Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletteko oikeasti siirtyneet puutarhasta ja vauvalta pois? En kyllä yhtään ihmettele, on se meno ollut sen verran ankeaa. Jäin vain ihmettelemään, että miksi keskustelu on hiljentynyt näin paljon. Sääli jos te kaikki hyvät tyypit siirrytte muualle. Mä en kuulu mihinkään s.posti tai whatsapp ryhmään.
Ei, ei olla siirrytty minnekään 😁. Olen tutustunut pariin palstalaiseen ja lähipiirissä 2 muuta shipparia eli sillä on linjat käynyt kuumana 😉
 
vierailija
Mä en ole lukenut ainuttakaan B&K tai Jance ficciä, vaikka muuten kyllä luen paljon mm. kirjoja. Päätän aloittaa tänään ficci matkani ja aloitan sen tuosta.
Sit ku lähet ficci-matkalle ni todennäköisesti unohtuu kirjojen lukeminen :D Mä en enää ees muista milloin oon lukenu kokonaisen kirjan. Alotin yks päivä yhtä, mut loppu mielenkiinto jo heti alussa vaik kyseisen kirjan pitäis kuulemma olla hyvä :D
 
vierailija
Sit ku lähet ficci-matkalle ni todennäköisesti unohtuu kirjojen lukeminen Mä en enää ees muista milloin oon lukenu kokonaisen kirjan. Alotin yks päivä yhtä, mut loppu mielenkiinto jo heti alussa vaik kyseisen kirjan pitäis kuulemma olla hyvä
Tämä on mulle aina niin noloa, vaikka hyvät ficit on parempia kuin monet oikeat kirjat. En ole lukenut kuin muutaman hassun kirjan viimeisen 12 vuoden aikana, mutta ficcejä luen sanamäärältään noin 75 romaanin verran vuodessa.

En koskaan kehtaa kahvipöytäkeskusteluissa suoraan kertoa, kun kysytään, mitä kirjaa luen. ”Nooh, sellaista jääkiekkomaailmaan sijoittuvaa draamatarinaahan minä. Sellaisen todella tuntemattoman kirjailijan kirjoittamaa.”
 
vierailija
Multa meni nyt hermot. Meikäläisellä ei ole nyt hetkeen aikaa paneutua tähän saittiasiaan ja sinne ilmaantui tietenkin pari olennaista korjattavaa kohtaa toimivuuden kannalta. Esim. lainaukset toimivat vielä viime viikolla, mutta nyt eivät enää. Sivutus ei myöskään toimi, joka on iso ongelma, mutta nyt en pysty paneutumaan näihin vähään aikaan. Plus siellä on pari muutakin mielenkiintoista häikkää. Mutta, näistä huolimatta laitan sivuston julki vajavaisena, koska muuten se jää muiden asioiden alle. Saa käydä kurkkaamassa, muttei oo pakko. Tein sinne erillisen testialueen, jos haluaa testata miten hölmösti se toimii. Toimintalogiikka on minun mielestä ihan perseestä, enkä tiedä vielä onko se miten muutettavissa. Joka tapauksessa, täällä se on: www.loveland.fi.
T. Saitinrakentaja
 
vierailija
Multa meni nyt hermot. Meikäläisellä ei ole nyt hetkeen aikaa paneutua tähän saittiasiaan ja sinne ilmaantui tietenkin pari olennaista korjattavaa kohtaa toimivuuden kannalta. Esim. lainaukset toimivat vielä viime viikolla, mutta nyt eivät enää. Sivutus ei myöskään toimi, joka on iso ongelma, mutta nyt en pysty paneutumaan näihin vähään aikaan. Plus siellä on pari muutakin mielenkiintoista häikkää. Mutta, näistä huolimatta laitan sivuston julki vajavaisena, koska muuten se jää muiden asioiden alle. Saa käydä kurkkaamassa, muttei oo pakko. Tein sinne erillisen testialueen, jos haluaa testata miten hölmösti se toimii. Toimintalogiikka on minun mielestä ihan perseestä, enkä tiedä vielä onko se miten muutettavissa. Joka tapauksessa, täällä se on: www.loveland.fi.
T. Saitinrakentaja
Ooh, jännittävää!
 
