tämä ns Freudilainen lipsahdus vai osoitus rakenteisiin piiloutuneesta rasismista?

vierailija
Jutun logiikka jäi nyt vähän peittoon. Sisäisesti eripurainen suomalainen yhteiskunta on tietenkin Venäjän etu, mutta jos ihmiset yhdistyvät rasismin ja venäläisvastaisuuden alle, niin eiköhän tilanne ole silloin päinvastoin. Sellainen yhteiskunta on pahin mahdollinen vihollinen.

Ja jos suomalainen yhteiskunta tosiaan on läpeensä rasistinen jo valmiiksi, niin silloinhan sen eripuran lietsominen vaatii nimenomaan sen rasisminvastaisen puolen tukemista. Ja sitä on tunnetusti harjoitettukin Neuvostoliiton ajoista lähtien (rauhanpuolustajat, sadankomitea yms.).

Jotenkin tuntuu, että Oksasen mielestä rasismi nyt vaan on paha juttu ja sen takia piti jotenkin saada Venäjä ja rasismi niputettua yhteen. Ei tuo sen syvällisempi kirjoitus tainnut ollakaan.

vierailija
Sofi Oksanen: Tilannetta voisi korjata vahvistamalla maahanmuuttajiin liittyvää positiivista uutisointia. Sellaisia uutisia ei kuitenkaan lehdistön vapautta kunnioittavassa yhteiskunnassa voi keksiä, ellei niitä ole.

Oliko tämä ns Freudilainen lipsahdus vai osoitus rakenteisiin piiloutuneesta rasismista?
KGB:n yllätykseksi osa kyläläisistä kuitenkin innostui hakaristeistä ja kaadetuista hautamuistomerkeistä. Ne rohkaisivat samanlaiseen käytökseen.

Miltä tuntuu olla Putinin tonttu?

vierailija
Kommentit, joissa korostetaan Venäjän ”arvaamattomuutta”, satavat Venäjän laariin. Esimerkiksi EU-parlamentin jäsen Pirkko Ruohonen-Lerner (ps) toisteli moneen kertaan, että Venäjältä voi odottaa ”ihan mitä vain”.

Näinpä. Eikös palstallakin puhuttu, että niillä turviksilla olis kivääreitä piilotettuna polkupyöriin.

9MM
Sori kaikki mä oon humalas. Mut laitan 50e valitsemaasi hyväntekeväisyyteen jos näytät mulle kuvan missä muslimi nainen suutelee valkoista miestä 😚 fatim diarraa ei lasketa. Mut siis yksi vain tai tulis muuten ehkä kalliiks😁

vierailija
Jutun logiikka jäi nyt vähän peittoon. Sisäisesti eripurainen suomalainen yhteiskunta on tietenkin Venäjän etu, mutta jos ihmiset yhdistyvät rasismin ja venäläisvastaisuuden alle, niin eiköhän tilanne ole silloin päinvastoin. Sellainen yhteiskunta on pahin mahdollinen vihollinen.

Ja jos suomalainen yhteiskunta tosiaan on läpeensä rasistinen jo valmiiksi, niin silloinhan sen eripuran lietsominen vaatii nimenomaan sen rasisminvastaisen puolen tukemista. Ja sitä on tunnetusti harjoitettukin Neuvostoliiton ajoista lähtien (rauhanpuolustajat, sadankomitea yms.).

Jotenkin tuntuu, että Oksasen mielestä rasismi nyt vaan on paha juttu ja sen takia piti jotenkin saada Venäjä ja rasismi niputettua yhteen. Ei tuo sen syvällisempi kirjoitus tainnut ollakaan.
Rasismi on paha juttu. Kaikki toisia satuttava on pahaa. Vai haluatko uusia myös pahuuden määritelmän?

Lue juttu vielä, se kohta, jossa Sofi sanoo, et rasismi on huono juttu.

Miltä tuntuu olla Putinin tonttu?

vierailija
Sori kaikki mä oon humalas. Mut laitan 50e valitsemaasi hyväntekeväisyyteen jos näytät mulle kuvan missä muslimi nainen suutelee valkoista miestä fatim diarraa ei lasketa. Mut siis yksi vain tai tulis muuten ehkä kalliiks
Fatim Diarra ei ole muslimi, vaikka isänsä oli.

En tunne henkilökohtaisesti tuollaista paria, mutta toisinpäin kyllä eli mies muslimi ja nainen ei.

Mut hei hauskaa uudenvuoden iltaa sulle :)

• Tykkää
Reactions: 9MM
vierailija
Suomen lehdistöllä on vapaus keksiä mamuista vaikka mitä ja onhan niitä keksittykin.

Esim Espoon junaselkkaus, jossa edes (rasistiset?) valvontakamerat eivät nähneet suomalaisen miehen tönivän maahanmuuttajalasta, mutta silti Hesari pääkirjoituksessaan syyllisti kaikki suomalaiset rasisteiksi.

