Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
A sem ti povedal on ilmeisesti mukana Kaj pa Esterin soundtrackillä, kai sitten jossain leffan kohtauksessa myös? Hitto kun pääsis näkemään sen, ihan hirveä fomo tosta leffasta. Joku sais edes jakaa vähän spoilereita, mikä on tarkempi juoni, ja mikä se lesbokuvio on.
 
vierailija
ASTP kuulema lopputekstien kohdalla, ei missään kohtauksessa.
Toisaalta hyvä niin. Bändi saa korvauksen musasta, mutta biisi ei mene ”pilalle” jos leffa on huono. Itseasiassa olen melko varma että se ON huono, enkä edes osaa sanoa miksi. Ei tietenkään johdu Bojanista se, hän on varmasti hyvä ja ihana kuten aina, mutta jotenkin se traileri ei vaan vakuuttanut. Toivottavasti olen väärässä!
 
vierailija
Ei tuo nyt mitään varsinaista BoKrisiä ole, kun juoni se, että ovat eronneet 😂. Mielensäpahoittajia liikkeellä taas...On siinä Jereä ja muitakin tyyppejä.
Se on se Kris, joka tuossa taas triggeröi. Varmaan samat tyypit kiehuvat myös, kun B ja Kris menivät yhdessä ensi-iltaan. Olisi Jeren pitänyt lentää kavaljeeriksi, että olisivat tyytyväisiä 😅
 
vierailija
Yksi keskeinen syy on se, että ficcien keskeinen lukijakunta on kansainvälistä ja englanninkielistä, eikä oma englannin taitoni ole riittävän hyvä ns. kaunokirjalliseen ilmaisuun, siis edes ficcikontekstissa. Toistaiseksi minulla ei myöskään ole ollut mitään yksittäistä niin erottuvaa ideaa, että kokisin tarpeelliseksi saattaa sitä "julkaistavaksi" tekstiksi. Jotain yksittäisiä K&B - kohtauksia olen kyllä oman läppärin kovalevylle kirjoitellut. Mut en pidä ihan mahdottomana sitä, ettenkö voisi kirjoittaa jotain valmiimpaakin tarinaa, jos tulisi riittävän hyvä idea.

Minun headcanon ei varmaan loppujen lopuksi eroa tyypillisistä ficeistä kovin paljoa. Tyypillisesti minun päässäni B:lla on jotain kokemusta miesten kanssa olemisesta entuudestaan ja K:lla taas ei. Dynamiikka menee aina niin, että K on ensi alkuun (s*ksitilanteissa) epävarmempi ja B ottaa aktiivisempaa "opastajan" roolia. Vakiintuneessa suhteessa kuvittelen sit taas heidät aika monipuolisiksi ja dynamiikan vaihtelevaksi, ilman mitään tiukkoja rooleja.

Kaikenlaiset identiteettipohdiskelut ja - prosessoinnit ovat minusta myös mielenkiintoisia koska olen itse(kin) queer, ja näitä pohdintoja olen eri tavoilla "sijoittanut" näihin hahmoihin omissa tarinoissani. Näitä ei minusta suurimmassa osassa ficeistä ole kovin syvällisesti käsitelty, joissakin tosin sitten taas tosi ansiokkaastikin.

Minun mielestäni tämän parivaljakon kautta on tarinoiden tasolla myös mielenkiintoista miettiä ihmissuhteiden määrittelyitä ja rajoja. Esimerkiksi mitä ystävyydelle tapahtuu, jos suhteeseen tulee seksuaalinen ja romanttinen ulottuvuus mukaan. Onko se edelleen pohjimmiltaan sitä samaa ystävyyttä, vai muuntautuuko se kokonaan joksikin muuksi? Miten he itse kokisivat sen, esimerkiksi keskustelisivatko aiheesta jotenkin keskenään, vai menisikö kaikki jotenkin omalla painollaan ja intuitiivisesti?

Varmaan minulle tulee jotain spesifimpiä juttuja mieleen just hetken kuluttua, kun oon lähettänyt tämän viestin.
Minulla on tosi samanlaisia ajatuksia ja pohdintoja. Ficceihin yritän vain tuoda vähän monipuolisempia kulmia, ettei aina olisi ihan sama idea taustalla (esim. tuo, että Bojanile on selkeää että on kiinnostunut miehistä ja Jerelle paljon vähemmän selkeää), mutta jotenkin kyllä tuntuu oudolta, jos ficissä on ihan päinvastainen asetelma, esim. että Jere on tosi kokenut miesten kanssa ja Bojan ihan ummikko.

Myös tuo ystävyysjuttu on asia, mitä olen pohtinut paljon, esim. mikä on ystävyyden ja romanttisen suhteen ero tai miten ne liittyvät toisiinsa. Ihmisillähän on tosi erilaisia näkemyksiä asiasta, esim. puolison pitäisi olla paras ystäväsi tai puolison ei missään nimessä pitäisi olla paras ystäväsi.

