Piti luntata. Risella on Epsanjasta!tuskin minäkään.
Mut halvimmissa riiseissä on semnen jännä, epämiellyttävä maku.
Euroopassa viljellyissä riiseissä sitä harvemmin on.
Epsanjasta puheen ollen, joko alkaa olla kamat kasassa?
Piti luntata. Risella on Epsanjasta!tuskin minäkään.
Mut halvimmissa riiseissä on semnen jännä, epämiellyttävä maku.
Euroopassa viljellyissä riiseissä sitä harvemmin on.
Juu. Oon pakannut jo pari kertaa kokeillakseni että kaikki mahtuu kyytiinPiti luntata. Risella on Epsanjasta!
Epsanjasta puheen ollen, joko alkaa olla kamat kasassa?
Heeeei!!! Se salmiakki!!!!Juu. Oon pakannut jo pari kertaa kokeillakseni että kaikki mahtuu kyytiin
Sukkia pitää vielä hakea Cittarista. Ja monta pussia salmiakkia.
oon, juu, mutten enää muista mitkä oli vaarallisiaHeeeei!!! Se salmiakki!!!!
Ootko lukenut että niitä on vedetty takas,,, ootas pengon sulle!
No ei.Suomessa valmistetuista makeisista löytyi jopa 40-kertainen määrä EU:n kieltämää ainetta
Salmiakki- ja lakritsimakeisten raaka-aineessa toisinaan esiintyvän matriinin vaarallisuutta ei ole tutkittu, joten se on kielletty varmuuden vuoksi.yle.fi
Yle: Useat lakritsi- ja salmiakkimakeiset sisältävät liian suuria määriä torjunta-ainetta
Moni suomalaisille maistuva lakritsi- ja salmiakkimakeinen sisältää liian suuria määriä matriinia, kertoo Yle selvityksessään.www.mtvuutiset.fi
jne.
Ei kai noita kukaan pussitolkulla vejäkään.
Mutta jos noita ei usein syö eikä vastaavia aineita muualta saa niin tiiä onko ne nyt niin…Äääääääää! Sisun xylitolsalmiakeissa ja supereissa menee yli suositellun.
*ärmörmökspöks*
Voin hyvin vaihtaa noi xylitolsalmiakit johonkin muihin xylitolpastilleihin. Maistukoot vaikka mansikalta lounaan päälle. Happohyökkäystähän sillä vähennetään, ei kai maku oo niin tärkeä.Mutta jos noita ei usein syö eikä vastaavia aineita muualta saa niin tiiä onko ne nyt niin…
Myrkkyjähän nuo on kaikki jos minulta kysytään.
En itse tykkää salmiakeista yhtään, mutta tuoretta lakritsia, olikohan Brunbergiltä, olen joskus syönyt ja oli hyvää. Tais olla chili vatelma täytteellä!
No nii. Jos ei ihan alvariisaa vejä ja liikuu/saunoo myrkyt pois niin eipä se ihmiskeho oo kaiketi moksiskaan.minä kyllä viittaan kinttaalla nuille eeuun herrojen höpötyksille
Kyllä se hetken päästä lämmittää. Pistä poskeen vain.Kylmä lounas.
Unohdit pullanPlus sit vielä se, että vaikkapa ruskea kastike. Siis sehän ei maistu oikealta ilman sitä rasvassa ruskeaksi paahdettua venhäjauhoa. Voi kuinka herkullista, tuoksuvaa, kullanruskeaa, pehmeänsileää ja voisen täyteläistä kastike onkaan
Tai ku otetaan pieni kala, vaiks muikku ja nyhdetään siltä suolet veks. Sit kieritellän se vehnä- tai ruisjauhoissa ja pudotetaan valurautapannussa kiehuvaan jo hieman ruskistuneeseen voihin toviksi, käännös ja tuloksena on pinnaltaan kullanruskeaksi paistunut tärkkelyskerros jonka alla kala on säilyttänyt mehevyytensä.
Oioioi ku se on viedä kielen mennessään, Etenkin kun ripauttaa vielä suolaa ja tilkan etikkavettä ja hieman tuoretta tiliä päälle. Ruohosipulikin kelpaa kyllä jos sitä sattuu rantakalliolla kasvamaan. Tai suolaheinä. Ei oo niin väliä, vaihteluhan vain virkistää.
Talven eka hiihtolenkki takana. semmoset kolme kilsaa umpihankee mettässä, ei just pakkanen kiusannut. Mut maisemat oli upeet ja auringon laskiessa se punasen ja sinisen valon leikki lumisissa puissa ja hangella.Talvi näyttää ihan kivalta kun katselee hiihtoa nojatuolissa viltin alla.
Mut tsiiiiiiih, kui mä jäätyisin tuolla!
Sulla taitaa olla selkä vähän ees käyttökelposempi?Talven eka hiihtolenkki takana. semmoset kolme kilsaa umpihankee mettässä, ei just pakkanen kiusannut. Mut maisemat oli upeet ja auringon laskiessa se punasen ja sinisen valon leikki lumisissa puissa ja hangella.
Kertakaikkiaan koukuttavaa.
Oli tuo nätti alkuperäsenäkii.@Echo voisi adventin kunniaksi esittää meille adventtivirren alkuperäisillä sanoilla.
Liljani, illalla,
vien sinut puutarhaan,
Tuoksussa mirhan ja suitsukkeen,
Vehreä vuoteemme.
Yö laskee yllemme,
liljani tuoksua,
maistelen, kuiskailen hellästi,
rakkauden laulua.
Aamu kun sarastaa,
kastetta hiuksissas,
huulesi liljankukkia,
sut tahdon poimia.
(Käännös: Samuli Suonpää)
Tiesitkö? Rakastettu virsi on alun perin eroottinen laulu – Suomentajakin hämmästyi
Ensimmäisenä adventtina laajalti lauletun Adventtilaulun, eli virsi 15:n, sävelen juuret ovat israelilaisessa häälauluperinteessä.www.iltalehti.fi
Alkuperäinen hebreaksi laulettuna.
Kyllä nuo kiltit tsainat hyppivät ilman uhkailuakin.Oli tuo nätti alkuperäsenäkii.
Mut viritin tsainoille laulun.
Tää leikitään aattona sillein Lucky Lukemaisesti eli pyssyllä ammutaan toistuvasti jalkateriin päin niin että kohteena oleva henkilö tanssii lattialla väkisin.
"Hei tsainapimut hyppikää, nyt on riemun raikkahin aika!
Hetken kestää (teillä) elämä,
sekin synkkää ja ikävää (no oliko ylläri).
Hei tsainapimut hyppikää, nyt on riemun raikkahin aika!"
Niin, ja mitä se kertoo "Petteristä"?tiesittekö muuten että pukin porot on tyttöjä
urroilla ei nääs ole sarvia enää joulun aikaan
Joo, onhan tuo jo aikas hyvässä kunnossa. Tuntuu, kuin olisi joku lankunpätkä eksynyt selkärangan paikalle, muuten kohtalainen olotila.Sulla taitaa olla selkä vähän ees käyttökelposempi?