9MM
Ei heIvetti! Pitää olla todella perverssi jos koskee Fatimaan...
Nojoo mä en tiedä onko se muslimi mut sil suomalainen ukko. Ni siks en laskenut sitä. Mut se mua vasemmistossa ärsyttää et ne ei kykene heittää kritiikkiä maahanmuuttajista vaan kaikki vika on kantiksissa jatkan kevyttä linjaa. Mut mä tajusin et hei maahanmuuttaja naisia näkee kävelyllä ja ulkona. Toki aasialais naisii näkee kaikissa hommissa. Mut muita ei vai ootko koskaan nähnyt somali naista baareissa. Kaupan kassana, sairaanhoidossa tai missään maahanmuuttaja ukkoi näkee kaikenlaisissa duuneissa. Mut esim baarissa en oo koskaan nähnyt maahanmuuttaja naista pois lukien aasialaiset. Ootko sä nähnyt? Ei näy esim kirjastoissa tai missään töissä et pitääkö ukot ne hellam välissä?

vierailija
Nojoo mä en tiedä onko se muslimi mut sil suomalainen ukko. Ni siks en laskenut sitä. Mut se mua vasemmistossa ärsyttää et ne ei kykene heittää kritiikkiä maahanmuuttajista vaan kaikki vika on kantiksissa jatkan kevyttä linjaa. Mut mä tajusin et hei maahanmuuttaja naisia näkee kävelyllä ja ulkona. Toki aasialais naisii näkee kaikissa hommissa. Mut muita ei vai ootko koskaan nähnyt somali naista baareissa. Kaupan kassana, sairaanhoidossa tai missään maahanmuuttaja ukkoi näkee kaikenlaisissa duuneissa. Mut esim baarissa en oo koskaan nähnyt maahanmuuttaja naista pois lukien aasialaiset. Ootko sä nähnyt? Ei näy esim kirjastoissa tai missään töissä et pitääkö ukot ne hellam välissä?
No tänään näin kaks huivipäistä lähipikaruokalassa tarjoilemassa. Ja tos lähellä on paikka kans, jossa on pari pikaruokalan kassalla.
Kaupan kassalla oon nähny kerran.
Sairaalassa töissä oon nähny pari kertaa. En käy usein.
Ulkomailla euroopassa näin bussikuskina.

Baareissa en ite käy, niin niissä en näe.

Sen värisiä naisia oon nähny töissä muutenkin, mut ilman huivia ei voi olla varma, onks ne muslimei.

• Tykkää
Reactions: 9MM
vierailija
Niin siis hän nimenomaan ei ole muslimi.

Mainitsemasi naiset eivät varmaan käy baareissa, koska yleensä meno on varsin alkoholipitoista ja periaatteessa muslimit eivät alkoholia juo. Mutta heissäkin on poikkeuksia, harjoittavat uskoaan vähän "kevyemmin".

Mutta olen kyllä nähnyt muuten maahanmuuttajataustaisia naisia, kun joskus kauan sitten baareissa kävin.

vierailija
Aika hemmetin hyvä huomio.
Musta alkaa tuntumaan, että kaikkein eniten eripuraa maahamme on lietsonut Marinin punavihreä hallinto.
Kun muistelee menneisyyttä, niin oliko siellä yhtäkään tekoa jota olisi voinut sanoa kansan yhtenäisyyttä rakentavaksi?
Ulkomaille lahjoiteltiin rahaa, baareja ja kapakoita suljettiin, annettiin senjälkeen miljoonittain rahaa samoille kapakoille ja kaikenmaailman pillipiipareille kulttuurin tukemisen nimissä.
Ihmisille valehdeltiin, ettei ulkomaille voi lähteä ja surkuhupaisinta oli Uudenmaan sulku, kuin pahimmassa diktatuurissa rajoitettiin maan sisäistä liikennettä, huhhuh.

Ja marin vain bailasi, meni jonkun korufirman mannekiiniksi ja bailasi, bailasi ja unhodinko sanoa tuosta bailauksesta.
Virkapuhelimet hevonkuusessa, valtion tiloissa lesboseksiä, nainen kyykkyvatkaa huutaen jallu/jauhojengiä ja myöhemmin itkee krokotiilin kyyneleitä kun joku hieman arvostelee pinen lapsen äitiä tankotanssista jonkun tyhjäpään nuohotessa daamimme kaulaa.

Miljardeja meni, yksinomaan Italian Mafialle, velkaa otettiin, jota maksavat vielä meidän lapsenlapsemmekin ja jos uskalsi sanoa, etteikö tämä nyt jo riitä, alettiin vinkumaan naisvihasta ja muusta shaissesta.
Jos hallituksen kantava ideologia oli internationaalinen feminismi, oliko muuta odotettavissa kuin kansan kahtiajako vihervasemmistolaisiin ja isänmaallisiin ihmisiin joita he kutsuvat rasisteiksi.
Get over it boomer.

vierailija
Musta alkaa tuntumaan, että kaikkein eniten eripuraa maahamme on lietsonut Marinin punavihreä hallinto.
Kun muistelee menneisyyttä, niin oliko siellä yhtäkään tekoa jota olisi voinut sanoa kansan yhtenäisyyttä rakentavaksi?
Ulkomaille lahjoiteltiin rahaa, baareja ja kapakoita suljettiin, annettiin senjälkeen miljoonittain rahaa samoille kapakoille ja kaikenmaailman pillipiipareille kulttuurin tukemisen nimissä.
Ihmisille valehdeltiin, ettei ulkomaille voi lähteä ja surkuhupaisinta oli Uudenmaan sulku, kuin pahimmassa diktatuurissa rajoitettiin maan sisäistä liikennettä, huhhuh.

