Miksi Suomalaisia köyhiä ei auteta?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tiedätkö nämä lahjapuut, joihin vähävaraiset lapset ja nuoret saavat laittaa joululahjatoiveita? Kuulin juuri, että eräs teinipoika oli toivonut ruokaa Itse laitan nyt niin monta lahjoitusta kuin suinkin pystyn, mutta on aika paljon maksuja ja veroja tässä ja ensi vuoden töistä ei vielä tietoa, joten täytyy hiukan hillitä menoja. t. yksinyrittäjä, kuten sinäkin (vai onko sulla työntekijöitä?)
Me annettiin tänä vuonna lahjat muille. Omille lapsille en tosiaan osta mitään, joku kohtuullinen jouluraha vain.

Me ollaan aina keskitytty ensin lähipiiriin ja siitä eteenpäin. Välikäsille ei ole ollut tapana maksaa.
Tai noh! Avustin yhtä Alaskalaista herrasmiestä tässä männä kuussa.😬
Joitain ylsityäisiä sieltä täältä jiskus tulee autettua.

Eipä mekään mitään miljonäärejä olla, mutta hyviä ihmisiä täytyy aina auttaa jos on mahdollista.

Moni ei ymmärräkään kuinka paljon voitaisi toisia auttaa kun iso joukko laittaisi vaikka vain euron.
tämä ei toki välttämättä poista ongelmaa. Se ei ole mikään työ tai terveys. Mutta joskus raha voi näissä asioissa olla todella tarpeen.

Usassa on ollut jo pidempään tämä varainkeruu kampanja. Ihmiset lahjoittavat paljonkin kunhan vain video kolahtaa. Tämä mahdollistaa valitettavasti myös väärinkäytöksille.

En jotenkin pidä nykymaailmasta. Ihmiset tienaavat jollakin hömppä You tube kanavalla, vlogeilla, blogeilla, only fans jutuilla tms.
En osaa pitää näitä oikeina töinä. Toki tärkeän informaation levittäminen on hyvä.
Olen buumeri! Haluaisin niin takaisin syntymävuoteeni 80-luvulle jolloin kaikki oli vielä hyvin. Velkaa oli 3 miljardia€ jne.
Silloin elämä maistui elämältä ja se oli aitoa, nykyään kaikki tuntuu epänormaalilta ja erkaannutaan enenevässä määrin luonnosta ja luonnollisuudesta.

Nykysirkus on koristeltu lisäksi suurella ahneudella.:(

Nimimerkki m1es on hälyttävien viestiensä perusteella jo korkannut jouluviinansa.
m1es on tosipuheissa ihan mukava. Tämä nyt on ihan normaalia kasuaalia pikkittelyä, toivottavasti itse koet samoin.❤

Ihanaa joulunodotusta!!❤

vierailija
Pelastusarmeija, kotimaan lähetystyö, diakonia, Hursti, valtakunnalliset keräykset kuten kaupunkien "lahjapuu", johonka voit käydä viemässä lahjapaketin tyttö/poika ja ikä perusteella, spr, lähetyskirppareilta saa joululahjakoteloita, joihinka voi lahjoittaa, kuntien ja kaupunkien sosiaalitoimet, joidenka kautta...... tässä muutamia kuinka köyhiä perheitä tuetaan tai voi halutessaan tukea.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Parempi olis kun sä keskittyisit auttamaan itseäsi, niin ei tarvisi meidän sulle jakamia tukirahoja edelleen jakaa eteenpäin. Vieläpä tolleen randomisti fiilispohjalta.
Jaa edari oli säästänyt mukavan summan tässä ni kyl siit jakoonkin liikenee. Lopuilla sit vois ostaa osakkeita ja muutamassa vuodessa must tulis suomen rikkainnmies😁 sit ostan kaksplussan ja alan toimimaan ajan kuluksi moderaattorina joka on erittäin ankara poistattamaan väärät mielipiteet ja jaan aika bännei jos ei minua mielytä jutut😂

• Haha
vierailija
Me annettiin tänä vuonna lahjat muille. Omille lapsille en tosiaan osta mitään, joku kohtuullinen jouluraha vain.

Me ollaan aina keskitytty ensin lähipiiriin ja siitä eteenpäin. Välikäsille ei ole ollut tapana maksaa.
Tai noh! Avustin yhtä Alaskalaista herrasmiestä tässä männä kuussa.
Joitain ylsityäisiä sieltä täältä jiskus tulee autettua.

Eipä mekään mitään miljonäärejä olla, mutta hyviä ihmisiä täytyy aina auttaa jos on mahdollista.

