Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Teettekö muut sitä että varsinaisten ficcien lukemisen lisäksi kehittelette nukkumaanmennessä tai muulloin erilaisia tarinoita tai skenaarioita, joissa nämä kaksi seikkailevat? Ei siis välttämättä seksuaalisia, mutta joskus toki niitäkin.
Joo. Mulla itselläni on ollut nukkumiseen menemiseen liittyvää välttelyä ja ahdistusta, mutta nykyään menen ihan mielellään, kun tiedän että saan hetken ’mielikuvitusleikkiä’ ennen unta😊
 
vierailija
Suuhygienisti suositteli tänään Oral B hammaslankaa. Illalla kävin ystävän luona, joka oli juuri kertomassa tarinaa miehelleen ananaslonkeron ostamisesta. Meinasin korjata että tarkoitat varmaan ananaslonginoa, mutta onneksi pidin suuni kiinni. Mutta jännä miten korva rekisteröi heti nykyään tietyt sanat 😅
 
vierailija
Suuhygienisti suositteli tänään Oral B hammaslankaa. Illalla kävin ystävän luona, joka oli juuri kertomassa tarinaa miehelleen ananaslonkeron ostamisesta. Meinasin korjata että tarkoitat varmaan ananaslonginoa, mutta onneksi pidin suuni kiinni. Mutta jännä miten korva rekisteröi heti nykyään tietyt sanat
Minä eilen bongasin kaapistani Oral B -hammastahnaa, jonka olemassaolosta ei ollut hajuakaan (olen pari vuotta käyttänyt jotain erikoishammastahnaa, joka ei ole Pepsodent yms yleinen merkki) ja huvitti. Jos tuota alkaisi käyttää, niin naurattaisi kyllä varmaan joka hammaspesulla. :D
 
vierailija
En kovin usein vilkaise AO3:n statistiikkaani, mutta nyt bongasin, että minulla on kaikilla ficeilläni yhteensä tasan 2 000 kudosta eli tykkäystä. :) Harmi ettei näe, kuinka monta eri tyyppiä näitä on jaellut, vaikka toki iso osa on joka tapauksessa rekisteröitymättömiä, joista sitä ei voisikaan nähdä.

- Joymuffin
 
vierailija
Teettekö muut sitä että varsinaisten ficcien lukemisen lisäksi kehittelette nukkumaanmennessä tai muulloin erilaisia tarinoita tai skenaarioita, joissa nämä kaksi seikkailevat? Ei siis välttämättä seksuaalisia, mutta joskus toki niitäkin.
Kyllä teen. Olen tehnyt tätä, siis tarinoiden keksimistä päässäni jo kauan ennen shippaamista. Se liittyy osittain siihen, että harrastan fiktiivistä kirjoittamista (en ole kirjoittanut ficcejä kuitenkaan), ja osittain se on vain itseni viihdyttämistä ja toisaalta myös ahdistuksenhallintakeino. Kesästä saakka K&B ovat aika suvereenisti hallinneet näiden päänsisäisten tarinoideni henkilögalleriaa 😄

Näiden omien tarinoiden myötä minulle on kehittynyt tästä fandomista todella vahva oma headcanon. Vaikka tarinakulut vaihtelevat, tietyt jutut menevät aina pääpiirteissään tietyllä tavalla. Ja myös muiden ficcejä lukiessani tulee peilattua sisältöä siihen, miten se mätsää omaan headcanoniini.
 
vierailija
Kyllä teen. Olen tehnyt tätä, siis tarinoiden keksimistä päässäni jo kauan ennen shippaamista. Se liittyy osittain siihen, että harrastan fiktiivistä kirjoittamista (en ole kirjoittanut ficcejä kuitenkaan), ja osittain se on vain itseni viihdyttämistä ja toisaalta myös ahdistuksenhallintakeino. Kesästä saakka K&B ovat aika suvereenisti hallinneet näiden päänsisäisten tarinoideni henkilögalleriaa

Näiden omien tarinoiden myötä minulle on kehittynyt tästä fandomista todella vahva oma headcanon. Vaikka tarinakulut vaihtelevat, tietyt jutut menevät aina pääpiirteissään tietyllä tavalla. Ja myös muiden ficcejä lukiessani tulee peilattua sisältöä siihen, miten se mätsää omaan headcanoniini.
Saako kysyä, miksi siis et kirjoita ficcejä, jos olet kirjoittanut fiktiota ja kehittelet K&B-skenaarioita päässäsi? :) Ja millaisia juttuja sinun headcanonissasi on, esim. sellaisia jotka eroavat ficeissä tyypillisistä?
 
vierailija
Teettekö muut sitä että varsinaisten ficcien lukemisen lisäksi kehittelette nukkumaanmennessä tai muulloin erilaisia tarinoita tai skenaarioita, joissa nämä kaksi seikkailevat? Ei siis välttämättä seksuaalisia, mutta joskus toki niitäkin.
Minä ainakin teen, ihan tyypillistä mulle käydä läpi erilaisia mielikuvitusskenaarioita, jotta nukahdan. Tosin myönnettäköön, että aina tarinat eivät vain ole päähenkilöistämme vaan saatan lisätä itseni tapahtumiin 😅 Olen tehnyt vastaavaa lapsesta asti, seikkaillut eri hahmojen kanssa, ja vanhemmiten tuollaiset tarinat on sitten saattaneet jalostua ficeiksi eri fandomeissa, jos on ollut kyllin hyvä skenaario tai yksittäinen idea. (Itseäni tai omakuvaani en tosin ikinä ole ficciin lisännyt eikä sellaiset skenaariot yleensä ficceihin soveltuisikaan...)
 
vierailija
JOS Anja ollut katsomassa leffaa samassa näytöksessä Janin, Krisin ja Bojanin kanssa.

