Saako kerrostalossa tai rivitalossa kuunnella musiikkia ilman kuulokkeita?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kannattaisikohan ap oikeasti vain suosiolla muuttaa?

Sinulle on on vastailtu hyvin, että musiikin popitus rivarissa täysillä eristeiden puuttuessa ei ole hyvä idea.

Ja tästä suutut, eli muuta ok-taloon popittamaan.

Se vaan vttu on niin, että naapurisopu ei kestä tuollaista.
En ole suuttunut, keskustelen. Mua vituttaa vaan valehtelu ja toisen nurkkaan ajaminen, ilman haluakaan tulla vastaan, että löydettäisiin naapurille ne hiljaiset tunnit ja mulle se hetki päivästä jolloin voin kuunnella kohtuudella musiikkia tai tv ilman kuulokkeita
 
vierailija
Valehtelu ja vääristely meinaa tässä tapauksessa sitä että jankutatte edelleen että kuuntelisin musiikkia täysillä, vaikka koko ajan olen painottanut että kohtuudella, mikä tarkoittaa ettei läppärissä ole äänet läheskään täysillä, eikä mulla tulisi mieleenkään hommata kerrostaloon tai rivitaloon subbareita
 
vierailija
Ja aivan käsittämättömän paskamaista, miten moni täällä hyväksyy kostamisen. Että on oikein alkaa naapuria kiusaamaan, kun jokin hänen toimissaan ei miellytä
 
vierailija
Naapuri tuossa jää myös voiton päälle, kun hänellä on kuitenkin vuorokaudessa selvästi niitä hiljaisia tunteja tuplasti enemmän verrattuna siihen mitä kuuntelisin musiikkia tai tv ilman kuulokkeita, mielelläni käyttäisin myös kuulokkeita jatkossa mutta kun en vaan pysty
 
vierailija
Hyvät kuulokkeet ovat paras tapa kuunnella musiikkia, jos kärsii tinnituksesta. Vastamelukuulokkeiden avulla volyymi on mahdollista säätää alemmas kuin muuten eikä korva rasitu yhtä paljon. Korvan päälle tai ympärille tuleva kuuloke on kaikkein paras koska korvakäytävään tungettava nappi aiheuttaa enemmän äänipainetta korvaan.
 
Valehtelu ja vääristely meinaa tässä tapauksessa sitä että jankutatte edelleen että kuuntelisin musiikkia täysillä, vaikka koko ajan olen painottanut että kohtuudella, mikä tarkoittaa ettei läppärissä ole äänet läheskään täysillä, eikä mulla tulisi mieleenkään hommata kerrostaloon tai rivitaloon subbareita
Läppäri? Läppärin omalla äänentoistolla? Et asu pahvi- vaan paperitalossa.o_O
 
vierailija
Hyvät kuulokkeet ovat paras tapa kuunnella musiikkia, jos kärsii tinnituksesta. Vastamelukuulokkeiden avulla volyymi on mahdollista säätää alemmas kuin muuten eikä korva rasitu yhtä paljon. Korvan päälle tai ympärille tuleva kuuloke on kaikkein paras koska korvakäytävään tungettava nappi aiheuttaa enemmän äänipainetta korvaan.
No mulla on kuppikuulokkeet... mikset nyt voi vaan hyvä ihminen hyväksyä sitä että ne pahentaa mulla tätä vaivaa. Jotain mun on jokatapauksessa keksittävä, kerta ihmiset on näin vittumaisia vänkyröitä etteivät voi tulla edes vähän vastaan !

Äänieristettävä huone tai vastaavaa. Naapurilta vedän nenän poskelle jos tulisi kerrankin sanomaa ettei ole normaalia elämää kuunnella musiikkia tai tv ilman kuulokkeita, se on todella normaalia nauttia viihteestä ja itseasiassa normaalimpaa kuunnella nuita ilman kuulokkeita, koska ensisijaisesti et tarvitse kuulokkeita musiikin tai tv:n kuunteluun vaan laitteista itsestään löytyy äänet. Ja jokaisella tulisi olla oikeus käydä myöskin paskalla kotonaan just niin kuin haluaa, vaikka kuuluis lomps lomps, ei sinne pohjalle tarvii laittaa mitään wc paperia ääntä vaimentamaan vaan sillä pyyhitään ainoastaan alapää... Mulla sekoo pää ihan tälläisistä yliampuvista jutuista ja joku kehtaa vielä väittää että kotona kusi sukassa hiipiminen ja kuiskailu ois tervettä käytöstä . eieiei,
 
vierailija
Ei jumalauta, kun lukee jo tämän sivun viestit niin voi todeta vain, että ap ei sovi asumaan missään muualla kuin omakotitalossa. Ihan jo OMAN mielenterveytensä takia.
 
