Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vakoilu liittyy kaikkeen, mitä sillä tilillä tehdään, eli mitä katsellaan, kuinka kauan, mitä videoita klikataan ja mistä klikataan pois ja kuinka nopeasti jne. Toki puhelimen sovelluksesta vedetään vielä erikseen tiedot siitä, kauanko sovellus on päivittäin auki ja kuinka pitkään yhtäjaksoisesti, mutta sinänsä se, että käyttää tiliä vain koneen kautta, ei auta siihen vakoiluongelmaan. Tämä siis pääteltynä maalaisjärjellä ja pienellä tietämyksellä tietoturvasta, TikTokista sinänsä mulla ei ole kokemusta eikä mitään sisäpiirin tietoa.

Tosin itsekin varmaan sorrun ihan justiinsa tekemään tilin kaikesta TikTok-vihastani huolimatta, koska ärsyttävästi kaikki videot on siirtyneet nyt näköjään sitten sinne. Tumblriin ja Instaan tihkuu jonkin verran elintärkeitä videoita, mutta ilmeisesti TikTokissa on sitten kaikki ne parhaimmat kuumisteluvideot sun muut. Ärsyttävää.
Saa se tiktok tietääkin mitä katson siellä tiktokissa jne kunhan ei tiedä mitään muuta. Jos teen tilin niin teen sen taas samalla keksityllä emaililla ja jos pyytää nimeä jne niin taas mennään keksityillä ja käytän sitä vaan incognitotilassa. Vähenee ainakin riskit. Uskon että se ei pysty vakoilemaan muuta tuolla tavalla. Sovelluksen jos lataa niin silloin se saattaa saada pääsyn myös muihin tietoihin puhelimessasi joten se on ehdoton ei. Tällä hetkellä tyydyn vain odottelemaan josko olisi vaan jokin väliaikainen juttu.
 
vierailija
Vakoilu liittyy kaikkeen, mitä sillä tilillä tehdään, eli mitä katsellaan, kuinka kauan, mitä videoita klikataan ja mistä klikataan pois ja kuinka nopeasti jne. Toki puhelimen sovelluksesta vedetään vielä erikseen tiedot siitä, kauanko sovellus on päivittäin auki ja kuinka pitkään yhtäjaksoisesti, mutta sinänsä se, että käyttää tiliä vain koneen kautta, ei auta siihen vakoiluongelmaan. Tämä siis pääteltynä maalaisjärjellä ja pienellä tietämyksellä tietoturvasta, TikTokista sinänsä mulla ei ole kokemusta eikä mitään sisäpiirin tietoa.

Tosin itsekin varmaan sorrun ihan justiinsa tekemään tilin kaikesta TikTok-vihastani huolimatta, koska ärsyttävästi kaikki videot on siirtyneet nyt näköjään sitten sinne. Tumblriin ja Instaan tihkuu jonkin verran elintärkeitä videoita, mutta ilmeisesti TikTokissa on sitten kaikki ne parhaimmat kuumisteluvideot sun muut. Ärsyttävää.
Ihan samalla tavoin Meta vakoilee ihan kaiken käyttämilläsi laitteilla, mutta Kiinan sijaan tiedot valuu Jenkkilään.
 
vierailija
Joo sanoisin, että liittyy kyllä lomien alkamiseen, eli seuraavat viikot varmaan taas sitä ihteään tiedossa.
Tuskin liittyy. Onhan täälläkin kirjoitellut ainakin yksi joka piti luopioina niitä jotka jäivät keskustelemaan myös vauvalle vaikka siellä on ponitrolli. Muistelisin että aikoi myös pilata tunnelmaa siellä siitä syystä. Minä aion silti pysyä molemmilla palstoilla.

Pitäisi vaan oppia ohittamaan. Itse vähät välitän jos siellä on jotain negatiivista eikä haittaa jos joudun niitä lukemaan. Sen sijaan ne 5-10 viestiä missä vastaillaan näihin niin niitä en ymmärrä, enkä myöskään aito, trolli enkä ankeuttaja huuteluita. Sitten on jo liikaa ohiteltavaa. Eilen vielä joku oli taas poistelutuulella niiden aava-juttujen kanssa joten nekin jäi lukematta. Oliko niissä edes mitään törkeää? Antaisivat vaan olla.
 
vierailija
OT (no ehkä glögi ei ole hirveän OT), mutta kävin täällä Bojanistanin Ikeassa ostamassa jouluruokia. Jäi pipari-Gifflarit, irtikset ja Maraboun suklaarasiat haaveeksi (niitä sai Ikeasta edellisessä asuinmaassani), mutta onpahan (vähän ankeita) korvapuusteja, piparitaikinaa (joka maksoi 5 euroa!) ja glögiä. :) Voi edes jotain jouluisaa ja pohjoismaista tarjoilla ulkomaiselle jouluvieraalle, vaikka ei riitä voimat mihinkään tuota ihmeellisempään. Ja glögi nyt on toki tärkeä ruoka-aines muutenkin.