Jotenkin hauska, että Anjalle Joksujen kanssa samassa leffateatterissa oleminen on noin outoa, vaikka hän on slovenialainen ja kuitenkin kai tavannut heidät useamman kerran(?), ainakin ollut useilla keikoilla. :) Tai siis kuulostaa aika paljon omalta reaktioltani hyvin pikaiseen tapaamiseen Joksujen kanssa, vaikka tilanne ja lähtökohdat täysin eri. Minulle oli ainakin tosi outoa, että he, lähes myyttiset hahmot, olivat "IRL", melko sama fiilis tosin myös keikoilla.

- Joymuffin
 
vierailija
Minä ainakin teen, ihan tyypillistä mulle käydä läpi erilaisia mielikuvitusskenaarioita, jotta nukahdan. Tosin myönnettäköön, että aina tarinat eivät vain ole päähenkilöistämme vaan saatan lisätä itseni tapahtumiin Olen tehnyt vastaavaa lapsesta asti, seikkaillut eri hahmojen kanssa, ja vanhemmiten tuollaiset tarinat on sitten saattaneet jalostua ficeiksi eri fandomeissa, jos on ollut kyllin hyvä skenaario tai yksittäinen idea. (Itseäni tai omakuvaani en tosin ikinä ole ficciin lisännyt eikä sellaiset skenaariot yleensä ficceihin soveltuisikaan...)
Minullakin on lapsuudesta saakka jäänyt päälle tapa, että kuvittelen iltaisin mielessäni erilaisia tarinoita. Kesästä saakka päähenkilöinä olleet nämä kaksi, sitä ennen vaihdellen erilaisia fiktiivisiä tai itsekeksittyjä hahmoja ja universumeja. En ole kuitenkaan hyvä kirjoittaja, jotta saisin nämä siirrettyä esim. ficceihin.
 
vierailija
Saako kysyä, miksi siis et kirjoita ficcejä, jos olet kirjoittanut fiktiota ja kehittelet K&B-skenaarioita päässäsi? Ja millaisia juttuja sinun headcanonissasi on, esim. sellaisia jotka eroavat ficeissä tyypillisistä?
Yksi keskeinen syy on se, että ficcien keskeinen lukijakunta on kansainvälistä ja englanninkielistä, eikä oma englannin taitoni ole riittävän hyvä ns. kaunokirjalliseen ilmaisuun, siis edes ficcikontekstissa. Toistaiseksi minulla ei myöskään ole ollut mitään yksittäistä niin erottuvaa ideaa, että kokisin tarpeelliseksi saattaa sitä "julkaistavaksi" tekstiksi. Jotain yksittäisiä K&B - kohtauksia olen kyllä oman läppärin kovalevylle kirjoitellut. Mut en pidä ihan mahdottomana sitä, ettenkö voisi kirjoittaa jotain valmiimpaakin tarinaa, jos tulisi riittävän hyvä idea.

Minun headcanon ei varmaan loppujen lopuksi eroa tyypillisistä ficeistä kovin paljoa. Tyypillisesti minun päässäni B:lla on jotain kokemusta miesten kanssa olemisesta entuudestaan ja K:lla taas ei. Dynamiikka menee aina niin, että K on ensi alkuun (s*ksitilanteissa) epävarmempi ja B ottaa aktiivisempaa "opastajan" roolia. Vakiintuneessa suhteessa kuvittelen sit taas heidät aika monipuolisiksi ja dynamiikan vaihtelevaksi, ilman mitään tiukkoja rooleja.

Kaikenlaiset identiteettipohdiskelut ja - prosessoinnit ovat minusta myös mielenkiintoisia koska olen itse(kin) queer, ja näitä pohdintoja olen eri tavoilla "sijoittanut" näihin hahmoihin omissa tarinoissani. Näitä ei minusta suurimmassa osassa ficeistä ole kovin syvällisesti käsitelty, joissakin tosin sitten taas tosi ansiokkaastikin.

Minun mielestäni tämän parivaljakon kautta on tarinoiden tasolla myös mielenkiintoista miettiä ihmissuhteiden määrittelyitä ja rajoja. Esimerkiksi mitä ystävyydelle tapahtuu, jos suhteeseen tulee seksuaalinen ja romanttinen ulottuvuus mukaan. Onko se edelleen pohjimmiltaan sitä samaa ystävyyttä, vai muuntautuuko se kokonaan joksikin muuksi? Miten he itse kokisivat sen, esimerkiksi keskustelisivatko aiheesta jotenkin keskenään, vai menisikö kaikki jotenkin omalla painollaan ja intuitiivisesti?

Varmaan minulle tulee jotain spesifimpiä juttuja mieleen just hetken kuluttua, kun oon lähettänyt tämän viestin.
 

Yhteistyössä