vierailija
Multa meni nyt hermot. Meikäläisellä ei ole nyt hetkeen aikaa paneutua tähän saittiasiaan ja sinne ilmaantui tietenkin pari olennaista korjattavaa kohtaa toimivuuden kannalta. Esim. lainaukset toimivat vielä viime viikolla, mutta nyt eivät enää. Sivutus ei myöskään toimi, joka on iso ongelma, mutta nyt en pysty paneutumaan näihin vähään aikaan. Plus siellä on pari muutakin mielenkiintoista häikkää. Mutta, näistä huolimatta laitan sivuston julki vajavaisena, koska muuten se jää muiden asioiden alle. Saa käydä kurkkaamassa, muttei oo pakko. Tein sinne erillisen testialueen, jos haluaa testata miten hölmösti se toimii. Toimintalogiikka on minun mielestä ihan perseestä, enkä tiedä vielä onko se miten muutettavissa. Joka tapauksessa, täällä se on: www.loveland.fi.
T. Saitinrakentaja
Hyvältä näyttää! Kiitos sulle <3
 
vierailija
Sit ku lähet ficci-matkalle ni todennäköisesti unohtuu kirjojen lukeminen Mä en enää ees muista milloin oon lukenu kokonaisen kirjan. Alotin yks päivä yhtä, mut loppu mielenkiinto jo heti alussa vaik kyseisen kirjan pitäis kuulemma olla hyvä
Sama täällä. Kirjojen (entinen) suurkuluttaja täällä kans. Kesän aikana roudasin kirjaston kirjoja edestakaisin, kun en niitä sit lukenutkaan. Nyt en ole edes vaivautunut lainaamaan. Kannattaa kirjautua, niin aukeaa koko valikoima ja saa omat suosikit "talteen" 😊
 
vierailija
Kiitos Saitinrakentaja! Itse testailin nyt kirjoittamalla nimimerkillä "Vieras" ja keksityllä sähköpostilla, en siis vielä rekkautunut tai kirjautunut sisään. Vaikuttaa toimivan niinkin.
 
vierailija
No, miettikää te kirjojen ex-suurkuluttajat, että keitä osa meistä ficcikirjoittajista on ollut ennen kuin tipahdimme kaninkoloon. :D Minäkin kirjoitin ihan fiksuja aikuisten juttuja ennen, mutta eipä ole kesäkuun jälkeen pätkääkään napannut, LOL. :)

Vielä muuten siitä uusimmasta ficistäi. Bileficci lähti tosiaan alun perin siitä jonkun ehdottamasta pikkujouluficistä, jossa on rankat bileet ja perseitä tungetaan kopiokoneeseen ja mitä kaikkea siinä olikaan. :) Ja ajatus jäi kytemään, mutta totesin lopulta, että Bojanin synttärit sopisi paremmin tähän, missä kuitenkin haluan K&B:n keskiöön enkä vain kohellusta (plus pari suomalaista Sloveniassa tuntui uskottavammalta kuin koko Joksu-kööri Suomessa). Tämän ohessa ficin aihiossa oli pari viikkoa pelkästään Bojanin yksi viimeisen kohtauksen repliikeistä, (se mihin muutkin siellä reagoivat paljon). Näiden kahden lähtökohdan ja niiden välisen jännitteen (kreisibileet vs. suuret tunteet avoimesti framilla) pohjalta lähdin sitten rakentamaan. :)

Minulla on kohta viikon ajan jouluvieras, joten saattaa jäädä ficcien kirjoittaminen nyt vähemmälle (tai sitten ei). Paitsi jos hän peruu viime hetkellä, kuten hän aika usein tekee, niin sitten kyllä naputtelen koneella pyhien läpi. :p Lisäksi olen kahden vaiheilla, minkä idean kirjoitan seuraavaksi. Toinen noista ideoista on ollut jostain heinäkuusta jo ja toinen osittain sieltä asti ja osittain syyskuulta tms. Minua voi myös yrittää töniä jonkun aivan uuden idean kimppuun. :D