Ja minusta ficeillä on kyllä merkittävä lukijakunta myös suomeksi. :) Ja toisaalta jo se, että on esim. aikuinen tuo merkittävän etumatkan ficcien kirjoittamiseen, vaikka kielitaidossa tai kirjallisessa ilmaisussa olisi puutteita. Kun iso osa ficcien heikkouksistahan johtuu minusta ihan vain siitä, että osa kirjoittajista on niin nuoria, eikä ajatusmaailma ole vielä kovin kompleksi.

- Joymuffin
 
vierailija
Onko tuossa Kaj pa Ester -parodian TikTokissa jokin outo TikTok-asetus päällä kun se ei näy rekisteröitymättömille, vai onko TikTok muuttanut jotain? Ennen kaikki TikTokit näkyivät käsittääkseni kaikille, vaikka ei ollut tunnuksia (tai jos tuollainen rekisteröitymättömät poissulkeva asetus oli, niin kukaan ei tuntunut käyttävän sitä).
 
vierailija
Onko tuossa Kaj pa Ester -parodian TikTokissa jokin outo TikTok-asetus päällä kun se ei näy rekisteröitymättömille, vai onko TikTok muuttanut jotain? Ennen kaikki TikTokit näkyivät käsittääkseni kaikille, vaikka ei ollut tunnuksia (tai jos tuollainen rekisteröitymättömät poissulkeva asetus oli, niin kukaan ei tuntunut käyttävän sitä).
Mä en näe siinä mitään tavallisesta poikkeavaa, mutta olen kyllä rekisteröitynyt. Mutta joskus mulla käy niin, että linkki vie ensin väärään paikkaan, että siinä onkin esim joku marsu syömässä porkkanaa tms. Joskus saa mennä takaisin useampaan kertaan, että tulisi oikea video.
 
vierailija
Onko tuossa Kaj pa Ester -parodian TikTokissa jokin outo TikTok-asetus päällä kun se ei näy rekisteröitymättömille, vai onko TikTok muuttanut jotain? Ennen kaikki TikTokit näkyivät käsittääkseni kaikille, vaikka ei ollut tunnuksia (tai jos tuollainen rekisteröitymättömät poissulkeva asetus oli, niin kukaan ei tuntunut käyttävän sitä).
Mä näen tuon kyllä, vaikka en ole rekisteröitynyt.
 
vierailija
Mä näen tuon kyllä, vaikka en ole rekisteröitynyt.
Jännä, minulle siitä tulee tietokoneen selaimella sivu, joka pyytää rekisteröitymään, eikä näytä mitään videota, edes siis väärää. Ja näin ei ole aiemmin käynyt, eikä linkin osoitteessa näytä olevan mitään tavallisesta poikkeavaa... Voisiko joku linkata ko. käyttäjän profiliin tms, jos sieltä kautta toimisi?
 
vierailija
Jännä, minulle siitä tulee tietokoneen selaimella sivu, joka pyytää rekisteröitymään, eikä näytä mitään videota, edes siis väärää. Ja näin ei ole aiemmin käynyt, eikä linkin osoitteessa näytä olevan mitään tavallisesta poikkeavaa... Voisiko joku linkata ko. käyttäjän profiliin tms, jos sieltä kautta toimisi?
Tässä linkki profiiliin. Tämä tulee sitten tiedoksi Boris-varoituksella 😅

 
vierailija
J: Your movie premiered yesterday. How do you feel?

B: Well. A little bit embarrassing, it has all kinds of scenes though.

J: Yes, I have heard. And that's exactly why I'd like to see it and of course together with you. You must be really hot in those scenes.

B: It would be wonderful to watch it together.

J: You make the popcorn. Is this agreed?

B: Yes. When will you come? I'll Kris out of the room for the whole evening, maybe even the whole night.

J: Souds good. Do that. I will com soon, very soon.
 
vierailija
HC-K&B-shippaajana en kyllä ymmärrä, miksi olisi kauhea joku vitsikäs video, jossa Bojan ja Kris ovat seukanneet aiemmin (ja nyt Bojan on Jeren kanssa)? Ei minua muutenkaan haittaa kuvitelma, että heillä olisi ollut jotain joskus (tuskin oikeasti jo senkin takia, että Kris on ilmeisesti seurustellut tyttiksensä kanssa vuosia). Ei OTP ainakaan minulle tarkoita sitä, että ko. henkilö on siellä neitsyenä odottanut vuosia tosirakkauttaan. :) Kris vaikuttaa olevan hyvä tyyppi, joten mieluummin näkisin, että hänellä olisi ollut Bojanin kanssa jotain kuin että Bojan olisi esim. ollut jonkun mäntin kanssa, vaikka näin tuskin oikeasti onkaan ollut. Elämää suuremmat rakkaudet ovat sitten asia aivan erikseen.
 

Yhteistyössä