Ja marin vain bailasi, meni jonkun korufirman mannekiiniksi ja bailasi, bailasi ja unhodinko sanoa tuosta bailauksesta.
Virkapuhelimet hevonkuusessa, valtion tiloissa lesboseksiä, nainen kyykkyvatkaa huutaen jallu/jauhojengiä ja myöhemmin itkee krokotiilin kyyneleitä kun joku hieman arvostelee pinen lapsen äitiä tankotanssista jonkun tyhjäpään nuohotessa daamimme kaulaa.

Miljardeja meni, yksinomaan Italian Mafialle, velkaa otettiin, jota maksavat vielä meidän lapsenlapsemmekin ja jos uskalsi sanoa, etteikö tämä nyt jo riitä, alettiin vinkumaan naisvihasta ja muusta shaissesta.
Jos hallituksen kantava ideologia oli internationaalinen feminismi, oliko muuta odotettavissa kuin kansan kahtiajako vihervasemmistolaisiin ja isänmaallisiin ihmisiin joita he kutsuvat rasisteiksi.
Get over it boomer.
Sä se lietsot punavihreää hallitusta ihan joka paikassa. Et eiköhän syyllinen löydy sun näppäimistön takaa. PV hallitus on tehnyt paljon vähemmän kuin te Putinin tontut:D

vierailija

Get over it boomer.
" Marin otti kuvan sängyssä"
"Marin käveli kadulla"
"Marin on diktaattori "
"Marin pieraisi"

Noi on sun aloituksia, ei muiden. Jos nyt otat lääkkees ja jätät Marinin täksi illaksi rauhaan? Ihan sun oman mt takia.

vierailija

Get over it boomer.
Sannan hallitus antoi ulkomaille enemmän rahaa kuin mitä Suomi maksoi sotakorvauksia Neuvostoliitolle. Ei pidä ihmetellä miksi valtion talous on ylivelkaantunut.

vierailija
"Hallitukseen tyytyväisiä ilmoittaa olevansa 31 prosenttia vastaajista. Pääministeri Orpoon tyytyväisiä on hieman enemmän, 38 prosenttia.

Samoin noin kolmasosa ilmoittaa olevansa hallitukseen tyytymättömiä. Erittäin tai melko huonon arvosanan hallitukselle antaa 35 prosenttia vastaajista. Orpo saa huonon arvosanan 33 prosentilta.

Vastaavia mittauksia on toteutettu vuodesta 2011 saakka. Nyt toteutettu mittaus oli ensimmäinen, jonka kohteena on Orpon johtama hallitus.

Orpon hallitus jää suosiossaan kaikista Sanna Marinin (sd) hallituksen mittaustuloksista. Marinin hallitukseen oli heikoimmillaan tyytyväisiä 46 prosenttia, parhaimmillaan 71 prosenttia. Marinin edeltäjän Antti Rinteen (sd) lukemat nykyinen hallitus sen sijaan peittoaa."

9MM
Niin siis hän nimenomaan ei ole muslimi.

Mainitsemasi naiset eivät varmaan käy baareissa, koska yleensä meno on varsin alkoholipitoista ja periaatteessa muslimit eivät alkoholia juo. Mutta heissäkin on poikkeuksia, harjoittavat uskoaan vähän "kevyemmin".

Mutta olen kyllä nähnyt muuten maahanmuuttajataustaisia naisia, kun joskus kauan sitten baareissa kävin.
Eli ootko nähnyt tumman naisen baarissa? Mä en oo koskaan nähnyt ja oon kyl luuhannu monissa paikoissa. Hauska juttu viime kesältä mut meijän pöytään istui rikas kiinalainen nainen joka tilas koko ajan kymmenen kaljaa ja se joi kun sieni ja tarjos mulle et nyt pidetään hauskaa se sanoi niinpä mä kumosin juomii mut ekan kerran mä löysin voittajan ja viel naisesta se joi kun sieni. Sit se ehdotti mulle tarpeeks kännissä. U giv me sex i giv u money. Mua houkutti rupee mies huoraks mut se oli niin kännissä et tilasin sille taxin kotiin juuh annoin sille suukon. Frendin muija oli nähnyt sen toisest baarist ja laittanut mun frendille viestii et mitä se ilu sekoilee vanhan naisen kaa. Mut minkä mä sille voin et tykkään vanhemmista naisista se kiinalainen oli joku 60v

Yhteistyössä