- Joymuffin
 
vierailija
Kiitos Saitinrakentaja! Itse testailin nyt kirjoittamalla nimimerkillä "Vieras" ja keksityllä sähköpostilla, en siis vielä rekkautunut tai kirjautunut sisään. Vaikuttaa toimivan niinkin.
Sinne voi kirjoittaa anonyyminä niinkin että ei täytä niitä kenttiä. Tai ainakin pystyi vielä tänään päivällä. Tuntuu että kun yhden asian saa pois alta, niin toinen levähtää rikki, joku jo aiemmin toiminut. Niin kuin noille lainauksille esim. kävi. Kiva alkaa selvittää asiaa kun se vika voi olla melkein missä vaan. Ymmärrän nyt niin hyvin miksei Vauvan lainaukset joskus toimi :D
T. SR
 
vierailija
No, miettikää te kirjojen ex-suurkuluttajat, että keitä osa meistä ficcikirjoittajista on ollut ennen kuin tipahdimme kaninkoloon. Minäkin kirjoitin ihan fiksuja aikuisten juttuja ennen, mutta eipä ole kesäkuun jälkeen pätkääkään napannut, LOL.

Vielä muuten siitä uusimmasta ficistäi. Bileficci lähti tosiaan alun perin siitä jonkun ehdottamasta pikkujouluficistä, jossa on rankat bileet ja perseitä tungetaan kopiokoneeseen ja mitä kaikkea siinä olikaan. Ja ajatus jäi kytemään, mutta totesin lopulta, että Bojanin synttärit sopisi paremmin tähän, missä kuitenkin haluan K&B:n keskiöön enkä vain kohellusta (plus pari suomalaista Sloveniassa tuntui uskottavammalta kuin koko Joksu-kööri Suomessa). Tämän ohessa ficin aihiossa oli pari viikkoa pelkästään Bojanin yksi viimeisen kohtauksen repliikeistä, (se mihin muutkin siellä reagoivat paljon). Näiden kahden lähtökohdan ja niiden välisen jännitteen (kreisibileet vs. suuret tunteet avoimesti framilla) pohjalta lähdin sitten rakentamaan.

Minulla on kohta viikon ajan jouluvieras, joten saattaa jäädä ficcien kirjoittaminen nyt vähemmälle (tai sitten ei). Paitsi jos hän peruu viime hetkellä, kuten hän aika usein tekee, niin sitten kyllä naputtelen koneella pyhien läpi. Lisäksi olen kahden vaiheilla, minkä idean kirjoitan seuraavaksi. Toinen noista ideoista on ollut jostain heinäkuusta jo ja toinen osittain sieltä asti ja osittain syyskuulta tms. Minua voi myös yrittää töniä jonkun aivan uuden idean kimppuun.

- Joymuffin
No mikäpä sitä kirjoittajaakaan tältä hulluudelta suojelisi sen paremmin kuin lukijaa 😄 Mutta onneksi niin, sillä ilman teitä ei meillä olis luettavaa 🤓
 
vierailija
Multa meni nyt hermot. Meikäläisellä ei ole nyt hetkeen aikaa paneutua tähän saittiasiaan ja sinne ilmaantui tietenkin pari olennaista korjattavaa kohtaa toimivuuden kannalta. Esim. lainaukset toimivat vielä viime viikolla, mutta nyt eivät enää. Sivutus ei myöskään toimi, joka on iso ongelma, mutta nyt en pysty paneutumaan näihin vähään aikaan. Plus siellä on pari muutakin mielenkiintoista häikkää. Mutta, näistä huolimatta laitan sivuston julki vajavaisena, koska muuten se jää muiden asioiden alle. Saa käydä kurkkaamassa, muttei oo pakko. Tein sinne erillisen testialueen, jos haluaa testata miten hölmösti se toimii. Toimintalogiikka on minun mielestä ihan perseestä, enkä tiedä vielä onko se miten muutettavissa. Joka tapauksessa, täällä se on: www.loveland.fi.
T. Saitinrakentaja
Kiitos Saitinrakentaja! Oot kyllä tehnyt kovan työn <3
 