Moni ei ymmärräkään kuinka paljon voitaisi toisia auttaa kun iso joukko laittaisi vaikka vain euron.
tämä ei toki välttämättä poista ongelmaa. Se ei ole mikään työ tai terveys. Mutta joskus raha voi näissä asioissa olla todella tarpeen.

Usassa on ollut jo pidempään tämä varainkeruu kampanja. Ihmiset lahjoittavat paljonkin kunhan vain video kolahtaa. Tämä mahdollistaa valitettavasti myös väärinkäytöksille.

En jotenkin pidä nykymaailmasta. Ihmiset tienaavat jollakin hömppä You tube kanavalla, vlogeilla, blogeilla, only fans jutuilla tms.
En osaa pitää näitä oikeina töinä. Toki tärkeän informaation levittäminen on hyvä.
Olen buumeri! Haluaisin niin takaisin syntymävuoteeni 80-luvulle jolloin kaikki oli vielä hyvin. Velkaa oli 3 miljardia€ jne.
Silloin elämä maistui elämältä ja se oli aitoa, nykyään kaikki tuntuu epänormaalilta ja erkaannutaan enenevässä määrin luonnosta ja luonnollisuudesta.

Nykysirkus on koristeltu lisäksi suurella ahneudella.

m1es on tosipuheissa ihan mukava. Tämä nyt on ihan normaalia kasuaalia pikkittelyä, toivottavasti itse koet samoin.

Ihanaa joulunodotusta!!
Ilkeä, naisvihamielinen ikärasistipersu jonka jutut ohitan.

vierailija
"Ohjelmassa Urpilainen vastaa, miksi hän ei voi komissaarina ajaa Suomen etua EU-komissiossa, vaikka tosiasiassa moni komissaari niin tekee. Hän vastaa myös johtajaominaisuuksiaan koskeviin syytöksiin. Hän käy ohjelmassa läpi myös Venäjä-virheitään ja perustelee, miksi hän oli Nato-jäsenyyden suhteen vuosien ajan nuiva, vaikka muutoin on kannattanut Suomen kansainvälistymistä. Urpilainen kertoo ohjemassa myös, miksi hän kannatti Kataisen (kok) hallituksessa puolustusvoimien määrärahoihin rajuja leikkauksia, joiden on sanottu vaarantaneen Suomen puolustuskyvyn."

"Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista."

Terveisin presidenttiehdokas Jutta (SDP)

• Surullinen
vierailija
Kyllä jonkinlainen pisteytys on laitettava meillekin. Kanadan tapa olisi hyvä.
Tai sitten vain päättää itse keitä Suomeen päästetään. Kyllä se käy meille ihan siinä missä muillekin EU-maille.
Ei ole mitään järkeä kurjistaa kaikkia. Meidän tulisi rakentaa parempaa turvallista maailmaa lapsillemme, ei epätoivoa ja koko turvaverkon alasajoa.

Äkkisältään ajateltuna joku voisi ajatella, että hyvä kun tukia ei enää jaeta, mutta oletko sinä ajatellut mihin tällainen johtaa?

Me houkuttelemme kohta ainoastaan elintasopakolaisia/rikollisia. Ei hyvät työtä tekevät tule maahan jossa on halpatyötä tarjolla ja rikollisuus tapissa.

Kai ymmärrät, että hyvinvointivaltion alasajo tarkoittaa vääjämättä aina turvallisuuden heikkenemistä.
En usko, että kukaan loppupeleissä on tuollaisen systeemin kannalla.
JUURI NÄIN.👍👍👍👍

Ja mitä tulee Suomeen, niin me voimme tehdä kuten Puola ja Unkarikin, jos vain oikeasti haluamme.

Ihan älytöntä, että osa on sitä mieltä että ennemmin on ajettava hyvinvointivaltio alas.

Jottei vain maahantulijoiden mielet pahoitu...

• Tykkää
vierailija
JUURI NÄIN.

Ja mitä tulee Suomeen, niin me voimme tehdä kuten Puola ja Unkarikin, jos vain oikeasti haluamme.

Ihan älytöntä, että osa on sitä mieltä että ennemmin on ajettava hyvinvointivaltio alas.

Jottei vain maahantulijoiden mielet pahoitu...
Unkari torppasi juuri lisärahoituksen Ukrainan auttamiseksi. Sitäkö haluat, pelata Venäjän pyörittämää peliä?

Tuntuu varmasti pahalta näistä jotka yrittää tarjota lapsilleen edes jonkinlaisen elämän.
Lapset eivät luultavasti saa mitään erityistä ikinä muutenkaan ja dokkareiden mukaan ruokakin on jiskus tiukassa.