vierailija
Ja aivan käsittämättömän paskamaista, miten moni täällä hyväksyy kostamisen. Että on oikein alkaa naapuria kiusaamaan, kun jokin hänen toimissaan ei miellytä
Kukaan ei väitä, että kostaminen on oikein. Se vaan tulee menemään niin, että 99 prosentin varmuudella naapurisi TULEE kuitenkin joko kostamaan/valittamaan niin paljon, ettet kuuntele joka pvä 3 h musaa. Talossa, missä kaikki kuuluu läpi koska eristeitä ei ole. Normaali ihminen ymmärtää tämän. Laita seiniin eristeet, ihan täysi remppa. Tai vielä parempaa, muuta - omakotitaloon mieluiten, kuten sinulle on neuvottu. Siellä saa elää vapaasti, eikä tarvitse ikinä miettiä yhtään seinänaapuria.
 
vierailija
No mulla on kuppikuulokkeet... mikset nyt voi vaan hyvä ihminen hyväksyä sitä että ne pahentaa mulla tätä vaivaa. Jotain mun on jokatapauksessa keksittävä, kerta ihmiset on näin vittumaisia vänkyröitä etteivät voi tulla edes vähän vastaan !
Koska tuo on tieteenvastaista. Ainut asia mikä sitä vaivaasi pahentaa on äänekkyys ja äänenpaine. Ei se minkälaisesta kaiuttimesta se ääni tulee. Ja on fakta, että hyvillä kuulokkeilla pystyt kuuntelemaan hiljaisemmalla volyymilla.

Asiaan liittyen toinen huomionarvoinen tosiasia: tutkimuksissa on havaittu kuulolaitteen usein helpottavan tinnitusoireita. Minkä takia? Koska kuulolaitteen avulla potilaat voivat vähentää äänenvoimakkuutta eikä aivojen tarvitse tehdä niin paljon työtä tulkitakseen kuulemaansa.
 
vierailija
Siellä se naapuri tamppasi ja jyskäsi kovaan ääneen eilen seinän takana, osoittaakseen mieltään eilen.

Vaikka en eilen muuta tehnyt kuin kuuntelin 1h 30min kestävän elokuvan, muita ääniä ei hänen puolelleen kuulunut.

Naapurin mielestä oon varmaan nyt yhtäkkiä muuttunut k*usipääksi ja hänellä on oikeus olla kingi ja osoittaa mulle mieltään. Viimeiset 2 vuotta on kehunut kuinka mun asunnon puolelta ei kuulu hiiskaustakaan, kun oon käyttänyt kuulokkeita. Niin nyt kuvittelee että yhtäkkiä muutun tahallaan "äänekkääksi"

Meillä on toistemme numerot, kysyin suoraan että onko äänet kuuluneet liian voimakkaasti heidän puolelleen? niin laittoi mulle viestiä, että kuuluu normaaliin yhteisöasumiseen, että anna mennä vain! ite se välillä laittelee mulle viestiä, että jos heillä on juhlat niin saa tulla valittamaan jos ääni nousee liian korkeaksi, no en ole kertaakaan valittanut ja koirakin heillä haukahtelee usein, en ole kertaakaan valittanut.

Sen sijaan narsistinen naapuri juoksee mun ovikelloa pimputtamaan jos käyn klo 22 jälkeen suihkussa. Jos laittelen ääniviestejä ystävän kanssa on vastauksena seinään poraaminen. Hermostuu jos lapset pelaa ulkona futista ja on äänekkäitä. Hermostunut pesukoneen äänestä vaikka päiväsaikaan pesty pyykkiä, kato kun nykyään on täysin hiljaisia pesukoneita ja imureitakin jotka varmasti sopisi paremmin kerrostalo ja rivitalo elämään hah hah . On unohtanut mukamas mun häkkivarastoon tavaraa, ilmaiseksi säilytti tuolia siellä kenties kuinka kauan, sitten kerran menin kahtomaan häkkivarastoani ja ihmettelin että kenen tuoli täällä on, no naapurin tietysti. Myöhemmin on kysynyt saako säilyttää mun häkkivarastossa tavaraa kun se seisoo tyhjillään, sanoin että tottakai, enkä perinyt edes vuokraa siitä. Eli kyllä olen ollut ystävällinen ja huomioonottavainen naapuri, sitten kun haluan päiväsaikaan muutaman tunnin kuunnella musiikkia ja tv ilman kuulokkeita terveydellisestä syystä, niin muutun sikailijaksi
 
vierailija
Mites olisi ap se muutto, kun sinulle (ilmeisesti?) myös se okt on vaihtoehto? Alkaa vaikuttaa siltä, että sinulla on hermot siinä pisteessä, ettei rivari ole sinun paikkasi.
 
vierailija
Jos hermot on noin tiukalla, niin kannattaa oikeasti jo muuttaa. Ihan mielenterveydellisistä syistä, ei pahalla. Mutta tuo yhteisöasuminen ei tule mukavammaksi muuttumaan, vaan hermot tulee kiristymään vain lisää.
 

Yhteistyössä