vierailija
No mikäpä sitä kirjoittajaakaan tältä hulluudelta suojelisi sen paremmin kuin lukijaa Mutta onneksi niin, sillä ilman teitä ei meillä olis luettavaa
Ainakin omalla kohdallani koen muun kirjoittamisen lopahtamisen paljon ongelmallisemmaksi, sillä paitsi että sillä on hamassa menneisyydessä tehty rahaakin, niin tuntuu siltä, että jos shippi nyt jotenkin leviäisi käsiin tai mystisesti kiinnostukseni lopahtaisi siihen, niin olisi suht helppoa palata lukemaan jotain muuttaa fiktiota, mutta tuntuu ylivoimaiselta kuvitella itseni kirjoittamassa mitään, mikä ei ole yhtä kivaa kuin ficcien kirjoittaminen. Siis vielä kun elämäni on keskimäärin puuduttavan tylsää ja on tosi kiva, kun jokin asia ei ole. :) Niin en oikeasti tiedä, mitä enää kirjoittaisin, jos en kirjoittaisi ficcejä.

Ja olen yrittänyt miettiä, mitä tapoja ansaita rahaa kirjoittamlla olisi, jotka tuntuisivat kivalta samalla lailla kuin ficit, mutta sellaisia ei vain käytännössä ole, siis joilla saisi järkeviä määriä rahaa eikä menisi liikaa voimia erilaiseen oheissäätöön kuten markkinointi tai julkaisupaikkojen lähestyminen. Aiempaa kokemusta on liikaa vaikka mistä. (Tähän ei tarvitse kenenkään esittää ehdotuksia, olen käynyt kaikki mahdolliset vaihteohdot päässäni läpi ja tämänhetkisessä tilanteessani mitään vastaavaa ei ole.)

Minusta joku K&B-shippaajamiljonääri voisi toimia ficcieni mesenaattina, se olisi kivaa. :p

- Joymuffin
 
vierailija
En ehdi tänään enää testailemaan, mutta saitinrakentaja hyvältä näyttää! Semmoinen ehdotus että onko mahdollista shippikeskustelussa siirtää tuo K/B ketju näkymään muut shipit -ketjun yläpuolelle, tai kiinnittää niin että se pysyisi aina ylimpänä? Nyt ilmeisesti järjestys tulee sen mukaan kuin ketjut on aloitettu, ja jos sinne tulisi vielä vaikka Jance -ketju uusimmaksi (vai kuuluuko se muihin shippeihin?), niin K/B tippuisi "jo" kolmanneksi ja se tuntuu niin väärältä. :D
 
vierailija
Sinne voi kirjoittaa anonyyminä niinkin että ei täytä niitä kenttiä. Tai ainakin pystyi vielä tänään päivällä. Tuntuu että kun yhden asian saa pois alta, niin toinen levähtää rikki, joku jo aiemmin toiminut. Niin kuin noille lainauksille esim. kävi. Kiva alkaa selvittää asiaa kun se vika voi olla melkein missä vaan. Ymmärrän nyt niin hyvin miksei Vauvan lainaukset joskus toimi
T. SR
Joo pystyi edelleen, minä en täyttänyt kumpaakaan kenttää, kun vieraana testasin, mutta pystyykö vierailijana peukuttamaan tai laittamaan sydän, se määrä ei minusta lisääntynyt, kun painoin?
 
vierailija
Tuliko sinullekin automaattikäännetty enkkuteksti? Minä tajusin vasta tuosta wrapper-sanasta, että luen konekäännöstä, jonka sain eteeni varmaan siksi, että asun ulkomailla. Sieltä voi vaihtaa kielen suomeksi.
Suomeksi sivuilla ei ole wrapperia, se tulee käännöksestä. Sivuilla on kokeiluna kielivalikko, suomi, englanti, slovenia, mutta en yhtään tiedä kääntääkö kuinka oikein. Englanniksi käännettynä näyttää olevan kohtuullista ja siellä on ainakin wrapper.
T. SR
 

Yhteistyössä