- Joymuffin
 
vierailija
Ajattelin käydä tänään Stockmannilta etsimässä erästä tiettyä tuoksua. Tällaisissa tilanteissa musta tuntuu, että myyjä näkee mun sieluun ja kaikki mun salaisuudet. Niin kuin nyt sen, miksi etsin juuri tätä tuoksua.
 
vierailija
Myyjä näkee sieluusi ja kaiken lisäksi on kuitenkin itse joku Käkka/Käsh/BoKris/muu vääräuskoinen shippaaja. :D
🤣🤣🤣
Mut vakavasti puhuen, tunnistan ton tunteen siitä, että myyjä näkee naamasta, miksi just Chanel Bleu kiinnostaa, vaikka tietenkään ketään ei oikeasti kiinnostakaan. Kun kävin nuuskuttelemassa ko. tuoksua, yritin katsella ja testata muitakin Chanelin tuoksuja, jotta en vaikuttaisi niin epäilyttävältä. 😄 Mieluiten olisin vetänyt paperipussin päähäni. 🙈
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
OT (no ehkä glögi ei ole hirveän OT), mutta kävin täällä Bojanistanin Ikeassa ostamassa jouluruokia. Jäi pipari-Gifflarit, irtikset ja Maraboun suklaarasiat haaveeksi (niitä sai Ikeasta edellisessä asuinmaassani), mutta onpahan (vähän ankeita) korvapuusteja, piparitaikinaa (joka maksoi 5 euroa!) ja glögiä. Voi edes jotain jouluisaa ja pohjoismaista tarjoilla ulkomaiselle jouluvieraalle, vaikka ei riitä voimat mihinkään tuota ihmeellisempään. Ja glögi nyt on toki tärkeä ruoka-aines muutenkin.

- Joymuffin
Vielä enemmän offtopic: Ikea on laittanut kaikki Maraboun tuotteet boikottiin Venäjä-yhteyden takia joten niitä ei saa mistään Ikeoista enää. Ja jotta ei ole ihan aiheeton viesti niin kiitos sinulle eilisestä uudesta ficistä 💕 Lojun kotona koronassa ja käyn jatkuvasti katsomassa löytyisikö jotain uutta hyvää luettavaa 😀
 
vierailija
Vielä enemmän offtopic: Ikea on laittanut kaikki Maraboun tuotteet boikottiin Venäjä-yhteyden takia joten niitä ei saa mistään Ikeoista enää. Ja jotta ei ole ihan aiheeton viesti niin kiitos sinulle eilisestä uudesta ficistä Lojun kotona koronassa ja käyn jatkuvasti katsomassa löytyisikö jotain uutta hyvää luettavaa
Aivan, olin ehtinyt unohtaa koko jutun, koska en normaalisti osta Maraboulta mitään muuta kuin niitä suklaarasioita jouluna. :) Mutta joka tapauksessa valikoima oli muutenkin vähän laiha. Irtiksiä minulla on erityisen ikävä.

Ja kiva, että ficci on tuonut jotain iloa sairasvuoteelle! Loppuosa siitä on jo melkein valmis. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Mut vakavasti puhuen, tunnistan ton tunteen siitä, että myyjä näkee naamasta, miksi just Chanel Bleu kiinnostaa, vaikka tietenkään ketään ei oikeasti kiinnostakaan. Kun kävin nuuskuttelemassa ko. tuoksua, yritin katsella ja testata muitakin Chanelin tuoksuja, jotta en vaikuttaisi niin epäilyttävältä. Mieluiten olisin vetänyt paperipussin päähäni.
😂🤣😂
 
vierailija
🤣🤣🤣
Mut vakavasti puhuen, tunnistan ton tunteen siitä, että myyjä näkee naamasta, miksi just Chanel Bleu kiinnostaa, vaikka tietenkään ketään ei oikeasti kiinnostakaan. Kun kävin nuuskuttelemassa ko. tuoksua, yritin katsella ja testata muitakin Chanelin tuoksuja, jotta en vaikuttaisi niin epäilyttävältä. 😄 Mieluiten olisin vetänyt paperipussin päähäni. 🙈
Nyt on Chanel ostettu. Siis mä unohdin kokonaan myyjän kanssa asioidessa, miksi juuri tämä tuoksu. Hyvä niin, en näyttänyt syylliseltä . Oli vielä jäsentarjous tuoksuista. Tuleekohan tämän tuoksun myyntiin Suomessa merkillinen piikki.
 

Yhteistyössä