Ja se paine mitä lapsi kokee kun jossain dokkarissakin äiti repes itkemään kassalla kun rahat eivät riittäneet, laps oli mukana!
Lapset joutuvat kantamaan syyllisyyttä, eivät ikinä kykene hyvin mielin ottamaan/pitämään mitään ostettua koska se on jostakin pois ja vanhemmat stressaavat. Vaikka vanhemmat kuinka yrittävät luoda hyvää henkeä jne niin lapset ovat fiksuja. Kyllä he huomaavat.

Minulla on perhetuttavia joilla on hirveän tiukkaa. Ovat kyllä silmät avautuneet mitä sellainen elämä voi olla!
Onhan se toki ikävää, että lapsi ei saa ikinä mitään erityistä, mutta minkä takia MUN pitää maksaa SUN lapsille jotain erityistä? Tai siis lähtökohtaisesti nyt yhtään mitään, mutta että vielä jotain erityistä. Vanhempi on vastuussa lapsistaan. Jos mun lapsella ei ole uusia lenkkareita, niin se on mun ongelma. Ei siis sinun.

Onhan se toki ikävää, että lapsi ei saa ikinä mitään erityistä, mutta minkä takia MUN pitää maksaa SUN lapsille jotain erityistä? Tai siis lähtökohtaisesti nyt yhtään mitään, mutta että vielä jotain erityistä. Vanhempi on vastuussa lapsistaan. Jos mun lapsella ei ole uusia lenkkareita, niin se on mun ongelma. Ei siis sinun.
Koska olemme sitoutuneet hyvinvointivaltioon jossa suomalaisilla pitäisi olla asiat hyvin?

Ehkä muotoilin tuon huonosti. En tarkoita että pitäisi olla uudet lenkkarit mutta jotakin ruoan lisäksi? Ruokakin on monella kortilla.
Mielestäni liian suuri eriarvoinen asema ei tuo mitään hyvää.

Ehkä sinulla ei ole varaa antaa omistasi/perheeltäsi ja siksi sinua sapettaa, sillä hyvä antaa vähästä - paha ei paljostakaan.

Kannattaa tukea kotimaista.❤

Oletko kuitenkin valmis hassaamaan rahaa muualle/muille katteetta? Se, että tuet Suomen vähävaraisia niin sijoitat Suomeen ja myös omaan hyvinvointiisi.

Ei ostovoiman laskussakaan mitään järkeä ole…saati siitä, että tulee paljon syrjäytyneitä. Tiedätkö paljonko yksi syrjäytynyt yhteiskunnalle maksaa?

jollei ole rahaa laittaa lapselle asianmukaista trahteerausta niin ei kannata laittaa suoroa töihin

Koska olemme sitoutuneet hyvinvointivaltioon jossa suomalaisilla pitäisi olla asiat hyvin?

Ehkä muotoilin tuon huonosti. En tarkoita että pitäisi olla uudet lenkkarit mutta jotakin ruoan lisäksi? Ruokakin on monella kortilla.
Mielestäni liian suuri eriarvoinen asema ei tuo mitään hyvää.

Ehkä sinulla ei ole varaa antaa omistasi/perheeltäsi ja siksi sinua sapettaa, sillä hyvä antaa vähästä - paha ei paljostakaan.

Kannattaa tukea kotimaista.

Oletko kuitenkin valmis hassaamaan rahaa muualle/muille katteetta? Se, että tuet Suomen vähävaraisia niin sijoitat Suomeen ja myös omaan hyvinvointiisi.

Ei ostovoiman laskussakaan mitään järkeä ole…saati siitä, että tulee paljon syrjäytyneitä. Tiedätkö paljonko yksi syrjäytynyt yhteiskunnalle maksaa?
Ja täällähän on asiat oikein hyvin. Enemmän ärsyttää se asenne, että mun lapsella ei ole mitään kivaa, joten teidän pitää nyt maksaa sille jotain kivaa. Meidän maksajien ei periaatteessa tarvisi maksaa yhtään mitään, mutta hyvää hyvyyttämme niin täällä teemme. Koska meillä kaikista halutaan pitää huolta. Mutta asenne on syytä muuttaa. Vaatimaan ja ylimieliseen ”mulle kuuluu” asenteeseen ei kannata lähteä. Jokainen täällä huolehtii ensisijaisesti ihan itse itsestään ja omista lapsistaan. Säälittävää ettei siihen kykene ja siitä säälistä me täällä Suomessa sitten niistä reppanoista huolta pidämmekin. Mutta mikään universaali ihmisoikeus se ei ole. Ylimielisen vaatimisen sijaan soisi näkevän kiitollista nöyryyttä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja ruuttis

Yhteistyössä